שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.

 

בועז ל

New member
בונוס לפני בית שאן


שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
בונוס לפני בית שאן

בית שאן המתינה בסבלנות כמה עשרות שנים לחזרת הרכבת אליה ותיאלץ להמתין עוד כמה תמונות. ל'שולחן המערכת' הגיעו תמונות מהקטע המערבי של מסילת העמק, בו הקימה "שפיר" את הגשר הארוך בפרויקט. מדובר למעשה בארבעה גשרים צמודים שאורכו של הארוך מביניהם מגיע לקילומטר בודד. חלק הגשר הבעייתי ביותר להקמה התרכז באזור שדרות ההסתדרות הסואנים. כמו במגה-פרויקטים אחרים (הכפלת הקו לב"ש, A1, כביש 60 ועוד), גם כאן נבחרה "שפיר" לבצע את האלמנט הגדול והמשמעותי ביותר בפרויקט.





 
בהחלט מרשים. איזו תחנה תהיה לפני הגשר או עליו?

בונוס לפני בית שאן

בית שאן המתינה בסבלנות כמה עשרות שנים לחזרת הרכבת אליה ותיאלץ להמתין עוד כמה תמונות. ל'שולחן המערכת' הגיעו תמונות מהקטע המערבי של מסילת העמק, בו הקימה "שפיר" את הגשר הארוך בפרויקט. מדובר למעשה בארבעה גשרים צמודים שאורכו של הארוך מביניהם מגיע לקילומטר בודד. חלק הגשר הבעייתי ביותר להקמה התרכז באזור שדרות ההסתדרות הסואנים. כמו במגה-פרויקטים אחרים (הכפלת הקו לב"ש, A1, כביש 60 ועוד), גם כאן נבחרה "שפיר" לבצע את האלמנט הגדול והמשמעותי ביותר בפרויקט.
בהחלט מרשים. איזו תחנה תהיה לפני הגשר או עליו?
 

בועז ל

New member
לב המפרץ תהיה תחנת הקצה שבקצהו המערבי של הגשר.

בהחלט מרשים. איזו תחנה תהיה לפני הגשר או עליו?
לב המפרץ תהיה תחנת הקצה שבקצהו המערבי של הגשר.
איני בקיא עדיין בקטע מערבי ולכן אצטרך מן הסתם לארגן סיור גם שם.
 
תחנת לב המפרץ איננה תחנת מרכזית המפרץ. אלו 2 שונות

לב המפרץ תהיה תחנת הקצה שבקצהו המערבי של הגשר.
איני בקיא עדיין בקטע מערבי ולכן אצטרך מן הסתם לארגן סיור גם שם.
תחנת לב המפרץ איננה תחנת מרכזית המפרץ. אלו 2 שונות
כמו כן, אם אני לא טועה, תחנת זו לא תהייה תחנת הקצה של הקו, אלא תחנת חוף הכרמל.
התחנה גם לא תהייה בקצה הגשר, אם כי די במרכזו, ממש מעל למרכזית. צירפתי תמונה אשר מראה את מיקום הרציף.

 

בועז ל

New member
חידשת לי. תודה על ההדמיה!

תחנת לב המפרץ איננה תחנת מרכזית המפרץ. אלו 2 שונות
כמו כן, אם אני לא טועה, תחנת זו לא תהייה תחנת הקצה של הקו, אלא תחנת חוף הכרמל.
התחנה גם לא תהייה בקצה הגשר, אם כי די במרכזו, ממש מעל למרכזית. צירפתי תמונה אשר מראה את מיקום הרציף.
חידשת לי. תודה על ההדמיה!
אכן ידוע לי שלב המפרץ היא תחנה חדשה ובהגדרתה כתחנת קצה כיוונתי לתחנת הקצה המערבי של הפרויקט. חוץ מזה, הצלחת להמחיש לי עד כמה אני צריך לארגן סיור בהקדם האפשרי באזור זה.
 
במסגרת קורס בטכניון יצא לי לעבור שם סיור לאחרונה

חידשת לי. תודה על ההדמיה!
אכן ידוע לי שלב המפרץ היא תחנה חדשה ובהגדרתה כתחנת קצה כיוונתי לתחנת הקצה המערבי של הפרויקט. חוץ מזה, הצלחת להמחיש לי עד כמה אני צריך לארגן סיור בהקדם האפשרי באזור זה.
במסגרת קורס בטכניון יצא לי לעבור שם סיור לאחרונה
הסיור היה לפני כ-3 חודשים ובראשות דורון מגיד, מנכ"ל יפה נוף לשעבר. ואת האמת? אין הרבה מה לראות, לדעתי...
תחנת הרכבת עדיין לא נבנית, ואין שום זכר לכך שזה הולך להיות בקרוב. מהתמונות מהמסוק שפרסמת נראה שיש רק עבודות מבנה עליון, לא שאני פוסל את העבודה הזו, אבל היא פחות מעניינת :)
כמו כן, מסוף האוטובוסים (החצי-זמני כביכול) בן השנה מוזנח בצורה מופתית, בעל עיצוב של שנות ה-90 וריח השתן ניחן בכל אזוריו. לפי דבריו של מר מגיד, אין כוונה בקרוב להתקדם לשלב הבא בפרוייקט ולבנות את המבנה המקורה. אולי מחכים שתחנת הרכבת תיבנה קודם, שאנשים ילכו בחום ובין אוטובוסים נוסעים את ה-200 מטרים שבין תחנות הרכבת, ואז יזכרו לצאת למכרז.
גשר הולכי הרגל האמור לחבר את המרכזית לתחנת הרכבת הקיימת ולחניון שממערב למסילה כבר גמור כמעט חצי שנה, אך למיטב ידיעתי עדיין לא נפתח. במהלך הסיור יצא לנו לראות מספר לא מבוטל של אנשים שחוצים את הגשר על אף שהיה חסום. לדעתי הוא לא נפתח בשל שיקולי אבטחה.
בקיצור, אם אתה שואל אותי, אין טעם בסיור במקום. לפחות לא בזמן הקרוב.
&nbsp
אגב, טעיתי והטעיתי בהודעתי הקודמת. שתי התחנות כן ייקראו "לב המפרץ". זכרתי משום מה אחרת...
 

בועז ל

New member
מעניין מאוד.

במסגרת קורס בטכניון יצא לי לעבור שם סיור לאחרונה
הסיור היה לפני כ-3 חודשים ובראשות דורון מגיד, מנכ"ל יפה נוף לשעבר. ואת האמת? אין הרבה מה לראות, לדעתי...
תחנת הרכבת עדיין לא נבנית, ואין שום זכר לכך שזה הולך להיות בקרוב. מהתמונות מהמסוק שפרסמת נראה שיש רק עבודות מבנה עליון, לא שאני פוסל את העבודה הזו, אבל היא פחות מעניינת :)
כמו כן, מסוף האוטובוסים (החצי-זמני כביכול) בן השנה מוזנח בצורה מופתית, בעל עיצוב של שנות ה-90 וריח השתן ניחן בכל אזוריו. לפי דבריו של מר מגיד, אין כוונה בקרוב להתקדם לשלב הבא בפרוייקט ולבנות את המבנה המקורה. אולי מחכים שתחנת הרכבת תיבנה קודם, שאנשים ילכו בחום ובין אוטובוסים נוסעים את ה-200 מטרים שבין תחנות הרכבת, ואז יזכרו לצאת למכרז.
גשר הולכי הרגל האמור לחבר את המרכזית לתחנת הרכבת הקיימת ולחניון שממערב למסילה כבר גמור כמעט חצי שנה, אך למיטב ידיעתי עדיין לא נפתח. במהלך הסיור יצא לנו לראות מספר לא מבוטל של אנשים שחוצים את הגשר על אף שהיה חסום. לדעתי הוא לא נפתח בשל שיקולי אבטחה.
בקיצור, אם אתה שואל אותי, אין טעם בסיור במקום. לפחות לא בזמן הקרוב.
&nbsp
אגב, טעיתי והטעיתי בהודעתי הקודמת. שתי התחנות כן ייקראו "לב המפרץ". זכרתי משום מה אחרת...
מעניין מאוד.
אני חייב לציין, שבאופן לא מפתיע דבריך דומים להפליא לחוות דעת ששמעתי מאנשי מקצוע ביחס למתרחש בגזרה זו.
 

amirv

New member
ואוסיף גם

במסגרת קורס בטכניון יצא לי לעבור שם סיור לאחרונה
הסיור היה לפני כ-3 חודשים ובראשות דורון מגיד, מנכ"ל יפה נוף לשעבר. ואת האמת? אין הרבה מה לראות, לדעתי...
תחנת הרכבת עדיין לא נבנית, ואין שום זכר לכך שזה הולך להיות בקרוב. מהתמונות מהמסוק שפרסמת נראה שיש רק עבודות מבנה עליון, לא שאני פוסל את העבודה הזו, אבל היא פחות מעניינת :)
כמו כן, מסוף האוטובוסים (החצי-זמני כביכול) בן השנה מוזנח בצורה מופתית, בעל עיצוב של שנות ה-90 וריח השתן ניחן בכל אזוריו. לפי דבריו של מר מגיד, אין כוונה בקרוב להתקדם לשלב הבא בפרוייקט ולבנות את המבנה המקורה. אולי מחכים שתחנת הרכבת תיבנה קודם, שאנשים ילכו בחום ובין אוטובוסים נוסעים את ה-200 מטרים שבין תחנות הרכבת, ואז יזכרו לצאת למכרז.
גשר הולכי הרגל האמור לחבר את המרכזית לתחנת הרכבת הקיימת ולחניון שממערב למסילה כבר גמור כמעט חצי שנה, אך למיטב ידיעתי עדיין לא נפתח. במהלך הסיור יצא לנו לראות מספר לא מבוטל של אנשים שחוצים את הגשר על אף שהיה חסום. לדעתי הוא לא נפתח בשל שיקולי אבטחה.
בקיצור, אם אתה שואל אותי, אין טעם בסיור במקום. לפחות לא בזמן הקרוב.
&nbsp
אגב, טעיתי והטעיתי בהודעתי הקודמת. שתי התחנות כן ייקראו "לב המפרץ". זכרתי משום מה אחרת...
ואוסיף גם
שאכן מדובר ב"תחנה אחת" מפוצלת לשניים
הגשר שמחבר בין שני חלקי התחנה יאפשר מעבר באותה מערכת (ללא צורך בכירטוס ובידוק נוספים) בין שתי התחנות.
עוד כאן
 
אם אכן תארגן סיור כזה לאורך הקו, אנא פרסם זאת כאן. תודה.

חידשת לי. תודה על ההדמיה!
אכן ידוע לי שלב המפרץ היא תחנה חדשה ובהגדרתה כתחנת קצה כיוונתי לתחנת הקצה המערבי של הפרויקט. חוץ מזה, הצלחת להמחיש לי עד כמה אני צריך לארגן סיור בהקדם האפשרי באזור זה.
אם אכן תארגן סיור כזה לאורך הקו, אנא פרסם זאת כאן. תודה.
 
כלומר מי שיבוא מת"א והדרום יצטרך להחליף רכבת בחוף הכרמל?

תחנת לב המפרץ איננה תחנת מרכזית המפרץ. אלו 2 שונות
כמו כן, אם אני לא טועה, תחנת זו לא תהייה תחנת הקצה של הקו, אלא תחנת חוף הכרמל.
התחנה גם לא תהייה בקצה הגשר, אם כי די במרכזו, ממש מעל למרכזית. צירפתי תמונה אשר מראה את מיקום הרציף.
כלומר מי שיבוא מת"א והדרום יצטרך להחליף רכבת בחוף הכרמל?
לא תהיה רכבת ישירה מהדרום/המרכז לבית שאן?
 

Nir Ofir1

New member
מהו הצפי לתחילת העבודות להקמת לב המפרץ מזרח??

בונוס לפני בית שאן

בית שאן המתינה בסבלנות כמה עשרות שנים לחזרת הרכבת אליה ותיאלץ להמתין עוד כמה תמונות. ל'שולחן המערכת' הגיעו תמונות מהקטע המערבי של מסילת העמק, בו הקימה "שפיר" את הגשר הארוך בפרויקט. מדובר למעשה בארבעה גשרים צמודים שאורכו של הארוך מביניהם מגיע לקילומטר בודד. חלק הגשר הבעייתי ביותר להקמה התרכז באזור שדרות ההסתדרות הסואנים. כמו במגה-פרויקטים אחרים (הכפלת הקו לב"ש, A1, כביש 60 ועוד), גם כאן נבחרה "שפיר" לבצע את האלמנט הגדול והמשמעותי ביותר בפרויקט.
מהו הצפי לתחילת העבודות להקמת לב המפרץ מזרח??
 

בועז ל

New member
הגשר של "שפיר"

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
הגשר של "שפיר"
די הרבה זמן אני מתכנן לצלם את הגשר הזה ונאלץ להכיר בעובדה, שבתנאי השטח הקיימים רצוי להשאיר את המלאכה למסוק והוא כבר יחזור עם התוצאות הטובות ביותר. על קטע הביצוע המערבי הופקדה "שפיר" כש"יפה נוף" משמשת כחברת הניהול של הקטע.



 

בועז ל

New member
גשר "שש אחרי החדשות"

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
גשר "שש אחרי החדשות"
עוד גשר מרשים שבוצע ע"י "שפיר" במסגרת הקטע המערבי של מסילת העמק. גשר הרכבת חולף מעל כביש 70 כשמתחתיו אמור לעבור בעתיד כביש 6 המוארך צפונה. בינתיים, אנו מתבשרים על קרבות רחוב שניטשים בין לשכות האוצר ומשרד התחבורה סביב הארכתו של כביש 6 צפונה. נמתין לשש אחרי תוצאות החדשות.





 

בועז ל

New member
הבהרה: "יפה נוף" אינה חברת הניהול של כל הקטע המערבי וגשר

גשר "שש אחרי החדשות"
עוד גשר מרשים שבוצע ע"י "שפיר" במסגרת הקטע המערבי של מסילת העמק. גשר הרכבת חולף מעל כביש 70 כשמתחתיו אמור לעבור בעתיד כביש 6 המוארך צפונה. בינתיים, אנו מתבשרים על קרבות רחוב שניטשים בין לשכות האוצר ומשרד התחבורה סביב הארכתו של כביש 6 צפונה. נמתין לשש אחרי תוצאות החדשות.
הבהרה: "יפה נוף" אינה חברת הניהול של כל הקטע המערבי וגשר
כביש 70 נמצא תחת ניהולה של ח.פ.ת.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
איזה נוף משגע!

גשר "שש אחרי החדשות"
עוד גשר מרשים שבוצע ע"י "שפיר" במסגרת הקטע המערבי של מסילת העמק. גשר הרכבת חולף מעל כביש 70 כשמתחתיו אמור לעבור בעתיד כביש 6 המוארך צפונה. בינתיים, אנו מתבשרים על קרבות רחוב שניטשים בין לשכות האוצר ומשרד התחבורה סביב הארכתו של כביש 6 צפונה. נמתין לשש אחרי תוצאות החדשות.
איזה נוף משגע!
 

בועז ל

New member
היֹה יהיה.

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
היֹה יהיה.
פרויקט מסילת העמק הוא אחד הפרויקטים אם לא ה...שזוכה לעבודות שימור נרחבות. כל עבודות השימור מבוצעות ע"י "המועצה לשימור אתרים" ובמימון "נתיבי ישראל". את חלק הארי בתקציב השימור קוטפת, מטבע הדברים, תחנת בית שאן. הנה מבט אל המבנים שנכללים בעבודות השימור.





 
מצב
הנושא נעול.
למעלה