שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן

מצב
הנושא נעול.
רבד חדש בין מבני התחנה הישנים

חדש לצד ישן
רבד חדש בין מבני התחנה הישנים
קצת בהמשך זהו קו גבול העבודות לבינתיים.
נקווה מאוד שהחיבור לאירביד יתממש, ושהרכבת תביא איתה לאזור תיירות ופיתוח נוספים, אחרת יש כאן בזבוז עצום של כספי ציבור.
רכבת לבית שאן לבדה, מה גם שהיא מחוץ לעיר ומסיבות שונות העיר גם לא יכולה להתפתח לכיוונה, לא מצדיקה את ההשקעה האדירה הזו של 67 או 80 מלש"ח כמו שכתוב באתר נתיבי ישראל, שלא לדבר על 4 מיליארד של הקו כולו.

 
קצה תחום העבודות

רבד חדש בין מבני התחנה הישנים
קצת בהמשך זהו קו גבול העבודות לבינתיים.
נקווה מאוד שהחיבור לאירביד יתממש, ושהרכבת תביא איתה לאזור תיירות ופיתוח נוספים, אחרת יש כאן בזבוז עצום של כספי ציבור.
רכבת לבית שאן לבדה, מה גם שהיא מחוץ לעיר ומסיבות שונות העיר גם לא יכולה להתפתח לכיוונה, לא מצדיקה את ההשקעה האדירה הזו של 67 או 80 מלש"ח כמו שכתוב באתר נתיבי ישראל, שלא לדבר על 4 מיליארד של הקו כולו.
קצה תחום העבודות
לפי החישוב שלי היחס של ההשקעה על התחנה פר תושב היא כ-4500 ש"ח! (80 מיליון לחלק בקצת יותר מ-17,000 תושבים)

מישהו במשרד התחבורה עושה חישובים כאלה?

 

nitro11

New member
יש גם יישובים מסביב

קצה תחום העבודות
לפי החישוב שלי היחס של ההשקעה על התחנה פר תושב היא כ-4500 ש"ח! (80 מיליון לחלק בקצת יותר מ-17,000 תושבים)

מישהו במשרד התחבורה עושה חישובים כאלה?
יש גם יישובים מסביב
וגם העיר צפויה לגדול בעתיד הקרוב
 
חשיבותה של תחנת בית שאן

לפני המעבר מישן לחדש.
בתחנת בית שאן נמצא להתרשמותי מספר רב יותר של מבנים מתחנות הביניים האחרות של הקו. ככל הנראה נודעה לתחנה זו חשיבות יתרה בעבר ע"פ תחנות אחרות. אז מה היה לבית שאן שאין לאחרות?
חשיבותה של תחנת בית שאן
אם המדד לחשיבותה של תחנת בית שאן הוא מספר המבנים שהיו בה בסוף תקופת המנדט, אזי בין התחנות המקוריות (התורכיות) היא לא בולטת במיוחד, שכן בחיפה, בעפולה ובצמח היו יותר מבנים (ולא בכדי), ובכפר יהושע היה מספר דומה. שימו לב שכל הנקודות האלו הן הנקודות בהן היתה אספקת מים, בעוד שבתחנות המקוריות האחרות בין חיפה לצמח (שאטה וזהו, אח"כ גם בלד אלשיח' וכל מיני חניות קטנטנות) לא היתה.

עם זאת, בעת הקמתה היה בית שאן חריגה למדי, ובנויה הרבה יותר מכפר יהושע וכנראה גם יותר מעפולה המקורית. הסיבה לכך לא ידועה בודאות, אבל נהוג לחשוב שהאדמות הרבות בבעלות הסולטאן באיזור לא הזיקו לתחנה אז.
 

בועז ל

New member
אצל אבי במשרד

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
אצל אבי במשרד
ידידי המזגן שבמשרדו של מפקח התחנה והחום הנוראי ששורר בחוץ, מוציאים את החשק לסייר בתחנה. אנו מתעכבים קצת, משוחחים על הא ועל דא ולומדים את התחנה מהתרשימים שפרושים על הקיר.
כ-250 מקומות חניה יוכשרו בשלב א' של הקמת החניון ובהמשך יגיע גם שלב ב', הגישה לתחנה תביא לביצוע הסדרי תנועה חדשים בכביש 71 ועוד עניינים שיועלו בהמשך השרשור.





 

משה343

New member
בועז אתה בטוח שדווקא המזגן הוציא לך את החשק לסייר בתחנה ?

אצל אבי במשרד
ידידי המזגן שבמשרדו של מפקח התחנה והחום הנוראי ששורר בחוץ, מוציאים את החשק לסייר בתחנה. אנו מתעכבים קצת, משוחחים על הא ועל דא ולומדים את התחנה מהתרשימים שפרושים על הקיר.
כ-250 מקומות חניה יוכשרו בשלב א' של הקמת החניון ובהמשך יגיע גם שלב ב', הגישה לתחנה תביא לביצוע הסדרי תנועה חדשים בכביש 71 ועוד עניינים שיועלו בהמשך השרשור.
בועז אתה בטוח שדווקא המזגן הוציא לך את החשק לסייר בתחנה ?
אני גם בטוח שבכוונה הפלת לפקידה את הדף

ציתות [בועז] : סליחה אני חושב שנפל לך דף נייר

ציתות [פקידה] : וואי תודה רבה כן בדיוק זה הדף שחיפשתי אותו

 

בועז ל

New member
בהחלט! לא מצאתי בתחנה דברים מהסוג שאתה מעלה כאן.

בועז אתה בטוח שדווקא המזגן הוציא לך את החשק לסייר בתחנה ?
אני גם בטוח שבכוונה הפלת לפקידה את הדף

ציתות [בועז] : סליחה אני חושב שנפל לך דף נייר

ציתות [פקידה] : וואי תודה רבה כן בדיוק זה הדף שחיפשתי אותו
בהחלט! לא מצאתי בתחנה דברים מהסוג שאתה מעלה כאן.
 

alantan

New member
בועז הוא ג'נטלמן וגם אם היא היתה זו שהפילה את הדף, בטוחני

בועז אתה בטוח שדווקא המזגן הוציא לך את החשק לסייר בתחנה ?
אני גם בטוח שבכוונה הפלת לפקידה את הדף

ציתות [בועז] : סליחה אני חושב שנפל לך דף נייר

ציתות [פקידה] : וואי תודה רבה כן בדיוק זה הדף שחיפשתי אותו
בועז הוא ג'נטלמן וגם אם היא היתה זו שהפילה את הדף, בטוחני
שהוא היה ממהר להרימו עבורה בעצמו...
 

בועז ל

New member
יש לי הרגשה שאתה טועה, אחי.

בועז הוא ג'נטלמן וגם אם היא היתה זו שהפילה את הדף, בטוחני
שהוא היה ממהר להרימו עבורה בעצמו...
יש לי הרגשה שאתה טועה, אחי.
כשאני רואה מראות כאלה אני די בקלות שוכח את נימוסיי.

ודודו הממזר מכיר את החולשות שלי.
 

משה343

New member
בועז&אלן חשבתי לתומי ...

יש לי הרגשה שאתה טועה, אחי.
כשאני רואה מראות כאלה אני די בקלות שוכח את נימוסיי.

ודודו הממזר מכיר את החולשות שלי.
בועז&אלן חשבתי לתומי ...
שהנימוסים הבריטיים שלכם גוברים על כל מראות כאלה

בועז על איזה חולשות כבודו מדבר ?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מה יהיה שם מבחינת מסילות?

אצל אבי במשרד
ידידי המזגן שבמשרדו של מפקח התחנה והחום הנוראי ששורר בחוץ, מוציאים את החשק לסייר בתחנה. אנו מתעכבים קצת, משוחחים על הא ועל דא ולומדים את התחנה מהתרשימים שפרושים על הקיר.
כ-250 מקומות חניה יוכשרו בשלב א' של הקמת החניון ובהמשך יגיע גם שלב ב', הגישה לתחנה תביא לביצוע הסדרי תנועה חדשים בכביש 71 ועוד עניינים שיועלו בהמשך השרשור.
מה יהיה שם מבחינת מסילות?
אני רואה 4 קווים שישרתו את הרציפים. מה עוד? דיור, מגרש עריכה, משהו?
 

בועז ל

New member
פותחים בצד מזרח

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
פותחים בצד מזרח
בקצה המזרחי של אתר התחנה מוכשרת דרך גישה אל התחנה. מבט מזרחה מציג את המבנים ההיסטוריים של התחנה.

 

בועז ל

New member
מעבר להולכי רגל ורוכבי אופניים מתחת לפסים.

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
מעבר להולכי רגל ורוכבי אופניים מתחת לפסים.
בקצה המזרחי הבנוי של התחנה הוכן מעבר מתחת לפסים. שביל לרוכבי אופניים יעבור דרך האתר ההיסטורי ויחצה את המסילות. הכול נראה כאן כ"כ מושלם עד שנזכרים במזג האוויר.


 
היציאה מהמעבר

מעבר להולכי רגל ורוכבי אופניים מתחת לפסים.
בקצה המזרחי הבנוי של התחנה הוכן מעבר מתחת לפסים. שביל לרוכבי אופניים יעבור דרך האתר ההיסטורי ויחצה את המסילות. הכול נראה כאן כ"כ מושלם עד שנזכרים במזג האוויר.
היציאה מהמעבר
שביל האופניים שמגיע ממתחם התחנה הישנה ימשיך לאורך הקיר עד הכניסה לתחנה

 

בועז ל

New member
קיר דקורטיבי באורך 450 מ'.

שבתשתיות - תחנת הרכבת בבית שאן
שבת שלום, אמיגוס.
את תיעוד קטע הניהול המזרחי, בפרויקט מסילת העמק, אנו חותמים בסיור שערכנו אלי (גברת עם סלים) ואני בתחנת הרכבת בבית שאן.
67 מלש"ח מושקעים בתחנת הרכבת החדשה של העיר מתוך סך של ארבעה מיליארד ש"ח שמושקעים בהחזרתה של הרכבת לבית שאן. הסיור באתר הבנייה מעורר באופן טבעי כמה היבטים להתייחסות: מידת הצלחתו של הקו כקו נוסעים לאור מיקומה של התחנה, פוטנציאל האזור לשמש כמתחם דיור ותחזוקה עתידי ומבט לאחור אל העבר הרכבתי שידעה בית שאן - עבר שנראה בעיניי הבלתי מקצועיות כמכובד בהשוואה למה שהתקיים ביתר תחנות הביניים בקו . לפני שנתור בעינינו את הבונבוניירה שעתידה לקבל בית שאן, אבקש להודות מקרב לב למפקח התחנה, אבי ניר, מטעם חברת הניהול "עופר סלעי הנדסה". אצל עופר סלעי ואנשיו אין הפתעות ברמת השירות: תמיד הטוב ביותר. את השרשור אני מקדיש לאיש העמק שלנו, ori79, על תרומתו הגדולה בסיקור כמעט בלעדי של הפרויקט.
קיר דקורטיבי באורך 450 מ'.
בצד שמאל של התמונה מופיע פתח שביל היציאה של מעבר הולכי הרגל. מכאן ואילך מערבה נפרש קיר באורך 450 מ', שמשמש כקיר התמך של הסוללה. את החללים הנראים כעת בין עמודי הקיר ימלא קיר דקורטיבי בצבע שחור.

 

davidfainshtein

Member
מנהל
מישהו רוכב על אופניים החום הזה שם?

קיר דקורטיבי באורך 450 מ'.
בצד שמאל של התמונה מופיע פתח שביל היציאה של מעבר הולכי הרגל. מכאן ואילך מערבה נפרש קיר באורך 450 מ', שמשמש כקיר התמך של הסוללה. את החללים הנראים כעת בין עמודי הקיר ימלא קיר דקורטיבי בצבע שחור.
מישהו רוכב על אופניים החום הזה שם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה