שבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
עוד מהדרך

שבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מכרז קטע א' בפרויקט הדגל של הרכבת הנו מכרז הביצוע הצנוע ביותר בפרויקט. המכרז מטפל בעיקר במבנה התחתון והעליון של קטע התוואי המשתרע מגשר 1 של הפרויקט ועד גשר 6. אורך התוואי מסתכם ב-9.5 ק"מ ובעלות 25 מלש"ח "בלבד". העבודות על מכרז ההשלמות אינן כוללות אלמנטים הנדסיים מרשימים וראויים לציון; אלו הוקמו כבר בין השנים 2005 ל-2008 (מנהרה 2B, גשרים 1,4,5 ו-6, שהנו הגשר הארוך בארץ) ע"י "דניה סיבוס" וקבלן המשנה, "החברה לפיתוח השומרון". מבדיקת זמני הביצוע עולה כי מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, הוא המנכ"ל שחנך את הביצוע בפרויקט A1. אחריו הגיע עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל שתרומתו העיקרית (ויש אומרים היחידה) לר"י הייתה בהקמת האנדרטה הענקית בלטרון - אנדרטה באורך 1,250 מ' המתקראת גשר 6. ממשיכו של לינצ'בסקי, חקי הראל, קיבל לידיו את גשר 6 מוכן ושלם, למעט המיסעה שנותרה להשלמה. בין אנשי המקצוע בענף שוררת תמימות דעים, כי אנדרטה מס' 6 היא שהצילה את הקו לירושלים ממלתעותיו של האוצר, שביקש לערוך "בחינה מחודשת של כדאיות הפרויקט." יובהר כי העבודות על קטע א' של הפרויקט בין השנים 2005-2008 הסתיימו כמתוכנן וכך הדבר גם לגבי חידושן ביחס לסדר העבודות בפרויקט כולו. הקפאת הפרויקט (מאבקם של ארגוני הסביבה על החלופה האחודה) אמנם פגעה קשות בלוחות הזמנים של הפרויקט בכללותו, אך לא הפרה את סדר העבודות המתוכנן.

בשרשור זה נעקוב אחר העבודות המתנהלות כעת. אז נכון שעיקר העניין בקטע א' סובב סביב עברו ועתידו של הקטע; ונכון גם שלחלק מהקוראים תהיה זו חזרה על חלקים ותמונות שהועלו באופן חלקי כאן ובדף הפייסבוק של המדור, אך בטוחני שנמצא כאן גם מידע מעניין ונוסף על זה שפורסם עד כה. והכי-הכי חשוב: נגלה מהו הקשר בין עטלפים לקשת מודיעין. יאללה, יוצאים לדרך עם קצהו המערבי של הקטע: גשר 1 שנפרש לאורך מכובד בן 640 מ'.
עוד מהדרך
האיש והכלי.



 

בועז ל

New member
3.5 ק"מ מהתוואי

שבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מכרז קטע א' בפרויקט הדגל של הרכבת הנו מכרז הביצוע הצנוע ביותר בפרויקט. המכרז מטפל בעיקר במבנה התחתון והעליון של קטע התוואי המשתרע מגשר 1 של הפרויקט ועד גשר 6. אורך התוואי מסתכם ב-9.5 ק"מ ובעלות 25 מלש"ח "בלבד". העבודות על מכרז ההשלמות אינן כוללות אלמנטים הנדסיים מרשימים וראויים לציון; אלו הוקמו כבר בין השנים 2005 ל-2008 (מנהרה 2B, גשרים 1,4,5 ו-6, שהנו הגשר הארוך בארץ) ע"י "דניה סיבוס" וקבלן המשנה, "החברה לפיתוח השומרון". מבדיקת זמני הביצוע עולה כי מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, הוא המנכ"ל שחנך את הביצוע בפרויקט A1. אחריו הגיע עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל שתרומתו העיקרית (ויש אומרים היחידה) לר"י הייתה בהקמת האנדרטה הענקית בלטרון - אנדרטה באורך 1,250 מ' המתקראת גשר 6. ממשיכו של לינצ'בסקי, חקי הראל, קיבל לידיו את גשר 6 מוכן ושלם, למעט המיסעה שנותרה להשלמה. בין אנשי המקצוע בענף שוררת תמימות דעים, כי אנדרטה מס' 6 היא שהצילה את הקו לירושלים ממלתעותיו של האוצר, שביקש לערוך "בחינה מחודשת של כדאיות הפרויקט." יובהר כי העבודות על קטע א' של הפרויקט בין השנים 2005-2008 הסתיימו כמתוכנן וכך הדבר גם לגבי חידושן ביחס לסדר העבודות בפרויקט כולו. הקפאת הפרויקט (מאבקם של ארגוני הסביבה על החלופה האחודה) אמנם פגעה קשות בלוחות הזמנים של הפרויקט בכללותו, אך לא הפרה את סדר העבודות המתוכנן.

בשרשור זה נעקוב אחר העבודות המתנהלות כעת. אז נכון שעיקר העניין בקטע א' סובב סביב עברו ועתידו של הקטע; ונכון גם שלחלק מהקוראים תהיה זו חזרה על חלקים ותמונות שהועלו באופן חלקי כאן ובדף הפייסבוק של המדור, אך בטוחני שנמצא כאן גם מידע מעניין ונוסף על זה שפורסם עד כה. והכי-הכי חשוב: נגלה מהו הקשר בין עטלפים לקשת מודיעין. יאללה, יוצאים לדרך עם קצהו המערבי של הקטע: גשר 1 שנפרש לאורך מכובד בן 640 מ'.
3.5 ק"מ מהתוואי
כבר במצב של מוכנות לקליטת רבד. פיזור הרבד עתיד להתחיל ככל הנראה בשבועות הקרובים. בינתיים, ובמקביל לביצוע עבודות העפר, מטופלים תאי תקשורת ותעלות שניזוקו במשך הזמן. (3 תמונות)





 

GLSRA

Member
עדכון מהבוקר, עדין לא התחילו בעבודות הרבד בין גשר 4 לגשר 5

3.5 ק"מ מהתוואי
כבר במצב של מוכנות לקליטת רבד. פיזור הרבד עתיד להתחיל ככל הנראה בשבועות הקרובים. בינתיים, ובמקביל לביצוע עבודות העפר, מטופלים תאי תקשורת ותעלות שניזוקו במשך הזמן. (3 תמונות)
עדכון מהבוקר, עדין לא התחילו בעבודות הרבד בין גשר 4 לגשר 5
 

GLSRA

Member
שתי תמונות מהבוקר 30 למאי 2015, הכל מוכן - תתחילו כבר !!!!

3.5 ק"מ מהתוואי
כבר במצב של מוכנות לקליטת רבד. פיזור הרבד עתיד להתחיל ככל הנראה בשבועות הקרובים. בינתיים, ובמקביל לביצוע עבודות העפר, מטופלים תאי תקשורת ותעלות שניזוקו במשך הזמן. (3 תמונות)
שתי תמונות מהבוקר 30 למאי 2015, הכל מוכן - תתחילו כבר !!!!
החל מהתחנה התפעולית שמוקמת בקרבת היישוב שעלבים (בועז ציין את שמה תפעולית דניאל - פרסמתי שאלה בעניין) ומערבה משם יש תשתית לשלוש או אפילו ארבע מסילות.



 

בועז ל

New member
תפעולית כפר דניאל

שבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מכרז קטע א' בפרויקט הדגל של הרכבת הנו מכרז הביצוע הצנוע ביותר בפרויקט. המכרז מטפל בעיקר במבנה התחתון והעליון של קטע התוואי המשתרע מגשר 1 של הפרויקט ועד גשר 6. אורך התוואי מסתכם ב-9.5 ק"מ ובעלות 25 מלש"ח "בלבד". העבודות על מכרז ההשלמות אינן כוללות אלמנטים הנדסיים מרשימים וראויים לציון; אלו הוקמו כבר בין השנים 2005 ל-2008 (מנהרה 2B, גשרים 1,4,5 ו-6, שהנו הגשר הארוך בארץ) ע"י "דניה סיבוס" וקבלן המשנה, "החברה לפיתוח השומרון". מבדיקת זמני הביצוע עולה כי מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, הוא המנכ"ל שחנך את הביצוע בפרויקט A1. אחריו הגיע עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל שתרומתו העיקרית (ויש אומרים היחידה) לר"י הייתה בהקמת האנדרטה הענקית בלטרון - אנדרטה באורך 1,250 מ' המתקראת גשר 6. ממשיכו של לינצ'בסקי, חקי הראל, קיבל לידיו את גשר 6 מוכן ושלם, למעט המיסעה שנותרה להשלמה. בין אנשי המקצוע בענף שוררת תמימות דעים, כי אנדרטה מס' 6 היא שהצילה את הקו לירושלים ממלתעותיו של האוצר, שביקש לערוך "בחינה מחודשת של כדאיות הפרויקט." יובהר כי העבודות על קטע א' של הפרויקט בין השנים 2005-2008 הסתיימו כמתוכנן וכך הדבר גם לגבי חידושן ביחס לסדר העבודות בפרויקט כולו. הקפאת הפרויקט (מאבקם של ארגוני הסביבה על החלופה האחודה) אמנם פגעה קשות בלוחות הזמנים של הפרויקט בכללותו, אך לא הפרה את סדר העבודות המתוכנן.

בשרשור זה נעקוב אחר העבודות המתנהלות כעת. אז נכון שעיקר העניין בקטע א' סובב סביב עברו ועתידו של הקטע; ונכון גם שלחלק מהקוראים תהיה זו חזרה על חלקים ותמונות שהועלו באופן חלקי כאן ובדף הפייסבוק של המדור, אך בטוחני שנמצא כאן גם מידע מעניין ונוסף על זה שפורסם עד כה. והכי-הכי חשוב: נגלה מהו הקשר בין עטלפים לקשת מודיעין. יאללה, יוצאים לדרך עם קצהו המערבי של הקטע: גשר 1 שנפרש לאורך מכובד בן 640 מ'.
תפעולית כפר דניאל
התוואי מתרחב לכדי קיבולת של ארבע מסילות. שטח זה יהיה שטחה של התחנה התפעולית כפר דניאל. ידידנו סרגיי בוחן את עבודת הקבלן על יסודות מבנה השו"ב של התחנה. (3 תמונות)





 

GLSRA

Member
מוזר שקוראים לתחנה התפעולית הזו "כפר דניאל" שהרי (3 תמונות)

תפעולית כפר דניאל
התוואי מתרחב לכדי קיבולת של ארבע מסילות. שטח זה יהיה שטחה של התחנה התפעולית כפר דניאל. ידידנו סרגיי בוחן את עבודת הקבלן על יסודות מבנה השו"ב של התחנה. (3 תמונות)
מוזר שקוראים לתחנה התפעולית הזו "כפר דניאל" שהרי (3 תמונות)
כפר דניאל נמצא 10 ק"מ מערבה מהנקודה הזו.
היה יותר הגיוני לקרוא לתחנה הזו "נוף איילון" או "שעלבים" על שם היישובים הצמודים אליו.
צרפתי תמונות מעודכנות מהבוקר





 

בועז ל

New member
לפני סיום.

שבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מכרז קטע א' בפרויקט הדגל של הרכבת הנו מכרז הביצוע הצנוע ביותר בפרויקט. המכרז מטפל בעיקר במבנה התחתון והעליון של קטע התוואי המשתרע מגשר 1 של הפרויקט ועד גשר 6. אורך התוואי מסתכם ב-9.5 ק"מ ובעלות 25 מלש"ח "בלבד". העבודות על מכרז ההשלמות אינן כוללות אלמנטים הנדסיים מרשימים וראויים לציון; אלו הוקמו כבר בין השנים 2005 ל-2008 (מנהרה 2B, גשרים 1,4,5 ו-6, שהנו הגשר הארוך בארץ) ע"י "דניה סיבוס" וקבלן המשנה, "החברה לפיתוח השומרון". מבדיקת זמני הביצוע עולה כי מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, הוא המנכ"ל שחנך את הביצוע בפרויקט A1. אחריו הגיע עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל שתרומתו העיקרית (ויש אומרים היחידה) לר"י הייתה בהקמת האנדרטה הענקית בלטרון - אנדרטה באורך 1,250 מ' המתקראת גשר 6. ממשיכו של לינצ'בסקי, חקי הראל, קיבל לידיו את גשר 6 מוכן ושלם, למעט המיסעה שנותרה להשלמה. בין אנשי המקצוע בענף שוררת תמימות דעים, כי אנדרטה מס' 6 היא שהצילה את הקו לירושלים ממלתעותיו של האוצר, שביקש לערוך "בחינה מחודשת של כדאיות הפרויקט." יובהר כי העבודות על קטע א' של הפרויקט בין השנים 2005-2008 הסתיימו כמתוכנן וכך הדבר גם לגבי חידושן ביחס לסדר העבודות בפרויקט כולו. הקפאת הפרויקט (מאבקם של ארגוני הסביבה על החלופה האחודה) אמנם פגעה קשות בלוחות הזמנים של הפרויקט בכללותו, אך לא הפרה את סדר העבודות המתוכנן.

בשרשור זה נעקוב אחר העבודות המתנהלות כעת. אז נכון שעיקר העניין בקטע א' סובב סביב עברו ועתידו של הקטע; ונכון גם שלחלק מהקוראים תהיה זו חזרה על חלקים ותמונות שהועלו באופן חלקי כאן ובדף הפייסבוק של המדור, אך בטוחני שנמצא כאן גם מידע מעניין ונוסף על זה שפורסם עד כה. והכי-הכי חשוב: נגלה מהו הקשר בין עטלפים לקשת מודיעין. יאללה, יוצאים לדרך עם קצהו המערבי של הקטע: גשר 1 שנפרש לאורך מכובד בן 640 מ'.
לפני סיום.
התוואי מגיע לגשר 6, שעליו מונח הרבד וזה סימן שאנו בקצהו של קטע א'. בזאת לא מסתיים הסיור. נוכל לראות את המשכו ב"גיליונות" הבאים של שבתשתיות.





 

בועז ל

New member
בשבוע הבא

שבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מכרז קטע א' בפרויקט הדגל של הרכבת הנו מכרז הביצוע הצנוע ביותר בפרויקט. המכרז מטפל בעיקר במבנה התחתון והעליון של קטע התוואי המשתרע מגשר 1 של הפרויקט ועד גשר 6. אורך התוואי מסתכם ב-9.5 ק"מ ובעלות 25 מלש"ח "בלבד". העבודות על מכרז ההשלמות אינן כוללות אלמנטים הנדסיים מרשימים וראויים לציון; אלו הוקמו כבר בין השנים 2005 ל-2008 (מנהרה 2B, גשרים 1,4,5 ו-6, שהנו הגשר הארוך בארץ) ע"י "דניה סיבוס" וקבלן המשנה, "החברה לפיתוח השומרון". מבדיקת זמני הביצוע עולה כי מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, הוא המנכ"ל שחנך את הביצוע בפרויקט A1. אחריו הגיע עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל שתרומתו העיקרית (ויש אומרים היחידה) לר"י הייתה בהקמת האנדרטה הענקית בלטרון - אנדרטה באורך 1,250 מ' המתקראת גשר 6. ממשיכו של לינצ'בסקי, חקי הראל, קיבל לידיו את גשר 6 מוכן ושלם, למעט המיסעה שנותרה להשלמה. בין אנשי המקצוע בענף שוררת תמימות דעים, כי אנדרטה מס' 6 היא שהצילה את הקו לירושלים ממלתעותיו של האוצר, שביקש לערוך "בחינה מחודשת של כדאיות הפרויקט." יובהר כי העבודות על קטע א' של הפרויקט בין השנים 2005-2008 הסתיימו כמתוכנן וכך הדבר גם לגבי חידושן ביחס לסדר העבודות בפרויקט כולו. הקפאת הפרויקט (מאבקם של ארגוני הסביבה על החלופה האחודה) אמנם פגעה קשות בלוחות הזמנים של הפרויקט בכללותו, אך לא הפרה את סדר העבודות המתוכנן.

בשרשור זה נעקוב אחר העבודות המתנהלות כעת. אז נכון שעיקר העניין בקטע א' סובב סביב עברו ועתידו של הקטע; ונכון גם שלחלק מהקוראים תהיה זו חזרה על חלקים ותמונות שהועלו באופן חלקי כאן ובדף הפייסבוק של המדור, אך בטוחני שנמצא כאן גם מידע מעניין ונוסף על זה שפורסם עד כה. והכי-הכי חשוב: נגלה מהו הקשר בין עטלפים לקשת מודיעין. יאללה, יוצאים לדרך עם קצהו המערבי של הקטע: גשר 1 שנפרש לאורך מכובד בן 640 מ'.
בשבוע הבא
נצא מקטע א' בדרכנו הישירה אל פורטל מנהרה 2. על קטע ב', שידע באחרונה טקסים ואירועים למכביר, נדלג הפעם. הקטע נמסר ע"י הקבלן לרכבת ואין מה לחדש ממנו. בכניסה למנהרה 2 מתבצעות עבודות להארכת "גשר" 7. הממלכה של "שפיר" ממתינה לנו בשבוע הבא, ויש מה לראות. (2 תמונות)
אדיוס אמיגוס.



 
תודה רבה ושאלה.

בשבוע הבא
נצא מקטע א' בדרכנו הישירה אל פורטל מנהרה 2. על קטע ב', שידע באחרונה טקסים ואירועים למכביר, נדלג הפעם. הקטע נמסר ע"י הקבלן לרכבת ואין מה לחדש ממנו. בכניסה למנהרה 2 מתבצעות עבודות להארכת "גשר" 7. הממלכה של "שפיר" ממתינה לנו בשבוע הבא, ויש מה לראות. (2 תמונות)
אדיוס אמיגוס.
תודה רבה ושאלה.
הקטע הזה וגשר 6 נבנו כבר מזמן, אז מדוע ממשיכים לבנות שם?
 

בועז ל

New member
כך תוכנן הקטע מראש - להיעצר 20 ס"מ מהקו האדום.

תודה רבה ושאלה.
הקטע הזה וגשר 6 נבנו כבר מזמן, אז מדוע ממשיכים לבנות שם?
כך תוכנן הקטע מראש - להיעצר 20 ס"מ מהקו האדום.
מן הסתם,לא היה שום טעם בהנחת מסילות בקטע זה, בשלב כה מוקדם של הפרויקט.
 

zvir1

New member
תודה רבה

בשבוע הבא
נצא מקטע א' בדרכנו הישירה אל פורטל מנהרה 2. על קטע ב', שידע באחרונה טקסים ואירועים למכביר, נדלג הפעם. הקטע נמסר ע"י הקבלן לרכבת ואין מה לחדש ממנו. בכניסה למנהרה 2 מתבצעות עבודות להארכת "גשר" 7. הממלכה של "שפיר" ממתינה לנו בשבוע הבא, ויש מה לראות. (2 תמונות)
אדיוס אמיגוס.
תודה רבה
 
לשם מה נחוץ המעבר הזה?

בשבוע הבא
נצא מקטע א' בדרכנו הישירה אל פורטל מנהרה 2. על קטע ב', שידע באחרונה טקסים ואירועים למכביר, נדלג הפעם. הקטע נמסר ע"י הקבלן לרכבת ואין מה לחדש ממנו. בכניסה למנהרה 2 מתבצעות עבודות להארכת "גשר" 7. הממלכה של "שפיר" ממתינה לנו בשבוע הבא, ויש מה לראות. (2 תמונות)
אדיוס אמיגוס.
לשם מה נחוץ המעבר הזה?
לא יכלו להסיט את השביל אל מתחת לגשר וזהו?
 

GLSRA

Member
תודה רבה על התמונות והעדכונים. בקשה קטנה ....

שבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מכרז קטע א' בפרויקט הדגל של הרכבת הנו מכרז הביצוע הצנוע ביותר בפרויקט. המכרז מטפל בעיקר במבנה התחתון והעליון של קטע התוואי המשתרע מגשר 1 של הפרויקט ועד גשר 6. אורך התוואי מסתכם ב-9.5 ק"מ ובעלות 25 מלש"ח "בלבד". העבודות על מכרז ההשלמות אינן כוללות אלמנטים הנדסיים מרשימים וראויים לציון; אלו הוקמו כבר בין השנים 2005 ל-2008 (מנהרה 2B, גשרים 1,4,5 ו-6, שהנו הגשר הארוך בארץ) ע"י "דניה סיבוס" וקבלן המשנה, "החברה לפיתוח השומרון". מבדיקת זמני הביצוע עולה כי מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, הוא המנכ"ל שחנך את הביצוע בפרויקט A1. אחריו הגיע עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל שתרומתו העיקרית (ויש אומרים היחידה) לר"י הייתה בהקמת האנדרטה הענקית בלטרון - אנדרטה באורך 1,250 מ' המתקראת גשר 6. ממשיכו של לינצ'בסקי, חקי הראל, קיבל לידיו את גשר 6 מוכן ושלם, למעט המיסעה שנותרה להשלמה. בין אנשי המקצוע בענף שוררת תמימות דעים, כי אנדרטה מס' 6 היא שהצילה את הקו לירושלים ממלתעותיו של האוצר, שביקש לערוך "בחינה מחודשת של כדאיות הפרויקט." יובהר כי העבודות על קטע א' של הפרויקט בין השנים 2005-2008 הסתיימו כמתוכנן וכך הדבר גם לגבי חידושן ביחס לסדר העבודות בפרויקט כולו. הקפאת הפרויקט (מאבקם של ארגוני הסביבה על החלופה האחודה) אמנם פגעה קשות בלוחות הזמנים של הפרויקט בכללותו, אך לא הפרה את סדר העבודות המתוכנן.

בשרשור זה נעקוב אחר העבודות המתנהלות כעת. אז נכון שעיקר העניין בקטע א' סובב סביב עברו ועתידו של הקטע; ונכון גם שלחלק מהקוראים תהיה זו חזרה על חלקים ותמונות שהועלו באופן חלקי כאן ובדף הפייסבוק של המדור, אך בטוחני שנמצא כאן גם מידע מעניין ונוסף על זה שפורסם עד כה. והכי-הכי חשוב: נגלה מהו הקשר בין עטלפים לקשת מודיעין. יאללה, יוצאים לדרך עם קצהו המערבי של הקטע: גשר 1 שנפרש לאורך מכובד בן 640 מ'.
תודה רבה על התמונות והעדכונים. בקשה קטנה ....
אתה תמיד מזכיר את "ששת קוראיך הנאמנים"
א. במי מדובר ?
ב. נדמה לי שיש לך יותר משישה קוראים
ג. גם אני קורא נאמן

שבת שלום
 

בועז ל

New member
ששת קוראיי הנאמנים הם בעצם ששת קוראיו הנאמנים

תודה רבה על התמונות והעדכונים. בקשה קטנה ....
אתה תמיד מזכיר את "ששת קוראיך הנאמנים"
א. במי מדובר ?
ב. נדמה לי שיש לך יותר משישה קוראים
ג. גם אני קורא נאמן

שבת שלום
ששת קוראיי הנאמנים הם בעצם ששת קוראיו הנאמנים
של הסופר והעיתונאי, דן בן אמוץ, שנהג לפתוח במילים אלו את טוריו בעיתון. סחבק רק שומר על המסורת.

ותודה על "הצהרת הנאמנות". הוספתי אותך לרשימת ששת הקוראים הנאמנים - מספר שתמיד יישאר כ"ששת הקוראים הנאמנים".
 

amit1270

New member
תודה רבה! מצפה בכליון עיניים להמשך


שבתשתיות - A1, מכרז ההשלמות בקטע א'.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מכרז קטע א' בפרויקט הדגל של הרכבת הנו מכרז הביצוע הצנוע ביותר בפרויקט. המכרז מטפל בעיקר במבנה התחתון והעליון של קטע התוואי המשתרע מגשר 1 של הפרויקט ועד גשר 6. אורך התוואי מסתכם ב-9.5 ק"מ ובעלות 25 מלש"ח "בלבד". העבודות על מכרז ההשלמות אינן כוללות אלמנטים הנדסיים מרשימים וראויים לציון; אלו הוקמו כבר בין השנים 2005 ל-2008 (מנהרה 2B, גשרים 1,4,5 ו-6, שהנו הגשר הארוך בארץ) ע"י "דניה סיבוס" וקבלן המשנה, "החברה לפיתוח השומרון". מבדיקת זמני הביצוע עולה כי מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, הוא המנכ"ל שחנך את הביצוע בפרויקט A1. אחריו הגיע עופר לינצ'בסקי, המנכ"ל שתרומתו העיקרית (ויש אומרים היחידה) לר"י הייתה בהקמת האנדרטה הענקית בלטרון - אנדרטה באורך 1,250 מ' המתקראת גשר 6. ממשיכו של לינצ'בסקי, חקי הראל, קיבל לידיו את גשר 6 מוכן ושלם, למעט המיסעה שנותרה להשלמה. בין אנשי המקצוע בענף שוררת תמימות דעים, כי אנדרטה מס' 6 היא שהצילה את הקו לירושלים ממלתעותיו של האוצר, שביקש לערוך "בחינה מחודשת של כדאיות הפרויקט." יובהר כי העבודות על קטע א' של הפרויקט בין השנים 2005-2008 הסתיימו כמתוכנן וכך הדבר גם לגבי חידושן ביחס לסדר העבודות בפרויקט כולו. הקפאת הפרויקט (מאבקם של ארגוני הסביבה על החלופה האחודה) אמנם פגעה קשות בלוחות הזמנים של הפרויקט בכללותו, אך לא הפרה את סדר העבודות המתוכנן.

בשרשור זה נעקוב אחר העבודות המתנהלות כעת. אז נכון שעיקר העניין בקטע א' סובב סביב עברו ועתידו של הקטע; ונכון גם שלחלק מהקוראים תהיה זו חזרה על חלקים ותמונות שהועלו באופן חלקי כאן ובדף הפייסבוק של המדור, אך בטוחני שנמצא כאן גם מידע מעניין ונוסף על זה שפורסם עד כה. והכי-הכי חשוב: נגלה מהו הקשר בין עטלפים לקשת מודיעין. יאללה, יוצאים לדרך עם קצהו המערבי של הקטע: גשר 1 שנפרש לאורך מכובד בן 640 מ'.
תודה רבה! מצפה בכליון עיניים להמשך


 
מצב
הנושא נעול.
למעלה