עוד מהדרך
האיש והכלי.
עוד מהדרךשבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מכרז קטע א' בפרויקט הדגל של הרכבת הנו מכרז הביצוע הצנוע ביותר בפרויקט. המכרז מטפל בעיקר במבנה התחתון והעליון של קטע התוואי המשתרע מגשר 1 של הפרויקט ועד גשר 6. אורך התוואי מסתכם ב-9.5 ק"מ ובעלות 25 מלש"ח "בלבד". העבודות על מכרז ההשלמות אינן כוללות אלמנטים הנדסיים מרשימים וראויים לציון; אלו הוקמו כבר בין השנים 2005 ל-2008 (מנהרה 2B, גשרים 1,4,5 ו-6, שהנו הגשר הארוך בארץ) ע"י "דניה סיבוס" וקבלן המשנה, "החברה לפיתוח השומרון". מבדיקת זמני הביצוע עולה כי מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, הוא המנכ"ל שחנך את הביצוע בפרויקט A1. אחריו הגיע עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל שתרומתו העיקרית (ויש אומרים היחידה) לר"י הייתה בהקמת האנדרטה הענקית בלטרון - אנדרטה באורך 1,250 מ' המתקראת גשר 6. ממשיכו של לינצ'בסקי, חקי הראל, קיבל לידיו את גשר 6 מוכן ושלם, למעט המיסעה שנותרה להשלמה. בין אנשי המקצוע בענף שוררת תמימות דעים, כי אנדרטה מס' 6 היא שהצילה את הקו לירושלים ממלתעותיו של האוצר, שביקש לערוך "בחינה מחודשת של כדאיות הפרויקט." יובהר כי העבודות על קטע א' של הפרויקט בין השנים 2005-2008 הסתיימו כמתוכנן וכך הדבר גם לגבי חידושן ביחס לסדר העבודות בפרויקט כולו. הקפאת הפרויקט (מאבקם של ארגוני הסביבה על החלופה האחודה) אמנם פגעה קשות בלוחות הזמנים של הפרויקט בכללותו, אך לא הפרה את סדר העבודות המתוכנן.
בשרשור זה נעקוב אחר העבודות המתנהלות כעת. אז נכון שעיקר העניין בקטע א' סובב סביב עברו ועתידו של הקטע; ונכון גם שלחלק מהקוראים תהיה זו חזרה על חלקים ותמונות שהועלו באופן חלקי כאן ובדף הפייסבוק של המדור, אך בטוחני שנמצא כאן גם מידע מעניין ונוסף על זה שפורסם עד כה. והכי-הכי חשוב: נגלה מהו הקשר בין עטלפים לקשת מודיעין. יאללה, יוצאים לדרך עם קצהו המערבי של הקטע: גשר 1 שנפרש לאורך מכובד בן 640 מ'.
האיש והכלי.