שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן

מצב
הנושא נעול.

Nir Ofir1

New member
פשוט נפלא!!

היֹה יהיה.
פרויקט מסילת העמק הוא אחד הפרויקטים אם לא ה...שזוכה לעבודות שימור נרחבות. כל עבודות השימור מבוצעות ע"י "המועצה לשימור אתרים" ובמימון "נתיבי ישראל". את חלק הארי בתקציב השימור קוטפת, מטבע הדברים, תחנת בית שאן. הנה מבט אל המבנים שנכללים בעבודות השימור.
פשוט נפלא!!
 

amit1270

New member
מה יהיה השימוש במבנים לשימור?

היֹה יהיה.
פרויקט מסילת העמק הוא אחד הפרויקטים אם לא ה...שזוכה לעבודות שימור נרחבות. כל עבודות השימור מבוצעות ע"י "המועצה לשימור אתרים" ובמימון "נתיבי ישראל". את חלק הארי בתקציב השימור קוטפת, מטבע הדברים, תחנת בית שאן. הנה מבט אל המבנים שנכללים בעבודות השימור.
מה יהיה השימוש במבנים לשימור?
 

בועז ל

New member
חוויה ארכאולוגית

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
חוויה ארכאולוגית
טוב, אז גילם של הפסים אינו עומד בהגדרת הממצאים כארכאולוגיים, אך בחוויית גילוי הפסים בקרבת התחנה ההיסטורית יש ויש מן החוויה הארכאולוגית.





 
חתיכת שרשור מרתק !!!! צמא לעוד ועוד !!!


חוויה ארכאולוגית
טוב, אז גילם של הפסים אינו עומד בהגדרת הממצאים כארכאולוגיים, אך בחוויית גילוי הפסים בקרבת התחנה ההיסטורית יש ויש מן החוויה הארכאולוגית.
חתיכת שרשור מרתק !!!! צמא לעוד ועוד !!!

ומקוה שהשרשור הזה יהיה באמת ארוךךךךך ! כל הכבוד !
אביה.
 
א. כבר עניתי חלקית. ב. אנסה להשלים כעת:

אהלן, דוק'. אשמח ואודה לך אם תוכל להתייחס לשאלתי שבהודעה
הבאה.
א. כבר עניתי חלקית. ב. אנסה להשלים כעת:
אין לי וודאות מוחלטת לגבי התהייה שלך משום שבתחנת כפר יהושע היו לדעתי קצת יותר מבנים אם כי הדבר תלוי בתקופה המדוברת. בבית שאן קיימים מבנים נוספים רכבתיים ממזרח לבנין התחנה ויתכן שבארכיון הרכבת ניתן יהיה למצוא מפת מבנים, אם כי שוב - תלוי בתקופה. כנ"ל לגבי תחנת כפר יהושע. תשובה מוחלטת לאיזו משתי התחנות היו יותר מבנים אין לי על המוכן. צריך לבצע השוואה באמצעות מפות היסטוריות.
 

בועז ל

New member
הרמת לשאלת המשך, דוקטור

א. כבר עניתי חלקית. ב. אנסה להשלים כעת:
אין לי וודאות מוחלטת לגבי התהייה שלך משום שבתחנת כפר יהושע היו לדעתי קצת יותר מבנים אם כי הדבר תלוי בתקופה המדוברת. בבית שאן קיימים מבנים נוספים רכבתיים ממזרח לבנין התחנה ויתכן שבארכיון הרכבת ניתן יהיה למצוא מפת מבנים, אם כי שוב - תלוי בתקופה. כנ"ל לגבי תחנת כפר יהושע. תשובה מוחלטת לאיזו משתי התחנות היו יותר מבנים אין לי על המוכן. צריך לבצע השוואה באמצעות מפות היסטוריות.
הרמת לשאלת המשך, דוקטור
מה הפך את כפר יהושע לתחנה משמעותית בקו?
 
לדעתי המרכזיות שלה בתוך העמק. היא די קרובה

הרמת לשאלת המשך, דוקטור
מה הפך את כפר יהושע לתחנה משמעותית בקו?
לדעתי המרכזיות שלה בתוך העמק. היא די קרובה
להרבה ישובים בעמק באותה תקופה. ממנה הובילו תוצרת חקלאית רבה לחיפה. אם יש למישהו רעיון אחר - אני פתוח להצעות...
 

easylivin

New member
מקווה מאוד מאוד שישמרו שם קטע מהמסילה הצרה

חוויה ארכאולוגית
טוב, אז גילם של הפסים אינו עומד בהגדרת הממצאים כארכאולוגיים, אך בחוויית גילוי הפסים בקרבת התחנה ההיסטורית יש ויש מן החוויה הארכאולוגית.
מקווה מאוד מאוד שישמרו שם קטע מהמסילה הצרה
המקורית כמובן. בכל זאת, הפסים והאדנים האלה הם מ-1905...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
זהו. הרה זמן חיכיתי לראות מה נותר מהפסים

חוויה ארכאולוגית
טוב, אז גילם של הפסים אינו עומד בהגדרת הממצאים כארכאולוגיים, אך בחוויית גילוי הפסים בקרבת התחנה ההיסטורית יש ויש מן החוויה הארכאולוגית.
זהו. הרה זמן חיכיתי לראות מה נותר מהפסים
בבית שאן. תרחיב על זה קצת.
 

בועז ל

New member
כפי שצוין כבר בשרשור הקודם שעסק בקו, לאורך

זהו. הרה זמן חיכיתי לראות מה נותר מהפסים
בבית שאן. תרחיב על זה קצת.
כפי שצוין כבר בשרשור הקודם שעסק בקו, לאורך
קטע העבודות נמצאו פסים ושרידים נוספים של הקו במספר מקומות. הפסים שאלי ואני צילמנו נמצאים צמוד למבנים ההיסטוריים, בקצה המזרחי של התחנה. כרגע מצבם בטוח למדי ולחלקם יידרש מאמץ מסוים בכדי לעקור אותם מהמקום בו הם נמצאים. אני מאוד מקווה שתימצא הדרך גם לשמר וגם לשמור את הממצאים בסביבתם המקורית.
 

בועז ל

New member
לפני המעבר מישן לחדש.

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
לפני המעבר מישן לחדש.
בתחנת בית שאן נמצא להתרשמותי מספר רב יותר של מבנים מתחנות הביניים האחרות של הקו. ככל הנראה נודעה לתחנה זו חשיבות יתרה בעבר ע"פ תחנות אחרות. אז מה היה לבית שאן שאין לאחרות?

 
צומת דרכים עם הרבה חשיבות גם לפני שקמה רכבת העמק ההיסטורית

לפני המעבר מישן לחדש.
בתחנת בית שאן נמצא להתרשמותי מספר רב יותר של מבנים מתחנות הביניים האחרות של הקו. ככל הנראה נודעה לתחנה זו חשיבות יתרה בעבר ע"פ תחנות אחרות. אז מה היה לבית שאן שאין לאחרות?
צומת דרכים עם הרבה חשיבות גם לפני שקמה רכבת העמק ההיסטורית
ובמקום היה כפר חשוב: ביסאן דרכו עברו שיירות לארבעה כיוונים שונים ונקודת מפגש כבר לפני מאות שנים. לבית שאן כיום יש פוטנציאל פיתוחי עצום ולהערכתי גם יותר מזה של באר-7. אזור בית-שאן עדיין בתול באופן יחסי והתקוה היא שקו הרכבת יסייע בפיתוח מואץ של העיר הרדומה. בדבר אחד אין לי כמעט ספק: ערך הנדל"ן בבית-שאן ינסוק למעלה לאחר פתיחת הקו. עד כמה? לא יודע לומר. האם בוודאות? לא בהכרח - ראו מקרה דימונה. אבל תמיד יש תקוות לשיפור.
 
אני מקווה שאתה צודק

צומת דרכים עם הרבה חשיבות גם לפני שקמה רכבת העמק ההיסטורית
ובמקום היה כפר חשוב: ביסאן דרכו עברו שיירות לארבעה כיוונים שונים ונקודת מפגש כבר לפני מאות שנים. לבית שאן כיום יש פוטנציאל פיתוחי עצום ולהערכתי גם יותר מזה של באר-7. אזור בית-שאן עדיין בתול באופן יחסי והתקוה היא שקו הרכבת יסייע בפיתוח מואץ של העיר הרדומה. בדבר אחד אין לי כמעט ספק: ערך הנדל"ן בבית-שאן ינסוק למעלה לאחר פתיחת הקו. עד כמה? לא יודע לומר. האם בוודאות? לא בהכרח - ראו מקרה דימונה. אבל תמיד יש תקוות לשיפור.
אני מקווה שאתה צודק
אבל לפי מה שהבנתי, ללא הארכת הקו אל תוך ירדן, אין כדאיות כלכלית ממשית לפתיחת הקו. כלומר, לא יהיו בו מספיק נוסעים יוממים.
אם נכון הדבר, יהיה זה מפתיע לראות שהרכבת תשפיע באופן חיובי ביותר על ערך הנדל"ן בעיר.
 
אהלן כלב אחינו ! אתה צודק ולכן אני רק מביע משאלות לב

אני מקווה שאתה צודק
אבל לפי מה שהבנתי, ללא הארכת הקו אל תוך ירדן, אין כדאיות כלכלית ממשית לפתיחת הקו. כלומר, לא יהיו בו מספיק נוסעים יוממים.
אם נכון הדבר, יהיה זה מפתיע לראות שהרכבת תשפיע באופן חיובי ביותר על ערך הנדל"ן בעיר.
אהלן כלב אחינו ! אתה צודק ולכן אני רק מביע משאלות לב
אם כי בוודאי לא ניתן לחזות במדוייק או אפילו בערך מה יהיה. יכולות להיות הפתעות טובות או רעות. ברור שבתחילה לא יהיו בקו מספיק נוסעים להצדקתו אך אנו אופטימיים וניתן לקו צ'אנס של נניח 3 שנים. קאפיש?
 
יאללה. סגרנו!

אהלן כלב אחינו ! אתה צודק ולכן אני רק מביע משאלות לב
אם כי בוודאי לא ניתן לחזות במדוייק או אפילו בערך מה יהיה. יכולות להיות הפתעות טובות או רעות. ברור שבתחילה לא יהיו בקו מספיק נוסעים להצדקתו אך אנו אופטימיים וניתן לקו צ'אנס של נניח 3 שנים. קאפיש?
יאללה. סגרנו!
 

DotanS33

New member
אני לא יודע אם מספר המבנים המקוריים

לפני המעבר מישן לחדש.
בתחנת בית שאן נמצא להתרשמותי מספר רב יותר של מבנים מתחנות הביניים האחרות של הקו. ככל הנראה נודעה לתחנה זו חשיבות יתרה בעבר ע"פ תחנות אחרות. אז מה היה לבית שאן שאין לאחרות?
אני לא יודע אם מספר המבנים המקוריים
בתחנה היה חריג, יחסית לשאר הקו, מה שאני בטוח הוא שהסיבה שמבנים אלו עדיין קיימים היא בגלל ההזנחה של איזור ההתחנה בפרט ובית שאן בכלל. אם היתה באזור איזו שהיא השקעה שהיו זקוקים בשבילה לשטח התחנה, המבנים כבר היו הסטוריה.
בין התחנה לעיר מפריד נחל שגם הוא טופל רק לפני כ10 שנים ואין באיזור התחנה כלום.
 
חדש לצד ישן

לפני המעבר מישן לחדש.
בתחנת בית שאן נמצא להתרשמותי מספר רב יותר של מבנים מתחנות הביניים האחרות של הקו. ככל הנראה נודעה לתחנה זו חשיבות יתרה בעבר ע"פ תחנות אחרות. אז מה היה לבית שאן שאין לאחרות?
חדש לצד ישן



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה