שבתשתיות - תחנת האומה, A1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
נכון וחבל על המאמצים. אם תגענה הדמיות חדשות

באינטרנט לא מפורסם אפילו מייל שלהם,
ואני לא רוצה להטריד עסק פרטי בטלפון. אולי אני אנסה בהמשך עם ר"י.
נכון וחבל על המאמצים. אם תגענה הדמיות חדשות
לרכבת, תימצא דרכן גם לפורום.
 

בועז ל

New member
גם אני רוצה לראות תחנה שבעיצובה יש זיקה

נשמע לי תמוה משהו,
שבמאה ה-21, בפרוייקט שעלותו מאות מיליוני שקלים- מפרסמים כמות חד ספרתית של הדמיות באיכות בינונית במקרה הטוב.
אולי לא ניסחתי טוב את החששות שלי. אני לא רק חושש שלא ישקיעו מספיק- אלא שהשיא של פרוייקט של מעל 7 מיליארד ש"ח יהיה תחנה עם עיצוב משעמם שלא יעודד את הנוסעים להשתמש בה.
והתמונה שצירפת אפילו פחות מעודדת מההדמיה באתר של רכבת ישראל של התחנה כולה. עיצוב משעמם שלא קשור בשום צורה לירושלים. אני מקווה שההדמיות הספורות לא עושות צדק למבנה.
גם אני רוצה לראות תחנה שבעיצובה יש זיקה
רעיונית לירושלים ושהאתגר ההנדסי שבהקמתה אינו בא ע"ח העיצוב. עם זאת, הרבה יותר חשוב בעיניי שתהיה זו תחנה פונקציונאלית שתשרת היטב את הנוסעים וכבר ראינו תחנות נוסעים פונקציונאליות, נטולות עיצוב, שעושות את מלאכתן נאמנה.
 

darkshadow1

New member
ואני בטוח שגם רוב הציבור חושב ככה.

גם אני רוצה לראות תחנה שבעיצובה יש זיקה
רעיונית לירושלים ושהאתגר ההנדסי שבהקמתה אינו בא ע"ח העיצוב. עם זאת, הרבה יותר חשוב בעיניי שתהיה זו תחנה פונקציונאלית שתשרת היטב את הנוסעים וכבר ראינו תחנות נוסעים פונקציונאליות, נטולות עיצוב, שעושות את מלאכתן נאמנה.
ואני בטוח שגם רוב הציבור חושב ככה.
ויותר מזה- אני לא אופתע אם העלות של תחנה בעיצוב כזה לא הייתה גבוהה יותר מהעלות של התחנה שנבחרה. הביקורת שלי היא בעיקר על תהליך קבלת ההחלטות בנושאים כאלה: למה לא לשתף את הציבור? למה לא לעשות תחרות פתוחה, או לפחות תחרות כלשהי? למה כל תהליך העיצוב של מבנה מונומנטלי שנבנה במיקום אסטרטגי בכניסה לירושלים מתנהל מאחורי גבו של הציבור?
 

amit1270

New member
בוא לא ניסחף

ואני בטוח שגם רוב הציבור חושב ככה.
ויותר מזה- אני לא אופתע אם העלות של תחנה בעיצוב כזה לא הייתה גבוהה יותר מהעלות של התחנה שנבחרה. הביקורת שלי היא בעיקר על תהליך קבלת ההחלטות בנושאים כאלה: למה לא לשתף את הציבור? למה לא לעשות תחרות פתוחה, או לפחות תחרות כלשהי? למה כל תהליך העיצוב של מבנה מונומנטלי שנבנה במיקום אסטרטגי בכניסה לירושלים מתנהל מאחורי גבו של הציבור?
בוא לא ניסחף
מבנה התחנה לא יהיה מהבולטים בסביבה, שאמורה לעבור שדרוג רציני בשנים הקרובות ולהפוך ל"עיר מגדלים". יש תכנית כוללת לכל האזור והתחנה משתלבת בה בצורה טובה מאוד.
 

ibreheemmh

New member
תודה

גם אני רוצה לראות תחנה שבעיצובה יש זיקה
רעיונית לירושלים ושהאתגר ההנדסי שבהקמתה אינו בא ע"ח העיצוב. עם זאת, הרבה יותר חשוב בעיניי שתהיה זו תחנה פונקציונאלית שתשרת היטב את הנוסעים וכבר ראינו תחנות נוסעים פונקציונאליות, נטולות עיצוב, שעושות את מלאכתן נאמנה.
תודה
היי,
אומנם שלא יצא לי לכתוב תגובות מקודם,
אבל אני נכנס לפורום באופן שוטף וכל הכבוד לכולם,
אני חושב שבעדכון הזה רק חסרים עדכונים ותמונות לגשר 9 ,ולגשר 10 ,
 

davidfainshtein

Member
מנהל
להיפך הוא הנכון!

רבה!
דבר אחד שנעדר באופן די קבוע מהדיווחים מהסיורים בתחנת האומה הוא העיצוב הסופי של התחנה. אם אני לא טועה רכבת ישראל פרסמה סך הכל הדמיה אחת של התחנה ותו לא- ואני קצת חושש שבסופו של דבר ההשקעה האדירה שרואים בכל פעם מחדש בשרשורים תיעטף בעטיפה זולה ועלובה.
האם מנהלת הפרוייקט מסתירה את ההדמיות מהציבור- או שההדמיות האלה פשוט לא קיימות? האם כל פרט בתחנת האומה כבר סגור ויש חשש מביקורת ציבורית- או שפשוט אין לגורמים הרלוונטיים מושג איך התחנה תיראה בסופו של דבר?
להיפך הוא הנכון!
ההשקעה בעיצוב הפנים של התחנה היא עצומה ולפי מה שאני שומע - היא תהיה יפה מאוד.
 

kobi88l

New member
תודה רבה בועז! כמובן תודה ענקית לר"י!

תמונה אחרונה - בהמתנה ל...
פיר הדרגנועים, כמובן.
אם A1 הוא פרויקט הדגל ותחנת האומה היא היהלום שבכתר, הרי שהעולם התת"ק שמסתתר מתחת לתחנת האומה הוא השאור שבעיסה.

ולאחר דברי הפייטנות האלו אבהיר כי תחנת האומה מנותקת לחלוטין מרציפיה ומאולם הנוסעים שמתחתיה. למרות שמדובר במתחם אחד, קיימת מחיצה פיזית בשטח המונעת גישה בין שני תחומי המכרזים השונים. לטעמי האישי, העולם התת"ק העשיר שקיים מתחת למבנה התחנה מרתק לא פחות ממבנה התחנה. מעבר לשני הרציפים ואולם הנוסעים הענקי, מדובר בקומפלקס נרחב של פתחים ומנהרות גישור בין האלמנטים השונים. כך למשל, קיימים שישה מעברים, ממונהרים כמובן, בין רציפי התחנה לאולם הנוסעים. סמוך למבנה השירות שבמתחם משרד החוץ הישן קיימת "מנורת ארבעת הקנים" (כינוי שלי בעקבות ה"חנוכייה" שבפי הנהלת הפרויקט) המשמשת לאוורור. בנוסף, בתוך אולם הנוסעים קיימים פתחי נוספים למילוט ולפונקציות נוספות שטרם עמדתי על טיבן. בקיצור: מעניין ומרתק שם למטה.

בתמונה: פתחו העליון והעתידי של פיר הדרגנועים. 60 מ' מתחתיו הגיע צוות הכרייה של אולם הנוסעים למרחק 203 מ' - מה שאומר שבכל יום נתון ניתן להתחיל בכרייתו של הפיר המורכב. עד כאן שבתשתיות. מוצ"ש נסבל לכולנו. חבריי לסיור מוזמנים להמשיך את השרשור ולשפוך בתמונות את חמותם על הגויים
תודה רבה בועז! כמובן תודה ענקית לר"י!
האמת היא שאותי דווקא החלק התחתון של התחנה מעניין יותר. הרציפים ואולם הנוסעים.
לפי החישוב שלי, יהיו 6 דרגנועים בפיר. נכון?
 

darkshadow1

New member
בעבר דובר על שלושה.

תודה רבה בועז! כמובן תודה ענקית לר"י!
האמת היא שאותי דווקא החלק התחתון של התחנה מעניין יותר. הרציפים ואולם הנוסעים.
לפי החישוב שלי, יהיו 6 דרגנועים בפיר. נכון?
בעבר דובר על שלושה.
 

wantok

New member
עוד כמה תמונות

תמונה אחרונה - בהמתנה ל...
פיר הדרגנועים, כמובן.
אם A1 הוא פרויקט הדגל ותחנת האומה היא היהלום שבכתר, הרי שהעולם התת"ק שמסתתר מתחת לתחנת האומה הוא השאור שבעיסה.

ולאחר דברי הפייטנות האלו אבהיר כי תחנת האומה מנותקת לחלוטין מרציפיה ומאולם הנוסעים שמתחתיה. למרות שמדובר במתחם אחד, קיימת מחיצה פיזית בשטח המונעת גישה בין שני תחומי המכרזים השונים. לטעמי האישי, העולם התת"ק העשיר שקיים מתחת למבנה התחנה מרתק לא פחות ממבנה התחנה. מעבר לשני הרציפים ואולם הנוסעים הענקי, מדובר בקומפלקס נרחב של פתחים ומנהרות גישור בין האלמנטים השונים. כך למשל, קיימים שישה מעברים, ממונהרים כמובן, בין רציפי התחנה לאולם הנוסעים. סמוך למבנה השירות שבמתחם משרד החוץ הישן קיימת "מנורת ארבעת הקנים" (כינוי שלי בעקבות ה"חנוכייה" שבפי הנהלת הפרויקט) המשמשת לאוורור. בנוסף, בתוך אולם הנוסעים קיימים פתחי נוספים למילוט ולפונקציות נוספות שטרם עמדתי על טיבן. בקיצור: מעניין ומרתק שם למטה.

בתמונה: פתחו העליון והעתידי של פיר הדרגנועים. 60 מ' מתחתיו הגיע צוות הכרייה של אולם הנוסעים למרחק 203 מ' - מה שאומר שבכל יום נתון ניתן להתחיל בכרייתו של הפיר המורכב. עד כאן שבתשתיות. מוצ"ש נסבל לכולנו. חבריי לסיור מוזמנים להמשיך את השרשור ולשפוך בתמונות את חמותם על הגויים
עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
 

wantok

New member
מבט כללי על אתר העבודה של המבנה העליון

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
מבט כללי על אתר העבודה של המבנה העליון
המעבר לתחנה מרכזית בצד שמאל.
המעבר (הפעיל) לבנייני האומה מימין.
באמצע הבניה. במיפר המרכזי כמעט ולא ניתן להבחין מזווית זו.
 

wantok

New member
ובתוספת עגורן

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
ובתוספת עגורן
 

wantok

New member
המעבר לתחנה מרכזית

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
המעבר לתחנה מרכזית
 

wantok

New member
והגדלת זווית

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
והגדלת זווית
לשיפור תחושת קנה המידה
 

wantok

New member
ושוב המעבר לתחנה המרכזית

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
ושוב המעבר לתחנה המרכזית
 

wantok

New member
בקרוב חיינו יהיו תלויים בידיו של זה

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
בקרוב חיינו יהיו תלויים בידיו של זה
תרתי משמע
זהו מפעיל העגורן שמניף את סל היורדים את תוך הפיר
 

wantok

New member
הזרוע הביצועית

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
הזרוע הביצועית
של אותו עגורן
 

wantok

New member
סל שנצפה במערכה הראשונה...

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
סל שנצפה במערכה הראשונה...
 

wantok

New member
גרם המדרגות המוריד אותנו את תוך מבנה התחנה

עוד כמה תמונות
מצד אחד ברור לי שהתמונות של רמי ייתרו לחלוטין תוספת זו.
מצד שני אם לא אעלה כמה מהתמונות שלי יש לי הרגשה שהסתבכתי קשות עם בועזנו.
גרם המדרגות המוריד אותנו את תוך מבנה התחנה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה