שדה משלים-רמת דוד, תכנון קרקעי.

nitro11

New member
שדה משלים-רמת דוד, תכנון קרקעי.

במצגת המצורפת מופיעות החלופות לבניית השדה ברמת דוד.
קיימות 4 חלופות אחת עם מסלול אחד ושלוש עם שני מסלולים.
החלופה שתיבחר היא כנראה חלופה D.
תפוז לא מאפשר העלאת קבצים מעל 2 מגה,
לכן נאלצתי להוריד את איכות המצגת.





 

רשר

Well-known member
מנהל
במבט ראשון עולה שאלת התחבורה לשדה

1 למה הרכבת נשארת באותה המסילה ולא נכנסת לשדה?
2 הכביש הראשי לרכב מגיע ממערב (66+77+772) למה אותה איוולת כמו בנתב"ג שצריכים להוסיף כ 11 ק"מ ל"כלום" - להפוך את מערך התחבורה לשדה לצפון מערב,

3 האם נפתרה בעית קו הנפט?

4 להחליף את שם השדה מ"גליל" ל"נצרת" ממילא רוב הנוסעים נושאים תפילה לשם,

בקטנה בחלופות הדו מסלוליות יש פחות חניה למוניות מאשר בבודדת, ואת האוטובוסים בכלל זרקו לפינה,
D יותר רעש לעפולה
 

nitro11

New member
שאלה טובה

1. אין לי מושג למה החליטו לא להצמיד את המסילה לשדה,
נראה שצריך להזיז את המסילה צפונה ואת הטרמינל דרומה.
&nbsp
2. לא יודע למה החליטו כך.
&nbsp
3. לא מכיר את הנושא המוזכר.
&nbsp
4. גליל יותר טוב, לקרוא לשדה נצרת זה כמו לקרוא לו עפולה או חיפה.
&nbsp
לא אמור להיות רעש בעפולה.
&nbsp
יש לזכור אין מדובר בתכנית סופית, דברים ישתנו,
אבל אני לא חושב שיצמידו את המסילה לשדה.
 

רשר

Well-known member
מנהל
כתושב תחום האוירי של נתב"ג - בעפולה יהיה הרבה רעש!!

מי שלא מכיר מקרוב לא מבין איך בלי לשים לב לומדים לשוחח ב"הפסקות מטוס חולף", שלא לדבר על מורה בכיתת בית ספר,
אמרו על המסלול ה"חדש מורחב" 21 בנתב"ג שלא יפריע לראש העין - אז אמרו ואישרו שכונה (רח' המעין ונחשול) ממש מתחת למטוסים שיסבלו הפריארים שישלמו ביוקר ורק אז יבינו איך תקעו אותם,

3 קו הנפט של IPC שקיבל את השטח בעצם בטאבו כולל משני צידי הצינור מירדן עד חיפה
 

ש מים

New member
מסכים

כנראה שאין שום ברירה אחרת, ומדינת ישראל חייבת להכניס את היד עמווווק לכיס (ולעוד מקומות) ולהתחיל לחשוב ולפעול ברצינות לכיוון של תשתיות בים (וכן, ברור לי לגמרי שלא מדובר כאן רק בהיבטים כלכליים ותכנוניים "רגילים", ושיש כאן שיקולים בטחוניים ובעיקר אולי גיאו-פוליטיים מסובכים וכבדים מאוד...).
 

simo341

New member
איים מלאכותיים

פעם רצו להקים "אי מלאכותי" מימול שיכון ל' בצפון תל אביב
ולשם להעביר את שדה דוב
אחר כך הציעו להקים עוד אחד כזה מול חוף פלמחים
ולשם להעביר את נמל תעופה בן-גוריון

בעיקרון הרעיון של ייבוש שטחים במדינה הצפופה שלנו
היה יכול לחסוך המוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן .........................
אם זה תופס חזק במזרח הרחוק וגם בהולנד, אז מדוע לא כאן ?....
יכלו להקים אי כזה מול הקריות ולהעביר לשם את שדה התעופה החיפאי
ועליו גם את המתחם של בתי-זיקוק עם האסדה של הגז.

כיום הקמה של נמלי ים/נמלי תעופה חדשים כוללת גם:
" אזורי תעשייה נילווים עם אזורי תיירות ".
 

nitro11

New member
קל להגיד איים מלאכותיים, הרבה יותר קשה לבצע.

רוב המקרים שבנו איים מלאכותיים הם היו בתוך מפרצים.
&nbsp
אנשים קוראים לבנות איים כאילו הם אנשי חזון,
אבל כשבוחנים את הנושא לעומק רואים שזה לא כל כך קל,
בהנחה וזה בכלל ניתן לביצוע.
ברוב המקרים ישנן אלטרנטיבות קרקעיות לאותן תשתיות,
בתי זיקוק אפשר להעביר לדרום, המיקום של נתב"ג הוא טוב,
למה להעביר לים ?
 

simo341

New member
נתב"ג יושב בתוך אזור מגורים צפוף מאוד וקרוב מידיי למגורים

קראתי באיזה מקום שבאמת רוצים כנראה להעביר את בתי הזיקוק לדרום הרחוק
אבל אז יצטרכו גם להעביר לשם מסילת רכבת.

מדברים עכשיו גם הפינוי של שדה התעופה של הרצליה.
יש כוונה להעביר אותו לאזור נתניה ויש המון תושבים שהם מתנגדים.
בקיצור בלאגן שלם עם השדות תעופה האלה ועם הנמלים האלה,
אם היינו מדינה קצת יותר גדולה אז אולי היה נחסך מאיתנו.
 

nitro11

New member
נתב"ג מקושר בצורה טובה לשאר המדינה.

הזזתו לים יכולה לפגוע בקישור זה,
אם כי אני מניח שהזזתו לים מול פלמחים תאפשר
לשמור על קישור לשאר המדינה.
&nbsp
בכל מקרה אני לא מכיר שדה תעופה אשר בנוי בים,
השדות אשר נבנים בים, למעשה נבנים בתוך מפרצים טבעיים.
 

simo341

New member
ברור שהוא נגיש לכל הארץ, מה הקשר

ביטול שדות התעופה הקטנים יפגע מאוד בתיירות הפנים שלנו,
אם למשל אתה תרצה לעלות על מטוס בחיפה ולרדת באילת
ולחסוך את הנסייעה במכונית אתה תהיה בבעיה,
כי אין עדיין רכבת לשם ......................
 

nitro11

New member
תעופה פנים-ארצית היא זניחה

האם שווה להשאיר את השדה בחיפה רק
בכדי שלכמה אנשים יתאפשר לטוס לאילת ?
&nbsp
בכל מקרה לכשייבנה השדה ברמת-דוד, יהיה ניתן
לטוס ממנו לחיפה.
 

simo341

New member
רמת דוד מתוכנן עבור טיסות חוץ-לארץ

כנראה יצטרכו למצוא אזור אחר קרוב אל חיפה
ולשם להעביר את השדה של חיפה.
יש המון מנחתים בצפון שהם אומנם פרטים אבל אולי אחד מהם
יכול להחליף את חיפה.
אחרי שדאגו לסגור את "שדה דב" למשל אז גם כן תושבי תל-אביב
לא רצו לנסוע עד נתב"ג הקרוב ולעמוד בתור עם כל התיירים שם.
 

simo341

New member
ברור שתהיה כי לא יהיה תחליף אחר

אבל למה לערבב בין "שדה תעופה ארצי" שמיועד לטיסות פנים
לבין "נמל תעופה בינלאומי" שהוא מיועד בעיקר לטיסות חוץ.
ובצמוד אליו יש אזורי תעשייה נילווים ביחד עם
אזור לטיפול/תיקון/בניית מטוסים וכולי .......................
כנ"ל לגבי נמלי-ים ..........................
אתה לא יכול להשוות בין סתם איזה מרינה/מעגן דייגים
לבין "נמל ימי בינלאומי" שצמודים אליו אותם אזורי תעשייה נילווים
ואזורים לטיפול ובניית אוניות.
צריך שיהיה סדר בדברים.
 
למעלה