שדה התעופה בהרצליה (בג"ץ)

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
שדה התעופה בהרצליה (בג"ץ)

שדה התעופה בהרצליה (בג"ץ)
1. עיריית הרצליה 2. עיריית רעננה 3. מועצה מקומית - כפר שמריהו 4. העמותה לשמירת איכות החיים בכפר שמריהו והסביבה 5. יגאל ליבר ו-12 תושבים המתגוררים בהרצליה, רעננה נגד 1. רשות שדות התעופה בישראל 2. מינהל התעופה האזרחית 3. משרד התחבורה 4. מנהל שדה התעופה הרצליה 5. המשרד לאיכות הסביבה 6. חברת "אוויה נתיבי אוויר בע"מ" 7. חברת "נשר תעופה ותיירות בע"מ" 8. חברת "מונאייר תעופה בע"מ" 9. חברת "אייר קלאס" 10. חברת "כים-ניר שירות תעופה בע"מ" כאן
 
יגאל ליבר?

שדה התעופה בהרצליה (בג"ץ)
1. עיריית הרצליה 2. עיריית רעננה 3. מועצה מקומית - כפר שמריהו 4. העמותה לשמירת איכות החיים בכפר שמריהו והסביבה 5. יגאל ליבר ו-12 תושבים המתגוררים בהרצליה, רעננה נגד 1. רשות שדות התעופה בישראל 2. מינהל התעופה האזרחית 3. משרד התחבורה 4. מנהל שדה התעופה הרצליה 5. המשרד לאיכות הסביבה 6. חברת "אוויה נתיבי אוויר בע"מ" 7. חברת "נשר תעופה ותיירות בע"מ" 8. חברת "מונאייר תעופה בע"מ" 9. חברת "אייר קלאס" 10. חברת "כים-ניר שירות תעופה בע"מ" כאן
יגאל ליבר?
אני מכיר אדם בשם הזה...
 
שימו לב להערות של השופטת שטרסברג

שדה התעופה בהרצליה (בג"ץ)
1. עיריית הרצליה 2. עיריית רעננה 3. מועצה מקומית - כפר שמריהו 4. העמותה לשמירת איכות החיים בכפר שמריהו והסביבה 5. יגאל ליבר ו-12 תושבים המתגוררים בהרצליה, רעננה נגד 1. רשות שדות התעופה בישראל 2. מינהל התעופה האזרחית 3. משרד התחבורה 4. מנהל שדה התעופה הרצליה 5. המשרד לאיכות הסביבה 6. חברת "אוויה נתיבי אוויר בע"מ" 7. חברת "נשר תעופה ותיירות בע"מ" 8. חברת "מונאייר תעופה בע"מ" 9. חברת "אייר קלאס" 10. חברת "כים-ניר שירות תעופה בע"מ" כאן
שימו לב להערות של השופטת שטרסברג
ובמיוחד להערה הזו: "האינטרס הכלכלי בהרחקתו של השדה מן המקום, ברור ובולט לעין. המקום נמצא באיזור בו הקרקעות הן מן היקרות במדינה. הפיכת ייעוד הקרקע למגורים באיזור זה, תביא בכנפיה בניה מסיבית שיתרונותיה הכלכליים בצידה לכל הנוגעים בדבר. גם אם אינטרס זה הוא לגיטימי, יש לתת את הדעת עליו כאשר באים לדון בעתירה לסגור את השדה ולהפסיק את פעילותו". כאן טמון העוקץ: ישנם מספר גורמים שרוממות איכות הסביבה בפיהם אבל צליל המרשרשים והמצלצלים באוזניהם ובליבם. היום השדה וסביבתו מהווים אי ירוק בלב אזור מגורים צפוף. ראשי הרשויות ואני מניח גם כמה כרישי נדלן לוטשים עיניים על הקרקעות האלה. ומה יהיה בסוף? בנייה רוויה, תנועה רבה, זיהום אויר, תאונות, בקיצור, הרבה יותר ממה שכמה מטוסים קלים גורמים. רק אם הם יתחייבו שלא תהיה בניה אלא יוקם פארק ענק במקום השדה ומגבלות הבנייה בסביבתו יישארו, כתרומה לאיכות הסביבה, רק אז נדע אם ליבם ופיהם שווים. האמנם? הצחקתם אותי....
 

ארזS

New member
אתה לא יודע כמה שאתה צודק !

שימו לב להערות של השופטת שטרסברג
ובמיוחד להערה הזו: "האינטרס הכלכלי בהרחקתו של השדה מן המקום, ברור ובולט לעין. המקום נמצא באיזור בו הקרקעות הן מן היקרות במדינה. הפיכת ייעוד הקרקע למגורים באיזור זה, תביא בכנפיה בניה מסיבית שיתרונותיה הכלכליים בצידה לכל הנוגעים בדבר. גם אם אינטרס זה הוא לגיטימי, יש לתת את הדעת עליו כאשר באים לדון בעתירה לסגור את השדה ולהפסיק את פעילותו". כאן טמון העוקץ: ישנם מספר גורמים שרוממות איכות הסביבה בפיהם אבל צליל המרשרשים והמצלצלים באוזניהם ובליבם. היום השדה וסביבתו מהווים אי ירוק בלב אזור מגורים צפוף. ראשי הרשויות ואני מניח גם כמה כרישי נדלן לוטשים עיניים על הקרקעות האלה. ומה יהיה בסוף? בנייה רוויה, תנועה רבה, זיהום אויר, תאונות, בקיצור, הרבה יותר ממה שכמה מטוסים קלים גורמים. רק אם הם יתחייבו שלא תהיה בניה אלא יוקם פארק ענק במקום השדה ומגבלות הבנייה בסביבתו יישארו, כתרומה לאיכות הסביבה, רק אז נדע אם ליבם ופיהם שווים. האמנם? הצחקתם אותי....
אתה לא יודע כמה שאתה צודק !
הכל עניין של כסף !!! כמה תאונות ארעו בשדה הזה ובסביבתו ? פשוט יש כמה כרישי נדלן שרוצים לעשות עוד כסף עם הכסף שיש להם. זה כל העניין. הרי בפסק הדין נאמר במפורש שהשדה קיים עוד משנת תרפפ"ו כשבסביבה לא היו בניינים. ומי שבא לגור שם בא אל המוכן ! אותו דבר בשדה דב שבתל-אביב. [הערת אגב: אינני טייס ואף לא בעל מטוס. סתם אוהב לראות מטוסים...אבל האהבה שלי לא קשורה לדעה שלי.]
 

raminec

New member
תהיה ריאלי

שימו לב להערות של השופטת שטרסברג
ובמיוחד להערה הזו: "האינטרס הכלכלי בהרחקתו של השדה מן המקום, ברור ובולט לעין. המקום נמצא באיזור בו הקרקעות הן מן היקרות במדינה. הפיכת ייעוד הקרקע למגורים באיזור זה, תביא בכנפיה בניה מסיבית שיתרונותיה הכלכליים בצידה לכל הנוגעים בדבר. גם אם אינטרס זה הוא לגיטימי, יש לתת את הדעת עליו כאשר באים לדון בעתירה לסגור את השדה ולהפסיק את פעילותו". כאן טמון העוקץ: ישנם מספר גורמים שרוממות איכות הסביבה בפיהם אבל צליל המרשרשים והמצלצלים באוזניהם ובליבם. היום השדה וסביבתו מהווים אי ירוק בלב אזור מגורים צפוף. ראשי הרשויות ואני מניח גם כמה כרישי נדלן לוטשים עיניים על הקרקעות האלה. ומה יהיה בסוף? בנייה רוויה, תנועה רבה, זיהום אויר, תאונות, בקיצור, הרבה יותר ממה שכמה מטוסים קלים גורמים. רק אם הם יתחייבו שלא תהיה בניה אלא יוקם פארק ענק במקום השדה ומגבלות הבנייה בסביבתו יישארו, כתרומה לאיכות הסביבה, רק אז נדע אם ליבם ופיהם שווים. האמנם? הצחקתם אותי....
תהיה ריאלי
אתה באמת חושב שמישהו הולך "לבזבז" קרקעות יקרות כאלו על פארק? (למרות שאני לא לגמרי נגד). ובכלל, מה פתאום הגבלות על בניה? אם אתה בעד איכות הסביבה אזי צריך להיות לך ברור שבנייה רוויה היא הדרך היחידה לשמור על מעט הטבע שנותר עוד במדינה הקטנה שלנו. ובמיוחד באיזור המרכז בו מתרכזת מירב אוכלוסיית המדינה. שים לב שבת"א יצאה כבר מזמן תקנה האוסרת על בנייה צמודת קרקע באופן מוחלט!! זה לא מקרי, זה קשור לזה שבת"א לא נותרו עתודות קרקע כמעט. הדרך היחידה להמשיך ולהתפתח בלי לגלוש לפרברים (שהרי את זה אתה בודאי לא רוצה) היא בנייה לגובה. ועל מנת שלא יוכלו להגיד שהדיון לא קשור לפורום אז בבקשה משפט סיום: רק בבנייה צפופה תיתכן מערכת הסעת המונים יעילה וכדאית מבחינה כלכלית. אם נעודד בנייה צמודת קרקע ע"י הגבלות בנייה שונות ומשונות, לא נוכל לצפות שתהיה תחבורה ציבורית יעילה במקום. Raminec
 
raminec צודק כמובן

תהיה ריאלי
אתה באמת חושב שמישהו הולך "לבזבז" קרקעות יקרות כאלו על פארק? (למרות שאני לא לגמרי נגד). ובכלל, מה פתאום הגבלות על בניה? אם אתה בעד איכות הסביבה אזי צריך להיות לך ברור שבנייה רוויה היא הדרך היחידה לשמור על מעט הטבע שנותר עוד במדינה הקטנה שלנו. ובמיוחד באיזור המרכז בו מתרכזת מירב אוכלוסיית המדינה. שים לב שבת"א יצאה כבר מזמן תקנה האוסרת על בנייה צמודת קרקע באופן מוחלט!! זה לא מקרי, זה קשור לזה שבת"א לא נותרו עתודות קרקע כמעט. הדרך היחידה להמשיך ולהתפתח בלי לגלוש לפרברים (שהרי את זה אתה בודאי לא רוצה) היא בנייה לגובה. ועל מנת שלא יוכלו להגיד שהדיון לא קשור לפורום אז בבקשה משפט סיום: רק בבנייה צפופה תיתכן מערכת הסעת המונים יעילה וכדאית מבחינה כלכלית. אם נעודד בנייה צמודת קרקע ע"י הגבלות בנייה שונות ומשונות, לא נוכל לצפות שתהיה תחבורה ציבורית יעילה במקום. Raminec
raminec צודק כמובן
לצערנו מדינת ישראל טרם השכילה ליישם את הצד השני של המשוואה - פיתוח מואץ של מערכות הסעה המונית שתשרתנה אזורי בניה צפופה קיימים, מתוכננים, ופוטנציאליים. רק אם זה יתחיל לקרות עכשיו, יהיה סיכוי לתת את המענה המתאים בבוא הזמן...
 
מצידי שלא תהיה בנייה רוויה לגובה

raminec צודק כמובן
לצערנו מדינת ישראל טרם השכילה ליישם את הצד השני של המשוואה - פיתוח מואץ של מערכות הסעה המונית שתשרתנה אזורי בניה צפופה קיימים, מתוכננים, ופוטנציאליים. רק אם זה יתחיל לקרות עכשיו, יהיה סיכוי לתת את המענה המתאים בבוא הזמן...
מצידי שלא תהיה בנייה רוויה לגובה
ומצידי שלא יזדקקו כתוצאה מכך למערכת הסעת המונים אני רוצה שהמצב יישאר באיזור כמו שהוא: פרדסים, שדות, חורשות, מיכללה שתקועה שם כי אי אפשר לעשות דבר אחר טוב עם השטח, וכמובן שדה התעופה שהוא הגורם לכך שהאי הירוק הזה יישאר....
 
מי צריך הסעה המונית?

מצידי שלא תהיה בנייה רוויה לגובה
ומצידי שלא יזדקקו כתוצאה מכך למערכת הסעת המונים אני רוצה שהמצב יישאר באיזור כמו שהוא: פרדסים, שדות, חורשות, מיכללה שתקועה שם כי אי אפשר לעשות דבר אחר טוב עם השטח, וכמובן שדה התעופה שהוא הגורם לכך שהאי הירוק הזה יישאר....
מי צריך הסעה המונית?
התשובה: מדינות בעלות יחס אוכלוסיה/שטח כמו הונג-קונג, סינגפור, בלגיה, הולנד ועוד, ומדינת ישראל ביניהן. הלוואי שמי שמתכנן את חוקי ה-ZONING כאן יעשה זאת עפ"י שיקולים ענייניים באופן שיענה באמת על צרכי המדינה. מצד אחד אין מנוס מבנייה לגובה, מצד שני חייבים לדאוג שתהיה חלופה לשימוש בכבישים ורכב פרטי, וכמובן שצריך להשאיר שטחים פתוחים במרחק סביר לטובת תושבי הכרך הגדול. אבל לא לעשות את זאת רק על סמך מקריות של דברים שנשארו מהעבר, כמו שדה התעופה בהרצליה. חייבת להיות החלטה מסודרת ובחירה אובייקטיבית בין החלופות, בגיבוי משפטי וחוקי...
 

oren*

New member
הלוואי שהיו חושבים כאן חמש שנים

raminec צודק כמובן
לצערנו מדינת ישראל טרם השכילה ליישם את הצד השני של המשוואה - פיתוח מואץ של מערכות הסעה המונית שתשרתנה אזורי בניה צפופה קיימים, מתוכננים, ופוטנציאליים. רק אם זה יתחיל לקרות עכשיו, יהיה סיכוי לתת את המענה המתאים בבוא הזמן...
הלוואי שהיו חושבים כאן חמש שנים
קדימה. במקום להשקיע במערכות תחבורה ציבורית, עומדים בעיריית הרצליה לחצוב מנהרה מתחת לשכונות מגורים במטרה לשחרר את לחצי התנועה (מה שכמובן יוריד את ערך הדירות ויפגע באיכות חיי התושבים). חס וחלילה שלא יהיה כאן עוד אסון וורסאי.
 
מזעזע

הלוואי שהיו חושבים כאן חמש שנים
קדימה. במקום להשקיע במערכות תחבורה ציבורית, עומדים בעיריית הרצליה לחצוב מנהרה מתחת לשכונות מגורים במטרה לשחרר את לחצי התנועה (מה שכמובן יוריד את ערך הדירות ויפגע באיכות חיי התושבים). חס וחלילה שלא יהיה כאן עוד אסון וורסאי.
מזעזע
הרי כבר קיימים בהרצליה (ועוד מקומות רבים) אזורי בנייה רוויה, ולחצי התנועה ממנה ואליה כבדים מנשוא. מתי יתעוררו מהאשלייה שתוספת קיבול כבישים תיטיב כהוא-זה עם המצב? איזה בזבוז!
 

alantan

New member
המנהרה בהרצליה

הלוואי שהיו חושבים כאן חמש שנים
קדימה. במקום להשקיע במערכות תחבורה ציבורית, עומדים בעיריית הרצליה לחצוב מנהרה מתחת לשכונות מגורים במטרה לשחרר את לחצי התנועה (מה שכמובן יוריד את ערך הדירות ויפגע באיכות חיי התושבים). חס וחלילה שלא יהיה כאן עוד אסון וורסאי.
המנהרה בהרצליה
מיועדת אומנם לרכב פרטי בשלב ראשון, אבל תשרת גם את הקו הצהוב של הרכבת הקלה שמיועדת לעבור בתוואי זה. אגב, התוואי העקלקל והארוך של הקו הצהוב המתוכנן הוא רכבת ת"א מרכז - קניון ר"ג - רמת השרון - הרצליה מרכז - הרצליה איזור תעשייה.
 
חבל שלא תכננו דבר דומה בכרמל

המנהרה בהרצליה
מיועדת אומנם לרכב פרטי בשלב ראשון, אבל תשרת גם את הקו הצהוב של הרכבת הקלה שמיועדת לעבור בתוואי זה. אגב, התוואי העקלקל והארוך של הקו הצהוב המתוכנן הוא רכבת ת"א מרכז - קניון ר"ג - רמת השרון - הרצליה מרכז - הרצליה איזור תעשייה.
חבל שלא תכננו דבר דומה בכרמל
 

אדיה

New member
מנהרה בהרצליה?

המנהרה בהרצליה
מיועדת אומנם לרכב פרטי בשלב ראשון, אבל תשרת גם את הקו הצהוב של הרכבת הקלה שמיועדת לעבור בתוואי זה. אגב, התוואי העקלקל והארוך של הקו הצהוב המתוכנן הוא רכבת ת"א מרכז - קניון ר"ג - רמת השרון - הרצליה מרכז - הרצליה איזור תעשייה.
מנהרה בהרצליה?
אלן, האם תוכל לפרט היכן אמורה לעבור המנהרה המדוברת וכיצד זה משתלב עם הקו הצהוב? אגב לדעתי, מקום בו ממש דרושה מנהרה בהרצליה הוא מתחת לכביש החוף כדי ליצור קשר ישיר לרחוב מדינת היהודים מכיוון העיר הרצליה (תחנת הרכבת החדשה) ובאופן כזה לעקוף את הפקקים משבעת הכוכבים עד הכניסה לאזור התעשייה. מי שמכיר את הטופוגרפיה באזור - זה נראה ממש מתבקש. מנהרה כזו (שתוגבל לתחבורה ציבורית - בתקווה לרכבת קלה או אוטובוסים חשמליים) תיצור קישור מעולה מהרכבת ומהעיר הרצליה לאזור ההיטק. יובל
 

alantan

New member
התפרצת לדלת פתוחה!

מנהרה בהרצליה?
אלן, האם תוכל לפרט היכן אמורה לעבור המנהרה המדוברת וכיצד זה משתלב עם הקו הצהוב? אגב לדעתי, מקום בו ממש דרושה מנהרה בהרצליה הוא מתחת לכביש החוף כדי ליצור קשר ישיר לרחוב מדינת היהודים מכיוון העיר הרצליה (תחנת הרכבת החדשה) ובאופן כזה לעקוף את הפקקים משבעת הכוכבים עד הכניסה לאזור התעשייה. מי שמכיר את הטופוגרפיה באזור - זה נראה ממש מתבקש. מנהרה כזו (שתוגבל לתחבורה ציבורית - בתקווה לרכבת קלה או אוטובוסים חשמליים) תיצור קישור מעולה מהרכבת ומהעיר הרצליה לאזור ההיטק. יובל
התפרצת לדלת פתוחה!
מדובר בדיוק במקום הזה, וזאת המטרה. המנהרה המתוכננת מיועדת לחבד את מדינת היהודים עם שבעת הכוכבים כשהיא חצובה מתחת להרצליה ב' ודרך מספר 2. בכל מקרה, היא כנראה לא תיועד בלעדית לתחבורה ציבורית. הקו הצהוב אמור להגיע מרמת השרון, לפנות שמאלה לכיוון שבעת הכוכבים, לעבור סמוך לתחנת הרכבת, ולעבור במנהרה למדינת היהודים. אח"כ היא פונה דרומה. ראה את המפה המצ"ב.
 

alexUK

New member
כמה מוזר שהקו פונה בסופו דרומה

התפרצת לדלת פתוחה!
מדובר בדיוק במקום הזה, וזאת המטרה. המנהרה המתוכננת מיועדת לחבד את מדינת היהודים עם שבעת הכוכבים כשהיא חצובה מתחת להרצליה ב' ודרך מספר 2. בכל מקרה, היא כנראה לא תיועד בלעדית לתחבורה ציבורית. הקו הצהוב אמור להגיע מרמת השרון, לפנות שמאלה לכיוון שבעת הכוכבים, לעבור סמוך לתחנת הרכבת, ולעבור במנהרה למדינת היהודים. אח"כ היא פונה דרומה. ראה את המפה המצ"ב.
כמה מוזר שהקו פונה בסופו דרומה
איך יאריכו אותו יותר מאוחר? מצחיק....
 

אדיה

New member
../images/Emo13.gifGreat minds think alike

התפרצת לדלת פתוחה!
מדובר בדיוק במקום הזה, וזאת המטרה. המנהרה המתוכננת מיועדת לחבד את מדינת היהודים עם שבעת הכוכבים כשהיא חצובה מתחת להרצליה ב' ודרך מספר 2. בכל מקרה, היא כנראה לא תיועד בלעדית לתחבורה ציבורית. הקו הצהוב אמור להגיע מרמת השרון, לפנות שמאלה לכיוון שבעת הכוכבים, לעבור סמוך לתחנת הרכבת, ולעבור במנהרה למדינת היהודים. אח"כ היא פונה דרומה. ראה את המפה המצ"ב.
Great minds think alike
תודה על המפה! אבל: א. הקו הצהוב נראה כמו משהו לטווח המאוד רחוק (מן הסתם הירוק והסגול בעדיפות גבוהה יותר וגם יחכו להשלמת הקו האדום לפני שיטפלו ברצינות בצהוב) - 15 שנה ומעלה. ב. מנהרה לרכב רגיל עלולה לסתום את רח' מדינת היהודים שכיום פנוי למדי (כי הגישה אליו רק מצפון ולא ממזרח או דרום). לא רק הבאים מהרצליה - גם מי שיוצא מאיילון יגלה עד מהרה את הנתיב החדש. התוצאה תהיה פקיקת הקטע הפנוי היחיד באזור ההייטק! יובל
 

alantan

New member
לא ממש מוזר

Great minds think alike
תודה על המפה! אבל: א. הקו הצהוב נראה כמו משהו לטווח המאוד רחוק (מן הסתם הירוק והסגול בעדיפות גבוהה יותר וגם יחכו להשלמת הקו האדום לפני שיטפלו ברצינות בצהוב) - 15 שנה ומעלה. ב. מנהרה לרכב רגיל עלולה לסתום את רח' מדינת היהודים שכיום פנוי למדי (כי הגישה אליו רק מצפון ולא ממזרח או דרום). לא רק הבאים מהרצליה - גם מי שיוצא מאיילון יגלה עד מהרה את הנתיב החדש. התוצאה תהיה פקיקת הקטע הפנוי היחיד באזור ההייטק! יובל
לא ממש מוזר
א) הקו הוא גם כך די ארוך ולא נראה לי יעיל להאריך אותו (מדובר ברכבת קלה במפלס רחוב). כנראה שהחליטו שעדיף לתת שירות שיקשר את איזור התעשיה להרצליה דרך הרכבת מאשר לא לתת לא"ת שירות בכלל. נכון שזה בטח יהיה הקו האחרון. ב) נכון, אבל אתה לא מציין שהמצב של מדינת היהודים הוא חדש יחסית, מאז שסגרו את צומת אכדיה לתנועה חוצה. פעם זה היה הרחוב הראשי שמוביל לים, ורק הגיוני שיהיה קשר רציף עם העיר הרצליה "הישנה".
 

אדיה

New member
מסכים איתך

לא ממש מוזר
א) הקו הוא גם כך די ארוך ולא נראה לי יעיל להאריך אותו (מדובר ברכבת קלה במפלס רחוב). כנראה שהחליטו שעדיף לתת שירות שיקשר את איזור התעשיה להרצליה דרך הרכבת מאשר לא לתת לא"ת שירות בכלל. נכון שזה בטח יהיה הקו האחרון. ב) נכון, אבל אתה לא מציין שהמצב של מדינת היהודים הוא חדש יחסית, מאז שסגרו את צומת אכדיה לתנועה חוצה. פעם זה היה הרחוב הראשי שמוביל לים, ורק הגיוני שיהיה קשר רציף עם העיר הרצליה "הישנה".
מסכים איתך
הקשר להרצליה העיר הגיוני ויכול להועיל (בפרט שזו מנהרה). הבעיה תהיה לדעתי עם כל מי שירצה להגיע מדרום לאזור התעשיה. במחשבה שניה - מחסום הרכבת "יווסת" את התנועה שם (בהנחה שהמנהרה תתחיל ממערב לו - האמנם כך?)
 

oren*

New member
הפכו את המרינה בהרצליה למרכז

שימו לב להערות של השופטת שטרסברג
ובמיוחד להערה הזו: "האינטרס הכלכלי בהרחקתו של השדה מן המקום, ברור ובולט לעין. המקום נמצא באיזור בו הקרקעות הן מן היקרות במדינה. הפיכת ייעוד הקרקע למגורים באיזור זה, תביא בכנפיה בניה מסיבית שיתרונותיה הכלכליים בצידה לכל הנוגעים בדבר. גם אם אינטרס זה הוא לגיטימי, יש לתת את הדעת עליו כאשר באים לדון בעתירה לסגור את השדה ולהפסיק את פעילותו". כאן טמון העוקץ: ישנם מספר גורמים שרוממות איכות הסביבה בפיהם אבל צליל המרשרשים והמצלצלים באוזניהם ובליבם. היום השדה וסביבתו מהווים אי ירוק בלב אזור מגורים צפוף. ראשי הרשויות ואני מניח גם כמה כרישי נדלן לוטשים עיניים על הקרקעות האלה. ומה יהיה בסוף? בנייה רוויה, תנועה רבה, זיהום אויר, תאונות, בקיצור, הרבה יותר ממה שכמה מטוסים קלים גורמים. רק אם הם יתחייבו שלא תהיה בניה אלא יוקם פארק ענק במקום השדה ומגבלות הבנייה בסביבתו יישארו, כתרומה לאיכות הסביבה, רק אז נדע אם ליבם ופיהם שווים. האמנם? הצחקתם אותי....
הפכו את המרינה בהרצליה למרכז
מסחרי ענק ויהפכו את שטח שדה התעופה לקומפלקס גורדי שחקים (כפי שעשו בשכונות החדשות בהוד-השרון ורעננה). אף אחד שם הרי לא באמת מתעניין בטבע ובציוץ הציפורים בשבת בבוקר - נראה מה יגידו השכנים כשמול הגינה שלהם יקום מגדל 18 קומות ויחסום להם את האור והאוויר (שלא לדבר על אובדן הפרטיות).
 

raminec

New member
ולעניין שדות התעופה...

שימו לב להערות של השופטת שטרסברג
ובמיוחד להערה הזו: "האינטרס הכלכלי בהרחקתו של השדה מן המקום, ברור ובולט לעין. המקום נמצא באיזור בו הקרקעות הן מן היקרות במדינה. הפיכת ייעוד הקרקע למגורים באיזור זה, תביא בכנפיה בניה מסיבית שיתרונותיה הכלכליים בצידה לכל הנוגעים בדבר. גם אם אינטרס זה הוא לגיטימי, יש לתת את הדעת עליו כאשר באים לדון בעתירה לסגור את השדה ולהפסיק את פעילותו". כאן טמון העוקץ: ישנם מספר גורמים שרוממות איכות הסביבה בפיהם אבל צליל המרשרשים והמצלצלים באוזניהם ובליבם. היום השדה וסביבתו מהווים אי ירוק בלב אזור מגורים צפוף. ראשי הרשויות ואני מניח גם כמה כרישי נדלן לוטשים עיניים על הקרקעות האלה. ומה יהיה בסוף? בנייה רוויה, תנועה רבה, זיהום אויר, תאונות, בקיצור, הרבה יותר ממה שכמה מטוסים קלים גורמים. רק אם הם יתחייבו שלא תהיה בניה אלא יוקם פארק ענק במקום השדה ומגבלות הבנייה בסביבתו יישארו, כתרומה לאיכות הסביבה, רק אז נדע אם ליבם ופיהם שווים. האמנם? הצחקתם אותי....
ולעניין שדות התעופה...
באמת נשמע לכם הגיוני שיהיה שדה תעופה אחד בת"א אחד בהרצליה ואחד בנתב"ג (ובטח יש עוד כמה שאני לא מכיר) זה באמת חיוני למישהו? לא יותר כדאי לסגור את אחד הקטנים כמו זה בהרצליה ולפנות את הקרקע לשימושים אחרים? Raminec
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה