שבתשתיות: סיור מעל קו אשקלון-ב"ש

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות: סיור מעל קו אשקלון-ב"ש

שבתשתיות: סיור מעל קו אשקלון-ב"ש
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
יום נאה עבר עלינו היום. ביום נאה שכזה אין טוב יותר מאשר טבילה הגונה בבוץ של מנהרה 4 מפרויקט A1. מנהרה 4, על סודותיה הרבים, אינה מעייפת או משעממת אותי לעולם, ולכן החלטתי להצטרף לסיור שערכה היום חברת הניהול "דנה הנדסה" לקבוצה גדולה של אנשי החוק. מטרת הסיור הייתה לחזור עם צילומים משופרים מאלה שראיתם בשבתשתיות הקודם, להתעדכן במידת האפשר בנעשה ולתור אחר מבנה מסוים ומסתורי במנהרה, שתכליתו אינה ידועה לי. כ-30 שוטרים, ביניהם מהנדסים, השתתפו בסיור היום. זו הפעם הראשונה שסיור כה רב-משתתפים נערך במנהרה 4 וכנראה שעל מנת לזכות בסיור כזה, עליך להימנות על נציגי החוק.
את הסיור סיימתי מלוכלך כהוגן, אך עם תמונות משופרות וכמה תיקוני מיקום קלים למידע שפורסם בשבתשתיות הקודם. בהזדמנות הקרובה אעלה תיקונים אלה.

מנהרה 4, כאמור, אינה נמאסת עליי, אך עם כל הכבוד לפרויקט הדגל מקנן בי החשש שהמנהרה עלולה להימאס על ששת קוראיי הנאמנים והיקרים. אי לכך, מדור התשתיות הפולקלוריסטי נודד השבת לדרום הלוהט, לסוף חודש אוגוסט, אז ריחף המסוק של אלבטרוס מעל קטע נתיבות-גורל בקו אשקלון-ב"ש והביא משם את קולקציית הקיץ של הקו.
נכון, חלפו ארבעה חודשים מאז צולמו התמונות ובמונחים של ביצוע תשתיות זה לא מעט זמן, אבל העובדה שמדובר בצילומי אוויר ובתוואי שהסיקור שהועלה ממנו דליל ביותר, החלטתי ב"ז להעלות את התמונות. קודם שנעלה על המסוק של אנדי (אין אוטובוס הפעם), אפתח בתמונה קבוצתית של מרבית נציגי החוק שהשתתפו בסיור. את המסע המרתק ומעורר קריאות התפעלות, שערך עבורם דן הולצמן בעל חברת "דנה הנדסה", לא תשכח מכונת הכביסה בקרוב.
 

בועז ל

New member
סיור אווירי בקטע מחלף גורל - נתיבות

שבתשתיות: סיור מעל קו אשקלון-ב"ש
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
יום נאה עבר עלינו היום. ביום נאה שכזה אין טוב יותר מאשר טבילה הגונה בבוץ של מנהרה 4 מפרויקט A1. מנהרה 4, על סודותיה הרבים, אינה מעייפת או משעממת אותי לעולם, ולכן החלטתי להצטרף לסיור שערכה היום חברת הניהול "דנה הנדסה" לקבוצה גדולה של אנשי החוק. מטרת הסיור הייתה לחזור עם צילומים משופרים מאלה שראיתם בשבתשתיות הקודם, להתעדכן במידת האפשר בנעשה ולתור אחר מבנה מסוים ומסתורי במנהרה, שתכליתו אינה ידועה לי. כ-30 שוטרים, ביניהם מהנדסים, השתתפו בסיור היום. זו הפעם הראשונה שסיור כה רב-משתתפים נערך במנהרה 4 וכנראה שעל מנת לזכות בסיור כזה, עליך להימנות על נציגי החוק.
את הסיור סיימתי מלוכלך כהוגן, אך עם תמונות משופרות וכמה תיקוני מיקום קלים למידע שפורסם בשבתשתיות הקודם. בהזדמנות הקרובה אעלה תיקונים אלה.

מנהרה 4, כאמור, אינה נמאסת עליי, אך עם כל הכבוד לפרויקט הדגל מקנן בי החשש שהמנהרה עלולה להימאס על ששת קוראיי הנאמנים והיקרים. אי לכך, מדור התשתיות הפולקלוריסטי נודד השבת לדרום הלוהט, לסוף חודש אוגוסט, אז ריחף המסוק של אלבטרוס מעל קטע נתיבות-גורל בקו אשקלון-ב"ש והביא משם את קולקציית הקיץ של הקו.
נכון, חלפו ארבעה חודשים מאז צולמו התמונות ובמונחים של ביצוע תשתיות זה לא מעט זמן, אבל העובדה שמדובר בצילומי אוויר ובתוואי שהסיקור שהועלה ממנו דליל ביותר, החלטתי ב"ז להעלות את התמונות. קודם שנעלה על המסוק של אנדי (אין אוטובוס הפעם), אפתח בתמונה קבוצתית של מרבית נציגי החוק שהשתתפו בסיור. את המסע המרתק ומעורר קריאות התפעלות, שערך עבורם דן הולצמן בעל חברת "דנה הנדסה", לא תשכח מכונת הכביסה בקרוב.
סיור אווירי בקטע מחלף גורל - נתיבות
אפתח בהודעה הרגילה לשרשורים אלה: על כל תמונות האוויר שבשרשור חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש כלשהו ללא הסכמתן של "רכבת ישראל" ו"אלבטרוס", בעלות הזכויות.
הודעה נוספת: את התמונות החלטתי להשאיר בגודלן המקורי מאחר שבדפדפן אקספלורר התמונות נפתחות תחילה בגודל מותאם למסך וקיימת אפשרות נוספת לפתוח את התמונה בחלון חדש. אז רגע לפני שמעירים לי שאקספלורר ומייקרוסופט זה איכס (כן-כן, אני מכיר את הזמירות האלו
) ומפנים אותי לכרום ופיירפוקס (עדיין לא בדקתי את אופן התצוגה בהם), אני סבור שהשארת הגודל הנוכחי (ועדיין לא הגודל המקורי!) תורמת ומעשירה את חוויית הצפייה. סיור נעים.

בתמונה: מבט צפונה לעבר מחלף הרכבות שסמוך לצומת גורל. הקו שבתמונה הנו כמובן הקו הראשי: קריית גת-ב"ש. הכביש הוא כביש 40.
 

luckydude

Member
תודה על התמונות! שאלה:

סיור אווירי בקטע מחלף גורל - נתיבות
אפתח בהודעה הרגילה לשרשורים אלה: על כל תמונות האוויר שבשרשור חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש כלשהו ללא הסכמתן של "רכבת ישראל" ו"אלבטרוס", בעלות הזכויות.
הודעה נוספת: את התמונות החלטתי להשאיר בגודלן המקורי מאחר שבדפדפן אקספלורר התמונות נפתחות תחילה בגודל מותאם למסך וקיימת אפשרות נוספת לפתוח את התמונה בחלון חדש. אז רגע לפני שמעירים לי שאקספלורר ומייקרוסופט זה איכס (כן-כן, אני מכיר את הזמירות האלו
) ומפנים אותי לכרום ופיירפוקס (עדיין לא בדקתי את אופן התצוגה בהם), אני סבור שהשארת הגודל הנוכחי (ועדיין לא הגודל המקורי!) תורמת ומעשירה את חוויית הצפייה. סיור נעים.

בתמונה: מבט צפונה לעבר מחלף הרכבות שסמוך לצומת גורל. הקו שבתמונה הנו כמובן הקו הראשי: קריית גת-ב"ש. הכביש הוא כביש 40.
תודה על התמונות! שאלה:
מה קורה עם המסילה השלישית בין גורל לב״ש צפון? עדיין עמוק בפריזר?
 

luckydude

Member
קיים תכנון לתוספת מסילה שלישית בין ב״ש צפון

על מה מדובר?
קיים תכנון לתוספת מסילה שלישית בין ב״ש צפון
וגורל. זה היה אמור להתבצע עם שדרוג הקו לב״ש ו/או מסילת אשקלון-ב״ש אבל כמו הרבה דברים אחרים זה נדחה (ע״ע הקשת למודיעין, תחנת רשל״צ מערב, מסילה שלישית בין ההגנה לשפירים וכו׳). עם זאת, פה ושם נעשו מספר הכנות למסילה השלישית בתוואי בכמה מוקדים.

המסילה השלישית חשובה בגלל התנועה הערה הצפויה של רכבות נוסעים ומשא בקטע הזה לאחר הפעלת מסילת אשקלון-ב״ש.
 

amirv

New member
ואוסיף על התוספת

קיים תכנון לתוספת מסילה שלישית בין ב״ש צפון
וגורל. זה היה אמור להתבצע עם שדרוג הקו לב״ש ו/או מסילת אשקלון-ב״ש אבל כמו הרבה דברים אחרים זה נדחה (ע״ע הקשת למודיעין, תחנת רשל״צ מערב, מסילה שלישית בין ההגנה לשפירים וכו׳). עם זאת, פה ושם נעשו מספר הכנות למסילה השלישית בתוואי בכמה מוקדים.

המסילה השלישית חשובה בגלל התנועה הערה הצפויה של רכבות נוסעים ומשא בקטע הזה לאחר הפעלת מסילת אשקלון-ב״ש.
ואוסיף על התוספת
התכנון הסופי מדבר על ארבע מסילות בין באר שבע צפון לקרית גת (ההתפצלות עם מסילת חלץ), ומבוסס על כך שרכבת ישראל תצליח להגשים את יעדיה בתחום המטענים ותוכל לייצר פעילות עניפה לאורך כל היום בין מישור רותם לנמל אשדוד.
מובן שזה סוג של ביצה ותרנגולת וכל עוד אין תשתית מסילות כך גם אין יכולת להגדיל את תעבורת המטענים,
 

Rubim88

New member
התכנון הזה מבוסס על גישה שאומרת

ואוסיף על התוספת
התכנון הסופי מדבר על ארבע מסילות בין באר שבע צפון לקרית גת (ההתפצלות עם מסילת חלץ), ומבוסס על כך שרכבת ישראל תצליח להגשים את יעדיה בתחום המטענים ותוכל לייצר פעילות עניפה לאורך כל היום בין מישור רותם לנמל אשדוד.
מובן שזה סוג של ביצה ותרנגולת וכל עוד אין תשתית מסילות כך גם אין יכולת להגדיל את תעבורת המטענים,
התכנון הזה מבוסס על גישה שאומרת
הגדלת קיבולת = אך ורק הגדלת מספר מסילות, חוץ מזה שהגישה הזו לא נכונה כלל. גם ההנחה הראשונית שיש בעיית קיבולת היא לא נכונה, ויש הרבה ראיות לזה(מסילת חלץ חד מסלתית, נתונים סטטיסטים של רכבות המשא בארץ)
 

luckydude

Member
פה המצב קצת שונה

התכנון הזה מבוסס על גישה שאומרת
הגדלת קיבולת = אך ורק הגדלת מספר מסילות, חוץ מזה שהגישה הזו לא נכונה כלל. גם ההנחה הראשונית שיש בעיית קיבולת היא לא נכונה, ויש הרבה ראיות לזה(מסילת חלץ חד מסלתית, נתונים סטטיסטים של רכבות המשא בארץ)
פה המצב קצת שונה
בגלל העירבוב בין רכבות הנוסעים והמשא שהפרמטרים התפעוליים שלהן (מהירות, תאוצה, אורך רכבת וכו׳) מאוד שונים אחד מהשני.
 

Rubim88

New member
זה נכון שתנועה מעורבת

פה המצב קצת שונה
בגלל העירבוב בין רכבות הנוסעים והמשא שהפרמטרים התפעוליים שלהן (מהירות, תאוצה, אורך רכבת וכו׳) מאוד שונים אחד מהשני.
זה נכון שתנועה מעורבת
גורמת להקטנת קיבולת המסילה ביחס לקיבולת מירבית, אבל יש דרכים אחרות להגדלת קיבולת תעבורה(לא של המסילה אלא קיבולת של נוסעים/משא) חוץ מהגדלת הקיבולת של המסילה עצמה ע"י תוספת מסילות. והכי חשוב זה בכלל להיות בטוחים שיש בעיית קיבולת אך כשמסתכלים על הנתונים הסטטיסטים לא רואים כזו.

אגב לאורך רכבת אין השפעה ישירה על הקיבולת, מכיוון שאורך מקטע איתות חייב להיות גדול מאורך רכבת. גם קטר יחיד וגם רכבת משא ארוכה תופסים את אותו "בלוק", מה שחשוב היא המהירות - שקובעת כמה זמן הבלוק הזה יהיה תפוס.
 

Rubim88

New member
נראה שהסברתי את זה בצורה לא מדוייקת

זה נכון שתנועה מעורבת
גורמת להקטנת קיבולת המסילה ביחס לקיבולת מירבית, אבל יש דרכים אחרות להגדלת קיבולת תעבורה(לא של המסילה אלא קיבולת של נוסעים/משא) חוץ מהגדלת הקיבולת של המסילה עצמה ע"י תוספת מסילות. והכי חשוב זה בכלל להיות בטוחים שיש בעיית קיבולת אך כשמסתכלים על הנתונים הסטטיסטים לא רואים כזו.

אגב לאורך רכבת אין השפעה ישירה על הקיבולת, מכיוון שאורך מקטע איתות חייב להיות גדול מאורך רכבת. גם קטר יחיד וגם רכבת משא ארוכה תופסים את אותו "בלוק", מה שחשוב היא המהירות - שקובעת כמה זמן הבלוק הזה יהיה תפוס.
נראה שהסברתי את זה בצורה לא מדוייקת
אז תיקון להערה: הכוונה הייתה שאורך המקטעים קבוע ורכבות באורכים שונים תופסות את אותו מקטע, ההשפעה של האורך באה בצורה עקיפה, דרך הזמן שנדרש לרכבת לפנות את המקטע(נבדק ע"י מוני צירים/מעגלי חשמל).
 

easylivin

New member
זה פיצ'ר של תפוז שעובד בכל הדפדפנים

סיור אווירי בקטע מחלף גורל - נתיבות
אפתח בהודעה הרגילה לשרשורים אלה: על כל תמונות האוויר שבשרשור חלות זכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש כלשהו ללא הסכמתן של "רכבת ישראל" ו"אלבטרוס", בעלות הזכויות.
הודעה נוספת: את התמונות החלטתי להשאיר בגודלן המקורי מאחר שבדפדפן אקספלורר התמונות נפתחות תחילה בגודל מותאם למסך וקיימת אפשרות נוספת לפתוח את התמונה בחלון חדש. אז רגע לפני שמעירים לי שאקספלורר ומייקרוסופט זה איכס (כן-כן, אני מכיר את הזמירות האלו
) ומפנים אותי לכרום ופיירפוקס (עדיין לא בדקתי את אופן התצוגה בהם), אני סבור שהשארת הגודל הנוכחי (ועדיין לא הגודל המקורי!) תורמת ומעשירה את חוויית הצפייה. סיור נעים.

בתמונה: מבט צפונה לעבר מחלף הרכבות שסמוך לצומת גורל. הקו שבתמונה הנו כמובן הקו הראשי: קריית גת-ב"ש. הכביש הוא כביש 40.
זה פיצ'ר של תפוז שעובד בכל הדפדפנים
מאז שהמנוע של תפוז עודכן, בהחלט כדאי להעלות תמונות בגודל המקורי.
 

luckydude

Member
בנוסף,

זה פיצ'ר של תפוז שעובד בכל הדפדפנים
מאז שהמנוע של תפוז עודכן, בהחלט כדאי להעלות תמונות בגודל המקורי.
בנוסף,
ברוב הדפדפנים אפשר להתקין תוספים שמאפשרים להגדיל ולהתקין תמונות בקלות. גם ההתקנה שלהם אינה מסובכת.
 

בועז ל

New member
מחלף הרכבות בצומת גורל.

שבתשתיות: סיור מעל קו אשקלון-ב"ש
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
יום נאה עבר עלינו היום. ביום נאה שכזה אין טוב יותר מאשר טבילה הגונה בבוץ של מנהרה 4 מפרויקט A1. מנהרה 4, על סודותיה הרבים, אינה מעייפת או משעממת אותי לעולם, ולכן החלטתי להצטרף לסיור שערכה היום חברת הניהול "דנה הנדסה" לקבוצה גדולה של אנשי החוק. מטרת הסיור הייתה לחזור עם צילומים משופרים מאלה שראיתם בשבתשתיות הקודם, להתעדכן במידת האפשר בנעשה ולתור אחר מבנה מסוים ומסתורי במנהרה, שתכליתו אינה ידועה לי. כ-30 שוטרים, ביניהם מהנדסים, השתתפו בסיור היום. זו הפעם הראשונה שסיור כה רב-משתתפים נערך במנהרה 4 וכנראה שעל מנת לזכות בסיור כזה, עליך להימנות על נציגי החוק.
את הסיור סיימתי מלוכלך כהוגן, אך עם תמונות משופרות וכמה תיקוני מיקום קלים למידע שפורסם בשבתשתיות הקודם. בהזדמנות הקרובה אעלה תיקונים אלה.

מנהרה 4, כאמור, אינה נמאסת עליי, אך עם כל הכבוד לפרויקט הדגל מקנן בי החשש שהמנהרה עלולה להימאס על ששת קוראיי הנאמנים והיקרים. אי לכך, מדור התשתיות הפולקלוריסטי נודד השבת לדרום הלוהט, לסוף חודש אוגוסט, אז ריחף המסוק של אלבטרוס מעל קטע נתיבות-גורל בקו אשקלון-ב"ש והביא משם את קולקציית הקיץ של הקו.
נכון, חלפו ארבעה חודשים מאז צולמו התמונות ובמונחים של ביצוע תשתיות זה לא מעט זמן, אבל העובדה שמדובר בצילומי אוויר ובתוואי שהסיקור שהועלה ממנו דליל ביותר, החלטתי ב"ז להעלות את התמונות. קודם שנעלה על המסוק של אנדי (אין אוטובוס הפעם), אפתח בתמונה קבוצתית של מרבית נציגי החוק שהשתתפו בסיור. את המסע המרתק ומעורר קריאות התפעלות, שערך עבורם דן הולצמן בעל חברת "דנה הנדסה", לא תשכח מכונת הכביסה בקרוב.
מחלף הרכבות בצומת גורל.
מקום החיבור של הקו הראשי עם קו אשקלון-ב"ש. כל שצריך לדעת הוא שכיוון הצילום הוא צפון וכיוון הנסיעה ברכבות בארץ מתבצע במסילה השמאלית - אז נכון שאין כבר צורך להסביר כיצד תתנהל תנועת הרכבות במחלף?
 

בועז ל

New member
תצלום עזר - תרשים התוואי.

שבתשתיות: סיור מעל קו אשקלון-ב"ש
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
יום נאה עבר עלינו היום. ביום נאה שכזה אין טוב יותר מאשר טבילה הגונה בבוץ של מנהרה 4 מפרויקט A1. מנהרה 4, על סודותיה הרבים, אינה מעייפת או משעממת אותי לעולם, ולכן החלטתי להצטרף לסיור שערכה היום חברת הניהול "דנה הנדסה" לקבוצה גדולה של אנשי החוק. מטרת הסיור הייתה לחזור עם צילומים משופרים מאלה שראיתם בשבתשתיות הקודם, להתעדכן במידת האפשר בנעשה ולתור אחר מבנה מסוים ומסתורי במנהרה, שתכליתו אינה ידועה לי. כ-30 שוטרים, ביניהם מהנדסים, השתתפו בסיור היום. זו הפעם הראשונה שסיור כה רב-משתתפים נערך במנהרה 4 וכנראה שעל מנת לזכות בסיור כזה, עליך להימנות על נציגי החוק.
את הסיור סיימתי מלוכלך כהוגן, אך עם תמונות משופרות וכמה תיקוני מיקום קלים למידע שפורסם בשבתשתיות הקודם. בהזדמנות הקרובה אעלה תיקונים אלה.

מנהרה 4, כאמור, אינה נמאסת עליי, אך עם כל הכבוד לפרויקט הדגל מקנן בי החשש שהמנהרה עלולה להימאס על ששת קוראיי הנאמנים והיקרים. אי לכך, מדור התשתיות הפולקלוריסטי נודד השבת לדרום הלוהט, לסוף חודש אוגוסט, אז ריחף המסוק של אלבטרוס מעל קטע נתיבות-גורל בקו אשקלון-ב"ש והביא משם את קולקציית הקיץ של הקו.
נכון, חלפו ארבעה חודשים מאז צולמו התמונות ובמונחים של ביצוע תשתיות זה לא מעט זמן, אבל העובדה שמדובר בצילומי אוויר ובתוואי שהסיקור שהועלה ממנו דליל ביותר, החלטתי ב"ז להעלות את התמונות. קודם שנעלה על המסוק של אנדי (אין אוטובוס הפעם), אפתח בתמונה קבוצתית של מרבית נציגי החוק שהשתתפו בסיור. את המסע המרתק ומעורר קריאות התפעלות, שערך עבורם דן הולצמן בעל חברת "דנה הנדסה", לא תשכח מכונת הכביסה בקרוב.
תצלום עזר - תרשים התוואי.
 

בועז ל

New member
סביר להניח שמדובר בזמינות קרקעות.

למה עשו את הקשת ביציאה מב"ש?
למה לא עשו את הפיצול כבר בשכונת רמות מערבה?
סביר להניח שמדובר בזמינות קרקעות.
אחד הפרמטרים העיקריים בבחירת תוואי מתייחס לנוחות הביצוע ולאפשרות המועדפת ולפיה צריך להימנע ככל האפשר ממכשולים (וב"מכשולים" אני מתכוון לאלף ואחד דברים שעלולים לעכב או לתקוע את הפרויקט) לאורך התוואי. אין לי מידע ספציפי על בחירת התוואי הנוכחי, אבל אני יכול לשער שאלו היו הסיבות.
 

Rubim88

New member
יתכן שזה בגלל תוואי טופוגרפי

למה עשו את הקשת ביציאה מב"ש?
למה לא עשו את הפיצול כבר בשכונת רמות מערבה?
יתכן שזה בגלל תוואי טופוגרפי
האזור שם מרובה גבעות וואדיות, המסילה מתוכננת לתנועה מעורבת(רכבות נוסעים ורכבות משא כבדות), מה שאומר שיפוע מקס' של 1.3 אחוז. כדי לשמור על שיפוע כזה בתוואי הזה היה צריך לבנות הרבה גשרים+חציבות בגבעות ויתכן שבגלל זה נבחר תוואי נוח יותר. תוספת המרחק היא 4 ק"מ אבל במהירויות שרכבות הנוסעים צפויות לנסוע שם זה לא יותר מ2 דקות תוספת.
 

olli3

New member
מנהל
עתידה לקום תחנת רכבת בכניסה הצפונית לבאר שבע.

למה עשו את הקשת ביציאה מב"ש?
למה לא עשו את הפיצול כבר בשכונת רמות מערבה?
עתידה לקום תחנת רכבת בכניסה הצפונית לבאר שבע.
כך הבנתי ממחלקת תשתיות במשרד התחבורה.

התחנה עתידה לקום ממש מצפון לגשר רגר, אבל לא בשנים הקרובות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה