שדה אלקטרומגנטי במטרו

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

New member
מנהל
שריפות - לא רק אצלנו

שדה אלקטרומגנטי במטרו
צולם בטוקיו. צריך לבדוק ברכבת הקלה...
https://www.youtube.com/watch?v=amtKZVAH9Dk
שריפות - לא רק אצלנו
במוסקבה נשרף טרוליבוס כתוצאה מקצר בשילוט.
http://metroblog.ru/post/4557/

למישהו פה מהחברה של המוזיאון זה מזכיר משהו?
 

easylivin

New member
פועל על זרם ישר...

להבדיל משדה א"מ. כי המטרו פועל
פועל על זרם ישר...
בקיצור, סרטון משעשע ותו לא. אבל אסור בתכלית האיסור להראות אותו לאנשים פרנואידים חסרי-השכלה, כי מצבם עלול להחמיר באופן מסוכן...

ונראה לי שמיציתי את הקטע של מערכת תפוז החדשה. מבחינתי, מינימום כתיבה עד שכל ההערות שלנו יתוקנו (ובינתיים אף אחת מהן לא תוקנה).
 
השדה אינו קבוע.

למעשה זהו שדה מגנטי קבוע, להבדיל
השדה אינו קבוע.
ברור מהסרטון שהשדה הוא שדה משתנה. נכון שהמטרו פועל בזרם ישר אבל זה כשלעצמו לא הופך את השדה לקבוע.
&nbsp
בכל מקרה, כמובן שאין שום דבר מזיק או מסוכן בשדה הזה. למעשה, את הטריק של להעמיד מהדקים אפשר לעשות עם מגנטים שיש בכל בית.
&nbsp
אגב, מעניין מה יקרה אם אני אנסה את זה ברכבת הקלה בירושלים.
 

davidfainshtein

New member
מנהל


השדה אינו קבוע.
ברור מהסרטון שהשדה הוא שדה משתנה. נכון שהמטרו פועל בזרם ישר אבל זה כשלעצמו לא הופך את השדה לקבוע.
&nbsp
בכל מקרה, כמובן שאין שום דבר מזיק או מסוכן בשדה הזה. למעשה, את הטריק של להעמיד מהדקים אפשר לעשות עם מגנטים שיש בכל בית.
&nbsp
אגב, מעניין מה יקרה אם אני אנסה את זה ברכבת הקלה בירושלים.

&nbsp
 

Rubim88

New member
השדה משתנה בעוצמתו אך לא בכיוונו

השדה אינו קבוע.
ברור מהסרטון שהשדה הוא שדה משתנה. נכון שהמטרו פועל בזרם ישר אבל זה כשלעצמו לא הופך את השדה לקבוע.
&nbsp
בכל מקרה, כמובן שאין שום דבר מזיק או מסוכן בשדה הזה. למעשה, את הטריק של להעמיד מהדקים אפשר לעשות עם מגנטים שיש בכל בית.
&nbsp
אגב, מעניין מה יקרה אם אני אנסה את זה ברכבת הקלה בירושלים.
השדה משתנה בעוצמתו אך לא בכיוונו
רוב הציוד מודרני מונע במנועים תלת פאזים אסינכרונים ויותר מודרני עם מנועים סינכרונים עם מגנט קבוע, גם אם הוא מוזן בזרם ישר.
סביר שהסרטון בטוקיו נעשה בקו היחיד שהציוד בו עושה שימוש במנועי השראה לינארים, לכן אתה לא אמור לראות את התופעה ברק"ל בירושלים, המנועים שם הם תלת פאזים אסינכרונים והשדה המגנטי שהם יוצרים מסתובב.
 

easylivin

New member
מבחינה פיזיקלית, לא משתנה בתדר הרשת

השדה אינו קבוע.
ברור מהסרטון שהשדה הוא שדה משתנה. נכון שהמטרו פועל בזרם ישר אבל זה כשלעצמו לא הופך את השדה לקבוע.
&nbsp
בכל מקרה, כמובן שאין שום דבר מזיק או מסוכן בשדה הזה. למעשה, את הטריק של להעמיד מהדקים אפשר לעשות עם מגנטים שיש בכל בית.
&nbsp
אגב, מעניין מה יקרה אם אני אנסה את זה ברכבת הקלה בירושלים.
מבחינה פיזיקלית, לא משתנה בתדר הרשת
שקול לקבוע. הוא משתנה רק ברגע הדלקה וכיבוי של מנועי ה-DC ולא כל הזמן, והמשמעות היא שיש רק שדות מגנטיים ואין שדות אלקטרו-מגנטיים משמעותיים (וגם אם היה שם תדר רשת, זה עדיין היה נכון).
 

פנחס25

New member
שימו לב. בתאוצה ובעצירה המהדקים מתרוממים

שדה אלקטרומגנטי במטרו
צולם בטוקיו. צריך לבדוק ברכבת הקלה...
https://www.youtube.com/watch?v=amtKZVAH9Dk
שימו לב. בתאוצה ובעצירה המהדקים מתרוממים
לדעתי לא כל כך קשור לשדה מגנטי כמו לכוחות שפועלים על המהדקים בתאוצה ובעצירה. לפי הרעש.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
לא. לדעתי הם מתרוממים

שימו לב. בתאוצה ובעצירה המהדקים מתרוממים
לדעתי לא כל כך קשור לשדה מגנטי כמו לכוחות שפועלים על המהדקים בתאוצה ובעצירה. לפי הרעש.
לא. לדעתי הם מתרוממים
בעת הפעלת מנועי ההסעה בתאוצה ובבלימה הרגנרטיבית. ברכבת תחתית המנוע לא מופעל בכל הזמן הנסיעה בעוצמה מלאה. פרופיל המסילה בנוי כך שהנהג נאיץ, מעביר לסרק והרכבת ממשיכה לנוע בכוח האינרציה.
 

Rubim88

New member
זה קורה בתאוצה ובעצירה כי ברגעים אלו

שימו לב. בתאוצה ובעצירה המהדקים מתרוממים
לדעתי לא כל כך קשור לשדה מגנטי כמו לכוחות שפועלים על המהדקים בתאוצה ובעצירה. לפי הרעש.
זה קורה בתאוצה ובעצירה כי ברגעים אלו
השדה המגנטי הרבה יותר חזק מאשר בנסיעה במהירות קבועה, בה נדרש רק להתגבר(ולפעמים לא פועל כלל) על התנגדות הנסיעה והאוויר במהירויות הנמוכות יחסית של המטרו.
 

Rubim88

New member
*ולפעמים המנוע לא פועל בכלל

זה קורה בתאוצה ובעצירה כי ברגעים אלו
השדה המגנטי הרבה יותר חזק מאשר בנסיעה במהירות קבועה, בה נדרש רק להתגבר(ולפעמים לא פועל כלל) על התנגדות הנסיעה והאוויר במהירויות הנמוכות יחסית של המטרו.
*ולפעמים המנוע לא פועל בכלל
&nbsp
 

novarex

New member
ה-BBC נמנעה מלהעביר סרטים מגנטיים

שדה אלקטרומגנטי במטרו
צולם בטוקיו. צריך לבדוק ברכבת הקלה...
https://www.youtube.com/watch?v=amtKZVAH9Dk
ה-BBC נמנעה מלהעביר סרטים מגנטיים
אחי עבד בזמנו ב-BBC ואמר לי פעם שקיימת הוראה חד-משמעית לא לשאת סרטי ווידאו ושמע מגנטיים ברכבת התחתית הלונדונית מפאת השדות המגנטיים. אולי אני טועה אבל נדמה לי שהחשש היה משדות שמנגנון פתיחת וסגירת הדלתות יצר.
 

פנחס25

New member
הסרטים התקלקלו ? איבדו מהאיכות שלהם ?

ה-BBC נמנעה מלהעביר סרטים מגנטיים
אחי עבד בזמנו ב-BBC ואמר לי פעם שקיימת הוראה חד-משמעית לא לשאת סרטי ווידאו ושמע מגנטיים ברכבת התחתית הלונדונית מפאת השדות המגנטיים. אולי אני טועה אבל נדמה לי שהחשש היה משדות שמנגנון פתיחת וסגירת הדלתות יצר.
הסרטים התקלקלו ? איבדו מהאיכות שלהם ?
&nbsp
 

novarex

New member
נזק לסרטים מגנטיים

הסרטים התקלקלו ? איבדו מהאיכות שלהם ?
&nbsp
נזק לסרטים מגנטיים
אינני יודע אם אכן קרה נזק בפועל או שמדובר בצעד מונע בלבד; אצטרך לשאול את אחי אם הוא יודע. מדובר בסרטים הנועדים לשידור ציבורי אשר הועברו בין אתרי ה-BBC בלונדון וההוראה לא לשאתם ברכבת התחתית הכבידה על העובדים. על כל פנים, שדה מגנטי בהחלט משבש סרטים מגנטיים: כשהייתי ילד עשיתי ניסוי עם מגנט שהצמדתי לסרט אודיו לכמה שניות. תוכן הסרט נשמע מעוות ומשובש ביותר לאחר טיפול זה.
 

novarex

New member
קישור לנושא

נזק לסרטים מגנטיים
אינני יודע אם אכן קרה נזק בפועל או שמדובר בצעד מונע בלבד; אצטרך לשאול את אחי אם הוא יודע. מדובר בסרטים הנועדים לשידור ציבורי אשר הועברו בין אתרי ה-BBC בלונדון וההוראה לא לשאתם ברכבת התחתית הכבידה על העובדים. על כל פנים, שדה מגנטי בהחלט משבש סרטים מגנטיים: כשהייתי ילד עשיתי ניסוי עם מגנט שהצמדתי לסרט אודיו לכמה שניות. תוכן הסרט נשמע מעוות ומשובש ביותר לאחר טיפול זה.
קישור לנושא
הנה קישור לדיון בנושא: http://catless.ncl.ac.uk/Risks/15.23.html#subj12
אכן מזכירים את הנושא של ה-BBC וטוענים שבשלב יותר מאוחר הוכח שלמעשה אין סכנה לתוכן הסרטים בשל הסיכוך שהמיכלים המתכתיים מקנה, ואז ההוראה בוטלה.
אחד מהכותבים בדיון מדווח כך:

I've been a consultant, in an indirect way, to a Department of Transportation study of magnetic fields on trains, and have analyzed data from several railroad systems (French TGV, Boston subway system, Northeast Corridor AMTRAK system in the US, Washington Metro). The fields can be quite high -- several Gauss near the floor. The frequency content depends on whether the system operates at AC or DC. The fields are associated with motors running the trains, the catenaries, etc. I do not know what kinds of fields are needed to wipe out floppy disks but there is a wealth of data on magnetic field dosimetry available. I note that the fields are strongest near the floor of the cars and near motors. At seat level they are generally comparable to other ambient fields. Maybe dropping the disk on the floor near a motor would be the most likely source of trouble.
Kenneth R. Foster, Bioengineering, Univ. of PA
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה