שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא 777 המלעון.
אפתח בהתנצלות על ש"שפעתחלואים" הביסה את עבדכם הנאמן ואת המדור השבועי ומנעה מכם, בשבוע שעבר, את הדיווח לו הורגלתם.
לאחר שרפרפתי קלות מעל דפי הפורום של השבוע, ברצוני להודות לרמי'ש ששוב ייצג את הפורום במסיבת העיתונאים שכינס מנכ"ל הרכבת לסיכום שנת 2013. תודה רבה, רמי'ש! בנוסף, הבחנתי בגל נוסף של תמונות נדירות, שהועלו מהארכיון שאינו יודע שובע של הד"ר המלעון. תודה רבה, דוק'!

שבתשתיות של השבוע יהיה דליל למדי בתמונות, אך עשיר בדיווחים. המדור יתפזר השבוע בדיווחיו בין רמלוד ל-A1 וקו אשקלון-ב"ש, בו נחשף 'מחדל מודיעיני' קשה של עבדכם הנאמן. נצא לדרך עם תמונה מתחנת האומה, בה עתיד להיכנס בשבוע הבא קבלן המערכות.
 

בועז ל

New member
"מומנטום חיובי" בפרויקט החשמול?

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא 777 המלעון.
אפתח בהתנצלות על ש"שפעתחלואים" הביסה את עבדכם הנאמן ואת המדור השבועי ומנעה מכם, בשבוע שעבר, את הדיווח לו הורגלתם.
לאחר שרפרפתי קלות מעל דפי הפורום של השבוע, ברצוני להודות לרמי'ש ששוב ייצג את הפורום במסיבת העיתונאים שכינס מנכ"ל הרכבת לסיכום שנת 2013. תודה רבה, רמי'ש! בנוסף, הבחנתי בגל נוסף של תמונות נדירות, שהועלו מהארכיון שאינו יודע שובע של הד"ר המלעון. תודה רבה, דוק'!

שבתשתיות של השבוע יהיה דליל למדי בתמונות, אך עשיר בדיווחים. המדור יתפזר השבוע בדיווחיו בין רמלוד ל-A1 וקו אשקלון-ב"ש, בו נחשף 'מחדל מודיעיני' קשה של עבדכם הנאמן. נצא לדרך עם תמונה מתחנת האומה, בה עתיד להיכנס בשבוע הבא קבלן המערכות.
"מומנטום חיובי" בפרויקט החשמול?
השבוע הזדמן לי לשוחח בקצרה עם מנהל בכיר ברכבת ושאלתי אותו האם קיימת אפשרות שפרויקט החשמול המתעכב עלול להפוך את A1 ל"פיל לבן" הממתין לבואו של החשמול. "אין סכנה כזו", השיב הבכיר, "התקדמות הקמתו של A1 משדרת מסר לפרויקט החשמול, ואתה יודע איך זה: ברגעים האחרונים כולם ייכנסו ללחץ, יפשילו שרוולים והפרויקט יבוצע. ככה זה אצלנו". "כן, הסגנון מוכר" אמרתי, "אך למיטב ידיעתי דבר לא מתקדם בעניין החשמול".
"זה לא מדויק ודווקא יש מומנטום חיובי בזמן האחרון", השיב הבכיר. עברתי לתשובתו של מנכ"ל הרכבת מהשבוע לעניין החשמול והבחני כי ע"פ לוחות הזמנים שפרש המנכ"ל אכן אלה תומכים באותו "מומנטום חיובי" מעורפל, שעליו דיווח הבכיר. טוב, אז ברור לכם, ששת קוראיי הנאמנים, שמישהו כאן יצטרך לשאול עוד כמה שאלות בנושא זה בזמן הקרוב.
 

raminec

New member


"מומנטום חיובי" בפרויקט החשמול?
השבוע הזדמן לי לשוחח בקצרה עם מנהל בכיר ברכבת ושאלתי אותו האם קיימת אפשרות שפרויקט החשמול המתעכב עלול להפוך את A1 ל"פיל לבן" הממתין לבואו של החשמול. "אין סכנה כזו", השיב הבכיר, "התקדמות הקמתו של A1 משדרת מסר לפרויקט החשמול, ואתה יודע איך זה: ברגעים האחרונים כולם ייכנסו ללחץ, יפשילו שרוולים והפרויקט יבוצע. ככה זה אצלנו". "כן, הסגנון מוכר" אמרתי, "אך למיטב ידיעתי דבר לא מתקדם בעניין החשמול".
"זה לא מדויק ודווקא יש מומנטום חיובי בזמן האחרון", השיב הבכיר. עברתי לתשובתו של מנכ"ל הרכבת מהשבוע לעניין החשמול והבחני כי ע"פ לוחות הזמנים שפרש המנכ"ל אכן אלה תומכים באותו "מומנטום חיובי" מעורפל, שעליו דיווח הבכיר. טוב, אז ברור לכם, ששת קוראיי הנאמנים, שמישהו כאן יצטרך לשאול עוד כמה שאלות בנושא זה בזמן הקרוב.

מעניין מי זה יהיה הפעם...
 

בועז ל

New member
מה חדש ב-A1?

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא 777 המלעון.
אפתח בהתנצלות על ש"שפעתחלואים" הביסה את עבדכם הנאמן ואת המדור השבועי ומנעה מכם, בשבוע שעבר, את הדיווח לו הורגלתם.
לאחר שרפרפתי קלות מעל דפי הפורום של השבוע, ברצוני להודות לרמי'ש ששוב ייצג את הפורום במסיבת העיתונאים שכינס מנכ"ל הרכבת לסיכום שנת 2013. תודה רבה, רמי'ש! בנוסף, הבחנתי בגל נוסף של תמונות נדירות, שהועלו מהארכיון שאינו יודע שובע של הד"ר המלעון. תודה רבה, דוק'!

שבתשתיות של השבוע יהיה דליל למדי בתמונות, אך עשיר בדיווחים. המדור יתפזר השבוע בדיווחיו בין רמלוד ל-A1 וקו אשקלון-ב"ש, בו נחשף 'מחדל מודיעיני' קשה של עבדכם הנאמן. נצא לדרך עם תמונה מתחנת האומה, בה עתיד להיכנס בשבוע הבא קבלן המערכות.
מה חדש ב-A1?
כאמור, הדבר הבא והקרוב ביותר היא כניסתה של "אלקטרה" לתחנת האומה. "אלקטרה" תתקין את מערכות התחנה ותבנה את המבנה העליון שמעל מפלס הרחוב.
בעוד כחודש וחצי תפרסם הרכבת מכרז נוסף בנושא מערכות, אלא שמערכות אלו תהיינה הפעם מערכות כל המנהרות בפרויקט. מדובר במכרז בינ"ל שילווה ע"י קבלן ישראלי. כהכנה למכרז זה, מבצעת הרכבת בדיקה מוקדמת של הקבלנים שמגישים את מועמדותם למכרז. עד כה נרשמו כשישה קבלנים לבדיקה זו. הצפי לתחילת עבודתו של קבלן מערכות המנהרות עומד על רבעון שלישי של שנה זאת. את עבודתו יתחיל הקבלן במנהרות 1 ו-2. הצפי לסיום עבודתה של "מנרב" על מנהרה 1 (סיום מנהרות המילוט) עומד על אמצע יוני השנה.

קצת נתוני כרייה.
מנהרה 3A הצפונית עומדת כמה עשרות מטרים בפני סיום הדיפון הסופי.
מנהרה 3 הדרומית נוטלת שוב את ההובלה עם 6,914 מ' של כרייה שהושגו בה, נכון ל-5 בפברואר.
במנהרה 3 הצפונית הושגו 6,657 מ' נכון לתאריך הנ"ל.
 

ymaluly

New member
מה אורך המנהרה שנחפרה מכיוון מזרח?

מה חדש ב-A1?
כאמור, הדבר הבא והקרוב ביותר היא כניסתה של "אלקטרה" לתחנת האומה. "אלקטרה" תתקין את מערכות התחנה ותבנה את המבנה העליון שמעל מפלס הרחוב.
בעוד כחודש וחצי תפרסם הרכבת מכרז נוסף בנושא מערכות, אלא שמערכות אלו תהיינה הפעם מערכות כל המנהרות בפרויקט. מדובר במכרז בינ"ל שילווה ע"י קבלן ישראלי. כהכנה למכרז זה, מבצעת הרכבת בדיקה מוקדמת של הקבלנים שמגישים את מועמדותם למכרז. עד כה נרשמו כשישה קבלנים לבדיקה זו. הצפי לתחילת עבודתו של קבלן מערכות המנהרות עומד על רבעון שלישי של שנה זאת. את עבודתו יתחיל הקבלן במנהרות 1 ו-2. הצפי לסיום עבודתה של "מנרב" על מנהרה 1 (סיום מנהרות המילוט) עומד על אמצע יוני השנה.

קצת נתוני כרייה.
מנהרה 3A הצפונית עומדת כמה עשרות מטרים בפני סיום הדיפון הסופי.
מנהרה 3 הדרומית נוטלת שוב את ההובלה עם 6,914 מ' של כרייה שהושגו בה, נכון ל-5 בפברואר.
במנהרה 3 הצפונית הושגו 6,657 מ' נכון לתאריך הנ"ל.
מה אורך המנהרה שנחפרה מכיוון מזרח?
מה הוחלט לעשות עם מכונות ה- TBM האם ידוע ?
 

אלון ל

New member
ואני מניח שמאז התקדמו עוד

ואני מניח שמאז התקדמו עוד
וכנראה שני הצדדים ביחד הגיעו למרחק מצטבר של כ-8 ק"מ מתוך 11.6.
מרשים!

אגב מדוע נכתב בויקיפדיה שהצפי לסיום הכרייה - סוף שנת 2014 ?

לפי חישוב פשוט של קצב ההתקדמות, מדובר על כ 4-5 חודשים בלבד.
 

jp3raptor

New member
החפירה מכיוון מזרח הופסקה

ואני מניח שמאז התקדמו עוד
וכנראה שני הצדדים ביחד הגיעו למרחק מצטבר של כ-8 ק"מ מתוך 11.6.
מרשים!

אגב מדוע נכתב בויקיפדיה שהצפי לסיום הכרייה - סוף שנת 2014 ?

לפי חישוב פשוט של קצב ההתקדמות, מדובר על כ 4-5 חודשים בלבד.
החפירה מכיוון מזרח הופסקה
וכעת נבנים אולמות לפירוק מכונת הTBM
 

אלון ל

New member
עדיין לא מסתדר לי

החפירה מכיוון מזרח הופסקה
וכעת נבנים אולמות לפירוק מכונת הTBM
עדיין לא מסתדר לי
החפירה מכיוון מערב מתקדמת בקצב של 1 ק"מ ב 40 יום (אם לא פחות מכך) אז איך נותרו 10 חודשים ??!
 

jp3raptor

New member
יכול להיות שזה כולל גם

עדיין לא מסתדר לי
החפירה מכיוון מערב מתקדמת בקצב של 1 ק"מ ב 40 יום (אם לא פחות מכך) אז איך נותרו 10 חודשים ??!
יכול להיות שזה כולל גם
את זמן הפירוק של המכונות,
וסדרה של עבדות מינוריות שיש לבצע לפני מסירה של המנהרות.

יכול להיות שיש גם זמן ריפוד מסוים
 

בועז ל

New member
שאפו לד"ר התחכמות.

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא 777 המלעון.
אפתח בהתנצלות על ש"שפעתחלואים" הביסה את עבדכם הנאמן ואת המדור השבועי ומנעה מכם, בשבוע שעבר, את הדיווח לו הורגלתם.
לאחר שרפרפתי קלות מעל דפי הפורום של השבוע, ברצוני להודות לרמי'ש ששוב ייצג את הפורום במסיבת העיתונאים שכינס מנכ"ל הרכבת לסיכום שנת 2013. תודה רבה, רמי'ש! בנוסף, הבחנתי בגל נוסף של תמונות נדירות, שהועלו מהארכיון שאינו יודע שובע של הד"ר המלעון. תודה רבה, דוק'!

שבתשתיות של השבוע יהיה דליל למדי בתמונות, אך עשיר בדיווחים. המדור יתפזר השבוע בדיווחיו בין רמלוד ל-A1 וקו אשקלון-ב"ש, בו נחשף 'מחדל מודיעיני' קשה של עבדכם הנאמן. נצא לדרך עם תמונה מתחנת האומה, בה עתיד להיכנס בשבוע הבא קבלן המערכות.
שאפו לד"ר התחכמות.
הד"ר דייק בהשערתו והמבנה הארכאולוגי שנחשף בעבודות כביש 1 הוא אכן בור מים עותמאני. הבור נבנה עם תקרה מקומרת וזו הסיבה שבגינה הוא נראה כמבנה. מרשות העתיקות נמסר כי "השטח תועד ושוחרר לפיתוח". ובשפת העם: הגיע באגר וכיסח את המבנה על סביבתו.
 

amit1270

New member


שאפו לד"ר התחכמות.
הד"ר דייק בהשערתו והמבנה הארכאולוגי שנחשף בעבודות כביש 1 הוא אכן בור מים עותמאני. הבור נבנה עם תקרה מקומרת וזו הסיבה שבגינה הוא נראה כמבנה. מרשות העתיקות נמסר כי "השטח תועד ושוחרר לפיתוח". ובשפת העם: הגיע באגר וכיסח את המבנה על סביבתו.
 

בועז ל

New member
רמלה נגד הרכבת - הסיפור שאינו נגמר.

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא 777 המלעון.
אפתח בהתנצלות על ש"שפעתחלואים" הביסה את עבדכם הנאמן ואת המדור השבועי ומנעה מכם, בשבוע שעבר, את הדיווח לו הורגלתם.
לאחר שרפרפתי קלות מעל דפי הפורום של השבוע, ברצוני להודות לרמי'ש ששוב ייצג את הפורום במסיבת העיתונאים שכינס מנכ"ל הרכבת לסיכום שנת 2013. תודה רבה, רמי'ש! בנוסף, הבחנתי בגל נוסף של תמונות נדירות, שהועלו מהארכיון שאינו יודע שובע של הד"ר המלעון. תודה רבה, דוק'!

שבתשתיות של השבוע יהיה דליל למדי בתמונות, אך עשיר בדיווחים. המדור יתפזר השבוע בדיווחיו בין רמלוד ל-A1 וקו אשקלון-ב"ש, בו נחשף 'מחדל מודיעיני' קשה של עבדכם הנאמן. נצא לדרך עם תמונה מתחנת האומה, בה עתיד להיכנס בשבוע הבא קבלן המערכות.
רמלה נגד הרכבת - הסיפור שאינו נגמר.
היכונו לסיפור ארוך, חברים.
במהלך ביצוע העבודות על פרויקט ההכפלה של מסילת לוד-ב"ש, אי-שם ב-2011, נזקקה ר"י לאישוריה של עיריית רמלה ע"מ לבצע את העבודות לשדרוג מפגשי הרכבת 208 ו-210. ראש עיריית רמלה, שספג מכה משפטית מוחצת במאבקו הקודם כנגד הרכבת (ניסיון לכפות עליה את הקמת ההכנה להפרדה מפלסית ב-210), הריח הזדמנות ועט עליה כמוצא שלל רב. האיש הצליח להוציא מבכיר לשעבר ברכבת, שלא אנקוב בשמו, התחייבות להקמת חניון הרכבת החדש בכפוף להיתרי בנייה שעליו לספק עבורה. מדובר בשני היתרי בנייה: האחד עבור החניון עצמו והשני עבור דרך גישה חדשה עבור תושבי הרחוב הידוע, מרדכי היהודי. בנקודה זו אעצור ואזכיר כי כנגד עיריית רמלה עומדת החלטת ביהמ"ש שקבע, כי עליה לבצע שינוי בתכנית האזור באופן בו לעוברים דרך גשר ההפרדה המפלסית של רחוב ההגנה (סמוך לתחנת הדלק "פז") תינתן אפשרות לגשת אל כביש 44 מבלי שייצטרכו לעבור דרך תחנת הדלק. על העירייה הוטלה, אפוא, מלאכת תכנון מחדש של דרכי הגישה באזור.

ביוני 2012 נחנכה תחנת הרכבת המשודרגת של רמלה ללא חניון חדש ולאחר כשנה וחצי בה הושבתה התחנה. פתיחת התחנה ללא חניון חדש ורמת השירות הנמוכה יחסית לה היא זוכה (עצירה אחת בשעה), היא עניין שעדיין מביא רמלאים רבים מדי להעדיף את תחנת לוד כתחנת המוצא שלהם במקום את תחנת הבית. מאז פתיחתה מחדש של התחנה, מפעילים גורמי אופוזיציה בעיר שעון-עצר וטורחים להזכיר לראש העירייה השכם והערב את חלקו באי מתן היתרי בנייה לחניון החדש, שמוביל לאי הקמתו של החניון החיוני. הקמת החניון, שאמורה להימשך כחצי שנה, התעכבה למעלה משנתיים ברמלה. ע"מ שיוכל לספק את היתרי הבנייה, היה על עיריית רמלה לטפל בלא מעט עניינים שהעיקרייים ביניהם: השלוחה לרג"מ, פינוי שטח מפולשים וטיפול בשביל הגישה. כהרגלה, ניסתה העירייה להטיל את העבודה השחורה (טיפול בפולשים) על הרכבת, אלא שכאן נעמדה הרכבת בצדק רב על רגליה האחוריות ולא הסכימה לטפל בעניין שאינו מתפקידה. בנוסף, דרשה הרכבת התייחסות בהיתרי הבנייה גם לשלוחה לרג"מ. אגב, גם בעניין השלוחה לרג"מ (אזור המסחר המשולב של רמלה מ.א גזר ומודיעין) תלוי ועומדת עתירה נוספת של עיריית רמלה כנגד הות"ל והרכבת.
 

בועז ל

New member
*תלויה ועומדת

רמלה נגד הרכבת - הסיפור שאינו נגמר.
היכונו לסיפור ארוך, חברים.
במהלך ביצוע העבודות על פרויקט ההכפלה של מסילת לוד-ב"ש, אי-שם ב-2011, נזקקה ר"י לאישוריה של עיריית רמלה ע"מ לבצע את העבודות לשדרוג מפגשי הרכבת 208 ו-210. ראש עיריית רמלה, שספג מכה משפטית מוחצת במאבקו הקודם כנגד הרכבת (ניסיון לכפות עליה את הקמת ההכנה להפרדה מפלסית ב-210), הריח הזדמנות ועט עליה כמוצא שלל רב. האיש הצליח להוציא מבכיר לשעבר ברכבת, שלא אנקוב בשמו, התחייבות להקמת חניון הרכבת החדש בכפוף להיתרי בנייה שעליו לספק עבורה. מדובר בשני היתרי בנייה: האחד עבור החניון עצמו והשני עבור דרך גישה חדשה עבור תושבי הרחוב הידוע, מרדכי היהודי. בנקודה זו אעצור ואזכיר כי כנגד עיריית רמלה עומדת החלטת ביהמ"ש שקבע, כי עליה לבצע שינוי בתכנית האזור באופן בו לעוברים דרך גשר ההפרדה המפלסית של רחוב ההגנה (סמוך לתחנת הדלק "פז") תינתן אפשרות לגשת אל כביש 44 מבלי שייצטרכו לעבור דרך תחנת הדלק. על העירייה הוטלה, אפוא, מלאכת תכנון מחדש של דרכי הגישה באזור.

ביוני 2012 נחנכה תחנת הרכבת המשודרגת של רמלה ללא חניון חדש ולאחר כשנה וחצי בה הושבתה התחנה. פתיחת התחנה ללא חניון חדש ורמת השירות הנמוכה יחסית לה היא זוכה (עצירה אחת בשעה), היא עניין שעדיין מביא רמלאים רבים מדי להעדיף את תחנת לוד כתחנת המוצא שלהם במקום את תחנת הבית. מאז פתיחתה מחדש של התחנה, מפעילים גורמי אופוזיציה בעיר שעון-עצר וטורחים להזכיר לראש העירייה השכם והערב את חלקו באי מתן היתרי בנייה לחניון החדש, שמוביל לאי הקמתו של החניון החיוני. הקמת החניון, שאמורה להימשך כחצי שנה, התעכבה למעלה משנתיים ברמלה. ע"מ שיוכל לספק את היתרי הבנייה, היה על עיריית רמלה לטפל בלא מעט עניינים שהעיקרייים ביניהם: השלוחה לרג"מ, פינוי שטח מפולשים וטיפול בשביל הגישה. כהרגלה, ניסתה העירייה להטיל את העבודה השחורה (טיפול בפולשים) על הרכבת, אלא שכאן נעמדה הרכבת בצדק רב על רגליה האחוריות ולא הסכימה לטפל בעניין שאינו מתפקידה. בנוסף, דרשה הרכבת התייחסות בהיתרי הבנייה גם לשלוחה לרג"מ. אגב, גם בעניין השלוחה לרג"מ (אזור המסחר המשולב של רמלה מ.א גזר ומודיעין) תלוי ועומדת עתירה נוספת של עיריית רמלה כנגד הות"ל והרכבת.
*תלויה ועומדת
 

בועז ל

New member
רמלה נגד הרכבת - המשך הסאגה.

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא 777 המלעון.
אפתח בהתנצלות על ש"שפעתחלואים" הביסה את עבדכם הנאמן ואת המדור השבועי ומנעה מכם, בשבוע שעבר, את הדיווח לו הורגלתם.
לאחר שרפרפתי קלות מעל דפי הפורום של השבוע, ברצוני להודות לרמי'ש ששוב ייצג את הפורום במסיבת העיתונאים שכינס מנכ"ל הרכבת לסיכום שנת 2013. תודה רבה, רמי'ש! בנוסף, הבחנתי בגל נוסף של תמונות נדירות, שהועלו מהארכיון שאינו יודע שובע של הד"ר המלעון. תודה רבה, דוק'!

שבתשתיות של השבוע יהיה דליל למדי בתמונות, אך עשיר בדיווחים. המדור יתפזר השבוע בדיווחיו בין רמלוד ל-A1 וקו אשקלון-ב"ש, בו נחשף 'מחדל מודיעיני' קשה של עבדכם הנאמן. נצא לדרך עם תמונה מתחנת האומה, בה עתיד להיכנס בשבוע הבא קבלן המערכות.
רמלה נגד הרכבת - המשך הסאגה.
לאחר שנתיים של חוסר עשייה, הבין מישהו בעיריית רמלה שהזמן החולף אינו פועל לטובתו. אי לכך, העירייה פעלה והביאה לפינוי הפולש. בנוסף, השלימה העירייה את כל השינויים בתכנית שלהם נדרשה. וכך, לפני כמה וכמה שבועות הצליחה עיריית רמלה להעניק היתרי בנייה לרכבת ישראל. אלא שבזאת לא תם העניין: ברכבת ישראל ובעיריית רמלה יודעים כי במהלך העבודות להקמת מעגל התנועה שסמוך לגשר "פז" הרמלאי, תיחסם דרך הגישה לרחוב מרדכי היהודי. ברכבת חוששים מפריצת אלימות - שהרי אין חכם כבעל ניסיון ששילם כמעט מיליון ש"ח הוצאות אבטחה באותו רחוב עצמו - ואילו לעיריית רמלה בוער משהו אחר: הרצון לראות בהשלמתו של החניון. עניין זה הוא סלע המחלוקת שבין שני הצדדים. ר"י דורשת מהעירייה כי תדאג לדרך גישה עבור התושבים במהלך העבודות, בעוד שעיריית רמלה מתעלמת מדרישה זו. התבצרות הצדדים בדרך ללא מוצא זו הובילה לעתירה של הנוכחית של עיריית רמלה, שדורשת מביהמ"ש להורות לר"י להקים את החניון החדש.

ביום ה' לפני שבועיים התכנסו הצדדים בביהמ"ש המחוזי בלוד. במהלך הדיון טענה העירייה כי לא קיימת בעיית חסימה של הגישה לרחוב מרדכי היהודי והצביעה על שביל זמני, ששימש בשעתו את הרכבת במהלך עבודות ההכפלה ועובר על תעלות הניקוז של כביש 44. יצוין בזאת כי במהלך עבודות ההכפלה התנגד יואל לביא לשימוש בשביל זה בטענה שאינו חוקי ואף הזמין לשימוע (!) את מנהלי הפרויקט. ברכבת לא התרגשו אז והוכיחו לראש העירייה כי השביל נמצא ברצועה של מע"צ ואינו נמצא כלל תחת סמכותו. לביא נזרק אז מכל המדרגות מבלי שביצע שום שימוע. ואולם, למרבה ההפתעה, בדיוק אותו שביל שלביא טען שאינו חוקי במהלך קרבותיו נגד עבודות ההכפלה, נמצא חוקי וכשר למהדרין בעתירתו הנוכחית. את ההסבר ל"רציונאל" הזה ניתן להסביר רק דרך הכרת המאטריה הרמלאית: ללביא מאבקים רבים ועתיקי יומין כנגד תושבי מרדכי היהודי. משאלתו הכמוסה היא לראות בפינויים מן השטח. כשנוח לו, אז השביל ששיפר עבורם את חייהם אינו חוקי. כשלא נוח לו, והשביל הוא זה שיאפשר עבורו לצעוק דרך כל מקומון רמלאי "כופפתי את הרכבת ואת תושבי מרדכי היהודי", אזי השביל חוקי וטוב. בעברית פשוטה קוראים לזה מאבקי אגו על גב התושבים וע"ח משלם המסים.

ביהמ"ש האזין לעמדות הצדדים ויקיים דיון נוסף ב-25 בפברואר. ביהמ"ש השתכנע כי פוטנציאל האלימות אכן קיים ושלח את עיריית רמלה לנסות ולהשיג את הסכמת תושבי הרחוב לביצוע העבודות עד למועד הדיון הבא. לא מן הנמנע כי נוכח המחלוקת על שביל הגישה, יורה ביהמ"ש לרכבת לבצע רק את היתר הבנייה המתייחס להקמת החניון, אך את זאת נצטרך עוד לחכות ולראות.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מענין מי הם אותם

רמלה נגד הרכבת - המשך הסאגה.
לאחר שנתיים של חוסר עשייה, הבין מישהו בעיריית רמלה שהזמן החולף אינו פועל לטובתו. אי לכך, העירייה פעלה והביאה לפינוי הפולש. בנוסף, השלימה העירייה את כל השינויים בתכנית שלהם נדרשה. וכך, לפני כמה וכמה שבועות הצליחה עיריית רמלה להעניק היתרי בנייה לרכבת ישראל. אלא שבזאת לא תם העניין: ברכבת ישראל ובעיריית רמלה יודעים כי במהלך העבודות להקמת מעגל התנועה שסמוך לגשר "פז" הרמלאי, תיחסם דרך הגישה לרחוב מרדכי היהודי. ברכבת חוששים מפריצת אלימות - שהרי אין חכם כבעל ניסיון ששילם כמעט מיליון ש"ח הוצאות אבטחה באותו רחוב עצמו - ואילו לעיריית רמלה בוער משהו אחר: הרצון לראות בהשלמתו של החניון. עניין זה הוא סלע המחלוקת שבין שני הצדדים. ר"י דורשת מהעירייה כי תדאג לדרך גישה עבור התושבים במהלך העבודות, בעוד שעיריית רמלה מתעלמת מדרישה זו. התבצרות הצדדים בדרך ללא מוצא זו הובילה לעתירה של הנוכחית של עיריית רמלה, שדורשת מביהמ"ש להורות לר"י להקים את החניון החדש.

ביום ה' לפני שבועיים התכנסו הצדדים בביהמ"ש המחוזי בלוד. במהלך הדיון טענה העירייה כי לא קיימת בעיית חסימה של הגישה לרחוב מרדכי היהודי והצביעה על שביל זמני, ששימש בשעתו את הרכבת במהלך עבודות ההכפלה ועובר על תעלות הניקוז של כביש 44. יצוין בזאת כי במהלך עבודות ההכפלה התנגד יואל לביא לשימוש בשביל זה בטענה שאינו חוקי ואף הזמין לשימוע (!) את מנהלי הפרויקט. ברכבת לא התרגשו אז והוכיחו לראש העירייה כי השביל נמצא ברצועה של מע"צ ואינו נמצא כלל תחת סמכותו. לביא נזרק אז מכל המדרגות מבלי שביצע שום שימוע. ואולם, למרבה ההפתעה, בדיוק אותו שביל שלביא טען שאינו חוקי במהלך קרבותיו נגד עבודות ההכפלה, נמצא חוקי וכשר למהדרין בעתירתו הנוכחית. את ההסבר ל"רציונאל" הזה ניתן להסביר רק דרך הכרת המאטריה הרמלאית: ללביא מאבקים רבים ועתיקי יומין כנגד תושבי מרדכי היהודי. משאלתו הכמוסה היא לראות בפינויים מן השטח. כשנוח לו, אז השביל ששיפר עבורם את חייהם אינו חוקי. כשלא נוח לו, והשביל הוא זה שיאפשר עבורו לצעוק דרך כל מקומון רמלאי "כופפתי את הרכבת ואת תושבי מרדכי היהודי", אזי השביל חוקי וטוב. בעברית פשוטה קוראים לזה מאבקי אגו על גב התושבים וע"ח משלם המסים.

ביהמ"ש האזין לעמדות הצדדים ויקיים דיון נוסף ב-25 בפברואר. ביהמ"ש השתכנע כי פוטנציאל האלימות אכן קיים ושלח את עיריית רמלה לנסות ולהשיג את הסכמת תושבי הרחוב לביצוע העבודות עד למועד הדיון הבא. לא מן הנמנע כי נוכח המחלוקת על שביל הגישה, יורה ביהמ"ש לרכבת לבצע רק את היתר הבנייה המתייחס להקמת החניון, אך את זאת נצטרך עוד לחכות ולראות.
מענין מי הם אותם
"גורמי אופוזיציה" עלומים.
 

בועז ל

New member
סיפור שאינו נגמר ב' - הארכת קו הרק"ל

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא 777 המלעון.
אפתח בהתנצלות על ש"שפעתחלואים" הביסה את עבדכם הנאמן ואת המדור השבועי ומנעה מכם, בשבוע שעבר, את הדיווח לו הורגלתם.
לאחר שרפרפתי קלות מעל דפי הפורום של השבוע, ברצוני להודות לרמי'ש ששוב ייצג את הפורום במסיבת העיתונאים שכינס מנכ"ל הרכבת לסיכום שנת 2013. תודה רבה, רמי'ש! בנוסף, הבחנתי בגל נוסף של תמונות נדירות, שהועלו מהארכיון שאינו יודע שובע של הד"ר המלעון. תודה רבה, דוק'!

שבתשתיות של השבוע יהיה דליל למדי בתמונות, אך עשיר בדיווחים. המדור יתפזר השבוע בדיווחיו בין רמלוד ל-A1 וקו אשקלון-ב"ש, בו נחשף 'מחדל מודיעיני' קשה של עבדכם הנאמן. נצא לדרך עם תמונה מתחנת האומה, בה עתיד להיכנס בשבוע הבא קבלן המערכות.
סיפור שאינו נגמר ב' - הארכת קו הרק"ל
סבב חדש של עבודות פוקד בימים אלה את שכונת נווה יעקב הירושלמית. עיקרן של העבודות - הרחבת הרחוב המרכזי בו תעבור הרק"ל ושדרוג תשתיות התקשורת והחשמל.
 

בועז ל

New member
הארכת קו הרק"ל בשכונת נווה יעקב.

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים והקורא 777 המלעון.
אפתח בהתנצלות על ש"שפעתחלואים" הביסה את עבדכם הנאמן ואת המדור השבועי ומנעה מכם, בשבוע שעבר, את הדיווח לו הורגלתם.
לאחר שרפרפתי קלות מעל דפי הפורום של השבוע, ברצוני להודות לרמי'ש ששוב ייצג את הפורום במסיבת העיתונאים שכינס מנכ"ל הרכבת לסיכום שנת 2013. תודה רבה, רמי'ש! בנוסף, הבחנתי בגל נוסף של תמונות נדירות, שהועלו מהארכיון שאינו יודע שובע של הד"ר המלעון. תודה רבה, דוק'!

שבתשתיות של השבוע יהיה דליל למדי בתמונות, אך עשיר בדיווחים. המדור יתפזר השבוע בדיווחיו בין רמלוד ל-A1 וקו אשקלון-ב"ש, בו נחשף 'מחדל מודיעיני' קשה של עבדכם הנאמן. נצא לדרך עם תמונה מתחנת האומה, בה עתיד להיכנס בשבוע הבא קבלן המערכות.
הארכת קו הרק"ל בשכונת נווה יעקב.
בשכונת פסגת זאב הסמוכה, שממנה יוארך קו הרק"ל, לא מתבצעות עבודות ברחוב. אז אמנם איני מכיר את שלבי הביצוע המתוכננים, אבל משהו כאן נראה לי מתנהל באופן קצת לקוי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה