שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
תפעולית נחל שורק

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
תפעולית נחל שורק
כפי שפורסם ע"י אביתר, מבנה התחנה עומד לעבור שיקום. מבנה התחנה והשטח שסביבו הושכרו לרשות הניקוז נחל שורק לתקופה בת 10 שנים. במהלך תקופה זו תשקם רשות הניקוז את המבנה. לרשות הניקוז הושאל קטר 114, שכבר נגרר לאתר ע" רכבת, ואתו קרונות משא. הציוד הנייד שהובא למקום ישוחזר ע"פ הנחיות "רכבת ישראל".
 
קטר 114 וקרונות משא בתצוגה ליד תחנת נחל ש

תפעולית נחל שורק
כפי שפורסם ע"י אביתר, מבנה התחנה עומד לעבור שיקום. מבנה התחנה והשטח שסביבו הושכרו לרשות הניקוז נחל שורק לתקופה בת 10 שנים. במהלך תקופה זו תשקם רשות הניקוז את המבנה. לרשות הניקוז הושאל קטר 114, שכבר נגרר לאתר ע" רכבת, ואתו קרונות משא. הציוד הנייד שהובא למקום ישוחזר ע"פ הנחיות "רכבת ישראל".
קטר 114 וקרונות משא בתצוגה ליד תחנת נחל ש
 
קטר 114 וקרונות משא בתצוגה ליד תחנת נחל ש

תפעולית נחל שורק
כפי שפורסם ע"י אביתר, מבנה התחנה עומד לעבור שיקום. מבנה התחנה והשטח שסביבו הושכרו לרשות הניקוז נחל שורק לתקופה בת 10 שנים. במהלך תקופה זו תשקם רשות הניקוז את המבנה. לרשות הניקוז הושאל קטר 114, שכבר נגרר לאתר ע" רכבת, ואתו קרונות משא. הציוד הנייד שהובא למקום ישוחזר ע"פ הנחיות "רכבת ישראל".
קטר 114 וקרונות משא בתצוגה ליד תחנת נחל ש
קטר 114 וקרונות משא בתצוגה ליד תחנת נחל שורק
 
בנין תחנת נחל שורק העתיק

תפעולית נחל שורק
כפי שפורסם ע"י אביתר, מבנה התחנה עומד לעבור שיקום. מבנה התחנה והשטח שסביבו הושכרו לרשות הניקוז נחל שורק לתקופה בת 10 שנים. במהלך תקופה זו תשקם רשות הניקוז את המבנה. לרשות הניקוז הושאל קטר 114, שכבר נגרר לאתר ע" רכבת, ואתו קרונות משא. הציוד הנייד שהובא למקום ישוחזר ע"פ הנחיות "רכבת ישראל".
בנין תחנת נחל שורק העתיק
 
זה לא 'קרון בילום'

קרון בילום
זה לא 'קרון בילום'
למרות שבלם היד בולט בתמונה, קרון הנוסעים בתמונה אינו עונה להגדרה של קרון בילום. הרי בלמי יד יש בקרונות רבים (למשל, בכל הקרונות של רכבת ישראל כיום). בעבר, בעידן שלפני הבלמים האוטומטיים הרציפים, היו מוסיפים לאחוז מסויים מהקרונות בלמי יד ומחלקים את האחריות עליהם בין צוותי הרכבת.

קרון בילום הוא קרון שעצירת הרכבת היא מטרתו העיקרית, או אחת מהן.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ok

זה לא 'קרון בילום'
למרות שבלם היד בולט בתמונה, קרון הנוסעים בתמונה אינו עונה להגדרה של קרון בילום. הרי בלמי יד יש בקרונות רבים (למשל, בכל הקרונות של רכבת ישראל כיום). בעבר, בעידן שלפני הבלמים האוטומטיים הרציפים, היו מוסיפים לאחוז מסויים מהקרונות בלמי יד ומחלקים את האחריות עליהם בין צוותי הרכבת.

קרון בילום הוא קרון שעצירת הרכבת היא מטרתו העיקרית, או אחת מהן.
ok
בתמונה הראשונה רואים רק את החזית...
 

בועז ל

New member
קו אשקלון-ב"ש

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
קו אשקלון-ב"ש
במהלך החג ניצלתי טיול דרומי והצלחתי לחלץ תמונות משני אתרים מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש. הנה הראשון: גשר A4 שסמוך לאופקים.
 

בועז ל

New member
גשר A4

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
גשר A4
כזכור, גשר A4 יחד עם גשר נחל שקמה הם הגשרים הארוכים ביותר בפרויקט. אורכו של הגשר מסתכם ב-450 מ'. הגשר חולף מעל הכביש הדו-מסלולי דו-נתיבי (הגיע הזמן למצוא שם חדש לתסבוכת ההגדרתית הזאת!) 241 ומעל מיודענו נחל
איך לא?
 

alantan

New member
אפשר להשתמש בקודים הנהוגים בבריטניה...


גשר A4
כזכור, גשר A4 יחד עם גשר נחל שקמה הם הגשרים הארוכים ביותר בפרויקט. אורכו של הגשר מסתכם ב-450 מ'. הגשר חולף מעל הכביש הדו-מסלולי דו-נתיבי (הגיע הזמן למצוא שם חדש לתסבוכת ההגדרתית הזאת!) 241 ומעל מיודענו נחל
איך לא?
אפשר להשתמש בקודים הנהוגים בבריטניה...

D2 = דרך דו מסלולית עם שני נתיבים בכל כיוון.
http://www.sabre-roads.org.uk/wiki/index.php?title=Dual_carriageway

כנ"ל Sn עבור דרך חד-מסלולית עם n נתיבים.
 

alantan

New member
רק שרוב האוכלוסיה לא משתמשת בקודים הללו

או: לטעמי, הרבה יותר טוב!
רק שרוב האוכלוסיה לא משתמשת בקודים הללו
רק גיקים של כבישים יבינו על מה אתה מדבר, אבל הם לא יבינו את שאר המשפט אלא אם תכתוב את הכל באנגלית...
 
אפשר לכתוב כביש 2*2 (כמו רכב 4*4)

רק שרוב האוכלוסיה לא משתמשת בקודים הללו
רק גיקים של כבישים יבינו על מה אתה מדבר, אבל הם לא יבינו את שאר המשפט אלא אם תכתוב את הכל באנגלית...
אפשר לכתוב כביש 2*2 (כמו רכב 4*4)
הבעיה היא שזה לא יעבוד ביותר משני נתיבים ושני מסלולים
 

alantan

New member
זה בסדר אם יודעים מה המסלול ומה הנתיב...

אפשר לכתוב כביש 2*2 (כמו רכב 4*4)
הבעיה היא שזה לא יעבוד ביותר משני נתיבים ושני מסלולים
זה בסדר אם יודעים מה המסלול ומה הנתיב...
איך תכתוב כביש דו-מסלולי, תלת-נתיבי? 2*3 או 3*2? האם 1*2 זה כביש דו-מסלולי עם נתיב בכל כיוון או כביש דו-נתיבי רגיל?

אולי אפשר פשוט לכנותן דו-2, דו-3 או חד-2 למשל...
 
כן

זה בסדר אם יודעים מה המסלול ומה הנתיב...
איך תכתוב כביש דו-מסלולי, תלת-נתיבי? 2*3 או 3*2? האם 1*2 זה כביש דו-מסלולי עם נתיב בכל כיוון או כביש דו-נתיבי רגיל?

אולי אפשר פשוט לכנותן דו-2, דו-3 או חד-2 למשל...
כן
לכן כתבתי בתוכן ההודעה שהבעיה היא שזה לא יעבוד ביותר משני נתיבים ושני מסלולים. אבל 2*2 נראה לי חביב וקליט וזה מתאים לרוב הפעמים שתרצה להימנע מתיאור ארוך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה