שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.

 

בועז ל

New member
בטון במנהרה 4

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
בטון במנהרה 4
בתוךחודש עד חודשיים לכל היותר עתידות להסתיים כל עבודות הבטון במנהרה 4. הנה הכניסה למנהרה 4. בתוך דקות ספורות של נסיעה נגיע לרציפי תחנת האומה. ככה זה מהיר כשכל המנהרה מבוטנת.

 

alantan

New member
אומנם התחנה המוסקוואית עמוקה מעט יותר, אבל מנגד מדובר בתחנה

בטון במנהרה 4
בתוךחודש עד חודשיים לכל היותר עתידות להסתיים כל עבודות הבטון במנהרה 4. הנה הכניסה למנהרה 4. בתוך דקות ספורות של נסיעה נגיע לרציפי תחנת האומה. ככה זה מהיר כשכל המנהרה מבוטנת.
אומנם התחנה המוסקוואית עמוקה מעט יותר, אבל מנגד מדובר בתחנה
של רכבת תחתית, ואילו התחנה הירושלמית שלנו היא תחנה של רכבת "אמיתית".
 

בועז ל

New member
נכון מאוד, אלן, וכבר "הטלתי" על כבוד הרב משימה לבדוק

אומנם התחנה המוסקוואית עמוקה מעט יותר, אבל מנגד מדובר בתחנה
של רכבת תחתית, ואילו התחנה הירושלמית שלנו היא תחנה של רכבת "אמיתית".
נכון מאוד, אלן, וכבר "הטלתי" על כבוד הרב משימה לבדוק
אם אכן ניתן להכתיר את תחנת האומה בתואר תחנת הרכבת הכבדה העמוקה ביותר בעולם.
 

GLSRA

Member
חברים, עם כל הכבוד לשיאים, אנחנו לא שוכחים שמדובר בתחנת

נכון מאוד, אלן, וכבר "הטלתי" על כבוד הרב משימה לבדוק
אם אכן ניתן להכתיר את תחנת האומה בתואר תחנת הרכבת הכבדה העמוקה ביותר בעולם.
חברים, עם כל הכבוד לשיאים, אנחנו לא שוכחים שמדובר בתחנת
רכבת שאמורה לשרת נוסעים.
שיא זה נחמד, אבל זמן ההגעה לרציפים הוא משמעותית יותר חשוב.
אם מעמיקים, מאריכים את זמן הנגישות לרציפים, זה מוכפל במספר הנוסעים, והתוצאה לא מלבבת.
זה מה שהכתיבה לנו הטופוגרפיה, ועם זה נחיה ונצליח.
אבל אני מסתפק בשמונים מטר עומק, ואם אפשר היה פחות, היה יותר טוב
 

בועז ל

New member
הסר דאגה: משך ההגעה לרציפים טופל היטב.

חברים, עם כל הכבוד לשיאים, אנחנו לא שוכחים שמדובר בתחנת
רכבת שאמורה לשרת נוסעים.
שיא זה נחמד, אבל זמן ההגעה לרציפים הוא משמעותית יותר חשוב.
אם מעמיקים, מאריכים את זמן הנגישות לרציפים, זה מוכפל במספר הנוסעים, והתוצאה לא מלבבת.
זה מה שהכתיבה לנו הטופוגרפיה, ועם זה נחיה ונצליח.
אבל אני מסתפק בשמונים מטר עומק, ואם אפשר היה פחות, היה יותר טוב
הסר דאגה: משך ההגעה לרציפים טופל היטב.
אתה יכול להתרווח וליהנות משיאיה של תחנת האומה.
 

GLSRA

Member
הסר דאגה, אני מתרווח לי ונהנה מכל התמונות וההסברים

הסר דאגה: משך ההגעה לרציפים טופל היטב.
אתה יכול להתרווח וליהנות משיאיה של תחנת האומה.
הסר דאגה, אני מתרווח לי ונהנה מכל התמונות וההסברים
התודות וההערכה יגיעו בסוף.
בדיוק חזרתי מהסיור השבועי שלי על קטע א' של A1 ואעלה מספר תמונות עדכון בהמשך
 

Rubim88

New member
זו לא הכתבה של הטופוגרפיה

חברים, עם כל הכבוד לשיאים, אנחנו לא שוכחים שמדובר בתחנת
רכבת שאמורה לשרת נוסעים.
שיא זה נחמד, אבל זמן ההגעה לרציפים הוא משמעותית יותר חשוב.
אם מעמיקים, מאריכים את זמן הנגישות לרציפים, זה מוכפל במספר הנוסעים, והתוצאה לא מלבבת.
זה מה שהכתיבה לנו הטופוגרפיה, ועם זה נחיה ונצליח.
אבל אני מסתפק בשמונים מטר עומק, ואם אפשר היה פחות, היה יותר טוב
זו לא הכתבה של הטופוגרפיה
אלא של תכנון הנדסי..
 

GLSRA

Member
אני לא משוכנע שאתה צודק

זו לא הכתבה של הטופוגרפיה
אלא של תכנון הנדסי..
אני לא משוכנע שאתה צודק
השיפוע המקסימלי שבו רכבת יכולה לטפס ידוע, וזה מכתיב באיזה עומק רכבת שתגיע מהשפלה תגיע באיזור בניחני האומה.
מכאן הכל נגזר, ועומק התחנה והרציפים.
 

Rubim88

New member
השיפוע המקסימלי שרכבת יכולה לטפס הוא הרבה יותר גדול

אני לא משוכנע שאתה צודק
השיפוע המקסימלי שבו רכבת יכולה לטפס ידוע, וזה מכתיב באיזה עומק רכבת שתגיע מהשפלה תגיע באיזור בניחני האומה.
מכאן הכל נגזר, ועומק התחנה והרציפים.
השיפוע המקסימלי שרכבת יכולה לטפס הוא הרבה יותר גדול
מהמקסימום שבחרו ליישם בתכנון - היכולת של רכבת לטפס בשיפועים תלוי בכוח שהיא יכולה להעביר למסילה וזה Trade-off בין משקל כולל ומשקל על הצירים המניעים, מהירות והספק..
אני מצרף טבלה עם השיפועים בקטע ההררי של A1, כמו שאפשר לראות לראות השיפוע המקסימלי שהמתכננים בחרו ליישם הוא 25 פרומיל למעט קטעים קצרים של 29 ו30 פרומיל. יש היום לא מעט מסילות מודרניות עם שיפועים של 35-40 פרומיל(ויש מסילות ישנות עם שיפועים עוד יותר גדולים של 55-60 פרומיל שאפילו נוסעות עליהן רכבות עם קרונות DD בדיוק כמו של ר"י - ר"ע Höllentalbahn ביוטיוב), אם היו רוצים היו יכולים אפילו לתכנון תוואי עם תחנה מאוד קרובה למפלס הקרקע.
למעשה אפילו במסילות הקיימות במעברי האלפים בשוויץ קיימים שיפועים של 27-28 פרומיל, שם עוברות מאות רכבות ביום(כולל רכבות משא עם היקף מטען שנתי פי כמה משל רכבת ישראל, למי שיטען שאי אפשר להעביר בA1 רכבות משא "בגלל השיפועים").

 

GLSRA

Member
אם כך, למה בחרו למקם את הרציפים 80 מטר מתחת לפני הקרקע ?

השיפוע המקסימלי שרכבת יכולה לטפס הוא הרבה יותר גדול
מהמקסימום שבחרו ליישם בתכנון - היכולת של רכבת לטפס בשיפועים תלוי בכוח שהיא יכולה להעביר למסילה וזה Trade-off בין משקל כולל ומשקל על הצירים המניעים, מהירות והספק..
אני מצרף טבלה עם השיפועים בקטע ההררי של A1, כמו שאפשר לראות לראות השיפוע המקסימלי שהמתכננים בחרו ליישם הוא 25 פרומיל למעט קטעים קצרים של 29 ו30 פרומיל. יש היום לא מעט מסילות מודרניות עם שיפועים של 35-40 פרומיל(ויש מסילות ישנות עם שיפועים עוד יותר גדולים של 55-60 פרומיל שאפילו נוסעות עליהן רכבות עם קרונות DD בדיוק כמו של ר"י - ר"ע Höllentalbahn ביוטיוב), אם היו רוצים היו יכולים אפילו לתכנון תוואי עם תחנה מאוד קרובה למפלס הקרקע.
למעשה אפילו במסילות הקיימות במעברי האלפים בשוויץ קיימים שיפועים של 27-28 פרומיל, שם עוברות מאות רכבות ביום(כולל רכבות משא עם היקף מטען שנתי פי כמה משל רכבת ישראל, למי שיטען שאי אפשר להעביר בA1 רכבות משא "בגלל השיפועים").
אם כך, למה בחרו למקם את הרציפים 80 מטר מתחת לפני הקרקע ?
 

Rubim88

New member
אם תעשה תחרות מעין "תחרות אדריכלות" על תכנון מסילה

אם כך, למה בחרו למקם את הרציפים 80 מטר מתחת לפני הקרקע ?
אם תעשה תחרות מעין "תחרות אדריכלות" על תכנון מסילה
מת"א לירושלים בהשתתפות מתכננים ממדינות עם ידע מסורת ואף תעשיות בתחום אתה חושב שתקבל אותו תכנון מכולם? תכנון של מסילה או כל אלמנט ברשת הרכבתית זה בעצם פתרון הנדסי לצורך מסויים עם כל המשתמע מכך.
 

GLSRA

Member
ברור שאתה צודק אבל מצד שני יש את הגורם המזמין

אם תעשה תחרות מעין "תחרות אדריכלות" על תכנון מסילה
מת"א לירושלים בהשתתפות מתכננים ממדינות עם ידע מסורת ואף תעשיות בתחום אתה חושב שתקבל אותו תכנון מכולם? תכנון של מסילה או כל אלמנט ברשת הרכבתית זה בעצם פתרון הנדסי לצורך מסויים עם כל המשתמע מכך.
ברור שאתה צודק אבל מצד שני יש את הגורם המזמין
ויש לו say בעניין.
לתחנה בעומק כזה יש משמעויות כבדות משקל.
עלויות הקמה הרבה יותר גדולות, היבטים של בטיחות, זמן הגישה של הנוסעים ממפלס הרחוב או בכיוון ההפוך.
למשל, בלי להרגיש, אתה עלול להוסיף 2-3 דקות בהגעה לרציף, אם זמן הנסיעה הוא (נגיד) 30 דקות מי"ם לתחנת ההגנה, הוספת 3 דקות מאריכה את זמן הנסיעה בעשרה אחוזים.
את התוספת ב"זמן הנסיעה" משלמים עשרות (אוליח מאות) אלפי נוסעים בשנה ולמזמין את התכנון ההנדסי צריך להיות ערך מוסף על התכנון.
בכל מקרה, זה מה שיש, ואני מאוד אופטימי לגבי הקו הזה.
נמתין בסבלנות לחנוכת הקו......
 

Rubim88

New member
על הגורם הזה בדיוק אני מדבר..

ברור שאתה צודק אבל מצד שני יש את הגורם המזמין
ויש לו say בעניין.
לתחנה בעומק כזה יש משמעויות כבדות משקל.
עלויות הקמה הרבה יותר גדולות, היבטים של בטיחות, זמן הגישה של הנוסעים ממפלס הרחוב או בכיוון ההפוך.
למשל, בלי להרגיש, אתה עלול להוסיף 2-3 דקות בהגעה לרציף, אם זמן הנסיעה הוא (נגיד) 30 דקות מי"ם לתחנת ההגנה, הוספת 3 דקות מאריכה את זמן הנסיעה בעשרה אחוזים.
את התוספת ב"זמן הנסיעה" משלמים עשרות (אוליח מאות) אלפי נוסעים בשנה ולמזמין את התכנון ההנדסי צריך להיות ערך מוסף על התכנון.
בכל מקרה, זה מה שיש, ואני מאוד אופטימי לגבי הקו הזה.
נמתין בסבלנות לחנוכת הקו......
על הגורם הזה בדיוק אני מדבר..
הרי מי שבחר ללכת על התוואי מבין מספר חלופות(שגם לא באמת כיסו את כל האפשרויות) הוא הצד המזמין - ואי אפשר להתכחש לזה שהידע והניסיון שלו בתחום(במיוחד בתקופה ההיא) היו(ועדיין) מזעריים, מה שגרם להנחיות תכנון שנוצרו טלאי על טלאי על ידי רכישת ידע מממדינות שונות בעזרת יועצים שונים, סמינרים ועוד. משרדי התכנון הפרטיים/הקבלנים קיבלו את מטלת התכנון המפורט, ואין להם פה "אשמה".

אם כבר דיברת על בזבוז זמן(ונראה אם זה יהיה 2-3 דקות), יש עוד מקרה כזה בקו עקב תכנון לא חכם במיוחד. בין ת"א-דרום עד מחלף לוד יש קטע מסילה באורך 3.5 ק"מ עם מהירות תכן של 150 קמ"ש, אחריו קטע של 400 מטר עם הגבלה ל100 קמ"ש(בגלל מסוט עם רדיוס קטן מדי), אחריו קטע של 3 ק"מ עם הגבלה של 150 קמ"ש ואז שוב קטע של 5.5 ק"מ עם הגבלה ל100 קמ"ש(בגלל הסללום בשטח נתב"ג) ורק לאחריו 37.5 ק"מ של 160 קמ"ש. רכבת היא לא פרארי ואם קיימת הגבלות מהירות כאלו בין קטעים עם מהירות גבוהה זמן הנסיעה נפגע באופן משמעותי בגלל תאוצות/תאוטות. אגב פוטנציאל נוסעים בתחנה כזו הוא בסדר גודל של עשרות מיליונים בשנה, שהמימוש שלו תלוי בפיתוח כלל רשת התח"צ במדינה.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
איפה הבוץ? איפה הג'יפה?

בטון במנהרה 4
בתוךחודש עד חודשיים לכל היותר עתידות להסתיים כל עבודות הבטון במנהרה 4. הנה הכניסה למנהרה 4. בתוך דקות ספורות של נסיעה נגיע לרציפי תחנת האומה. ככה זה מהיר כשכל המנהרה מבוטנת.
איפה הבוץ? איפה הג'יפה?
לא נדרשת יותר הקרבה בשביל לצלם פה.
It will never be the same again!
 

בועז ל

New member
מנהרת מילוט מס' 3

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
מנהרת מילוט מס' 3
מבט מתוך מנהרת הקו אל פתח מנהרת המילוט 3. מיד נחטט בקרביה של מנהרה זו (3 תמונות)





 

בועז ל

New member
בדופן הנגדית

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
בדופן הנגדית
מול פתח מנהרת המילוט פעור פתח בדופן הנגדית. בואו נציץ פנימה. (3 תמונות)





 

בועז ל

New member
אז מה עברנו?

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
אז מה עברנו?
בסיור הפורום שנערך בתחנת האומה, עמד מנהל הביצוע של A1, שמשון יחיעם, על תקני הבטיחות המופרזים לחומרה שהתקבלו בפרויקט. כדוגמא, ציין את המרחקים הקצרים (250 מ' בלבד) בין מנהרות המילוט במנהרות השונות של הקו. לדוגמא שהביא מנהל הביצוע, אני מוסיף אחת משלי: מעברים מתחת למסילות לכל אחת ממנהרות המילוט במנהרה מס' 4. בין אנשי המקצוע שמעתי לא אחד שמפקפק בצורך שבמנהרות אלו.
ולאחר שהבנו היכן עברנו, נמשיך אל תוך מנהרת המילוט 3 ונתקדם בה מרחק רגלי קצרצר עד לפתח האור של האוויר החופשי. (3 תמונות).





 

davidfainshtein

New member
מנהל
אכן מיותר לחלוטין

אז מה עברנו?
בסיור הפורום שנערך בתחנת האומה, עמד מנהל הביצוע של A1, שמשון יחיעם, על תקני הבטיחות המופרזים לחומרה שהתקבלו בפרויקט. כדוגמא, ציין את המרחקים הקצרים (250 מ' בלבד) בין מנהרות המילוט במנהרות השונות של הקו. לדוגמא שהביא מנהל הביצוע, אני מוסיף אחת משלי: מעברים מתחת למסילות לכל אחת ממנהרות המילוט במנהרה מס' 4. בין אנשי המקצוע שמעתי לא אחד שמפקפק בצורך שבמנהרות אלו.
ולאחר שהבנו היכן עברנו, נמשיך אל תוך מנהרת המילוט 3 ונתקדם בה מרחק רגלי קצרצר עד לפתח האור של האוויר החופשי. (3 תמונות).
אכן מיותר לחלוטין
ותודה לרשות הכבאות שלא יודעת להתמודד עם מבנים שכאלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה