שבת שלום

tamara5

New member
שבת שלום ../images/Emo140.gif

היי לכולם. חיפשתי מתכון קל ללזניה ומצאתי את המתכון של שי עשהאל, שנראה גם לא ממש מסובך. מישהו ניסה אותו ויכול לספר איך יצא ? יש לי אורחים מחו"ל, ולא בא לי לפשל... וכמובן, לא רשום באיזה גודל תבנית זה אמור להיות ? ועוד שאלה - אתמול אכלנו עוגת פאדג' שוקולד. למישהו יש מתכון קל ומעניין לזה ? תודה.
 

dana 2222

New member
הנה לבקשתך מתכון פאדג' שוקולד

פאג' שוקולד (של מיקי שמו, בתוכנית אצל אודטה). לחמם תנור 180 מעלות לשמן 2 תבניות אינגליש -קייק חד פעמיות. החומרים הדרושים: 8 חלמונים 2/3 כוס חלב 3/4 כוס קמח רגיל(בפסח קמח-מצה). 270 גר' חמאה 270 גר' שוקולד מריר 8 חלבונים 1/2 1 כוסות סוכר לציפוי: 1 מיכל שמנת מתוקה 200 גר' שוקולד מריר ההכנה: 1.מקציפים בעזרת מטרפה במהירות בינונית: חלמונים, חלב וקמח עד קבלת עיסה סמיכה. 2. ממיסים חמאה עד שתהיה חמה במיוחד: אך לא מתפרקת, ויוצקים לשוקולד המריר,ומערבבים עד להמסה מוחלטת של השוקולד. יוצקים את התערובת לתוך המיקסר עם החלמונים, חלב וקמח ומערבבים לאט. 3.בינתיים:בקערת מיקסר נפרדת: מקציפים את החלבונים והסוכר לקצף יציב, אך לא קשה מידי, ואליו מקפלים את שאר החומרים עד קבלת מירקם בעל גוון אחיד. 4. יוצקים את התערובת ל-2 תבניות אלומיניום מס' 3 (אינגליש קייק חד פעמי) ואופים בתבנית עם מים ב-180 מעלות במשך 40 דקות. 5. אופן הכנת הציפוי: מרתיחים שמנת. יוצקים את השמנת לשוקולד ומערבבים עד להמסת השוקולד. מקררים בחום החדר. יוצקים על העוגות שהתקררו הערה:בפסח להכין עם קמח מצה בימים אחרים קמח רגיל.(אין צורך באבקת אפייה).
 

dana 2222

New member
בכל מקרה מומלץ להכין לזניה מראש

כי לשפים המקצועיים יש חום תנור שונה ,ובבית פיזור החום בתנורים תמיד שונה,ואם להם זה מצליח, תבדקי אם זה בתנור שלך נאפה אותו הזמן ויוצא בסדר,לכן מומלץ פעם אחת להכין למשפחה תבשיל לזנייה נסיוני ולאורחים כבר תדעי על בטוח איך זה יתקבל. בהצלחה .
 

tamara5

New member
אז אולי יש למישהו רעיון ללזניה

(שהכנתה לא מסובכת !), והיא כבר נוסתה ?? אין לי זמן להתחיל לנסות על בני ביתי (ואין פה אכלנים גדולים, לצערי...
)
 

ניקי ב

New member
לזניה חלבית מעולה

לזניה חלבית מעולה 12 עלי לזניה 6 שיני שום קצוצות 800 גר' עגבניות טריות חתוכות לקוביות <אני השתמשתי בקופסת עגבניות מרוסקות גדולה> 2 כפות רסק עגבניות 250 גר' פטריות טריות חתוכות 1 בצל קצוץ 2 כפות שמן זית 1 שמנת מתוקה 250 מ"ל 150 גר' גבינה צהובה מגוררת 1 כפית סוכר מלח, פלפל לפי הטעם אורגנו 1. מחממים את התנור ל-170 מעלות. 2. משמנים סיר עמוק ומטגנים את הפטריות על להבה גדולה תוך כדי ערבוב עד שכל הנוזלים מתאדים. 3. מוסיפים את שמן הזית, הבצל, השום ומקפיצים כ-2 דקות נוספות. 4. מוסיפים את העגבניות, מביאים לרתיחה. תוך כדי ערבוב, מוסיפים את רסק העגבניות, הסוכר, המלח, הפלפל והאורגנו לפי הטעם. 5. מוסיפים את השמנת המתוקה ומבשלים עוד כ-2-3 דקות על להבה נמוכה. 6. משמנים תבנית חסינת אש <אני עשיתי בחד פעמית 20X30 ס"מ>, מסדרים 4 עלים של לזניה, ועליהם שכבה נדיבה של רוטב. מוסיפים עוד 4 עלי לזניה, ועליהם שוב רוטב ושכבה נוספת של עלים. מכסים בכמות נדיבה של רוטב כך שהלזניה מכוסה היטב. 7. מפזרים את הגבינה המגוררת מעל. 8. אופים בתנור למשך 25-30 דקות מקור:אסם
 

dana 2222

New member
מתכון לזניה של אוסם

לזניה חלבית מעולה - "אוסם" מצרכים: 12 עלי לזניה 6 שיני שום קצוצות 800 גר' עגבניות טריות חתוכות לקוביות <אני השתמשתי בקופסת עגבניות מרוסקות גדולה> 2 כפות רסק עגבניות 250 גר' פטריות טריות חתוכות 1 בצל קצוץ 2 כפות שמן זית 1 שמנת מתוקה 250 מ"ל 150 גר' גבינה צהובה מגוררת 1 כפית סוכר מלח, פלפל לפי הטעם אורגנו אופן ההכנה: 1. מחממים את התנור ל-170 מעלות. 2. משמנים סיר עמוק ומטגנים את הפטריות על להבה גדולה תוך כדי ערבוב עד שכל הנוזלים מתאדים. 3. מוסיפים את שמן הזית, הבצל, השום ומקפיצים כ-2 דקות נוספות. 4. מוסיפים את העגבניות, מביאים לרתיחה. תוך כדי ערבוב, מוסיפים את רסק העגבניות, הסוכר, המלח, הפלפל והאורגנו לפי הטעם. 5. מוסיפים את השמנת המתוקה ומבשלים עוד כ-2-3 דקות על להבה נמוכה. 6. משמנים תבנית חסינת אש <אני עשיתי בחד פעמית 20X30 ס"מ>, מסדרים 4 עלים של לזניה, ועליהם שכבה נדיבה של רוטב. מוסיפים עוד 4 עלי לזניה, ועליהם שוב רוטב ושכבה נוספת של עלים. מכסים בכמות נדיבה של רוטב כך שהלזניה מכוסה היטב. 7. מפזרים את הגבינה המגוררת מעל. 8. אופים בתנור למשך 25-30 דקות. מקור המתכון: פסטה פרפקטו - אוסם הערות נוספות: בלזניה ליצוק הרבה רוטב למעלה כדי שכל החלק העליון יהיה רטוב. לכסות בניר כסף ולאפות לפחות 20 דקות. לבדוק במזלג שהעלים רכים. אם כן, להוריד את הניר ולהמשיך להשחים עוד 10 דקות.(תלוי בתנור) אחרי האפייה לכסות שוב בניר כסף ולהכניס עטוף היטב למקרר. לחלק למנות בזמן שהלזניה קרה. לחמם לפני ההגשה, בתנור חם מכוסה בניר הכסף.
 

dana 2222

New member
לניקי גם אני הכנתי מתכון זה של אוסם

המתכון אכן יצא מעולה.
 
למעלה