שבת שלום, קצת לחוצה, אשמח לתשובה

tovalm

New member
שבת שלום, קצת לחוצה, אשמח לתשובה

אני במהלכו של דיון על הסדרי ראיה, הבנתי שעד שאין פסיקה אני לא מחוייבת להסדרים מסודרים אך אני ובן זוגי לשעבר הסכמנו על פעם בשבוע ושינה כל שבוע שני, בן זוגי לשעבר לא עוזר לי עם תשלומים של הילד כמו גן, בייבי סיטר וכו' הוא משלם לי 1200 ש"ח לחודש לפי הנחיית עורך דינו עד למשפט. התינוק בן שנתיים, לפני שבוע אמרתי לו שיקנה לילד דברים שיהיו אצלו כמו טיטולים אוכל וכו' כי לי את הכסף לכך ובכלל נראה לי שמן הסתם הוא צריך להערך לכך שהילד בא אליו ואני לא צריכה לספק לו את הדברים. הוא אמר שיקנה היום וכשבאתי למסור לו את הילד הוא אמר לי אם את לא נותנת לי טיטולים וכו' אני לא לוקח את הילד, אז הוא השאיר את הילד בוכה ונסע. הלב שלי נשבר, בבקשה ענו לי בעניין, האם אני צריכה לתת לו את הדברים? האם הוא לא אמור להשתתף איתי חצי חצי בבייבי סיטר גן וכו'? אשמח לתשובה מהירה, תודה ושבת שלום.
 

lady53

New member
TOVALM - תגובה

את צריכה להגיש תביעה למזונות. תביעה מסודרת עם צירוף של כל הקבלות והאסמתאת על ההוצאות שלך בעבור הילד. 1200 שח מתחת למינימום. ובטח ובטח זה לא סכום כסף עבור תינוק או ילד קטן שכזה.

את צריכה לקבל סכום נכבד לילד בגיל הזה ואפילו כמזונות זמניים עד לקיום דיון הוכחות (אם לא תגיעו להסדר בענין גובה המזונות. גובה נורמלי והגיוני על פי החוק והפסיקה).

את צריכה גם להגיש תביעה להסדרי ראיה.

את יכולה ללכת ללשכת הרווחה שבעיר/אזור מגורייך ולדבר עם עובדת סוציאלית לענין הסדרי הראיה. אם לא תלכי תוכלי להגיש תביעה להסדרי ראיה ואז בית המשפט ישלח אתכם ליחידת הסיוע שבבית המשפט (לא עולה כסף) שם יש עובדים סוציאליים, פסיכולוגים וידברו איתך ואיתו וינסו להביא אתכם להסכמות לענין הסדרי הראיה. יחידה זו תגיש דו"ח לבית המשפט ובית המשפט יתן פסק דין בענין מזונות.


אם אין לך עו"ד ואין לך אפשרות כלכלית לממן עורך דין, תוכלי לנות ללשכה לסיוע משפטי שבמקום בו את גרה. כנסי לאינטרנט לאתר GOOGLE ותכתבי - הלשכה לסיוע משפטי ושם תמצאי את הכתובת של אותה לשכה השייכת למקום מגורייך. את צריכה להצטייד עם דפי עו"ש, משכורת, יש לך רכב או לא(אם יש לך רכב לא בטוח שתקבלי סיוע) ואם את עומדת בקריטריונים של הלשכה יצמידו לך עו"ד שייצג אותך חינם על חשבון המדינה.

בהצלחה................!
 

tovalm

New member
תודה רבה, תגובה

אני מקבלת עו"ד מהמדינה אך לא נעים לי להציק לה כל פעם עם שאלה אחרת, הוא הגיש נגדי תביעה להסדרי ראייה בתואנה שלא נתתי לו לראות את הילד וההיפך הוא הנכון הוא התחמק מלבוא לקחת את הילד, פשוט חיינו כל אחד בנפרד קרוב ל-3 שנים ואני רציתי למסד את הקשר והוא כל הזמן התחמק ואז הסתדרנו בינינו לגבי הילד וראיתי שזה לא מוביל לשום מקום אז עזבתי והוא בשביל לפגוע הלך והגיש תביעה שקרית, למזלי יש לי את כל התכתובת בינינו המעידה על כך שאני היא זו שרציתי שיקח את הילד וישמש כאביו והוא זה שעשה דווקא וקבע שהילד יבוא אליו ואז ברגע האחרון התחמק מכך, כמו שעשה היום.
 

lady53

New member
TOVALM - תגובה

אין שום בעיה להציק לעו"ד כמו שאת קוראת לזה. בין אם קיבלת עו"ד מהמדינה ובין אם היית לוקחת לעצמך עו"ד ומשלמת לו את יכולה להתקשר
לעו"ד ולשאול כל שאלה כי אולי בעקבות אותה שאלה שלך צריך יהיה להגיש תביעה נוספת.

צריך שיהיו הסדרי ראיה מסודרים לא לפי בקשתו ומתי שנוח לו ושהוא יכול כל פעם לעשות מה שהוא רוצה. רק את צריכה לדעת שביקורים זה לא
חובה בחוק זו זכות ומאחר ויש כאלה אנשים - אבות - שחושבים שכל העולם יתנהל על פי הרצונות והנוחיות שלהם אז הם לא מגיעים, או מגיעים
מתי שנוח להם, או מאיימים בכל מיני איומים כלכליים וכדומה. את צריכה לקחת בחשבון שהוא גם לא יגיע בשלב מסוים ויכול ולא יגיע בכלל ופתאום
אחרי זמן מסוים הוא יחליט להגיע שוב. בגלל זה טוב שהוגשה תביעת להסדרי ראיה כי ברגע שיוכתבו הסדרי ראיה לפרוטוקול בזמן הדיון וינתן לכך
פסק דין והוא יפר אותם אז יש הליכים כלכליים שיוכלו ויוטלו עליו היה ותגישי אז תביעה שתקרא 'ביזיון בית משפט' שכן אם יש פסק דין והוא יפר אותו אז זה
כאילו שהוא מצפצף על פסק דין של בית משפט ויש הליכים כנגד הדבר הזה

טוב שהוא הגיש תביעה להסדרי ראיה כי עכשיו הוא יצטרף לעמוד בהסדרי הראיה שייקבעו. אין לך מה לדאוג או לפחד.

את צריכה לבדוק אם עוה"ד שלך הגיש כתב הגנה לאותה תביעה. כתב הגנה הכוונה הצד שלך בסיפור הזה ואז תתני לו את כל התכתובת הזו
שאת מדברת עליה.

האם עוה"ד שלך הגיש תביעת מזונות?
 

tovalm

New member
כן-תגובה

היא הגישה כתב הגנה לבית המשפט ועובדת כרגע על כתב המזונות, אני צריכה לצרף תלושי שכר ומסמכים. העניין הוא שאני אדם שרט ולא אוהב לעורר עניינים והא תמיד מנסה לעשות דווקא וכותב לי אס אמ אסם בסגנון: את לא נתת לי את הילד, בזה שלא נתת לי את הטיטולים מנעת ממני את הילד וכו' הבנתי שיש לו עו"ד ממש לא סימפטי (מתאימים אחד לשני) והוא כל הזמן מאיים נתראה בבית המשפט, הוא מנסה להציג את זה כאילו אני לא בסדר כשההיפך הוא נכון הוא מאכזב את הילד ועושה הכל כדי להוציא אותי לא בסדר, אני כל הזמן דוחפת לזה שיהיה לו קשר עם הילד והוא "דופק ברזים".
 

lady53

New member
tovalm - תשובה

אין לך מה לפחד מלהתראות בבית משפט. ממש אין לך מה לפחד.

תהיה תביעת מזונות הוא יאכל קש כמה כסף הוא יצטרך לשלם לך. הוא לא מתאר לעצמו כמה הוא יצטרך לשלם לך. המון.....

תהיה תביעה להסדרי ראיה וזה יהיה נהדר, כי אז הוא יצטרך להתמודד עם הסדרי הראיה שייקבעו והיה ולא יעמוד בהם ינקטו כנגדו סנקציות כספיות.


את אדם שקט זה אחלה. אבל עכשיו את אמא לילד. ברגע שהפכת להיות אמא לילד את נלחמת על טובתו של הילד. תלחמי כמו שצריך כדי שהילד
יקבל כל מה שהוא אמור לקבל על פי החוק.

יש לך עורכת דין היא תגיש הכל. זה תיק פשוט ולא מסובך בכלל. בפעם הבאה שהוא יגיד לך להתראות בבית משפט, תגידי לו - אין בעיה. נתראה בבית משפט.
אין לך מה לפחד החוק עומד לצידך....החוק עומד לטובתו של הילד שלך.....


בהצלחה
 

tovalm

New member
ליידי 53

לגבי הילדים שלי-האמיני לי אני לביאה! ברור שאני אלחם לטובת הילד שלי אך המצב שהוא מנסה להראות כאילו אני זו שמונעת ממנו לראות את הילד ממש מוריד אותי הוא מנסה לשחק איתי ולעשות דווקא, תודה על העידוד.
 

lady53

New member
tovalm - תגובה

שישחק כמה שהוא רוצה. אל תדאגי. אני בטוחה שאת רוצה את טובתו של הילד. הוא זה שהפך להיות ילד במשחקים שלו במקום שיהיה גבר ויעשה את כל
הטוב בשביל הבן שלו הוא משחק אותה בכל מיני התנהגויות טיפשיות ולא מתאימות לאדם שהפך להיות אבא.

שוב אני אומרת לך ברגע שתביעת המזונות תידון ותקבלי פסק דין למזונות וברגע שתידון תביעת הסדרי הראיה וגם זו תקבל תוקף של פסק דין יהיה לו עסק עם מערכת המשפט ולא איתך. כל הכלים הם לטובתך ולזכותך כי כולם רוצים את טובתו של הילד ועל טובת הילד יש להגן.


אל תדאגי, תגידי לו את - נתראה בבית משפט. פתאום הוא יראה שאת לא מפחדת ממנו ותראי איך הוא מתקפל.
 
אני לא מכיר פסיקה

אבל ברור שכאשר הילד נמצא אצל האב מכוח הסדרי ראיה, עול כלכלתו על האב וזה כולל ארוחות, רחצה וכד'. גם טיטולים על האב להחליף על חשבונו. לא שמעתי שאב יהיה זכאי שהאם תמסור לו מצרכי מזון, כשהילד אצלו והוא הדין ביתר הדברים. גן, שמרטף וכו' הוא חייב רק לפי החלטת בימ"ש.
 
למעלה