שבתשתיות - 531

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
טוב שהגעת, כבוד המפכ"ל.

שבתשתיות - 531
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר הביקור בקו העמק, פונה מדור התשתיות לפרויקט נוסף שאף הוא אינו זוכה לתיעוד שוטף למרות מיקומו הנוח. עם זאת, יש לציין שלהבדיל מקו העמק, בפרויקט השרון יש לנו בכ"ז נקודת אחיזה מעולה שהותיר עבורנו רמי'ש מסיור העיתונאים בו השתתף. ויש לנו גם את דניאל בוכמן, או בשמו הרשמי "המפכ"ל דנינו", שהיום שחזר את ימי הזוהר שלו מראשל"צ מערב, הצטרף אליי לרעננה והצליח להסביר לעבדכם הנאמן את מהומת התשתיות האדירה שמתחולל באזור. "הצליח להסביר"? well...(זוכרים את ה-well של אנואר סאדאת?
)

טוב, אז למפכ"ל יש היכרות מעמיקה עם הפרויקט והוא יהיה כאן ע"מ להשלים עבורנו מידע שעבדכם הנאמן החסיר בשיעור או ר"ל לא הבין.
לפני שנצא לדרך, אבקש להוסיף תודה גדולה לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ועוזרתו אסתי נאמן על תצלומי האוויר הנהדרים שהעבירו אליי מהפרויקט.
טוב שהגעת, כבוד המפכ"ל.
אתה תסביר מה בדיוק רואים כאן.




 
המחלף המדובר סבוך בגשרים, מנהרות קצרות,

טוב שהגעת, כבוד המפכ"ל.
אתה תסביר מה בדיוק רואים כאן.
המחלף המדובר סבוך בגשרים, מנהרות קצרות,
תעלות ,מובלי וצעברי נקוז ניקוז גדולים (המחלף מוקם על תוואי נחל רשפון).

אני מצרף תוכנית שהיא רק מקטע מכל המחלף הסבוך (לצערי, לא מצאתי תוכנית מפורטת מספיק שכוללת את כל המשולש).
ניתן להתרשם מהמורכבות המחלף על שלל מרכיביו (במרכז השרטוט רואים את תוואי כביש 20 עם מסילות החוף במרכזה("בסיס משולש"), ובצדדים ניתן לזהות הצלעות המקשרות בין 531 לכביש 20 צפונה ודרומה, ואת צלעות של מסילות הברזל, ושלל תעלות ומובלי ניקוז...
 

בועז ל

New member
מרשים ביותר!

המחלף המדובר סבוך בגשרים, מנהרות קצרות,
תעלות ,מובלי וצעברי נקוז ניקוז גדולים (המחלף מוקם על תוואי נחל רשפון).

אני מצרף תוכנית שהיא רק מקטע מכל המחלף הסבוך (לצערי, לא מצאתי תוכנית מפורטת מספיק שכוללת את כל המשולש).
ניתן להתרשם מהמורכבות המחלף על שלל מרכיביו (במרכז השרטוט רואים את תוואי כביש 20 עם מסילות החוף במרכזה("בסיס משולש"), ובצדדים ניתן לזהות הצלעות המקשרות בין 531 לכביש 20 צפונה ודרומה, ואת צלעות של מסילות הברזל, ושלל תעלות ומובלי ניקוז...
מרשים ביותר!
ולטעמי, מערך כבישים ומסילות, שנותנים פייט לא רע לכמה מהמחלפים היותר מורכבים בארץ.
 

בועז ל

New member
חוץ מזה, אנחנו צריכים לבדוק אם קיימת הדמיה

מרשים ביותר!
ולטעמי, מערך כבישים ומסילות, שנותנים פייט לא רע לכמה מהמחלפים היותר מורכבים בארץ.
חוץ מזה, אנחנו צריכים לבדוק אם קיימת הדמיה
כלשהי לברדק הזה.
 
בתרשים רואים שבשלב הראשון לא יהיה מחלף מסילתי

המחלף המדובר סבוך בגשרים, מנהרות קצרות,
תעלות ,מובלי וצעברי נקוז ניקוז גדולים (המחלף מוקם על תוואי נחל רשפון).

אני מצרף תוכנית שהיא רק מקטע מכל המחלף הסבוך (לצערי, לא מצאתי תוכנית מפורטת מספיק שכוללת את כל המשולש).
ניתן להתרשם מהמורכבות המחלף על שלל מרכיביו (במרכז השרטוט רואים את תוואי כביש 20 עם מסילות החוף במרכזה("בסיס משולש"), ובצדדים ניתן לזהות הצלעות המקשרות בין 531 לכביש 20 צפונה ודרומה, ואת צלעות של מסילות הברזל, ושלל תעלות ומובלי ניקוז...
בתרשים רואים שבשלב הראשון לא יהיה מחלף מסילתי
בפינה הדרומית של המשולש. מסילות 5, 6 מתל אביב לרעננה מתפצלות ממזרח למסילות 1, 2, של קו החוף, בדומה למה שקורה בתחנת האוניברסיטה. בעתיד, כשיתווספו מסילות נוספות לקו החוף שמספריהן 3, 4, הפיצול יהפוך למחלף מסילתי, מכיוון שמסילות 5, 6 לרעננה יעברו בין מסילה 3 למסילה 4. כלומר, מסילות 1, 2, 3 ימשיכו מת"א לחיפה ממערב לפיצול, ומסילה 4 תמשיך מת"א לחיפה ממזרח לפיצול.
 
הנה תוכנית של מתווה המסילות המתוכנן

בתרשים רואים שבשלב הראשון לא יהיה מחלף מסילתי
בפינה הדרומית של המשולש. מסילות 5, 6 מתל אביב לרעננה מתפצלות ממזרח למסילות 1, 2, של קו החוף, בדומה למה שקורה בתחנת האוניברסיטה. בעתיד, כשיתווספו מסילות נוספות לקו החוף שמספריהן 3, 4, הפיצול יהפוך למחלף מסילתי, מכיוון שמסילות 5, 6 לרעננה יעברו בין מסילה 3 למסילה 4. כלומר, מסילות 1, 2, 3 ימשיכו מת"א לחיפה ממערב לפיצול, ומסילה 4 תמשיך מת"א לחיפה ממזרח לפיצול.
הנה תוכנית של מתווה המסילות המתוכנן
 

yanivbr

New member
תוכנית המחלף

המחלף המדובר סבוך בגשרים, מנהרות קצרות,
תעלות ,מובלי וצעברי נקוז ניקוז גדולים (המחלף מוקם על תוואי נחל רשפון).

אני מצרף תוכנית שהיא רק מקטע מכל המחלף הסבוך (לצערי, לא מצאתי תוכנית מפורטת מספיק שכוללת את כל המשולש).
ניתן להתרשם מהמורכבות המחלף על שלל מרכיביו (במרכז השרטוט רואים את תוואי כביש 20 עם מסילות החוף במרכזה("בסיס משולש"), ובצדדים ניתן לזהות הצלעות המקשרות בין 531 לכביש 20 צפונה ודרומה, ואת צלעות של מסילות הברזל, ושלל תעלות ומובלי ניקוז...
תוכנית המחלף

 

luckydude

Active member
מחלף שמשלב בתוכו מחלף רכבתי ומחלף כביש

טוב שהגעת, כבוד המפכ"ל.
אתה תסביר מה בדיוק רואים כאן.
מחלף שמשלב בתוכו מחלף רכבתי ומחלף כביש
זה דבר מסובך מאין כמוהו במיוחד בגלל העובדה שפרופיל השיפועים שרכבת יכולה להתמודד איתו שונה מאוד ממה שמכוניות יכולות להתמודד. השילוב הזה הופך את המחלף למאוד מורכב.
 

Rubim88

New member
המחלף מורכב בגלל המבנה

מחלף שמשלב בתוכו מחלף רכבתי ומחלף כביש
זה דבר מסובך מאין כמוהו במיוחד בגלל העובדה שפרופיל השיפועים שרכבת יכולה להתמודד איתו שונה מאוד ממה שמכוניות יכולות להתמודד. השילוב הזה הופך את המחלף למאוד מורכב.
המחלף מורכב בגלל המבנה
ושלושת המפלסים שלו, המסילות והמחלף המסילתי עצמו לא מסבכות אותו - הן חוצות את הנתיב המזרחי כשמסילות 5 ו6 נמצאות כבר עמוק מתחת לנתיב עוד לפני החצייה(כפי שניתן לראות מנתוני הגובה בתרשים)
 

luckydude

Active member
זה רק החלק המערבי של המחלף.

המחלף מורכב בגלל המבנה
ושלושת המפלסים שלו, המסילות והמחלף המסילתי עצמו לא מסבכות אותו - הן חוצות את הנתיב המזרחי כשמסילות 5 ו6 נמצאות כבר עמוק מתחת לנתיב עוד לפני החצייה(כפי שניתן לראות מנתוני הגובה בתרשים)
זה רק החלק המערבי של המחלף.
בחלק המזרחי הכבישים צריכים לחצות את המסילה כדי להתחבר ל531 (מדובר על הכבישים מ531 ערב אל 20 דרום ומ20/2 צפון אל 531 מזרח).
 

Rubim88

New member
מן הסתם שיש עוד חציות

זה רק החלק המערבי של המחלף.
בחלק המזרחי הכבישים צריכים לחצות את המסילה כדי להתחבר ל531 (מדובר על הכבישים מ531 ערב אל 20 דרום ומ20/2 צפון אל 531 מזרח).
מן הסתם שיש עוד חציות
אבל הן לא רלוונטיות למחלף המסילתי או לשיפוע מוגבל של המסילות.
 

בועז ל

New member
עוברים למבצע הקרקעי

שבתשתיות - 531
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר הביקור בקו העמק, פונה מדור התשתיות לפרויקט נוסף שאף הוא אינו זוכה לתיעוד שוטף למרות מיקומו הנוח. עם זאת, יש לציין שלהבדיל מקו העמק, בפרויקט השרון יש לנו בכ"ז נקודת אחיזה מעולה שהותיר עבורנו רמי'ש מסיור העיתונאים בו השתתף. ויש לנו גם את דניאל בוכמן, או בשמו הרשמי "המפכ"ל דנינו", שהיום שחזר את ימי הזוהר שלו מראשל"צ מערב, הצטרף אליי לרעננה והצליח להסביר לעבדכם הנאמן את מהומת התשתיות האדירה שמתחולל באזור. "הצליח להסביר"? well...(זוכרים את ה-well של אנואר סאדאת?
)

טוב, אז למפכ"ל יש היכרות מעמיקה עם הפרויקט והוא יהיה כאן ע"מ להשלים עבורנו מידע שעבדכם הנאמן החסיר בשיעור או ר"ל לא הבין.
לפני שנצא לדרך, אבקש להוסיף תודה גדולה לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ועוזרתו אסתי נאמן על תצלומי האוויר הנהדרים שהעבירו אליי מהפרויקט.
עוברים למבצע הקרקעי
מיד לאחר התמונה המסיימת של המבצע האווירי.

 

בועז ל

New member
תחנת הספר - רעננה מערב

שבתשתיות - 531
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
לאחר הביקור בקו העמק, פונה מדור התשתיות לפרויקט נוסף שאף הוא אינו זוכה לתיעוד שוטף למרות מיקומו הנוח. עם זאת, יש לציין שלהבדיל מקו העמק, בפרויקט השרון יש לנו בכ"ז נקודת אחיזה מעולה שהותיר עבורנו רמי'ש מסיור העיתונאים בו השתתף. ויש לנו גם את דניאל בוכמן, או בשמו הרשמי "המפכ"ל דנינו", שהיום שחזר את ימי הזוהר שלו מראשל"צ מערב, הצטרף אליי לרעננה והצליח להסביר לעבדכם הנאמן את מהומת התשתיות האדירה שמתחולל באזור. "הצליח להסביר"? well...(זוכרים את ה-well של אנואר סאדאת?
)

טוב, אז למפכ"ל יש היכרות מעמיקה עם הפרויקט והוא יהיה כאן ע"מ להשלים עבורנו מידע שעבדכם הנאמן החסיר בשיעור או ר"ל לא הבין.
לפני שנצא לדרך, אבקש להוסיף תודה גדולה לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ועוזרתו אסתי נאמן על תצלומי האוויר הנהדרים שהעבירו אליי מהפרויקט.
תחנת הספר - רעננה מערב
תחילה ההדמיה.

 

בועז ל

New member
ועכשיו, דמיינו את המעבר העילי מחובר לאולם

תחנת הספר - רעננה מערב
תחילה ההדמיה.
ועכשיו, דמיינו את המעבר העילי מחובר לאולם
הנוסעים בקצהו ומעליו שכבת קרקע ירושלמית בגובה כמה עשרות מטרים. הופ, קיבלנו את תחנת האומה.
 

amithi1

New member
הולכים לעשות שם טעות נגישות קשה

תחנת הספר - רעננה מערב
תחילה ההדמיה.
הולכים לעשות שם טעות נגישות קשה
לפי מה שאני מכיר וכפי שזה בא לידי ביטוי גם בהדמיה, הכניסה לתחנה תהיה רק מכיוון רעננה - כאשר חנייה לכלי רכב תהיה רק מכיוון שכונת הפארק ברעננה. אם זה אכן כך, הנגישות תהיה קשה הן לבעלי כלי רכב והן לתחבורה ציבורית, ובנוסף תושבי שכונת הפארק יסבלו מכלי רכב שיעברו דרכם.
 

itamo

New member
נראה שזה משהו שמאפיין את רוב קווי הרכבת

הולכים לעשות שם טעות נגישות קשה
לפי מה שאני מכיר וכפי שזה בא לידי ביטוי גם בהדמיה, הכניסה לתחנה תהיה רק מכיוון רעננה - כאשר חנייה לכלי רכב תהיה רק מכיוון שכונת הפארק ברעננה. אם זה אכן כך, הנגישות תהיה קשה הן לבעלי כלי רכב והן לתחבורה ציבורית, ובנוסף תושבי שכונת הפארק יסבלו מכלי רכב שיעברו דרכם.
נראה שזה משהו שמאפיין את רוב קווי הרכבת
בונים קו רכבת אבל נראה שמישהו מוודא שהוא לא יוכל באמת להחליף את הנסיעה ברכבים פרטיים, אולי כדי לא להפסיד כסף במיסים על הדלק.
זה מתבטא בכל שהוא לא מגיע למקומות נגישים בערים במרכזי הערים או שאין לו גישה נוחה.
&nbsp
אבל אולי זאת סתם קונספירציה
 
לפעמים זו אכן קונספירציה

נראה שזה משהו שמאפיין את רוב קווי הרכבת
בונים קו רכבת אבל נראה שמישהו מוודא שהוא לא יוכל באמת להחליף את הנסיעה ברכבים פרטיים, אולי כדי לא להפסיד כסף במיסים על הדלק.
זה מתבטא בכל שהוא לא מגיע למקומות נגישים בערים במרכזי הערים או שאין לו גישה נוחה.
&nbsp
אבל אולי זאת סתם קונספירציה
לפעמים זו אכן קונספירציה
לא ידוע לי מה קורה ברעננה, אבל תחנת סגולה נבנתה בפירוש כדי למנוע גישה מהרכבת ל...סגולה.
התחנה נבנתה ותוכננה כך שתהיה ממנה גישה רק לאיזור התעשיה הבלתי חוקי שבנה עמוס לוזון על קרקע חקלאית.
זאת בשיתוף פעולה עם עיריית פ"ת כולל ראש העיריה דאז.
נוסעים שרצו להגיע ברכבת לסגולה גילו שלאחר הירידה מהרכבת עליהם ללכת קילומטרים ברגל רק כדי להגיע לצומת, למרות שמעבר עילי/תחתי קצרצר היה מאפשר גישה של כמה דקות הליכה לתוך איזור התעשיה סגולה עצמו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה