שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד

מצב
הנושא נעול.

Subi777

New member
שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד

שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד
http://rotter.net/forum/scoops1/145606.shtml

זה נשמע מגוכחך שיצליחו להרים את הפרויקט הזה בזמן שקבעו, לי יש שאלה נוספת - הרי יצטרכו לעשות איזשהי הסטה של קו הרכבת כדי שהיא תגיע בדיוק לטרמינל. האם עכשיו גם אולי נזכה לראות את הקו מוכפל לפחות עד השדה תעופה?
 
הרכבת לא חייבת להגיע עד לטרמינל, אפשר ליצור קישור של קו

שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד
http://rotter.net/forum/scoops1/145606.shtml

זה נשמע מגוכחך שיצליחו להרים את הפרויקט הזה בזמן שקבעו, לי יש שאלה נוספת - הרי יצטרכו לעשות איזשהי הסטה של קו הרכבת כדי שהיא תגיע בדיוק לטרמינל. האם עכשיו גם אולי נזכה לראות את הקו מוכפל לפחות עד השדה תעופה?
הרכבת לא חייבת להגיע עד לטרמינל, אפשר ליצור קישור של קו
ייעודי או שאטל (אוטובוס, רכבת קלה או אמצעי אחר) מתחנת רכבת (כפר יהושע או כפר ברוך) עד לשדה התעופה.
 

Subi777

New member
אני תמיד תהיתי...

הרכבת לא חייבת להגיע עד לטרמינל, אפשר ליצור קישור של קו
ייעודי או שאטל (אוטובוס, רכבת קלה או אמצעי אחר) מתחנת רכבת (כפר יהושע או כפר ברוך) עד לשדה התעופה.
אני תמיד תהיתי...
גם בנתב"ג למה לא מופעל קו מטען למסופי המטען בשדה.
הרי התשתית כבר כמעט קיימת... למה הרכבת לא מנסה להלחם על שינוע מטענים מ\אל השדה?
&nbsp
גם במקרה הזה, אני מניח שמטוסים שינחתו בשדה לא יביאו רק נוסעים, תהייה גם תנועת מטענים.
 
כי מטענים שמוטסים במטוסים בדרך כלל לא מצריכים הובלה רכבתית

אני תמיד תהיתי...
גם בנתב"ג למה לא מופעל קו מטען למסופי המטען בשדה.
הרי התשתית כבר כמעט קיימת... למה הרכבת לא מנסה להלחם על שינוע מטענים מ\אל השדה?
&nbsp
גם במקרה הזה, אני מניח שמטוסים שינחתו בשדה לא יביאו רק נוסעים, תהייה גם תנועת מטענים.
כי מטענים שמוטסים במטוסים בדרך כלל לא מצריכים הובלה רכבתית
ביבשה.
הרכבת יעילה בהובלת מטענים כאשר מדובר בכמויות גדולות של מטען שצריך להסיע ממספר קטן של נקודות מוצא אל הנמל. לכן, היעילות שלה בהובלה לנמלים ימיים הרבה יותר גדולה.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
צריך לזכור שלא מדובר בהקמה של שדה תעופה מאפס

שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד
http://rotter.net/forum/scoops1/145606.shtml

זה נשמע מגוכחך שיצליחו להרים את הפרויקט הזה בזמן שקבעו, לי יש שאלה נוספת - הרי יצטרכו לעשות איזשהי הסטה של קו הרכבת כדי שהיא תגיע בדיוק לטרמינל. האם עכשיו גם אולי נזכה לראות את הקו מוכפל לפחות עד השדה תעופה?
צריך לזכור שלא מדובר בהקמה של שדה תעופה מאפס
רוב התשתית כבר קיימת. אם רוצים - בהחלט אפשרי. האם זה יקרה בפועל? מסופקני.
 

Subi777

New member
בהתחשב בכך שבנתב"ג לקח שנים לשדרג מסלול..

צריך לזכור שלא מדובר בהקמה של שדה תעופה מאפס
רוב התשתית כבר קיימת. אם רוצים - בהחלט אפשרי. האם זה יקרה בפועל? מסופקני.
בהתחשב בכך שבנתב"ג לקח שנים לשדרג מסלול..
מסופקני שהתשתיות הקיימות שוות משהו במונחים של קיצור זמן בנייה.
 

XrayCharlie

New member
מעניין אם השרים בכלל ידעו שהם מצביעים על זה

שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד
http://rotter.net/forum/scoops1/145606.shtml

זה נשמע מגוכחך שיצליחו להרים את הפרויקט הזה בזמן שקבעו, לי יש שאלה נוספת - הרי יצטרכו לעשות איזשהי הסטה של קו הרכבת כדי שהיא תגיע בדיוק לטרמינל. האם עכשיו גם אולי נזכה לראות את הקו מוכפל לפחות עד השדה תעופה?
מעניין אם השרים בכלל ידעו שהם מצביעים על זה
לא ברור לי איך בדיון של 10 שעות אפשר לעבור על הכל שלא לדבר על כך שכל שר מדבר על נושאי משרדו. מעניין אם שר התחבורה הזכיר את זה (וגם אם כן ספק אם זה עניין את כל האחרים למרות המשמעויות של ההחלטה).
שני דברים מעבר לזה.
1. זה היה רק אישור התקציב בממשלה, לא בכנסת. גם כאשר יאושר בכנסת עדיין יהיה צורך לראות אם אין סעיף עמוק בחוק ההסדרים שמסרס החלטה זאת בחוק התקציב (כבר היו דברים מעולם).
2. לו"ז של 5 שנים זאת בדיחה (על חשבוננו). לקח "לנו" 10 שנים לבנות את טרמינל 3 בנתב"ג. באותו פרוייקט לא נבנו / נסללו / שופצו מסלולי השדה. רק נבנה הטרמינל וכל מה שמסביב לו. כאשר הממשלה החליטה ב-94 להוציא את הפרוייקט לדרך, כבר ידעו איך יראה הטרמינל והיכן ימוקם (הייתה עבודה מקדימה להחלטת הממשלה). במקרה של רמת דוד אין כלום, אפילו לא סקיצה של הטרמינל.
אז גם אם הקבלן יהיה המתכנן של המבנה (דבר שאכן יחסוך זמן, אם כי צריך לקוות שזה לא יעלה לנו בדברים אחרים, טרמינל בשדה תעופה בינלאומי זה לא תחנת רכבת או סתם גשר - ראו שערורית השדה החדש בברלין) ייקח זמן עד שאפשר יהיה להתחיל בעבודות וחמש שנים זה זמן לא ראלי בעליל.
&nbsp
אגב, בשרשור ברוטר כתוב כי הקיבולת של נתב"ג היא 16 מליון. הקיבולת הפוטנציאלית של נתב"ג, בטח לאחר פרוייקט שידרוג המסלולים, היא הרבה מעל 16 מליון (אבל זה לא סותר את העובדה שצריך שדה בינלאומי נוסף).
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה