שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

New member
מנהל


Ramla mi vida - "תתחילו לעבוד"
"הכול בסדר, תחילו לעבוד", אמרה העירייה ומאז פתיחתה של תחנת רמלה המשודרגת, ביוני 2012, אין חניון ואין עבודות. השבוע שוב נפגשו הצדדים בביהמ"ש בלוד. בביהמ"ש שמע השופט מהרכבת על מחויבותה לבחור קבלן זוכה להקמת החניון כבר בסוף פברואר 2015. הרכבת ביקשה להבטיח את שלומם של הקבלן ועובדיו ולפצל את היתר הבנייה שהוענק לה ע"י העירייה. פיצול זה יאפשר את הקמת החניון בלבד בשלב א' מבלי לחסום את רחוב מרדכי היהודי. בשלב זה החל השופט להבין כי ר"י מוחזקת כבת ערובה ע"י העירייה, אשר מצִדה לא עושה מאמצים מיוחדים לזרז את ההליך המשפטי מול תושבי מרדכי היהודי. אי לכך, השופט החליט להורות לשופטת המשפט הנפרד, לזרז את ההליך שבניהולה ולסיימו עד לתחילת פברואר 2015. בעיריית רמלה התחלחלו נוכח כוונת הרכבת לפצל את היתר הבנייה. משמעות זה היא שחניון הרכבת יוקם ללא דרכי גישה אליו. פיל לבן במונחים רמלאיים מוניציפאליים ונושא ללעג בלתי פוסק מצד האופוזיציה המקומית. מעבר לכך, קיימת משמעות נוספת: פתרון חלקי זה מותיר את ההפרדה המפלסית ברחוב ההגנה על כנה - בדיוק כפי שהייתה, וכאן כבר אורבת סכנה כפולה לעירייה, ואולי גם משולשת, לעירייה. פרק הסיום של העונה, שעתיד להתרחש בפברואר 2015, צפוי להיות פרק מרגש ומבטיח במיוחד. המתח שנצבר בפרקי העונה עד כה, עתיד להתפרק על משתתפי העלילה. באיזה אופן ועל מי? חכו לפרק הבא.
 

בועז ל

New member
תחנת האומה - תמונות שהגיעו ממכרז המערכות.

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר מספר שבועות של הפוגה, מחסום הכתיבה והיצירה של המדור ובעליו מגיע לקצו (ביבי אשם!
).
המדור מחדש את פעילותו והשבוע נמשיך עם מסע הדילוגים בין מספר אתרי עבודה. נקפוץ לתחנת הרכבת של כרמיאל שמתעוררת לחיים, נעבור בדרך היסורים של שכונות נווה יעקב ופסגת זאב בבירה, נצפה בחדשות 10 ונסיים בפרק נוסף של סדרת המופת Ramla mi vida. אם ייוותר זמן וכוח, נזכה לתוספות קטנות מ...
יאללה, זזנו.
תחנת האומה - תמונות שהגיעו ממכרז המערכות.
בונוס קטן ופיצוי לאלן. ביצוע עבודות מסגרות בתחנה.



 

alantan

New member
אהבתי במיוחד את האפקט הרך בתמונה הראשונה שמזכירה

תחנת האומה - תמונות שהגיעו ממכרז המערכות.
בונוס קטן ופיצוי לאלן. ביצוע עבודות מסגרות בתחנה.
אהבתי במיוחד את האפקט הרך בתמונה הראשונה שמזכירה
סרטים רומנטיים משנות השבעים. השתמשת בווקס על העדשה?
 

בועז ל

New member
משאבות הצ'ילרים.

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר מספר שבועות של הפוגה, מחסום הכתיבה והיצירה של המדור ובעליו מגיע לקצו (ביבי אשם!
).
המדור מחדש את פעילותו והשבוע נמשיך עם מסע הדילוגים בין מספר אתרי עבודה. נקפוץ לתחנת הרכבת של כרמיאל שמתעוררת לחיים, נעבור בדרך היסורים של שכונות נווה יעקב ופסגת זאב בבירה, נצפה בחדשות 10 ונסיים בפרק נוסף של סדרת המופת Ramla mi vida. אם ייוותר זמן וכוח, נזכה לתוספות קטנות מ...
יאללה, זזנו.
משאבות הצ'ילרים.

 

בועז ל

New member
פתח פיר הדרגנועים.

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר מספר שבועות של הפוגה, מחסום הכתיבה והיצירה של המדור ובעליו מגיע לקצו (ביבי אשם!
).
המדור מחדש את פעילותו והשבוע נמשיך עם מסע הדילוגים בין מספר אתרי עבודה. נקפוץ לתחנת הרכבת של כרמיאל שמתעוררת לחיים, נעבור בדרך היסורים של שכונות נווה יעקב ופסגת זאב בבירה, נצפה בחדשות 10 ונסיים בפרק נוסף של סדרת המופת Ramla mi vida. אם ייוותר זמן וכוח, נזכה לתוספות קטנות מ...
יאללה, זזנו.
פתח פיר הדרגנועים.
ממתין להגעתה מלמטה של מכונת הדיפון הסופי.

 

בועז ל

New member
אחרונות מתחנת האומה.

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר מספר שבועות של הפוגה, מחסום הכתיבה והיצירה של המדור ובעליו מגיע לקצו (ביבי אשם!
).
המדור מחדש את פעילותו והשבוע נמשיך עם מסע הדילוגים בין מספר אתרי עבודה. נקפוץ לתחנת הרכבת של כרמיאל שמתעוררת לחיים, נעבור בדרך היסורים של שכונות נווה יעקב ופסגת זאב בבירה, נצפה בחדשות 10 ונסיים בפרק נוסף של סדרת המופת Ramla mi vida. אם ייוותר זמן וכוח, נזכה לתוספות קטנות מ...
יאללה, זזנו.
אחרונות מתחנת האומה.
בדיקת אטימות ע"י הצפה על אחד ממשטחי התחנה והשלט של אחי המלעון.
עד כאן.



 

sweetums

New member
כתבה מהיומן ששודרה אתמול על הקו המיר לי"ם

שבתשתיות
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר מספר שבועות של הפוגה, מחסום הכתיבה והיצירה של המדור ובעליו מגיע לקצו (ביבי אשם!
).
המדור מחדש את פעילותו והשבוע נמשיך עם מסע הדילוגים בין מספר אתרי עבודה. נקפוץ לתחנת הרכבת של כרמיאל שמתעוררת לחיים, נעבור בדרך היסורים של שכונות נווה יעקב ופסגת זאב בבירה, נצפה בחדשות 10 ונסיים בפרק נוסף של סדרת המופת Ramla mi vida. אם ייוותר זמן וכוח, נזכה לתוספות קטנות מ...
יאללה, זזנו.
כתבה מהיומן ששודרה אתמול על הקו המיר לי"ם
http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=1693517
הקטע הרלוונטי מתחיל ב1:13
 

zvir1

New member
ושוב הנציג מהחברה להגנת הטבע מתבכיין

כתבה מהיומן ששודרה אתמול על הקו המיר לי"ם
http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=1693517
הקטע הרלוונטי מתחיל ב1:13
ושוב הנציג מהחברה להגנת הטבע מתבכיין
על מה הוא מתבכיין , על עמודי גשר מספר 10.
רכבת מורידה זיהום
מקטינה את הצורך בעוד כבישים
זו רכבת חשמלית ללא זיהום
עוברת ברובה במנהרות ללא שום נזק סביבתי
והעיקר שאותו איש מתבכיין שנציבי גשר 10 קוטעים את בתי הגידול.
אותי האיש גרם לדחיית פרוייקט אקולוגי זה בהרבה זמן
שלא לדבר על הנזק לשיקום הקו הישן שהוא גרם.
 

easylivin

New member
תודה, הקטע מתחיל ב-1:12:35. אמנם הכתבה לא תחדש הרבה

כתבה מהיומן ששודרה אתמול על הקו המיר לי"ם
http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=1693517
הקטע הרלוונטי מתחיל ב1:13
תודה, הקטע מתחיל ב-1:12:35. אמנם הכתבה לא תחדש הרבה
לקוראים ולכותבים הקבועים בפורום, אבל אני באופן אישי "הופתעתי" לגלות שידידנו הוותיק אברהם שקד ממשיך להלין (בצדק) על הפגיעה בסביבה כתוצאה מהעבודות על כביש 1 וכביש 9 בעבר, וגם להשוות (שלא בצדק) את הנזק לפגיעה שתיגרם על ידי קו הרכבת. ועוד מכנה את הרכבת באירוניה "פאר היצירה"... להשוות את בסיסי העמודים בעמק לתוואי קבוע של כביש שעובר דרכו? Give me a break, יש כאן מגמתיות משוועת. ואל תתחילו לספר לי אפילו על "הבטן המלאה" שיש לו נגד הרכבת... זה לא רלוונטי ולא מצדיק מגמתיות כזאת מצדו בחזרה כלפי פרוייקט שבסך הכל כן יועיל לסביבה.
שוב, אותי הגישה הזאת לא מפתיעה, אבל עדיין - חבל. ואולי סתם כי יש לי ציפיות מוגזמות מאנשים מסויימים...

 

amit1270

New member
בהחלט מוגזמות


תודה, הקטע מתחיל ב-1:12:35. אמנם הכתבה לא תחדש הרבה
לקוראים ולכותבים הקבועים בפורום, אבל אני באופן אישי "הופתעתי" לגלות שידידנו הוותיק אברהם שקד ממשיך להלין (בצדק) על הפגיעה בסביבה כתוצאה מהעבודות על כביש 1 וכביש 9 בעבר, וגם להשוות (שלא בצדק) את הנזק לפגיעה שתיגרם על ידי קו הרכבת. ועוד מכנה את הרכבת באירוניה "פאר היצירה"... להשוות את בסיסי העמודים בעמק לתוואי קבוע של כביש שעובר דרכו? Give me a break, יש כאן מגמתיות משוועת. ואל תתחילו לספר לי אפילו על "הבטן המלאה" שיש לו נגד הרכבת... זה לא רלוונטי ולא מצדיק מגמתיות כזאת מצדו בחזרה כלפי פרוייקט שבסך הכל כן יועיל לסביבה.
שוב, אותי הגישה הזאת לא מפתיעה, אבל עדיין - חבל. ואולי סתם כי יש לי ציפיות מוגזמות מאנשים מסויימים...
בהחלט מוגזמות

ואגב, את כביש 9 (הירושלמי) העבירו במנהרה בדיוק כדי לא לקטוע את רצף השטח הפתוח לצבאים. כולנו גם זוכרים את העיכוב בפתיחת הכביש ואת הסיבה לאותו עיכוב.

וגם שדרוג כביש מס' 1 לא רק שלא פוגע ברצף אלא מוסיף כמה מעברים שלא היו קיימים קודם, ובראשם המעבר האקולוגי ליד מחלף שורש.
 
זה לא נכון

בהחלט מוגזמות

ואגב, את כביש 9 (הירושלמי) העבירו במנהרה בדיוק כדי לא לקטוע את רצף השטח הפתוח לצבאים. כולנו גם זוכרים את העיכוב בפתיחת הכביש ואת הסיבה לאותו עיכוב.

וגם שדרוג כביש מס' 1 לא רק שלא פוגע ברצף אלא מוסיף כמה מעברים שלא היו קיימים קודם, ובראשם המעבר האקולוגי ליד מחלף שורש.
זה לא נכון
את כביש 9 העבירו במנהרה כדי שיוכלו לבנות עליו שכונה בשם מצפה נפתוח או גבעת אלונה, שהיתה חלק מתוכנית ספדי לבנייה במערב העיר (כ-2,000 יחידות דיור כמדומני, התוכנית כללה עוד כ-7,000 יחידות דיור על הר חרת סמוך לסטף ועוד כ-10,000 יחידות דיור על רכס לבן מתחת לאורה ועמינדב).

תוכנית ספדי כמכלול הוקפאה בלחץ הארגונים הירוקים שטענו שירושלים צירכה קודם להצטופף. פה אני מסכים איתם וגילוי נאות, גם נטלתי חלק פעיל במאבק. אחר כך היה נסיון לקדם את שכונת מצפה נפתוח בנפרד וגם הוא כשל.
אגב באותן שנים שלי כירושלמי נטלתי חלק פעיל במאבק למען הקמת הרכבת המהירה לירושלים (A1) שהובל על ידי ארגון מגמה ירוקה וזאת בגלל שראש העירייה דאז העדיף לקדם שדרוג מסיבי יותר של הקו הישן במקום (נדמה לי שזה נקרא חלופה G). מגמה ירוקה אפילו קיבלה מנו מכתב תגובה מגוחך בו הם מבקש מהארגונים הירוקים שיסתמו ת'פה כדי להשאיר קצת מאבקים לדורות הבאים.

אני כמובן לא חושב שארגונים ירוקים צריכים לעכב בניית רכבת מהירה, אבל לפעמים מדובר על "חינוך". הבלגן סביב נחל יתלה (וגם סביב קטע 18 של כביש 6) הוא זה שהביא את מע"צ להציע מראש את המעבר האקולגי. בלעדיהם תאמינו לי שזה לא היה קורה. הדבר הכי טוב שיכול לקרות הוא שגורמי תכנון יטמיעו מראש את הצד הסביבתי בתוכניות שלהם. לפעמים צריך קצת לשבור את הכלים כדי שזה יקרה.
 

בועז ל

New member
ארגוני הסביבה משלמים ביוקר על טעות אסטרטגית.

תודה, הקטע מתחיל ב-1:12:35. אמנם הכתבה לא תחדש הרבה
לקוראים ולכותבים הקבועים בפורום, אבל אני באופן אישי "הופתעתי" לגלות שידידנו הוותיק אברהם שקד ממשיך להלין (בצדק) על הפגיעה בסביבה כתוצאה מהעבודות על כביש 1 וכביש 9 בעבר, וגם להשוות (שלא בצדק) את הנזק לפגיעה שתיגרם על ידי קו הרכבת. ועוד מכנה את הרכבת באירוניה "פאר היצירה"... להשוות את בסיסי העמודים בעמק לתוואי קבוע של כביש שעובר דרכו? Give me a break, יש כאן מגמתיות משוועת. ואל תתחילו לספר לי אפילו על "הבטן המלאה" שיש לו נגד הרכבת... זה לא רלוונטי ולא מצדיק מגמתיות כזאת מצדו בחזרה כלפי פרוייקט שבסך הכל כן יועיל לסביבה.
שוב, אותי הגישה הזאת לא מפתיעה, אבל עדיין - חבל. ואולי סתם כי יש לי ציפיות מוגזמות מאנשים מסויימים...
ארגוני הסביבה משלמים ביוקר על טעות אסטרטגית.
גשר 10 אכן פוגע דרמטית בסביבה ובסיטואציה הנוכחית אברהם שקד צודק בטיעוניו. מי שמסתובב באתרי העבודה של גשר 10 מבין על מה מלין שקד. אריק: שקד אינו משווה בין העבודות שבוצעו על כביש 1 ו-9 לעבודות על קו הרכבת אלא כורך את כולם בחבילה אחת. לטעמי, וזו כבר בכייה על חלב שנשפך, ארגוני הסביבה טעו טעות אסטרטגית כשהחליטו להטיל את כל יהבם על המאבק בנחל יתלה במקום לרכז את המאמצים על סביבתה הקרובה של ירושלים. טעות נוספת של ארגוני הסביבה הייתה במאבקם הרפה באופן שדרוגו של כביש 1, שפוגע באופן משמעותי יותר בסביבה. אז למרות שאני סבור שמדובר בשני פרויקטים הכרחיים וחיוניים למדינה, אני יכול לגלות אמפתיה לטיעוניו של שקד וסבור שהוא וחבריו יכלו להשיג תוצאות טובות יותר לסביבה לו רק ניהלו את המאבק באופן שונה. ובקיצור: התעוררו מאוחר.
 

amit1270

New member
"בסיטואציה הנוכחית"...

ארגוני הסביבה משלמים ביוקר על טעות אסטרטגית.
גשר 10 אכן פוגע דרמטית בסביבה ובסיטואציה הנוכחית אברהם שקד צודק בטיעוניו. מי שמסתובב באתרי העבודה של גשר 10 מבין על מה מלין שקד. אריק: שקד אינו משווה בין העבודות שבוצעו על כביש 1 ו-9 לעבודות על קו הרכבת אלא כורך את כולם בחבילה אחת. לטעמי, וזו כבר בכייה על חלב שנשפך, ארגוני הסביבה טעו טעות אסטרטגית כשהחליטו להטיל את כל יהבם על המאבק בנחל יתלה במקום לרכז את המאמצים על סביבתה הקרובה של ירושלים. טעות נוספת של ארגוני הסביבה הייתה במאבקם הרפה באופן שדרוגו של כביש 1, שפוגע באופן משמעותי יותר בסביבה. אז למרות שאני סבור שמדובר בשני פרויקטים הכרחיים וחיוניים למדינה, אני יכול לגלות אמפתיה לטיעוניו של שקד וסבור שהוא וחבריו יכלו להשיג תוצאות טובות יותר לסביבה לו רק ניהלו את המאבק באופן שונה. ובקיצור: התעוררו מאוחר.
"בסיטואציה הנוכחית"...
העבודות מקשות על מעבר חיות בר בין ניצבי הגשר, אבל זה רק לתקופת העבודות. מלבד זאת, אפשר לעקוף את הגשר מלמעלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה