שדרוג תחנת קרית גת.

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
../images/Emo45.gif אני מעריך שכבר 'עלית' על מה

לא צריך
אני מעריך שכבר 'עלית' על מה
שאני מתכוון (ואם לא - זוהי עיר שאתה מכיר 'לא רע'
).
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif צודק מאוד. ולגבי תחנת אשקלון,

בשביל להסיר ספק מדובר בי-ם
או שאני טועה
צודק מאוד. ולגבי תחנת אשקלון,
שעמית הזכיר. בסך הכל למרות שהיא די מרוחקת מהעיר עצמה ולמרות שזמן הנסיעה של הרכבת הוא לא ממש מדהים, עדיין זוהי תחנה שהיא טובה גם כיום. כמו כן, מדובר בצעד ראשון ולא אחרון: אמור להיות ממנה קו לבאר שבע, אמורה להיות מסילת איילון ואז קו מתל אביב דרך חולון-בת ים וראשון לציון ואז זמן הנסיעה אמור להיות קצר יותר, שלא לדבר אם היו יכולים להקים עוד תחנה בקרבת העיר. אשקלון זוהי עיר יפה, שגם גדלה ולדעתי היא ראויה לשירות רכבות טוב.
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif צודק בכל מילה דרך אגב

צודק מאוד. ולגבי תחנת אשקלון,
שעמית הזכיר. בסך הכל למרות שהיא די מרוחקת מהעיר עצמה ולמרות שזמן הנסיעה של הרכבת הוא לא ממש מדהים, עדיין זוהי תחנה שהיא טובה גם כיום. כמו כן, מדובר בצעד ראשון ולא אחרון: אמור להיות ממנה קו לבאר שבע, אמורה להיות מסילת איילון ואז קו מתל אביב דרך חולון-בת ים וראשון לציון ואז זמן הנסיעה אמור להיות קצר יותר, שלא לדבר אם היו יכולים להקים עוד תחנה בקרבת העיר. אשקלון זוהי עיר יפה, שגם גדלה ולדעתי היא ראויה לשירות רכבות טוב.
צודק בכל מילה דרך אגב
הקו כבר הוכפל בין אשקלון לאשדוד?
 

אוהד11

New member
../images/Emo51.gif לבועז עבור הפרוייקט

אהבתי את הניסוח האחרון עם הסברס
המצורף. המציאות, כמובן, פחות נעימה. יש פה הרבה מאוד ממה שכתבת. לגבי התואי עצמו - אכן, הרושם המתקבל הוא זלזול משווע. כנ"ל העניין של ארבע רכבות ביום ועוד בשני הכיוונים. לגבי מיקום תחנת דימונה. אכן, היה אפשר להציב אותה במקום מקורב יותר. אם אני לא טועה, בגלל מחיר זה לא נעשה. בסך הכל הטענות צריכות להיות לא רק כלפי רכבת ישראל, אלא גם כלפי ממשלת ישראל לדורותיה - לפחות מאז סוף שנות השמונים, כאשר החלו להיות יותר דיבורים על הקו לדימונה המחודש, שייפתח בקרוב והדבר הזה, כידוע, מתעכב כבר בלפחות בחמש עשרה שנה. ובכלל בעניין של רכבות הנוסעים. דימונה ואיזור הדרום הם לא לבד מבחינת זלזול. אפשר לצרף לכך את איזור העמקים ועמק יזראעל עם רכבת העמק המתעכבת, את איזור נצרת וכרמיאל. הרי לשני המקומות האלה אמורים להיות קווי רכבת ועדיין לא התחילו עם זה. יש גם ראשון לציון וסביבתה, שזהו איזור עתיר תושבים, אשר לא קיבל עדיין רכבת נורמלית. לא חסרים לי עוד מקומות שמדובר בזלזול, אך לא אלאה אותכם בזה אך בכל זאת, יש מקום אחד שלא קיבל קו רכבת נורמלי מ/לתל אביב וסביבתה. מדובר על איזה שהיא עיר גדולה, שלא מזמן אמנם קיבלה קישור רכבתי אך לא ממש משביע רצון.
לבועז עבור הפרוייקט
 

alantan

New member
עבודה מצויינת! והערה לגבי בטון

סיכום הסיור בתחנות ק.גת ודימונה.
שדרוג תחנת ק.גת מקבל אצלי ציון חיובי. בהתחשב במגבלות השטח שבתחנה השדרוג המבוצע בהחלט מספק. מאחר ואיני מתימר להבין בצרכיה הטכניים של ר"י לא אתיחס להיבטים בשדרוג תחנה זו הקשורים בכך. פרט לכך אני מקווה,שבדומה לרציפים גם מבנה התחנה הכעור יעבור מתיחת פנים אסתטית. מסילת דימונה:לתוואי המסילה לדימונה נדרשים תיקונים קלים בלבד ולהערכתי קטנים בהיקפם. כיום,תוואי הרכבת מקביל לכביש המהיר 25 . באיזור ערערה הבחנתי בעיקול ראשון בתוואי . עיקול זה קצר יחסית,אך דורש יישור.עיקול נוסף נוצר, כאשר המסילה משיקה לעיקול הכביש קילומטרים ספורים צפונית מערבית לדימונה. כאן נדרש יישור משמעותי יותר , שכן עיקול זה הינו בן מס' קילומטרים בודדים.מאידך,סלילת מסילה בתוואי מיושר תצריך להערכתי קטע חדש בן כ 3 ק"מ מסילה.תוואי הקרקע באיזור מישורי למדי והעניין בהחלט אפשרי. מה שנותר לבדוק הוא את סטטוס הקרקעות באיזור הצפוף באוכלוסיה בדואית. וכמו שאומר המשפט הותיק: "אז במצב הנוכחי -יישור התוואי הוא הכרחי" להפחתת משך הנסיעה .כמובן ששידרוג המסילה למסילת נוסעים סטנדרטית, שאינה מסילת משאות, נדרש אף הוא. תחנת דימונה: תמונת התחנה שהעלה כאן אחד הגולשים ,הלקוחה מלוח השנה של ר"י, די צמררה אותי.התחנה נראתה לי כמפלצת בטון כעורה , ומיד כהרגלי בקודש, עלו בי מחשבות על הזלזול הציני בתושבי הפריפריה והדרום בפרט. כשנכנסתי לתוך התחנה הונמכו במקצת להבות ביקורתי לגבי מראה התחנה. חיצונית התחנה אכן כעורה ,אך עיצובה הפנימי ,אף שאינו מפואר, מספק ומשביע רצון. מאחר ומדובר באיזור "קריר" כדימונה, מוטב היה לו ר"י, כהצעתו של שבי, הייתה נוטעת לשם שינוי מספר רב של עצים בחניון ומקימה סככות צל ברציף הבודד. כתבתי רציף בודד? גם זה עניין המעלה אצלי תהיות. שטח הרי לא חסר בתחנה. מיקום התחנה : כפי שכתבתי, מיקום התחנה בלב איזור תעשייתי מאובק ועשן ובעל כביש גישה צר בעל פסי הרעדה רבים, בעייתי מבחינתי. אני תוהה האם לא ניתן היה למצוא מקום מוצלח יותר עבור תחנה זו. לסיכום: על ר"י להבין שבדימונה התחרות הינה מול שירות אוטובוסים ומוניות, ומול מכוניות פרטיות הנוסעות בכבישים מעולים המובילים אליה ומחברים אותה עם כביש האורך 40 המוביל למרכז הארץ. 4 הרכבות היומיות אותן מציעה הרכבת לתושבי דימונה, סופן שיהפכו לפארסה דוגמת תוואי הרכבת הישן לירושלים. מדימונה יצאתי בתחושות מעורבות. שיפורים רבים נדרשים, אך קיימת תחושה שמשהו מתחיל לזוז גם אם באיטיות. הצבר הקוצני ופרי הסברס הערב מבטאים היטב את תחושותיי.
עבודה מצויינת! והערה לגבי בטון
קודם כל ח"ח ותודה על המאמץ לנסוע לשם. איני מסכים שתחנת דימונה היא "מפלצת בטון כעורה". אני (ורבים נוספים) מאוד אוהב בטון חשוף, ומצטער שהבטון שימש בכל כך הרבה דוגמאות גרועות לאדריכלות עד שהתפתחה דעה שהבטון עצמו הוא מכוער. מהתמונות דווקא מתגלה תחנה יפה המוקפת בכיעור: מגרש חניה ללא שום ירק, אנטנות הגדלות פרא, פנסים אימתניים ומחסנים.
 

בועז ל

New member
תודה אלן. ועוד הערה לגבי הבטון.

עבודה מצויינת! והערה לגבי בטון
קודם כל ח"ח ותודה על המאמץ לנסוע לשם. איני מסכים שתחנת דימונה היא "מפלצת בטון כעורה". אני (ורבים נוספים) מאוד אוהב בטון חשוף, ומצטער שהבטון שימש בכל כך הרבה דוגמאות גרועות לאדריכלות עד שהתפתחה דעה שהבטון עצמו הוא מכוער. מהתמונות דווקא מתגלה תחנה יפה המוקפת בכיעור: מגרש חניה ללא שום ירק, אנטנות הגדלות פרא, פנסים אימתניים ומחסנים.
תודה אלן. ועוד הערה לגבי הבטון.
אמנם מדובר בענייני טעם וריח, אך כאשר נעשה שימוש מסיבי בבטון , כפי שנעשה חיצונית בתחנת דימונה, הדבר יוצר תחושה של מבנה מגושם ומכוער. בארץ לא חסרות דוגמאות למבני בטון חשוף אשר ברבות השנים,בדיוק בשל סגנון זה הפכו למכוערים. איני פוסל כמובן שימוש בבטון, אך יש לשלבו בצורה מושכלת יחד עם עוד חומרים ע"מ לייצר מבנה אסטתי.
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif ובכל זאת...

תודה אלן. ועוד הערה לגבי הבטון.
אמנם מדובר בענייני טעם וריח, אך כאשר נעשה שימוש מסיבי בבטון , כפי שנעשה חיצונית בתחנת דימונה, הדבר יוצר תחושה של מבנה מגושם ומכוער. בארץ לא חסרות דוגמאות למבני בטון חשוף אשר ברבות השנים,בדיוק בשל סגנון זה הפכו למכוערים. איני פוסל כמובן שימוש בבטון, אך יש לשלבו בצורה מושכלת יחד עם עוד חומרים ע"מ לייצר מבנה אסטתי.
ובכל זאת...
חלק מהמבנים שהפכו מכוערים נבנו באמצעות בטון באיכות ירודה, או שהגימור של יציקת הבטון נעשה בצורה לא מקצועית. עם זאת, יש דוגמאות יפות מאוד בחלק מהאוניברסיטאות בארץ, גם כשנעשה שימוש מסיבי בבטון (נפוץ בסגנון הברוטליזם של שנות ה-50 וה-60).
 

ManInBlack86

New member
כמו לדוגמא

תודה אלן. ועוד הערה לגבי הבטון.
אמנם מדובר בענייני טעם וריח, אך כאשר נעשה שימוש מסיבי בבטון , כפי שנעשה חיצונית בתחנת דימונה, הדבר יוצר תחושה של מבנה מגושם ומכוער. בארץ לא חסרות דוגמאות למבני בטון חשוף אשר ברבות השנים,בדיוק בשל סגנון זה הפכו למכוערים. איני פוסל כמובן שימוש בבטון, אך יש לשלבו בצורה מושכלת יחד עם עוד חומרים ע"מ לייצר מבנה אסטתי.
כמו לדוגמא
ת"א דרום הישנה או חיפה בת-גלים
 

mrngin

New member
בטון חשוף

תודה אלן. ועוד הערה לגבי הבטון.
אמנם מדובר בענייני טעם וריח, אך כאשר נעשה שימוש מסיבי בבטון , כפי שנעשה חיצונית בתחנת דימונה, הדבר יוצר תחושה של מבנה מגושם ומכוער. בארץ לא חסרות דוגמאות למבני בטון חשוף אשר ברבות השנים,בדיוק בשל סגנון זה הפכו למכוערים. איני פוסל כמובן שימוש בבטון, אך יש לשלבו בצורה מושכלת יחד עם עוד חומרים ע"מ לייצר מבנה אסטתי.
בטון חשוף
הבטון החשוף הוא צורת גמר חיצונית מיוחדת מאד עבור מבנים. אמנם על טעם וריח אין להתווכח . . . אך העובדות הן שהבטון הינו חומר עמיד ביותר לפגעי מזג האויר, כולל בסביבה עם אווירה ימית כגון לאורך מישור החוף של מדינתנו. תחזוקתו בהיבט הפיסי והכספי פשוטים וזולים יחסית. בין החסרונות ניתן לציין את העובדה כי עבודת גמר בבטון דורשת מומחיות, ידע וחומרים מהשורה הראשונה ובנוסף שימוש בתבניות יקרות ואיכותיות. ככל שהפרויקט ייחודי (= אדריכל משוגע) עלות התבניות יקרה יותר כי אין סטנדרטיזציה והקבלן לא יכול להשתמש בהן בפרויקטים אחרים ולחלק את העלות הראשונית. לסיכום: בהיבט התפקודי ואם ביצועו היה מיקצועי, אזי גם בהיבט החזותי בטון חשוף מאד מתאים לסביבה "ציבורית" במדינת ישראל. טוב ממנו, תאורטית, בשטחים שבאים במגע עם ציבור ישראלי, יכול להיות ציפוי כללי של המבנה בלוחות נירוסטה עובי 10 מ"מ . . . . . . . .
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif והוא יפהפה....

בטון חשוף
הבטון החשוף הוא צורת גמר חיצונית מיוחדת מאד עבור מבנים. אמנם על טעם וריח אין להתווכח . . . אך העובדות הן שהבטון הינו חומר עמיד ביותר לפגעי מזג האויר, כולל בסביבה עם אווירה ימית כגון לאורך מישור החוף של מדינתנו. תחזוקתו בהיבט הפיסי והכספי פשוטים וזולים יחסית. בין החסרונות ניתן לציין את העובדה כי עבודת גמר בבטון דורשת מומחיות, ידע וחומרים מהשורה הראשונה ובנוסף שימוש בתבניות יקרות ואיכותיות. ככל שהפרויקט ייחודי (= אדריכל משוגע) עלות התבניות יקרה יותר כי אין סטנדרטיזציה והקבלן לא יכול להשתמש בהן בפרויקטים אחרים ולחלק את העלות הראשונית. לסיכום: בהיבט התפקודי ואם ביצועו היה מיקצועי, אזי גם בהיבט החזותי בטון חשוף מאד מתאים לסביבה "ציבורית" במדינת ישראל. טוב ממנו, תאורטית, בשטחים שבאים במגע עם ציבור ישראלי, יכול להיות ציפוי כללי של המבנה בלוחות נירוסטה עובי 10 מ"מ . . . . . . . .
והוא יפהפה....
 

בועז ל

New member
אלן, בקשה לי אליך .

והוא יפהפה....
אלן, בקשה לי אליך .
הסתכל היטב שנית בתמונה 27 שהעליתי ואמור לי בבקשה "עם יד על הלב" , האם עדיין אתה סבור שמראה יפה נגלה לעיניך? לי זה מזכיר מבחוץ מקלט שכונתי.
 

alantan

New member
טוב, הצד האחרורי באמת מכוער

אלן, בקשה לי אליך .
הסתכל היטב שנית בתמונה 27 שהעליתי ואמור לי בבקשה "עם יד על הלב" , האם עדיין אתה סבור שמראה יפה נגלה לעיניך? לי זה מזכיר מבחוץ מקלט שכונתי.
טוב, הצד האחרורי באמת מכוער
הייתי מעצב את זה כך: - בלי החלקים המזדקרים (כולל האלכסון הזה) - חלונות גדולים יותר (פי 2 לגובה) - הייתי מעיף את הצנרת, את הארובות, האנטנות וכו' ומשטיח על הגג את דודי השמש
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif יש לך את ה TOUCH אלן !

טוב, הצד האחרורי באמת מכוער
הייתי מעצב את זה כך: - בלי החלקים המזדקרים (כולל האלכסון הזה) - חלונות גדולים יותר (פי 2 לגובה) - הייתי מעיף את הצנרת, את הארובות, האנטנות וכו' ומשטיח על הגג את דודי השמש
יש לך את ה TOUCH אלן !
אתה צריך להיות מעצב ידידי. כל מה שהזכרת הוא שנתן לי את תחושת המקלט.
 

k 1 1

New member
לא הבנתי משהו...

סיכום הסיור בתחנות ק.גת ודימונה.
שדרוג תחנת ק.גת מקבל אצלי ציון חיובי. בהתחשב במגבלות השטח שבתחנה השדרוג המבוצע בהחלט מספק. מאחר ואיני מתימר להבין בצרכיה הטכניים של ר"י לא אתיחס להיבטים בשדרוג תחנה זו הקשורים בכך. פרט לכך אני מקווה,שבדומה לרציפים גם מבנה התחנה הכעור יעבור מתיחת פנים אסתטית. מסילת דימונה:לתוואי המסילה לדימונה נדרשים תיקונים קלים בלבד ולהערכתי קטנים בהיקפם. כיום,תוואי הרכבת מקביל לכביש המהיר 25 . באיזור ערערה הבחנתי בעיקול ראשון בתוואי . עיקול זה קצר יחסית,אך דורש יישור.עיקול נוסף נוצר, כאשר המסילה משיקה לעיקול הכביש קילומטרים ספורים צפונית מערבית לדימונה. כאן נדרש יישור משמעותי יותר , שכן עיקול זה הינו בן מס' קילומטרים בודדים.מאידך,סלילת מסילה בתוואי מיושר תצריך להערכתי קטע חדש בן כ 3 ק"מ מסילה.תוואי הקרקע באיזור מישורי למדי והעניין בהחלט אפשרי. מה שנותר לבדוק הוא את סטטוס הקרקעות באיזור הצפוף באוכלוסיה בדואית. וכמו שאומר המשפט הותיק: "אז במצב הנוכחי -יישור התוואי הוא הכרחי" להפחתת משך הנסיעה .כמובן ששידרוג המסילה למסילת נוסעים סטנדרטית, שאינה מסילת משאות, נדרש אף הוא. תחנת דימונה: תמונת התחנה שהעלה כאן אחד הגולשים ,הלקוחה מלוח השנה של ר"י, די צמררה אותי.התחנה נראתה לי כמפלצת בטון כעורה , ומיד כהרגלי בקודש, עלו בי מחשבות על הזלזול הציני בתושבי הפריפריה והדרום בפרט. כשנכנסתי לתוך התחנה הונמכו במקצת להבות ביקורתי לגבי מראה התחנה. חיצונית התחנה אכן כעורה ,אך עיצובה הפנימי ,אף שאינו מפואר, מספק ומשביע רצון. מאחר ומדובר באיזור "קריר" כדימונה, מוטב היה לו ר"י, כהצעתו של שבי, הייתה נוטעת לשם שינוי מספר רב של עצים בחניון ומקימה סככות צל ברציף הבודד. כתבתי רציף בודד? גם זה עניין המעלה אצלי תהיות. שטח הרי לא חסר בתחנה. מיקום התחנה : כפי שכתבתי, מיקום התחנה בלב איזור תעשייתי מאובק ועשן ובעל כביש גישה צר בעל פסי הרעדה רבים, בעייתי מבחינתי. אני תוהה האם לא ניתן היה למצוא מקום מוצלח יותר עבור תחנה זו. לסיכום: על ר"י להבין שבדימונה התחרות הינה מול שירות אוטובוסים ומוניות, ומול מכוניות פרטיות הנוסעות בכבישים מעולים המובילים אליה ומחברים אותה עם כביש האורך 40 המוביל למרכז הארץ. 4 הרכבות היומיות אותן מציעה הרכבת לתושבי דימונה, סופן שיהפכו לפארסה דוגמת תוואי הרכבת הישן לירושלים. מדימונה יצאתי בתחושות מעורבות. שיפורים רבים נדרשים, אך קיימת תחושה שמשהו מתחיל לזוז גם אם באיטיות. הצבר הקוצני ופרי הסברס הערב מבטאים היטב את תחושותיי.
לא הבנתי משהו...
מתכננים להפעיל לדימונה בסה"כ 4 רכבות ביום?
 

mucool2

New member
תודה רבה בועז!!

שדרוג תחנת קרית גת.
אז זהו זה. החופשה או-טו-טו נגמרת וצריך לעבור בכמה מקומות. והפעם בחרתי בכיוון דרום. וכשמדרימים מבית שמש דרך כבישים 38 ו 35 מגיעים לקרית גת. הדרום להווי ידוע אינו איזור הסובל מעודף תקציבים ממשלתיים ותחנת הרכבת בקרית גת ממחישה זאת היטב.
תודה רבה בועז!!
תמונות מעולות. קבל
 

בועז ל

New member
עמית , אתה צודק תמיד בכל עניין

בהימורים אני רק מרוויח..
עמית , אתה צודק תמיד בכל עניין
ועניין ובשבילך, אפילו בעניין התשתיות ש"תמיד מסתיימות בזמן" ונותר כסף בקופה לפעולות צדקה, אבל בענייני הימורים ידידי אתה באוברדראפט רציני. אני ושבי שוקלים להפוך אותך ללקוח מוגבל בקזינו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה