שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מבט מערבה בתוך מנהרה מס' 4

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מבט מערבה בתוך מנהרה מס' 4
או-קיי, הגיע הזמן לתור קצת את הסביבה. מבט מערבה מתוך מנהרה 4 (שוב: מנהרת הקו) לכיוון מנהרת החילוץ מס' 4. החלל הענקי של מנהרה 4 הולך ונעשה צר יותר כעבור כמה עשרות מטרים. כ-180 מ' נותרו עד לנקודת המפגש עם צומת מנהרת החילוץ מס' 4. אני מביט על המשאבה שנמצאת כולה בתוך שלולית המים עד שסרגיי מעיר לי: "הגעת בעונת היובש; היית צריך לראות מה היה כאן לפני שבוע".
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
****
שלא תטעו: האי המתרומם מתוך שתי השלוליות שמקיפות אותו הוא אי של בוץ.
 

אורי404

New member
אי ירוק בים?


****
שלא תטעו: האי המתרומם מתוך שתי השלוליות שמקיפות אותו הוא אי של בוץ.
אי ירוק בים?
 

בועז ל

New member
המשאבה

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
המשאבה
עבדה קשה במשך השבועיים האחרונים. קצת קשה לראות זאת עליה...
 

בועז ל

New member
עוד מבט

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
עוד מבט
אני מניח שכבר ברור לכולם שזה לא היה תענוג גדול לעמוד במקום ממנו צולמה התמונה. "כדאי לך לשים מגפיים", נזכרתי. אוף עם לשון ההמעטה של סרגיי.
 

בועז ל

New member
אחת התמונות

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
אחת התמונות
שאיכשהו הצליחה לי (פחות או יותר): צד מזרח במנהרה מס' 4. את השלולית שבתמונה צלחתי בהליכה בתוך המים, אך בעקבות המרד עליו הכריזה החצובה שלי (ואשר יתואר בהמשך), נמנעות מכם התמונות שצולמו מעבר לשפת השלולית.
 

בועז ל

New member
* צד מערב

אחת התמונות
שאיכשהו הצליחה לי (פחות או יותר): צד מזרח במנהרה מס' 4. את השלולית שבתמונה צלחתי בהליכה בתוך המים, אך בעקבות המרד עליו הכריזה החצובה שלי (ואשר יתואר בהמשך), נמנעות מכם התמונות שצולמו מעבר לשפת השלולית.
* צד מערב
 

davidfainshtein

Member
מנהל
יפה, אני רואה שטעמת טעמו של בוץ

אחת התמונות
שאיכשהו הצליחה לי (פחות או יותר): צד מזרח במנהרה מס' 4. את השלולית שבתמונה צלחתי בהליכה בתוך המים, אך בעקבות המרד עליו הכריזה החצובה שלי (ואשר יתואר בהמשך), נמנעות מכם התמונות שצולמו מעבר לשפת השלולית.
יפה, אני רואה שטעמת טעמו של בוץ
 

בועז ל

New member
לפני שמביטים מזרחה לכיוון תחנת האומה

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
לפני שמביטים מזרחה לכיוון תחנת האומה
עוד מבט על צומת ה-T של מנהרת הגישה עם מנהרה 4. בשלב זה החצובה שלי מתמרדת ומודיעה לי ש"כף רגלי המשולשת לא תדרוך כאן"

אני נאלץ להסכים ומתנצל מראש על איכות התמונות הבאות.
 

בועז ל

New member
מחליפים כיוון

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מחליפים כיוון
ונזכרים בטירונות.
 

בועז ל

New member
צד מזרח

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
צד מזרח
מבט חטוף כבר מספיק לתת רמז לבאות. הצד הזה הרבה יותר מפותח ומסקרן.
 

בועז ל

New member
ונציה הקטנה

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
ונציה הקטנה
תעלה מכובדת שלא מביישת את המקור האיטלקי. זקני מנהרה מס' 4 יודעים לספר שבימים עברו מפלס המים הגיע עד לכמעט גובה מפלס הגדה.
 

בועז ל

New member
המכנסונים

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
המכנסונים
והנה העניין שלשמו התכנסנו במנהרה 4 - המכנסונים. מנהרה מס' 4 היא ללא ספק המנהרה המרתקת ביותר בפרויקט, למרות שאינה הארוכה ביותר. זוהי המנהרה האחודה היחידה בפרויקט ובשל כך היא בעלת חתך רחב במיוחד. חמש מנהרות מילוט מתחברות אליה בתוך רכס שהפך זה מכבר לגבינה שוויצרית. בקצה המנהרה ממתינה להשלמתה תחנת האומה הענקית, העמוקה והתת קרקעית., שכריית פיר הדרגנועים האלכסוני שלה עתיד להיות אחד ממבצעי הכרייה המרשימים ביותר שבוצעו אי פעם בארץ. כמה מאות מטרים לפני התחנה מתפצלת מנהרה מס' 4 לשתי מנהרות (מכנסונים בעגה המקצועית) שעתידות להכיל בתוכן שתי מסילות כ"א.
מערכת מסוטים שתותקן לפני נקודת הפיצול של המכנסונים תדאג לגמישות התפעולית בתחנה. עם הגעתם של המכנסונים לתחנת האומה, יבוצע בהם פיצול. כל מכנסון יתפצל לשתי מנהרות - אחת לכל רציף ובסה"כ ארבעה רציפים.
בתמונה: נקודת הפיצול של מנהרה מס' 4 לשני המכנסונים - מזוהה ע"י הבאגר שעובד סמוך לה.
 

easylivin

New member
המבנה המורכב של מנהרה 4 באמת מזכיר

המכנסונים
והנה העניין שלשמו התכנסנו במנהרה 4 - המכנסונים. מנהרה מס' 4 היא ללא ספק המנהרה המרתקת ביותר בפרויקט, למרות שאינה הארוכה ביותר. זוהי המנהרה האחודה היחידה בפרויקט ובשל כך היא בעלת חתך רחב במיוחד. חמש מנהרות מילוט מתחברות אליה בתוך רכס שהפך זה מכבר לגבינה שוויצרית. בקצה המנהרה ממתינה להשלמתה תחנת האומה הענקית, העמוקה והתת קרקעית., שכריית פיר הדרגנועים האלכסוני שלה עתיד להיות אחד ממבצעי הכרייה המרשימים ביותר שבוצעו אי פעם בארץ. כמה מאות מטרים לפני התחנה מתפצלת מנהרה מס' 4 לשתי מנהרות (מכנסונים בעגה המקצועית) שעתידות להכיל בתוכן שתי מסילות כ"א.
מערכת מסוטים שתותקן לפני נקודת הפיצול של המכנסונים תדאג לגמישות התפעולית בתחנה. עם הגעתם של המכנסונים לתחנת האומה, יבוצע בהם פיצול. כל מכנסון יתפצל לשתי מנהרות - אחת לכל רציף ובסה"כ ארבעה רציפים.
בתמונה: נקודת הפיצול של מנהרה מס' 4 לשני המכנסונים - מזוהה ע"י הבאגר שעובד סמוך לה.
המבנה המורכב של מנהרה 4 באמת מזכיר
רכבת תחתית. שם יש מנהרות שמתאחדות ומתפצלות, מנהרות גישה, מילוט ואוורור. במנהרות אחודות יש מפלגים בדרך כלל בסמוך לתחנות (כמו כאן).
 

בועז ל

New member
הבאגר

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
הבאגר
עובד סמוך לנקודת הפיצול של המכנסונים.
 

mauzer

New member
מסעדה ?

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מסעדה ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה