מעניין אם השרים בכלל ידעו שהם מצביעים על זה
שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד
http://rotter.net/forum/scoops1/145606.shtml
זה נשמע מגוכחך שיצליחו להרים את הפרויקט הזה בזמן שקבעו, לי יש שאלה נוספת - הרי יצטרכו לעשות איזשהי הסטה של קו הרכבת כדי שהיא תגיע בדיוק לטרמינל. האם עכשיו גם אולי נזכה לראות את הקו מוכפל לפחות עד השדה תעופה?
מעניין אם השרים בכלל ידעו שהם מצביעים על זה
לא ברור לי איך בדיון של 10 שעות אפשר לעבור על הכל שלא לדבר על כך שכל שר מדבר על נושאי משרדו. מעניין אם שר התחבורה הזכיר את זה (וגם אם כן ספק אם זה עניין את כל האחרים למרות המשמעויות של ההחלטה).
שני דברים מעבר לזה.
1. זה היה רק אישור התקציב בממשלה, לא בכנסת. גם כאשר יאושר בכנסת עדיין יהיה צורך לראות אם אין סעיף עמוק בחוק ההסדרים שמסרס החלטה זאת בחוק התקציב (כבר היו דברים מעולם).
2. לו"ז של 5 שנים זאת בדיחה (על חשבוננו). לקח "לנו" 10 שנים לבנות את טרמינל 3 בנתב"ג. באותו פרוייקט לא נבנו / נסללו / שופצו מסלולי השדה. רק נבנה הטרמינל וכל מה שמסביב לו. כאשר הממשלה החליטה ב-94 להוציא את הפרוייקט לדרך, כבר ידעו איך יראה הטרמינל והיכן ימוקם (הייתה עבודה מקדימה להחלטת הממשלה). במקרה של רמת דוד אין כלום, אפילו לא סקיצה של הטרמינל.
אז גם אם הקבלן יהיה המתכנן של המבנה (דבר שאכן יחסוך זמן, אם כי צריך לקוות שזה לא יעלה לנו בדברים אחרים, טרמינל בשדה תעופה בינלאומי זה לא תחנת רכבת או סתם גשר - ראו שערורית השדה החדש בברלין) ייקח זמן עד שאפשר יהיה להתחיל בעבודות וחמש שנים זה זמן לא ראלי בעליל.
 
אגב, בשרשור ברוטר כתוב כי הקיבולת של נתב"ג היא 16 מליון. הקיבולת הפוטנציאלית של נתב"ג, בטח לאחר פרוייקט שידרוג המסלולים, היא הרבה מעל 16 מליון (אבל זה לא סותר את העובדה שצריך שדה בינלאומי נוסף).