שבת חוצה יהודה לדו שימושיים

שבת חוצה יהודה לדו שימושיים../images/Emo70.gif

כינוס 07:20 בתחנת הדלק בצומת שילת יציאה 0800 על 443 לתדלוק אחרון בבית הערבה(לא לשכוח) לך אל המדבר הדרכים יובילו,שוב נחזור בשבת השבילים אל המדבר. והפעם ממדבר השומרון נפנה אל מדבר יהודה, ארץ מלוחה של רוח וזעם, נחצה את מדבר יהודה תוך שאנו מבקרים, חונים, מתצפתים ולוגמים קפה מעשה ידי הפרלמנט. רוכבי השבילים והשטח,ממתין לנו מהיפים שבסיורי המדבר, המשלב רכיבת כביש מהנה עם נופים וחוויות. נצא בבוקר שבת 17.11.07 מתחנת הדלק שבצומת שילת לעבר מצפה דרגות. שם נאכל ארוחת בוקר שהובאה מהבית ונלגום קפה מהביל. מעשה ידי הפרלמנט. כולל כיבוד נלווה. נמשיך דרומה, נתפתל בדרכי כורכר קסומות וברקע הצוקים יריעו ושמש עוד תזרח עלינו. נתקשה במעברי מכשולים מעט אתגריים ונעזור זה לזה לדלג מעליהם. תחנה ראשונה - תצפית על חתחורות הדרג'ה ותחנות הסנפלינג. תחנה שנייה - הדובדבן של הסיור...מצפה מכוור, מהמרשימות שבתצפיות ים המלח. שוב חנייה, תצפית ,תצלומים משותפים, עם רקעים מטריפים. משם נשבור מערבה אל ספור הדרך...תחנות המשטרה של מדבר יהודה. הראשונה שבהן, רוג'ום א-נאקה והשנייה אום דרג'. סיור מקסים, הכולל 47 ק"מ של חציית מדבר עם נופים שכבר שכחנו. כמובן, הסיור ילווה בהסברים על העיר מכוור בירדן ועל ההסטוריה המרתקת של תחנות המדבר, תחת שלטון הממלכה האשמית. הכינו את הכלים, בדקו את תקינותם, אנו יוצאים למסכת סיורים מעוררת תאבון של חורף. קפה, עוגות וכעכים שונים יסופקו על ידי מנהלת הפרלמנט. יש להצטייד במים רבים ובמזון מוכן מהבית. בסיום של יום גדוש ומעניין ככל שיתיר לנו הזמן צפויה לרוכבים חוויה "צהובה" שמאתגרת את רכיבתינו לאחד האזורים המדהימים ביחודם. יש למה לצפות ולא לחינם נבחר התאריך שבת שלישית 17.11.2007 רוכבי הדו שימושיים מוזמנים להצטרף כחברים למועדון רוכבי הפרלמנט ולחוות את הסיורים המרתקים. מי יכול להשתתף ? כל אופנוע דו שימושי עם רוכב שיש לו נסיון ברכיבת שבילים,למנוסים שבינינו אפשרות להרכבה ללא חשש רכיבה מהנה לא קשה ושוברת,אלא כזו המבטיחה תענוג רצוף. פרטים נוספים כגון מנהלה וכ'ו כו' יובאו בהמשך. כמו כן, תמונות עדכניות מהמסלול לגירוי החושים תובאנה בהמשך. לכל שאלה, או פניה בשעות המקובלות אשמח. "חש מזג" יענקלה וינטרוב 050-5211546
 

hashmzeg

New member
הדובדבן של הסיור...מצפה מכוור קצת לדעת

השם ההרואי מעיד שהמקום נמצא בראש מצודת מכוור העתיקה, מעברו המזרחי של ים המלח. אלא שלפי כל הסימנים שבידינו, האתר נמצא במקום הרבה יותר הגיוני מאשר שמו. בקצה המזרחי של מצוק ההעתקים הענק בולט גבנון המתנשא לגובה של כ-620 מטר מעל ים המלח, והוא זה שזכה לכך ששמו הערבי, ראס נקב אלחמאר, כלומר ראש מעלה החמורים, יתורגם בלשון כה מדוייקת למצפה מכוור. מראש אותו גבנון נפרש אחד המראות המרגשים ביותר בעולם, ולא רק בשל יופיו, אלא בעיקר בשל כך שגם מי שלבו ערל ליופי ונשימתו מרוחקת ממראות הטבע, לא יכול להישאר שקט ואדיש מול התמונה הקליידוסקופית של מדבר, אגם, הרים אדומים ותהום.
 

hashmzeg

New member
המלצה למי שמגיע למצפה מכוור 17.11.2007

המלצה אמיתית לכל מי שטרח והגיע למקום, למרפסת או לגבעה: לשבת במקום בשקט מוחלט. כך תוכלו לשמוע את התהום. הרוח הנושבת בנקיקי ואדי חסאסה משמיעה נהימה חרישית, מתנגנת כאבוב, בעלותה אל מרומי המצוק. העורבים מקרקרים וצורחים בשפע גוני קול שלא היה מבייש מורים לזמרה, ואם תשמעו נחרה חרישית קרוב אליכם תדעו שיעלה קוראת לעופר שלה ואנחנו רק אורחים. בסיור השבילים הקרוב בשבת 17.11.2007 עת נגיע למקום התצפית ונהמת האופנועים תשמע מרחוק לאוזניהם של בעלי החיים ובעלי הכנף השוכנים דרך קבע במקום, סביר להניח שלא נוכל להנות מיצר כפיו המושלם של הטבע. אך בהכירינו את המקום והגישה אליו סבור אני שבהזדמנות אחרת ובאופן פרטני למי שיחפוץ בכך ההנאה כפולה ומכופלת.
 
למעלה