שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 3 - חיבור A1 למסילת 431

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
תודה + 2 שאלות

אין צורך בתאריך, אבל אני יכול לעדכן אותך שהנחת המסילה
הראשונה אמורה להתחיל בימים הקרובים ובכפוף לאישור המבנה התחתון. בינתיים, אוחסנה באתר כמות של אדנים שמספיקה לתוואי באורך 2.4 ק"מ.
תודה + 2 שאלות
נכון שאני עוקב וקורא ומתעניין ויודע שהרכבת לירושלים נוע תנוע במקרה הטוב רק בתחילת 2018 ובכל זאת, יש התרגשות מהידיעה שהנה מתחילים להניח את המסילות. אני חשבתי שהכל קורה במקביל, קרי מניחים את המסילות ופורסים את העמודים של תשתית החשמל ביחד. אך כעת אני מבין שמדובר בשני פרויקטים בלתי קשורים מבחינת העבודות.

שאלה 1: כשאתה כותב מבנה תחתון, אני מניח שאתה מתכוון לשכבת החצץ שעליו מונחים האדנים ?
שאלה 2: האם התחלת הנחת המסילות היא מערבית לגשר 5 ? או בין גשר 5 ל- 6 ?
 

סנוי

New member
תמונות ועדכון מעניין.. תודה! ושאלה:

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 3 - חיבור A1 למסילת 431
בוקר טוב, יצאנו לדרך לבדוק מה קורה בשטח. עשוש מתקדם בקצב ובקרוב יסיים את בנית התקרה. עוד בטרם עלינו לאתר, נהנינו מהתבוננת בגשר 1 במבט ממזרח למערב.
לכל המעוניינים לעקוב אחרי הפרויקט הספציפי, מוזמנים לקישור הבא:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=178667684
תמונות ועדכון מעניין.. תודה! ושאלה:
הייתי בטוח שהמסדרון המקורה הזה ישמש את הרכבות בקשת מודיעין, אבל לפי התגובות ומה שכתבת פה הבנתי שזה דווקא הכנה למסילת 431 העתידית. האם יש איזהשהו סרטוט של התכניות כדי לקבל מושג כללי איפה כלל החיבורים יבוצעו? בגוגל מפות הצלחתי למצוא את המנהרה היתומה של קשת מודיעין אבל חוץ מכך אין לי מושג.
 

GLSRA

Active member
באחד השרשורים הקודמים, שאלו שאלה דומה והוספתי מפה מאולתרת

תמונות ועדכון מעניין.. תודה! ושאלה:
הייתי בטוח שהמסדרון המקורה הזה ישמש את הרכבות בקשת מודיעין, אבל לפי התגובות ומה שכתבת פה הבנתי שזה דווקא הכנה למסילת 431 העתידית. האם יש איזהשהו סרטוט של התכניות כדי לקבל מושג כללי איפה כלל החיבורים יבוצעו? בגוגל מפות הצלחתי למצוא את המנהרה היתומה של קשת מודיעין אבל חוץ מכך אין לי מושג.
באחד השרשורים הקודמים, שאלו שאלה דומה והוספתי מפה מאולתרת
בכל מקרה זה נמצא כמאתיים מטר מזרחית לגשר 1.
אין לי שרטוטים, אבל נראה לי די טריוויאלי שהמנהרה העתידית הזו תאכלס את המסילה שתגיע מכיוון ראשון לכיוון ירושלים.
המסילה שתצא מירושלים לכיוון ראשון לציון מן הסתם תתפלג (באמצעות מפלג "רגיל") לכיוון דרום.

מקווה שעניתי לך, אלא אם כן לא הבנתי את שאלתך

אגב המנהרה לטובת קשת מודיעין מוכנה למעט פתח אחד בצד הצפוני שיש "לפרוץ" אך העבודה שאני תיעדתי היא רק הכנה למנהרה דומה.
 

סנוי

New member
אם זה מזרחית לגשר 1, אז זה לא שייך לקשת מודיעין?

באחד השרשורים הקודמים, שאלו שאלה דומה והוספתי מפה מאולתרת
בכל מקרה זה נמצא כמאתיים מטר מזרחית לגשר 1.
אין לי שרטוטים, אבל נראה לי די טריוויאלי שהמנהרה העתידית הזו תאכלס את המסילה שתגיע מכיוון ראשון לכיוון ירושלים.
המסילה שתצא מירושלים לכיוון ראשון לציון מן הסתם תתפלג (באמצעות מפלג "רגיל") לכיוון דרום.

מקווה שעניתי לך, אלא אם כן לא הבנתי את שאלתך

אגב המנהרה לטובת קשת מודיעין מוכנה למעט פתח אחד בצד הצפוני שיש "לפרוץ" אך העבודה שאני תיעדתי היא רק הכנה למנהרה דומה.
אם זה מזרחית לגשר 1, אז זה לא שייך לקשת מודיעין?
ראיתי בזמנו פה בפורום את התמונות של המנהרה הקטנה שתהיה חלק מקשת מודיעין (זאת שמאכלסת עטלפים
)
אתה בטוח שלא מדובר בקטע של cut and cover שיהיה חלק מאותה קשת? אם זה חלק מתכנון עתידי למסילת 431 אז אני אהיה עוד יותר שמח... הלוואי והיו עושים יותר הכנות עתידיות לפרוייקטים, שנים לפני שיצאו לפועל.
בכל אופן אני אחפש את השרשורים האחרונים בנושא ואראה למה התכוונת. תודה!
 

סנוי

New member
לא מצאתי את המפה - אבל האם זה מה שיהיה?

אם זה מזרחית לגשר 1, אז זה לא שייך לקשת מודיעין?
ראיתי בזמנו פה בפורום את התמונות של המנהרה הקטנה שתהיה חלק מקשת מודיעין (זאת שמאכלסת עטלפים
)
אתה בטוח שלא מדובר בקטע של cut and cover שיהיה חלק מאותה קשת? אם זה חלק מתכנון עתידי למסילת 431 אז אני אהיה עוד יותר שמח... הלוואי והיו עושים יותר הכנות עתידיות לפרוייקטים, שנים לפני שיצאו לפועל.
בכל אופן אני אחפש את השרשורים האחרונים בנושא ואראה למה התכוונת. תודה!
לא מצאתי את המפה - אבל האם זה מה שיהיה?
ציירתי את מה שלדעתי יהיה, לפי העדויות בשטח מהתמונות שלך ושל בועז, ושל עוד אנשים בפורום.
לפי מה שאני רואה בגוגל - החלק הצהוב הוא הפיצול אל קשת מודיעין וחלק ממנו מוגדר (בתשריט שיש בויקיפדיה) כ"גשר" 2.
את קשת מודיעין עצמה סימנתי באדום. (לא יודע מה יהיה הקימור הנכון והחיבור לתחנת פאתי מודיעין, אבל נניח שככה)
את מה שאני חושב שהבנתי מהתצלומים שלך, לגבי החיבור למסילת 443 - סימנתי בירוק. (סופסוף הבנתי לפי תצלומים שיש את גשר 1 בהם ברקע)
האם זה מה שיש בשטח? מקווה שלא טעיתי בגדול חחח
המשך יום טוב,
גיא

 
לפי מה שאפשר לראות ב-govmap קשת מודיעין ממוקמת בול במקום

לא מצאתי את המפה - אבל האם זה מה שיהיה?
ציירתי את מה שלדעתי יהיה, לפי העדויות בשטח מהתמונות שלך ושל בועז, ושל עוד אנשים בפורום.
לפי מה שאני רואה בגוגל - החלק הצהוב הוא הפיצול אל קשת מודיעין וחלק ממנו מוגדר (בתשריט שיש בויקיפדיה) כ"גשר" 2.
את קשת מודיעין עצמה סימנתי באדום. (לא יודע מה יהיה הקימור הנכון והחיבור לתחנת פאתי מודיעין, אבל נניח שככה)
את מה שאני חושב שהבנתי מהתצלומים שלך, לגבי החיבור למסילת 443 - סימנתי בירוק. (סופסוף הבנתי לפי תצלומים שיש את גשר 1 בהם ברקע)
האם זה מה שיש בשטח? מקווה שלא טעיתי בגדול חחח
המשך יום טוב,
גיא
לפי מה שאפשר לראות ב-govmap קשת מודיעין ממוקמת בול במקום
הקשת לרג"ם אמורה להתפצל מאותה נקודה כמו קשת מודיעין, אבל ממערב למסילה הנבנית כיום (A1) ובצמוד לכביש 1 כמעט עד המחלף. כנראה תעבור בצמוד לרמפה שמובילה מרמלה לירושלים.
 

סנוי

New member
איזו שכבה הוספת לgovmap בכדי לראות את התוואי המתוכנן?

לפי מה שאפשר לראות ב-govmap קשת מודיעין ממוקמת בול במקום
הקשת לרג"ם אמורה להתפצל מאותה נקודה כמו קשת מודיעין, אבל ממערב למסילה הנבנית כיום (A1) ובצמוד לכביש 1 כמעט עד המחלף. כנראה תעבור בצמוד לרמפה שמובילה מרמלה לירושלים.
איזו שכבה הוספת לgovmap בכדי לראות את התוואי המתוכנן?
 
את זה ספציפית מצאתי ב"צווי הכרזה מסילות ברזל"

איזו שכבה הוספת לgovmap בכדי לראות את התוואי המתוכנן?
את זה ספציפית מצאתי ב"צווי הכרזה מסילות ברזל"
יש גם "קו אפור רצועת מסילה" ו"קו כחול תוכניות רכבת". כל אחת מציגה תוכניות בסטטוס תכנוני מעט שונה.
 

בועז ל

New member
כדאי רק להבהיר שהשלוחה לרג"מ תצא מתחנת רמלה ואין לה קשר

לפי מה שאפשר לראות ב-govmap קשת מודיעין ממוקמת בול במקום
הקשת לרג"ם אמורה להתפצל מאותה נקודה כמו קשת מודיעין, אבל ממערב למסילה הנבנית כיום (A1) ובצמוד לכביש 1 כמעט עד המחלף. כנראה תעבור בצמוד לרמפה שמובילה מרמלה לירושלים.
כדאי רק להבהיר שהשלוחה לרג"מ תצא מתחנת רמלה ואין לה קשר
עם מסילת A1.
 

GLSRA

Active member
ברור, היה בלבול שנוצר בין מסילת 431 ו רג"מ

כדאי רק להבהיר שהשלוחה לרג"מ תצא מתחנת רמלה ואין לה קשר
עם מסילת A1.
ברור, היה בלבול שנוצר בין מסילת 431 ו רג"מ
היתה לפני הרבה שנים שלוחה של מסילת הרכבת מאיזור תחנת הרכבת ההיסטורית של רמלה לכיוון מפעלי נשר. עם סלילת כביש עוקף רמלה המסילה הזו בוטלה, ייתכן שיש עדיין בשטח כמה מקטעים של המסילה הזו.
אגב, נדמה לי שכשהסתכלתי בתכנונים של מסילת הרכבת העתידית 431 יש שם חיבור אופציונלי מערבה היוצא דרומית למחלף ענבה לכיוון המחצבות של מפעל נשר. אני לא מעריך שהמקטע הזה ייסלל אי פעם אך הוא מופיע בתוכניות הכלליות
 

GLSRA

Active member
אין לי מקורות מידע מעבר למראה עיניים וקריאת התוכנית מתישהו..

לא מצאתי את המפה - אבל האם זה מה שיהיה?
ציירתי את מה שלדעתי יהיה, לפי העדויות בשטח מהתמונות שלך ושל בועז, ושל עוד אנשים בפורום.
לפי מה שאני רואה בגוגל - החלק הצהוב הוא הפיצול אל קשת מודיעין וחלק ממנו מוגדר (בתשריט שיש בויקיפדיה) כ"גשר" 2.
את קשת מודיעין עצמה סימנתי באדום. (לא יודע מה יהיה הקימור הנכון והחיבור לתחנת פאתי מודיעין, אבל נניח שככה)
את מה שאני חושב שהבנתי מהתצלומים שלך, לגבי החיבור למסילת 443 - סימנתי בירוק. (סופסוף הבנתי לפי תצלומים שיש את גשר 1 בהם ברקע)
האם זה מה שיש בשטח? מקווה שלא טעיתי בגדול חחח
המשך יום טוב,
גיא
אין לי מקורות מידע מעבר למראה עיניים וקריאת התוכנית מתישהו..
בכל מקרה מבחינתי השרטוט שלך מדויק מאוד.
אתה יכול להוסיף עוד קו ירוק לכיוון הנגדי.
אתה לדעתי בדיוק של עשרות מטרים מהתוכנית האמיתית
 

סנוי

New member
תודה על המחמאה! עכשיו עלתה לי סוגיה לגבי מסילת 431:

אין לי מקורות מידע מעבר למראה עיניים וקריאת התוכנית מתישהו..
בכל מקרה מבחינתי השרטוט שלך מדויק מאוד.
אתה יכול להוסיף עוד קו ירוק לכיוון הנגדי.
אתה לדעתי בדיוק של עשרות מטרים מהתוכנית האמיתית
תודה על המחמאה! עכשיו עלתה לי סוגיה לגבי מסילת 431:
שמתי לב שצמד המסילות הקיימות בין נתיבי 431 מאפשר הוספה של שתיים נוספות, כנראה בשביל המשך המסילה לראשון לציון. לדעתי אין מספיק מקום לפני מחלף ענבה (מערבה משם) בשביל גשר נוסף. מעניין איך יפתרו זאת, במיוחד כשיש הרבה גשרים בגבהים שונים במחלף ענבה עצמו.
הערכה שלי - בטח יוסיפו שתי מסילות מדרום ובצמוד לקיימות, ויורידו אותן לגובה הכביש כדי שיוכלו לעבור מתחת לכביש 1.
 

GLSRA

Active member
אני דווקא חושב שזה ייעשה בחפירה תת קרקעית כי אכן יש שם המון

תודה על המחמאה! עכשיו עלתה לי סוגיה לגבי מסילת 431:
שמתי לב שצמד המסילות הקיימות בין נתיבי 431 מאפשר הוספה של שתיים נוספות, כנראה בשביל המשך המסילה לראשון לציון. לדעתי אין מספיק מקום לפני מחלף ענבה (מערבה משם) בשביל גשר נוסף. מעניין איך יפתרו זאת, במיוחד כשיש הרבה גשרים בגבהים שונים במחלף ענבה עצמו.
הערכה שלי - בטח יוסיפו שתי מסילות מדרום ובצמוד לקיימות, ויורידו אותן לגובה הכביש כדי שיוכלו לעבור מתחת לכביש 1.
אני דווקא חושב שזה ייעשה בחפירה תת קרקעית כי אכן יש שם המון
גשרים.
מעניין אם משהו בפורום יודע איך מתכוונים להגיע ממפלס המסילה A1 מערבית לגשר 1 ועד לקטע שבין שני הכבישים של 431.
אני לא חושב שמתכננים שתי מסילות נוספות מדרום כי כמה מאות מטרים משם יש ירידה למנהרת "העטלפים" ולא נראה שזהו הפתרון ההנדסי הנכון
 

סנוי

New member
בטח בלבלתי אותך... התייחסתי דווקא למסילות ממודיעין אל ראשון

אני דווקא חושב שזה ייעשה בחפירה תת קרקעית כי אכן יש שם המון
גשרים.
מעניין אם משהו בפורום יודע איך מתכוונים להגיע ממפלס המסילה A1 מערבית לגשר 1 ועד לקטע שבין שני הכבישים של 431.
אני לא חושב שמתכננים שתי מסילות נוספות מדרום כי כמה מאות מטרים משם יש ירידה למנהרת "העטלפים" ולא נראה שזהו הפתרון ההנדסי הנכון
בטח בלבלתי אותך... התייחסתי דווקא למסילות ממודיעין אל ראשון
מכיוון ירושלים, אני חושב שהטופוגרפיה מצריכה גשר ארוך מעל כל כביש 1 והנתיב הדרומי של 431. אני התייחסתי לרכבות מכיוון מודיעין לראשון. ועכשיו כשאני מסתכל על הטופוגרפיה, אני עוד יותר תוהה איך יפתרו את הפרשי הגבהים.
 

GLSRA

Active member
מצאתי את הקישור שאליו התייחסתי

לא מצאתי את המפה - אבל האם זה מה שיהיה?
ציירתי את מה שלדעתי יהיה, לפי העדויות בשטח מהתמונות שלך ושל בועז, ושל עוד אנשים בפורום.
לפי מה שאני רואה בגוגל - החלק הצהוב הוא הפיצול אל קשת מודיעין וחלק ממנו מוגדר (בתשריט שיש בויקיפדיה) כ"גשר" 2.
את קשת מודיעין עצמה סימנתי באדום. (לא יודע מה יהיה הקימור הנכון והחיבור לתחנת פאתי מודיעין, אבל נניח שככה)
את מה שאני חושב שהבנתי מהתצלומים שלך, לגבי החיבור למסילת 443 - סימנתי בירוק. (סופסוף הבנתי לפי תצלומים שיש את גשר 1 בהם ברקע)
האם זה מה שיש בשטח? מקווה שלא טעיתי בגדול חחח
המשך יום טוב,
גיא
מצאתי את הקישור שאליו התייחסתי
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=178558134
 

בועז ל

New member
אין עדיין תרשימים מאחר שהתכנון טרם הושלם. מה שכן קיים

תמונות ועדכון מעניין.. תודה! ושאלה:
הייתי בטוח שהמסדרון המקורה הזה ישמש את הרכבות בקשת מודיעין, אבל לפי התגובות ומה שכתבת פה הבנתי שזה דווקא הכנה למסילת 431 העתידית. האם יש איזהשהו סרטוט של התכניות כדי לקבל מושג כללי איפה כלל החיבורים יבוצעו? בגוגל מפות הצלחתי למצוא את המנהרה היתומה של קשת מודיעין אבל חוץ מכך אין לי מושג.
אין עדיין תרשימים מאחר שהתכנון טרם הושלם. מה שכן קיים
זה תרשים מפלגים שמתוכנן בשתי הקשתות.
 

GLSRA

Active member
אני מניח שאתה מתייחס כאן לקשת מודיעין ולקשת לכיוון 431 ?

אין עדיין תרשימים מאחר שהתכנון טרם הושלם. מה שכן קיים
זה תרשים מפלגים שמתוכנן בשתי הקשתות.
אני מניח שאתה מתייחס כאן לקשת מודיעין ולקשת לכיוון 431 ?
 

סנוי

New member
האם המפלג לקשת מודיעין יהיה משולש, ומשותף לקשת לכיוון ראשון?

אין עדיין תרשימים מאחר שהתכנון טרם הושלם. מה שכן קיים
זה תרשים מפלגים שמתוכנן בשתי הקשתות.
האם המפלג לקשת מודיעין יהיה משולש, ומשותף לקשת לכיוון ראשון?
הכוונה שלי היא שהמפלג יהיה פיצול לשלושה כיוונים בו זמנית (מירושלים לת"א, מודיעין וראשל"צ באותו מפלג)
למרות שאין לי צילום אוויר של העבודות שניתן לפיהן לדעת, ניכר שהמסדרון המקורה נמצא ממש קרוב לפיצול של קשת מודיעין.
בכל אופן תודה על ההתייחסות, זה פרוייקט מורכב וכמוהו השאלות הפתוחות של כולנו לגביו...
 

GLSRA

Active member
צרפתי צילום לוויני של האיזור

האם המפלג לקשת מודיעין יהיה משולש, ומשותף לקשת לכיוון ראשון?
הכוונה שלי היא שהמפלג יהיה פיצול לשלושה כיוונים בו זמנית (מירושלים לת"א, מודיעין וראשל"צ באותו מפלג)
למרות שאין לי צילום אוויר של העבודות שניתן לפיהן לדעת, ניכר שהמסדרון המקורה נמצא ממש קרוב לפיצול של קשת מודיעין.
בכל אופן תודה על ההתייחסות, זה פרוייקט מורכב וכמוהו השאלות הפתוחות של כולנו לגביו...
צרפתי צילום לוויני של האיזור
בצילום המצורף סימנתי ב (1) את איזור העבודות המדווח (מנהרה מכיוון מסילת 431) וב- (2) את הירידה למנהרת "העטלפים" לכיוון קשת מודיעין.
מרחק די גדול בין שני המעברים התת קרקעיים, כ- 750 מטר בהערכה גסה


 
מצב
הנושא נעול.
למעלה