שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.

מצב
הנושא נעול.


שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
 

בועז ל

New member
תצלומי אוויר של תחנת עפולה

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תצלומי אוויר של תחנת עפולה
ששת קוראיי היקרים, בקושי הספקתי לחתום את השרשור ובדקות אלו ממש נחתו בתיבת הדוא"ל שלי תצלומי אוויר באדיבות "עופר סלעי הנדסה". אז נכון שכבר העליתי על נס את השעות הבלתי שגרתיות שבהן עופר עובד, אבל שירות שכזה מצליח להפתיע אפילו את סחבקכם הקשיש, שכבר זכה לעבוד מול אוקיינוס של רפרנטים.


 

בועז ל

New member
תמונה שעושה סדר.

תצלומי אוויר של תחנת עפולה
ששת קוראיי היקרים, בקושי הספקתי לחתום את השרשור ובדקות אלו ממש נחתו בתיבת הדוא"ל שלי תצלומי אוויר באדיבות "עופר סלעי הנדסה". אז נכון שכבר העליתי על נס את השעות הבלתי שגרתיות שבהן עופר עובד, אבל שירות שכזה מצליח להפתיע אפילו את סחבקכם הקשיש, שכבר זכה לעבוד מול אוקיינוס של רפרנטים.
תמונה שעושה סדר.
בצד השמאלי של התמונה מופיע כביש 60 הדו-מסלולי דו-נתיבי (אוףףף..איזה מינוח מתיש!). אם ב-
היה מי שמבין את חשיבותן של תמונות ברזולוציה גבוהה, יכולתם להבחין ביתר קלות גם בניצביו של גשר 700 המטרים שחוצה את כביש 60.
עוד ניתן לראות בצד השמאלי את צומת הכבישים 60/65. בהמשך, לאחר תחנת עפולה, יצטרך הוואי להתמודד גם עם חציית כביש משמעותי זה. הרחוב שנושא עליו את שני מעגלי התנועה הוא רחוב יואש דובנוב. אני מניח שגזירה מצומצמת זו של התוואי מלמדת משהו על מורכבותו של הפרויקט. ועוד הבהרה: תחנת עפולה מופיעה תחת הסימון ב-5 בעוד סחבקכם ציין כל העת את קטע ב-2. ובכן, מאחר שתחנת עפולה מבוצעת במכרז נפרד, היא נושאת סימון אחר משל הקטע בו היא עוברת ואשר מסתיים במרחביה.
 

easylivin

New member
טיפ קטן לששת קוראיך הנאמנים: לצפייה ברזולוציה המלאה

תמונה שעושה סדר.
בצד השמאלי של התמונה מופיע כביש 60 הדו-מסלולי דו-נתיבי (אוףףף..איזה מינוח מתיש!). אם ב-
היה מי שמבין את חשיבותן של תמונות ברזולוציה גבוהה, יכולתם להבחין ביתר קלות גם בניצביו של גשר 700 המטרים שחוצה את כביש 60.
עוד ניתן לראות בצד השמאלי את צומת הכבישים 60/65. בהמשך, לאחר תחנת עפולה, יצטרך הוואי להתמודד גם עם חציית כביש משמעותי זה. הרחוב שנושא עליו את שני מעגלי התנועה הוא רחוב יואש דובנוב. אני מניח שגזירה מצומצמת זו של התוואי מלמדת משהו על מורכבותו של הפרויקט. ועוד הבהרה: תחנת עפולה מופיעה תחת הסימון ב-5 בעוד סחבקכם ציין כל העת את קטע ב-2. ובכן, מאחר שתחנת עפולה מבוצעת במכרז נפרד, היא נושאת סימון אחר משל הקטע בו היא עוברת ואשר מסתיים במרחביה.
טיפ קטן לששת קוראיך הנאמנים: לצפייה ברזולוציה המלאה
קליק ימני על התמונה -> View Image או משהו כמו "פתח תמונה". זה יגרום לתמונה להיפתח על גבי מסך מלא. רק שימו לב שאחר כך תיאלצו לחזור עם Back ("חזור") ולחפש מחדש את ההודעה שצפיתם בה.
 
בכרום: Open image in new tab

טיפ קטן לששת קוראיך הנאמנים: לצפייה ברזולוציה המלאה
קליק ימני על התמונה -> View Image או משהו כמו "פתח תמונה". זה יגרום לתמונה להיפתח על גבי מסך מלא. רק שימו לב שאחר כך תיאלצו לחזור עם Back ("חזור") ולחפש מחדש את ההודעה שצפיתם בה.
בכרום: Open image in new tab
 

בועז ל

New member
תודה על הטיפ, אריק. ב-IE11 לא ניתן לפתוח בחלונית חדשה

טיפ קטן לששת קוראיך הנאמנים: לצפייה ברזולוציה המלאה
קליק ימני על התמונה -> View Image או משהו כמו "פתח תמונה". זה יגרום לתמונה להיפתח על גבי מסך מלא. רק שימו לב שאחר כך תיאלצו לחזור עם Back ("חזור") ולחפש מחדש את ההודעה שצפיתם בה.
תודה על הטיפ, אריק. ב-IE11 לא ניתן לפתוח בחלונית חדשה
את התמונה. מעבר לכך, וזאת בעיה כבר שמשותפת לשני הדפדפנים: תמונה שהועלתה במקור במסגרת מגבלת הנפח המותרת אך ברזולוציה גבוהה, אינה מוצגת ברזולוציית המקור והגודל המקסימלי שהצלחתי לקבל לרוחב תמונה עומד על 1,280 פיקסלים. לדוגמא: תמונה במימדים של 3KX2K פיקסלים מצטמצמת ברוחבה ל-1,280 פיקסלים בלבד.

 

בועז ל

New member
תצ"א - הרציף הצפוני בתחנת עפולה

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תצ"א - הרציף הצפוני בתחנת עפולה

 

בועז ל

New member
תחנת עפולה - השלט של הד"ר

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תחנת עפולה - השלט של הד"ר
אבל שוב: זו רק
שמונעת ממנו לקרוא את הכתוב בשלט. בתצלום המקורי שבידי הדבר ניתן.

 

בועז ל

New member
שטח נרחב לחניה

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
שטח נרחב לחניה
התחנה תכיל כ-1,000 מקומות חניה בשלב ב' של ביצוע החניונים.

 

בועז ל

New member
תצלום אוויר אחרון והתייחסות לחיבור לירדן.

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תצלום אוויר אחרון והתייחסות לחיבור לירדן.
על רקע תצלום האוויר האחרון אוסיף נושא נוסף שזכה להתייחסות בסיור: החיבור לירדן. מי שהביט במפת הוואי הבחין בעיקול הגדול שעושה התוואי בקטע שבין בית שאן לגבול. מדובר בקשת בת 16 ק"מ שמאריכה מאוד את התוואי, אך מטרתה היא להתגבר על הפרש גובה של 200 מ' אשר היה מוביל את התוואי לשיפוע חריג של 4%. הפעלת הקו הייתה אפשרית אמנם במצב שכזה, אך התפעול השוטף היה מתייקר מאוד. אי לכך, הוחלט על השקעה נוספת בתשתית והארכת התוואי (שאין לכך חשיבות גדולה כמו ברכבות נוסעים) ע"פ תפעול יקר שמחייב שימוש בקטרים נוספים פר רכבת. רות סוף.

 

amit1270

New member
תודות + התייחסות שלי לתחנת עפולה (מיקום)

תצלום אוויר אחרון והתייחסות לחיבור לירדן.
על רקע תצלום האוויר האחרון אוסיף נושא נוסף שזכה להתייחסות בסיור: החיבור לירדן. מי שהביט במפת הוואי הבחין בעיקול הגדול שעושה התוואי בקטע שבין בית שאן לגבול. מדובר בקשת בת 16 ק"מ שמאריכה מאוד את התוואי, אך מטרתה היא להתגבר על הפרש גובה של 200 מ' אשר היה מוביל את התוואי לשיפוע חריג של 4%. הפעלת הקו הייתה אפשרית אמנם במצב שכזה, אך התפעול השוטף היה מתייקר מאוד. אי לכך, הוחלט על השקעה נוספת בתשתית והארכת התוואי (שאין לכך חשיבות גדולה כמו ברכבות נוסעים) ע"פ תפעול יקר שמחייב שימוש בקטרים נוספים פר רכבת. רות סוף.
תודות + התייחסות שלי לתחנת עפולה (מיקום)
קודם כל תודה ענקית למדריך שלנו גיא שבשל מסירותו יוצאת הדופן (שכללה עצירה בכל מקום שהיה מה לצלם) הסיור שלנו התקדם לאט כל כך ולא הספקנו את כל מה שתכננו (וטוב שכך - את בית שאן כדאי לעשות בשעת בוקר מוקדמת או מנובמבר וצפונה). תודה גדולה גם לאבי מתחנת עפולה על ההסברים מאירי העיניים וההשתדלות מעל ומעבר למרות שאנחנו לא מה-BBC.
וכמובן תודה לבועז קלי-קלות האחד והיחיד שמצליח כל פעם מחדש להפתיע וליצור, כאילו יש מאין, קשרים עם אנשי מקצוע (ואני יודע כמה זה קשה) ולחבר את הפורום למקורות מידע חשובים. תודה רבה לאלי על החברה והעניין והתמונות המעולות.

לגבי תחנת עפולה - כפי שבוודאי שמתם לב מהתמונות, התחנה עצמה מוקפת שדות באמצע "שום מקום" ומרוחקת מכל מוקד עניין אמיתי. במהלך הסיור הבחנתי שליד מרחביה (היכן שהמסילה חוצה את כביש 71) יש אזור תעשיה שיכול להתפתח עוד יותר כאזור תעסוקה אם תחנת הרכבת הייתה ממוקמת שם, ובכלל נראה יותר מחובר לעיר. מחשבותיי קיבלו חיזוק גם במהלך הסיור בתחנה כשאחד מאנשי המקצוע אמר שיתכן שזה מיקום עדיף. הבנתי גם שאחת הסיבות לכך שהתחנה לא מוקמה שם היא קרבה למגורים (לדעתי זה צריך להיות ההפך... בכל מקרה לא מדובר בקרבה של ממש וגם ככה תהיה שם מסילה, חלקה בחפיר ובמנהרה).
בכל זאת יש נקודת אור. תחנת עפולה, בניגוד לתחנת נתיבות למשל, נבנית בסמוך לצירי תנועה ראשיים ונהנית מנגישות טובה. בנוסף לכך, כפי שהוזכר כאן, התחנה המרכזית של עפולה אמורה לעבור למגרש הצמוד לתחנה ממזרח וליצור מרכז תחבורתי אזורי גדול. גם השדות החקלאיים סביב התחנה לא יישארו כאלה לאורך זמן, וביחוד אלה שנותרו כלואים בין כבישים ומסילות, וזה ככל הנראה מעיד על תנופת פיתוח צפויה והסבת השטח למסחר ואולי גם לתעסוקה.

 
המצב ישתפר לאחר השלמת כביש עוקף עפולה

תודות + התייחסות שלי לתחנת עפולה (מיקום)
קודם כל תודה ענקית למדריך שלנו גיא שבשל מסירותו יוצאת הדופן (שכללה עצירה בכל מקום שהיה מה לצלם) הסיור שלנו התקדם לאט כל כך ולא הספקנו את כל מה שתכננו (וטוב שכך - את בית שאן כדאי לעשות בשעת בוקר מוקדמת או מנובמבר וצפונה). תודה גדולה גם לאבי מתחנת עפולה על ההסברים מאירי העיניים וההשתדלות מעל ומעבר למרות שאנחנו לא מה-BBC.
וכמובן תודה לבועז קלי-קלות האחד והיחיד שמצליח כל פעם מחדש להפתיע וליצור, כאילו יש מאין, קשרים עם אנשי מקצוע (ואני יודע כמה זה קשה) ולחבר את הפורום למקורות מידע חשובים. תודה רבה לאלי על החברה והעניין והתמונות המעולות.

לגבי תחנת עפולה - כפי שבוודאי שמתם לב מהתמונות, התחנה עצמה מוקפת שדות באמצע "שום מקום" ומרוחקת מכל מוקד עניין אמיתי. במהלך הסיור הבחנתי שליד מרחביה (היכן שהמסילה חוצה את כביש 71) יש אזור תעשיה שיכול להתפתח עוד יותר כאזור תעסוקה אם תחנת הרכבת הייתה ממוקמת שם, ובכלל נראה יותר מחובר לעיר. מחשבותיי קיבלו חיזוק גם במהלך הסיור בתחנה כשאחד מאנשי המקצוע אמר שיתכן שזה מיקום עדיף. הבנתי גם שאחת הסיבות לכך שהתחנה לא מוקמה שם היא קרבה למגורים (לדעתי זה צריך להיות ההפך... בכל מקרה לא מדובר בקרבה של ממש וגם ככה תהיה שם מסילה, חלקה בחפיר ובמנהרה).
בכל זאת יש נקודת אור. תחנת עפולה, בניגוד לתחנת נתיבות למשל, נבנית בסמוך לצירי תנועה ראשיים ונהנית מנגישות טובה. בנוסף לכך, כפי שהוזכר כאן, התחנה המרכזית של עפולה אמורה לעבור למגרש הצמוד לתחנה ממזרח וליצור מרכז תחבורתי אזורי גדול. גם השדות החקלאיים סביב התחנה לא יישארו כאלה לאורך זמן, וביחוד אלה שנותרו כלואים בין כבישים ומסילות, וזה ככל הנראה מעיד על תנופת פיתוח צפויה והסבת השטח למסחר ואולי גם לתעסוקה.
המצב ישתפר לאחר השלמת כביש עוקף עפולה
אמנם לאו דווקא לתושבי עפולה אבל בהחלט לתושבי האיזור שירצו להגיע לרכבת. וכמובן שכמו שכתבת לאחר השלמת הכביש גם יהיה פיתוח של השטחים הסמוכים שהם כיום ריקים.
if you build it, they will come
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה