שבת שלום לכולםםםםםםםםםםםםםםםםםם!

שבת שלום לכולםםםםםםםםםםםםםםםםםם!

שבת מקסימה, מבורכת ומאושרת!. המון שמחה, ושלא יהיה צער יותר!. שבת קסומה ומאושרת. שבת שלום!
 

ד קובי

New member
שבת ../images/Emo16.gif שלום ../images/Emo48.gif

השבת שבת מיוחדת פרשת ויקהל בה נאמר "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל`` ואני אומר אם הוא היה יודע כמה התקהלנו כאן אנשים מופלאים עם נושא משותף, עם הרבה חום ואהבה העיקר שנהיה מאושרים. וקצת על פרשת ויקהל / פקודי: פרשת ויקהל עוסקת בהודעת המשכן לבני ישראל, אבל אין זה ציווי גרידא אלא יש בו בעצם נתינתו משום תיקון לבנ"י על חטאם בעגל, וזה פשר אמירת הציווי בדרך בה נעשה. חומר בוער באש הוא חומר שהאנרגיה ההאצורה בתוכו באה לידי מימוש. שבת היא ההיפך מהבערת אש, אדם הראשון הדליק את האש הראשונה בצאת השבת, ואנו מברכים על האש מידי צאת השבת. שבת היא יצירה לא התפרקות, וכך אומר הכתוב: "אלה הדברים אשר צוה ה' לעשת אתם = ששת ימים תעשה מלאכה", העשיה של שבת אינה בטלה, היא חלק בלתי נפרד מהעשיה הנעשית לאורך כל ימי המעשה, היא נתינת משמעות רוחנית לעשיה זו, בהיותה מעידה על בריאת העולם ע"י הקב"ה, ולכן היא נקראת "מנוחה" להבדיל מ"בטלה". כשאהרן מתנצל בפני משה על עשית העגל הוא אומר: "ואמר להן למי זהב התפרקו, ויתנו לי, ואשלכהו באש, ויצא העגל הזה" (לעיל לב כד). חשבתי - טוען אהרן, שבתוך בני ישראל מסתובב לו יצר המסית אותם למרוד בה' ואני בקשתי לכלותו באש ובכך להרגיעם (=למי זהב התפרקו"). אבל משה עושה בדיוק את ההיפך "ויקח את העגל אשר עשו וישרף באש, ויטחן עד אשר דק, ויזר על פני המים וישק את בני ישראל" (שם כ). משה טוען שאת הקב"ה עובדים עם "העגל בבטן" ולא ע"י שריפתו. עבודת ה' נעשית בשני מישורים, בהיות האדם במקומו הוא נדרש לעבוד את הקב"ה בשני יצריו יצר הטוב ויצר הרע, ע"י הטייתם לטובה. אבל בהיות האדם במשכן ה' הוא נדרש להעלות את שני היצרים לקרבן אשה לה'. שבת מול ששת ימי המעשה היא כמו המשכן לעומת מחנה ישראל. אין מדובר בשני ענינים הפכיים ומנותקים זה לזה, אלא בשני חלקים המשלימים זה את זה
 
אמן...אמן....

כל הכבוד גם על המסר מהמקורות והפרשנות....שתהיה לך לכולנו שבת שלווה, חמימה, נעימה בחיק המשפחה....ש..ב..ת ש..ל..ו..ם
 
תודה, השכלתי היום הזה.

ושתהיה שבת ברוכה, חמימה ומאושרת, לכל אחד באמונתו. אמן.
 
פשששששש, קובי, תלמיד חכם!

פירוש יפה מאד!!!. ההבדל בין ה``מנוחה`` ל``בטלה`` חזק ביותר!. תודה קובי על הפירוש היפה... (אגיד לחברים בשבת).
 
שבת שלום לכולם

יסאלםםםםםםםםםם רבי קובי מזמר סחטן על הדרשה יש לי הצעה בואו נחליף את שם הפורום לפורום מקוצרים דרשנים ומתכונים
 
נחכימה נחכימה אין לי בעיה

זה היה רק לוודא שלא טעיתי בפורום כי כבר אצתי רצתי לחפש את הכיפה שלי העובר ושב לא השאיר אותה אצלי
 
נכון. שבת מוארת לכולם.

ואצלי, חילונית מושבעת שכמוני, הבית יתמלא עוד מעט באנשים שאני הכי אוהבת. והכי הכי, החייל שלי בדרך לכאן. כמה אושר. שיהיה סופ"ש מושלם.
 
איזה כייף לך ממי

האושר בהתגלמותו...מה צריך הבן אדם?חברים טובים והילדים....שתהיה לך שבת נעימה וקסומה ותהני בכייף מקווה שיהיה לך זמן לדבר איתי?
 
ערדניקיתתתתתתתתת יבוגדתתתתתת

חכי חכי אני מוציאה את בקדבורד מהמוסך וישר באה אליך לגירושין נוסח ציק צק על מדרגות הרבנות טוב לא מצאתי את הסקיטבורד כנראה השכן גנבליאותו אז גיסתי את הטיס המדופלם שלי
 

יונתי54

New member
../images/Emo16.gif../images/Emo16.gifשבת שלום ומבורך ../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif

שבת של התכרבלות עםחימום בבית וגשם יורד בחוץ ולפעמים גם ברד. שבת נעימה ושמחה למרות שהשמים קודרים ושחורים עם הרבה עננים. שבת מנוחה ושימחה כל הזמן .
 
למעלה