שבת שלום, האם מותר לקטינה להופיע

debra36

New member
שבת שלום, האם מותר לקטינה להופיע

לבד בלי הורים ויעוץ משפטי בבית משפט כדי לעשות עימות מול מישהו שיש נגדו משפט? מותר לה לא להגיע? ואם כן מה יכול לקרות לה? יהיה לה תיק פלילי? תודה
 
תשובה

נא לפרט יותר. האם הכוונה שהיא זומנה כעדה בהליך פלילי? למה הכוונה לעשות עימו עימות? עימות הינו הליך אשר מתבצע בשלב החקירה המשטרתית. בבית משפט מעידים לא מתעמתים. נא לפרט יותר בבקשה? כיצד זומנה? בטלפון בכתב? מתי? ועוד.
 

debra36

New member
הסיפור קצת ארוך אז סליחה

בשישי בערב המשטרה עצרה את הנערה רוכבת על אופנוע עם בחור שלא היה לו רשיון לאופנוע...במקום לעצור הם נטשו את האופנוע וברחו...תפסו אותה ואותו , לא ביחד,הוא טען שהלך ברגל ולא קשור בכלל (יש לו תיקים אחרים נגדו) והיא לעומת זאת קשרה את עצמה לאירוע ולבחור.במשפט שיערך ביום שלישי היא צריכה להופיע בתור עדה שמקשרת אותו לאירוע, למרות שהוא טוען עד היום שלא הוא רכב על האופנוע...
 
תשובה

במשפט פלילי קטין או הורהו רשאי לבקש מבית משפט כי הקטין יעיד כשלצידו מלווה לפי בחירת הקטין. באם ביתך זומנה כדין, באמצעות הזמנה בכתב מבית משפט או משוטר, אזי היא צריכה להתייצב להעיד בבית משפט. במידה ולא תעשה כן בית המשפט יוכל להוציא כנגדה צו הבאה לבקשת התובע. הכל רק אם זומנה כדין. אם לא, התובע יבקש לבצע מסירה ידנית באמצעות שוטר ואז היא תהיה חייבת להגיע. אם זומנה בטלפון, לא יוכלו להוציא צו הבאה. בכל מקרה אם מסרבת להעיד במקום שהיא חייבת לעשות כן אזי מדובר בעבירה פלילית. שאלה אחרת הינה האם היא נחקרה באזהרה. האם יש לה חשש מפני הפללה עצמית בכך שתעיד ותסבך את עצמה בביצוע עבירה כזו או אחרת. אם רק נהיגה ללא רישיון לא נראה כי היא ידעה ולא נראה שניתן ליחס לה דבר.
 

debra36

New member
המצב הוא כזה

היא דיברה בתחנת המשטרה עם חוקר נוער, הוא יש רק תיק אזהרה ושהיא יכולה למחוק אותו על ידי התנהגות טובה ובתנאי שלא תעצר שוב ששנה הקרובה. לא הסכימו בתחנה לעשות בינהם עימות. ב 28 לחודש הגיע לה דואר רשום ממשטרת כפר סבא לבוא לחתום על העדות שנתנה , היא לא הסכימה להגיע לחתום מכיוון שהעדות שרשומה שם אינה כפי שהיא הציגה אלא עירבבו את דבריה עם דברי השוטרים.לגבי המשפט היא שמעה רק מהבחור שהיא צריכה להיות בו ולא משום גורם אחר. אז מה עושים?
 
תשובה

ניגשים לייעוץ משפטי. ייתכן וזו הזדמנות טובה לתקן את מה שנרשם בטעות מפיה ועוד. לא ללכת למשטרה מבלי להתייעץ. כל עוד לא זומנה כדין אין לה חובה חוקית להתייצב.
 
למעלה