שבתשתיות - תחנת האומה, A1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - תחנת האומה, A1

שבתשתיות - תחנת האומה, A1
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שנה של מאמצים, הפעלת לחצים וניסיונות בלתי פוסקים מצד הנהלת הפורום, נערך סוף-סוף סיור בתחנת האומה. הסיור, שנערך ביום ג' השבוע, אורגן ע"י דוברות הרכבת עבור העיתון "ידיעות אחרונות", שקיבל בלעדיות וראשוניות בהעלאת סיקור הסיור, ועבור הפורום הצנוע שלנו ששלח שבעה גולשים מטעמו לחוות את חוויית המעמקים שמעניקה התחנה.

אין זה סוד כי בקרב גורמים רבים ברכבת, אצל הקבלן המבצע ובחברת הניהול של הפרויקט, קיים חוסר התלהבות קבוע ביחס לקיום סיורים בתחנת האומה. מדובר באתר עבודה, שנושא בתוכו מגוון סכנות בטיחותיות: פיצוצים מאזור הרציפים, עבודה בגובה, תנועת כלים הנדסיים, פיגומים, מעברים צרים וכל שאר המאפיינים של אתר עבודה צפוף מן המניין. אך טבעי הוא שגורמי המקצוע המנהלים את האתר ינסו להרחיק מעליהם את כאבי הראש הכרוכים בכניסתם של מבקרים לאתר זה.

ולמרות זאת, בדרך לא דרך הצלחנו להשתלב באחד הסיורים הנדירים שמתקיימים בתחנת האומה, אף שעד לרגע האחרון לא היה ברור לנו לגמרי באיזו מתכונת נורשה להיכנס לאתר - כמה אנשים, אם בכלל, יורשו לרדת לתחתית הפיר? האמנם לא תהיה בעיה לרדת לגובה מינוס 22 המטרים המובטח? האם נזכה להסברים על המבנה האדריכלי ועוד כהנה וכהנה. עניין הירידה בסל המנוף לתחתית הפיר וכמותם של חברי הפורום שיזכו לנסיעה זו עמדו במרכז מאמצי הנהלת הפורום, שגם במהלך הסיור עצמו עסקה בנושא זה. בסופו של יום, שמחתי להיווכח שהצלחנו לזכות בנסיעה הנחשקת מטה את כל מי שחפץ בכך, למרות אכזבת-מה בכך שלא הותר לנו לסייר רגלית בתחתית הפיר. אני מקווה שחבריי, אשר נמנעה מהם הדריכה על אדמת הקודש בת מינוס 79 המטרים
ימצאו נחמה בכך שתחתית הפיר עדיין די עירומה מאלמנטים מעניינים וישאבו תקווה מעולם תת"ק מרתק לא פחות אשר נמצא ברציפי התחנה ואולם הנוסעים - עולם אשר מנותק לחלוטין ממבנה התחנה והגישה אליו אפשרית אך ורק מכיוון מנהרת הגישה בליפתא, שם לא צפויות לנו בעיות מיוחדות בתיאום סיור במקום.
 

בועז ל

New member
השלט הממוזער של הדוקטור + תודות.

שבתשתיות - תחנת האומה, A1
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שנה של מאמצים, הפעלת לחצים וניסיונות בלתי פוסקים מצד הנהלת הפורום, נערך סוף-סוף סיור בתחנת האומה. הסיור, שנערך ביום ג' השבוע, אורגן ע"י דוברות הרכבת עבור העיתון "ידיעות אחרונות", שקיבל בלעדיות וראשוניות בהעלאת סיקור הסיור, ועבור הפורום הצנוע שלנו ששלח שבעה גולשים מטעמו לחוות את חוויית המעמקים שמעניקה התחנה.

אין זה סוד כי בקרב גורמים רבים ברכבת, אצל הקבלן המבצע ובחברת הניהול של הפרויקט, קיים חוסר התלהבות קבוע ביחס לקיום סיורים בתחנת האומה. מדובר באתר עבודה, שנושא בתוכו מגוון סכנות בטיחותיות: פיצוצים מאזור הרציפים, עבודה בגובה, תנועת כלים הנדסיים, פיגומים, מעברים צרים וכל שאר המאפיינים של אתר עבודה צפוף מן המניין. אך טבעי הוא שגורמי המקצוע המנהלים את האתר ינסו להרחיק מעליהם את כאבי הראש הכרוכים בכניסתם של מבקרים לאתר זה.

ולמרות זאת, בדרך לא דרך הצלחנו להשתלב באחד הסיורים הנדירים שמתקיימים בתחנת האומה, אף שעד לרגע האחרון לא היה ברור לנו לגמרי באיזו מתכונת נורשה להיכנס לאתר - כמה אנשים, אם בכלל, יורשו לרדת לתחתית הפיר? האמנם לא תהיה בעיה לרדת לגובה מינוס 22 המטרים המובטח? האם נזכה להסברים על המבנה האדריכלי ועוד כהנה וכהנה. עניין הירידה בסל המנוף לתחתית הפיר וכמותם של חברי הפורום שיזכו לנסיעה זו עמדו במרכז מאמצי הנהלת הפורום, שגם במהלך הסיור עצמו עסקה בנושא זה. בסופו של יום, שמחתי להיווכח שהצלחנו לזכות בנסיעה הנחשקת מטה את כל מי שחפץ בכך, למרות אכזבת-מה בכך שלא הותר לנו לסייר רגלית בתחתית הפיר. אני מקווה שחבריי, אשר נמנעה מהם הדריכה על אדמת הקודש בת מינוס 79 המטרים
ימצאו נחמה בכך שתחתית הפיר עדיין די עירומה מאלמנטים מעניינים וישאבו תקווה מעולם תת"ק מרתק לא פחות אשר נמצא ברציפי התחנה ואולם הנוסעים - עולם אשר מנותק לחלוטין ממבנה התחנה והגישה אליו אפשרית אך ורק מכיוון מנהרת הגישה בליפתא, שם לא צפויות לנו בעיות מיוחדות בתיאום סיור במקום.
השלט הממוזער של הדוקטור + תודות.
תחילתו של הסיור בשער הגיא, שם התכנסנו לקבלת תדריך בטיחות ע"י דוד פייג, ממונה הבטיחות של חברת הניהול "דנה הנדסה" וסקירה של הפרויקט ע"י מיודענו מומחה המנהור מס' 1 ברכבת, סרגיי ז'לזניאקוב. בתום הסקירה הצטיידנו בקסדות, אפודים זוהרים ונעלי בטיחות, ונסענו דרך מנהרה מס' 2 אל גשר 8 בואכה פורטל מנהרה מס' 3. בנסיעה רצופה וללא הפסקות הגענו לתחנת האומה.

זה המקום להודות לכל מי שטרח בארגון ובהכנת הסיור.
לדוברת הרכבת, הגברת לירן גורדון ועוזרה שחר וייסמן, שבלעדיהם, ככל הנראה, סיור זה לא היה יוצא אל הפועל.
לראש מנהלת הפרויקט, דרור סופרו האגדי, שהבטיח 3 משתתפים בסיור וגם קיים.
לאיש שלנו בפרויקט, סרגיי ז'לזניאקוב, שקצרה היריעה מלפרט עד כמה הציבור והפורום בפרט חבים למסירותו ומקצועיותו הרבה.
לאשר, מנהל האתר מטעם הקבלן המבצע "רמט", שניווט את הסל עד לרגע האחרון שניתן - דקות ספורות לפני הפיצוץ באולם הנוסעים.
תודה מיוחדת, לאיתן ואייל מחברת הניהול "דנה הנדסה" על ההסברים הטכניים המקצועיים והמרתקים לעילא.

לסיום, תודה מראש לחבריי שהשתתפו בסיור: רמי'ש, ד"ר התחכמות עמית, עידן שלא מוכן לדבר (wontok)
, כב' הרב פיינשטיין, אילן ואורי. כולם הצטיידו במצלמות ואני בטוח שנזכה לראות מתמונותיהם.
בתמונה המוקדשת לאיש שלנו שעל השלטים: שלט ממוזער בכניסה לאתר המנהלת שבשער הגיא.
 

darkshadow1

New member
קראתי את הכתבה בידיעות,

השלט הממוזער של הדוקטור + תודות.
תחילתו של הסיור בשער הגיא, שם התכנסנו לקבלת תדריך בטיחות ע"י דוד פייג, ממונה הבטיחות של חברת הניהול "דנה הנדסה" וסקירה של הפרויקט ע"י מיודענו מומחה המנהור מס' 1 ברכבת, סרגיי ז'לזניאקוב. בתום הסקירה הצטיידנו בקסדות, אפודים זוהרים ונעלי בטיחות, ונסענו דרך מנהרה מס' 2 אל גשר 8 בואכה פורטל מנהרה מס' 3. בנסיעה רצופה וללא הפסקות הגענו לתחנת האומה.

זה המקום להודות לכל מי שטרח בארגון ובהכנת הסיור.
לדוברת הרכבת, הגברת לירן גורדון ועוזרה שחר וייסמן, שבלעדיהם, ככל הנראה, סיור זה לא היה יוצא אל הפועל.
לראש מנהלת הפרויקט, דרור סופרו האגדי, שהבטיח 3 משתתפים בסיור וגם קיים.
לאיש שלנו בפרויקט, סרגיי ז'לזניאקוב, שקצרה היריעה מלפרט עד כמה הציבור והפורום בפרט חבים למסירותו ומקצועיותו הרבה.
לאשר, מנהל האתר מטעם הקבלן המבצע "רמט", שניווט את הסל עד לרגע האחרון שניתן - דקות ספורות לפני הפיצוץ באולם הנוסעים.
תודה מיוחדת, לאיתן ואייל מחברת הניהול "דנה הנדסה" על ההסברים הטכניים המקצועיים והמרתקים לעילא.

לסיום, תודה מראש לחבריי שהשתתפו בסיור: רמי'ש, ד"ר התחכמות עמית, עידן שלא מוכן לדבר (wontok)
, כב' הרב פיינשטיין, אילן ואורי. כולם הצטיידו במצלמות ואני בטוח שנזכה לראות מתמונותיהם.
בתמונה המוקדשת לאיש שלנו שעל השלטים: שלט ממוזער בכניסה לאתר המנהלת שבשער הגיא.
קראתי את הכתבה בידיעות,
ולפחות אצלי נוצר רושם שהכתב לא במיוחד מתמצא בפרוייקט, בלשון המעטה. כמה אמירות שאני מצטט מהזיכרון:
"המנוף הרים אותנו לגובה 140 מטר"
"התחנה נמצאת 3 קומות מתחת לפני הקרקע"
"מירושלים לעזריאלי ב-28 דקות"
 

בועז ל

New member
אני שמח שהעלית את הנושא ראשון, שכן, עד לרגע

קראתי את הכתבה בידיעות,
ולפחות אצלי נוצר רושם שהכתב לא במיוחד מתמצא בפרוייקט, בלשון המעטה. כמה אמירות שאני מצטט מהזיכרון:
"המנוף הרים אותנו לגובה 140 מטר"
"התחנה נמצאת 3 קומות מתחת לפני הקרקע"
"מירושלים לעזריאלי ב-28 דקות"
אני שמח שהעלית את הנושא ראשון, שכן, עד לרגע
זה התלבטתי אם להתייחס לכתבה זו. אתה יותר מצודק באבחנתך והכתבה אכן סובלת מנתונים שגויים רבים, שאלה מביניהם שציטטת הם המביכים פחות. שים לב לנכתב בצמוד לתמונה מס' 2 בכתבה.
 

darkshadow1

New member
לצערי העיתון כבר בפח.

אני שמח שהעלית את הנושא ראשון, שכן, עד לרגע
זה התלבטתי אם להתייחס לכתבה זו. אתה יותר מצודק באבחנתך והכתבה אכן סובלת מנתונים שגויים רבים, שאלה מביניהם שציטטת הם המביכים פחות. שים לב לנכתב בצמוד לתמונה מס' 2 בכתבה.
לצערי העיתון כבר בפח.
אבל יחסית לעיתונות בישראל הכתבה הזאת עוד סבירה. שים לב להבדל בין הכותרת הראשית של הכתבה ב-nrg מהשבוע שעבר (שפורסמה כמו שהיא באתר הבית) לבין כותרת המשנה.
 

בועז ל

New member
ד"ר אביב אופיר: זה בשבילך!


לצערי העיתון כבר בפח.
אבל יחסית לעיתונות בישראל הכתבה הזאת עוד סבירה. שים לב להבדל בין הכותרת הראשית של הכתבה ב-nrg מהשבוע שעבר (שפורסמה כמו שהיא באתר הבית) לבין כותרת המשנה.
ד"ר אביב אופיר: זה בשבילך!

אין מלים...
 
ראשית - תודה על ההרמה להנחתה...

ד"ר אביב אופיר: זה בשבילך!

אין מלים...
ראשית - תודה על ההרמה להנחתה...
שנית, לעניין:
אני לא מבין למה אתה מתלונן על הכותרות. מה הבעייה עם שיווק של סיכוי של 0.000023 - כאירוע וודאי??

אכן שיא חדש של (אי) אמת בפרסום.

הכתבה מזכירה את הכינוי (הסלנגי, אבל לא נורא) של "חורי מנעול". הכוונה היא שישנם מקומות מסויימים *מאד* בתוך תחום השגיאה של המדידות שמעבר של Apophis בהם ב-2029 ו/או ב-2036 יביא את האסטרואיד לפגיעה עתידית בכדור הארץ - כמה עשורים אחר כך. האיזורים האלו הם כל כך קטנים שהם זכו לכינוי Keyhole הנ"ל.

ישנם כמה אובייקטים אחרים שמידת הסיכון שלהם - נכון להיום - גדולה יותר. ל-Apophis יצא שם של אסטרואיד מסוכן מאוד כי זמן קצר לאחר גילויו ב-2004 - כשהשגיאות על מסלולו היו גדולות מאוד יחסית - סיכוי הפגיעה ב-2029 היה גבוה, גבוה מאוד אפילו: 2.7% (זהו השיא, עד היום). עם הצטברות המדידות ירד סיכוי זה מאוד, עד שהיום ניתן לפסול לחלוטין פגיעה ב- 2029 או ב-2036, אך לא אחר כך (נאס"א מחשבת בד"כ 100 שנים קדימה). מדובר באסטרואיד לא קטן (320 מטר קוטר): לו סיכוי זה היה עולה לוודאות המשמעות של הפגיעה היתה גדולה כל כך שממשלות העולם היו חייבות להתערב באופן נחרץ ביותר, ללא שום קשר למשבר כלכלי זה או אחר.
 

בועז ל

New member
תודה רבה, דוק'! למדתי עוד משהו.

ראשית - תודה על ההרמה להנחתה...
שנית, לעניין:
אני לא מבין למה אתה מתלונן על הכותרות. מה הבעייה עם שיווק של סיכוי של 0.000023 - כאירוע וודאי??

אכן שיא חדש של (אי) אמת בפרסום.

הכתבה מזכירה את הכינוי (הסלנגי, אבל לא נורא) של "חורי מנעול". הכוונה היא שישנם מקומות מסויימים *מאד* בתוך תחום השגיאה של המדידות שמעבר של Apophis בהם ב-2029 ו/או ב-2036 יביא את האסטרואיד לפגיעה עתידית בכדור הארץ - כמה עשורים אחר כך. האיזורים האלו הם כל כך קטנים שהם זכו לכינוי Keyhole הנ"ל.

ישנם כמה אובייקטים אחרים שמידת הסיכון שלהם - נכון להיום - גדולה יותר. ל-Apophis יצא שם של אסטרואיד מסוכן מאוד כי זמן קצר לאחר גילויו ב-2004 - כשהשגיאות על מסלולו היו גדולות מאוד יחסית - סיכוי הפגיעה ב-2029 היה גבוה, גבוה מאוד אפילו: 2.7% (זהו השיא, עד היום). עם הצטברות המדידות ירד סיכוי זה מאוד, עד שהיום ניתן לפסול לחלוטין פגיעה ב- 2029 או ב-2036, אך לא אחר כך (נאס"א מחשבת בד"כ 100 שנים קדימה). מדובר באסטרואיד לא קטן (320 מטר קוטר): לו סיכוי זה היה עולה לוודאות המשמעות של הפגיעה היתה גדולה כל כך שממשלות העולם היו חייבות להתערב באופן נחרץ ביותר, ללא שום קשר למשבר כלכלי זה או אחר.
תודה רבה, דוק'! למדתי עוד משהו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא פלא, אם נזכרים בהתנהגות אותו כתב בתדרוך

אני שמח שהעלית את הנושא ראשון, שכן, עד לרגע
זה התלבטתי אם להתייחס לכתבה זו. אתה יותר מצודק באבחנתך והכתבה אכן סובלת מנתונים שגויים רבים, שאלה מביניהם שציטטת הם המביכים פחות. שים לב לנכתב בצמוד לתמונה מס' 2 בכתבה.
לא פלא, אם נזכרים בהתנהגות אותו כתב בתדרוך
התרשמתי שהנושא לא ממש מעניין אותו, כל זמן התדרוך הוא היה שקוע בשחלות טלפון ומדי כמה דקות בכלל עזב את החדר.
 

XrayCharlie

New member
קבל ציטוט אחד שווה נוסף

קראתי את הכתבה בידיעות,
ולפחות אצלי נוצר רושם שהכתב לא במיוחד מתמצא בפרוייקט, בלשון המעטה. כמה אמירות שאני מצטט מהזיכרון:
"המנוף הרים אותנו לגובה 140 מטר"
"התחנה נמצאת 3 קומות מתחת לפני הקרקע"
"מירושלים לעזריאלי ב-28 דקות"
קבל ציטוט אחד שווה נוסף
"גשרים תת קרקעיים"...
 

itamo

New member
למישהו יש סריקה או קישור לכתבה מידיעות ?

קראתי את הכתבה בידיעות,
ולפחות אצלי נוצר רושם שהכתב לא במיוחד מתמצא בפרוייקט, בלשון המעטה. כמה אמירות שאני מצטט מהזיכרון:
"המנוף הרים אותנו לגובה 140 מטר"
"התחנה נמצאת 3 קומות מתחת לפני הקרקע"
"מירושלים לעזריאלי ב-28 דקות"
למישהו יש סריקה או קישור לכתבה מידיעות ?
 

בועז ל

New member
יש סריקה, אבל קיימות זכויות יוצרים לכתבה.

למישהו יש סריקה או קישור לכתבה מידיעות ?
יש סריקה, אבל קיימות זכויות יוצרים לכתבה.
ניתן להעלות בפורום רק קישור (אם יימצא אחד כזה) לכתבה.
 
תודה רבה !
שרשור תמונות שלך

השלט הממוזער של הדוקטור + תודות.
תחילתו של הסיור בשער הגיא, שם התכנסנו לקבלת תדריך בטיחות ע"י דוד פייג, ממונה הבטיחות של חברת הניהול "דנה הנדסה" וסקירה של הפרויקט ע"י מיודענו מומחה המנהור מס' 1 ברכבת, סרגיי ז'לזניאקוב. בתום הסקירה הצטיידנו בקסדות, אפודים זוהרים ונעלי בטיחות, ונסענו דרך מנהרה מס' 2 אל גשר 8 בואכה פורטל מנהרה מס' 3. בנסיעה רצופה וללא הפסקות הגענו לתחנת האומה.

זה המקום להודות לכל מי שטרח בארגון ובהכנת הסיור.
לדוברת הרכבת, הגברת לירן גורדון ועוזרה שחר וייסמן, שבלעדיהם, ככל הנראה, סיור זה לא היה יוצא אל הפועל.
לראש מנהלת הפרויקט, דרור סופרו האגדי, שהבטיח 3 משתתפים בסיור וגם קיים.
לאיש שלנו בפרויקט, סרגיי ז'לזניאקוב, שקצרה היריעה מלפרט עד כמה הציבור והפורום בפרט חבים למסירותו ומקצועיותו הרבה.
לאשר, מנהל האתר מטעם הקבלן המבצע "רמט", שניווט את הסל עד לרגע האחרון שניתן - דקות ספורות לפני הפיצוץ באולם הנוסעים.
תודה מיוחדת, לאיתן ואייל מחברת הניהול "דנה הנדסה" על ההסברים הטכניים המקצועיים והמרתקים לעילא.

לסיום, תודה מראש לחבריי שהשתתפו בסיור: רמי'ש, ד"ר התחכמות עמית, עידן שלא מוכן לדבר (wontok)
, כב' הרב פיינשטיין, אילן ואורי. כולם הצטיידו במצלמות ואני בטוח שנזכה לראות מתמונותיהם.
בתמונה המוקדשת לאיש שלנו שעל השלטים: שלט ממוזער בכניסה לאתר המנהלת שבשער הגיא.
תודה רבה !
שרשור תמונות שלך
מעולה, כמו תמיד !
 
תודה רבה בוס ! מודה לך על המחשבה ש

תודה, דוק'. קבל עוד שי צנוע לאוסף.
וייתכן שיהיה עוד אחד בהמשך. בינתיים, לילה טוב. סחבק הרוג.
תודה רבה בוס ! מודה לך על המחשבה ש
שבעצירה לצד הדרך וצילום שלטים במיוחד בשבילי ועל כך תבורך בכל סוגי הברכות !
 

בועז ל

New member
בעיר של "שפיר"

שבתשתיות - תחנת האומה, A1
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שנה של מאמצים, הפעלת לחצים וניסיונות בלתי פוסקים מצד הנהלת הפורום, נערך סוף-סוף סיור בתחנת האומה. הסיור, שנערך ביום ג' השבוע, אורגן ע"י דוברות הרכבת עבור העיתון "ידיעות אחרונות", שקיבל בלעדיות וראשוניות בהעלאת סיקור הסיור, ועבור הפורום הצנוע שלנו ששלח שבעה גולשים מטעמו לחוות את חוויית המעמקים שמעניקה התחנה.

אין זה סוד כי בקרב גורמים רבים ברכבת, אצל הקבלן המבצע ובחברת הניהול של הפרויקט, קיים חוסר התלהבות קבוע ביחס לקיום סיורים בתחנת האומה. מדובר באתר עבודה, שנושא בתוכו מגוון סכנות בטיחותיות: פיצוצים מאזור הרציפים, עבודה בגובה, תנועת כלים הנדסיים, פיגומים, מעברים צרים וכל שאר המאפיינים של אתר עבודה צפוף מן המניין. אך טבעי הוא שגורמי המקצוע המנהלים את האתר ינסו להרחיק מעליהם את כאבי הראש הכרוכים בכניסתם של מבקרים לאתר זה.

ולמרות זאת, בדרך לא דרך הצלחנו להשתלב באחד הסיורים הנדירים שמתקיימים בתחנת האומה, אף שעד לרגע האחרון לא היה ברור לנו לגמרי באיזו מתכונת נורשה להיכנס לאתר - כמה אנשים, אם בכלל, יורשו לרדת לתחתית הפיר? האמנם לא תהיה בעיה לרדת לגובה מינוס 22 המטרים המובטח? האם נזכה להסברים על המבנה האדריכלי ועוד כהנה וכהנה. עניין הירידה בסל המנוף לתחתית הפיר וכמותם של חברי הפורום שיזכו לנסיעה זו עמדו במרכז מאמצי הנהלת הפורום, שגם במהלך הסיור עצמו עסקה בנושא זה. בסופו של יום, שמחתי להיווכח שהצלחנו לזכות בנסיעה הנחשקת מטה את כל מי שחפץ בכך, למרות אכזבת-מה בכך שלא הותר לנו לסייר רגלית בתחתית הפיר. אני מקווה שחבריי, אשר נמנעה מהם הדריכה על אדמת הקודש בת מינוס 79 המטרים
ימצאו נחמה בכך שתחתית הפיר עדיין די עירומה מאלמנטים מעניינים וישאבו תקווה מעולם תת"ק מרתק לא פחות אשר נמצא ברציפי התחנה ואולם הנוסעים - עולם אשר מנותק לחלוטין ממבנה התחנה והגישה אליו אפשרית אך ורק מכיוון מנהרת הגישה בליפתא, שם לא צפויות לנו בעיות מיוחדות בתיאום סיור במקום.
בעיר של "שפיר"
חברים, סבלנות בבקשה. אנו נעבור מסע קצר ונעצור במספר תחנות בדרך בטרם ננחת בתחנת האומה. עם כל הכבוד לפלא ההנדסי שמתקדם לא רע בכניסה לירושלים, יש לפנינו פרויקט מתגלגל לאורך הדרך, שגם בו מתקיימים שלבי ביצוע ראויים לדיווח.
נפתח בתמונה מקצהו של מסוע העפר המגיע ממנהרה מס' 3.
 

בועז ל

New member
דו"ח כריית המנהרות - מנהרה מס' 1

שבתשתיות - תחנת האומה, A1
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
לאחר שנה של מאמצים, הפעלת לחצים וניסיונות בלתי פוסקים מצד הנהלת הפורום, נערך סוף-סוף סיור בתחנת האומה. הסיור, שנערך ביום ג' השבוע, אורגן ע"י דוברות הרכבת עבור העיתון "ידיעות אחרונות", שקיבל בלעדיות וראשוניות בהעלאת סיקור הסיור, ועבור הפורום הצנוע שלנו ששלח שבעה גולשים מטעמו לחוות את חוויית המעמקים שמעניקה התחנה.

אין זה סוד כי בקרב גורמים רבים ברכבת, אצל הקבלן המבצע ובחברת הניהול של הפרויקט, קיים חוסר התלהבות קבוע ביחס לקיום סיורים בתחנת האומה. מדובר באתר עבודה, שנושא בתוכו מגוון סכנות בטיחותיות: פיצוצים מאזור הרציפים, עבודה בגובה, תנועת כלים הנדסיים, פיגומים, מעברים צרים וכל שאר המאפיינים של אתר עבודה צפוף מן המניין. אך טבעי הוא שגורמי המקצוע המנהלים את האתר ינסו להרחיק מעליהם את כאבי הראש הכרוכים בכניסתם של מבקרים לאתר זה.

ולמרות זאת, בדרך לא דרך הצלחנו להשתלב באחד הסיורים הנדירים שמתקיימים בתחנת האומה, אף שעד לרגע האחרון לא היה ברור לנו לגמרי באיזו מתכונת נורשה להיכנס לאתר - כמה אנשים, אם בכלל, יורשו לרדת לתחתית הפיר? האמנם לא תהיה בעיה לרדת לגובה מינוס 22 המטרים המובטח? האם נזכה להסברים על המבנה האדריכלי ועוד כהנה וכהנה. עניין הירידה בסל המנוף לתחתית הפיר וכמותם של חברי הפורום שיזכו לנסיעה זו עמדו במרכז מאמצי הנהלת הפורום, שגם במהלך הסיור עצמו עסקה בנושא זה. בסופו של יום, שמחתי להיווכח שהצלחנו לזכות בנסיעה הנחשקת מטה את כל מי שחפץ בכך, למרות אכזבת-מה בכך שלא הותר לנו לסייר רגלית בתחתית הפיר. אני מקווה שחבריי, אשר נמנעה מהם הדריכה על אדמת הקודש בת מינוס 79 המטרים
ימצאו נחמה בכך שתחתית הפיר עדיין די עירומה מאלמנטים מעניינים וישאבו תקווה מעולם תת"ק מרתק לא פחות אשר נמצא ברציפי התחנה ואולם הנוסעים - עולם אשר מנותק לחלוטין ממבנה התחנה והגישה אליו אפשרית אך ורק מכיוון מנהרת הגישה בליפתא, שם לא צפויות לנו בעיות מיוחדות בתיאום סיור במקום.
דו"ח כריית המנהרות - מנהרה מס' 1
הדו"ח יתחלק הפעם למנות קטנות שתוגשנה עבורכם לאורך השרשור עד להגעתו לתחנת האומה. נפתח בתמונה ממנהרה מס' 1 הדרומית, שכרייתה הושלמה ב-26 בנובמבר 2011. בפרק זמן קצר להפליא סיימו "מנרב" ו"מוסמטרוסטרוי" את הוצאתה חזרה של מכונת הכרייה לפורטל המערבי של המנהרה. באחד בפברואר 2013 עמדה המכונה על הרגליים והחלה נוגסת ברעבתנות את המנהרה הצפונית. גאולוגיית התוואי מוכרת לשתי השותפות, וכך בתום תקופת בקרה קצרה עובדת המכונה בקצב המקסימאלי שהוקצב עבורה: כ-24 עד 26 מ' ליום עבודה. נכון לתחילת השבוע הושג מרחק כרייה בן 360 מ' במנהרה הצפונית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה