דניאל בוכמן
New member
תשובות
1. שם הפרויקט הוא בעקרון קו חיפה - בית שאן. מדובר על קו שמתבסס ברובו על קו שהיה קיים בעבר (שלוחה של המסילה החיג'אזית מימי הטורקים שנחנכה בשנת 1905 וחיברה את חיפה, דרך עפולה, בית שאן.. והמשיכה לצמח ומשם הקו היה חוצה את הירמוך, ובהמשך מתחבר לקו דמשק - אל מדינה שבחיג'אז (כיום חלק מערב הסעודית). הכינוי רכבת העמק הגיע מהמתיישבים העבריים שהתגוררו בישובים לאורך הקו.
2. לקו עכו - כרמיאל אין כרגע כינוים נוספים ככל הידוע לי.
3. ניהול הקמת הקווים היא באחריות נתיבי ישראל - החברה הלאומית לדרכים. באתר החברה ניתן למצוא פירוט על הפרויקטים.
4. כרגע לא ממש ברור איזה קו יפתח קודם, כי לכל קו יש מורכבויות משלו. ביצוע הנחת המסילות והתקנת מערכות השליטה והבקרה מתוכננות להתבצע במקביל בשני הקווים ע"י קבוצת החברות : שיכון ובינוי- לסיכו - באובאן הגרמנית. קו עכו כרמיאל אומנם קצר יותר ( 22 ק"מ לעומת 60 ק"מ בקו חיפה - בית שאן) אך מתוך 22 הק"מ, כ 5 עוברים בזוג מנהרות שדרשות התקנת שלל מערכות + תקופה ארוכה לבדיקות, הרצות, אישורים...)
מורכבות נוספת נעוצה בעובדה שקו עכו - כרמיאל מוקם כ קו חשמלי (עכו - כרמיאל והקו המהיר לירושלים יהיו הקוים הראשונים שיופעלו על חשמל), הקמת קו חשמלי ושילובו עם הרשת הקיימת מהווה אתגר רציני ומסובך.
5. קיים תכנון עקרוני להמשיך את הקו עד לקרית שמונה.
6. אם תתבונן במפה, תראה שכרמיאל נמצאת למעשה "מול" העיר עכו, ולכן, הנקודה הכי קרובה שניתן לחבר את הקו מכרמיאל לרשת המסילות הקיימות היא באזור עכו. זה לא אומר שהרכבות בקו יסעו רק בין עכו לכרמיאל.
תשובותכמה שאלות ותהיות
1. מה שם הקו הזה? "רכבת העמק" או "קו חיפה - בית שאן"?
2. אני משום מה חשבתי שקו עכו - כרמיאל הוא קו רכבת העמק. אז טעיתי?
3. למה הן קו הרכבת חיפה-בית שאן והן קו הרכבת עכו-כרמיאל לא מופיעים בתכניות הפיתוח באתר רכבת ישראל?
4. איזה מהקווים צפוי להסתיים מוקדם יותר (אני מניח שעכו-כרמיאל?)
5. האם כבר מדברים על להאריך את הקו מהכרמיאל הלאה? (כמו למשל לאצבע הגליל, בעתיד הרחוק יותר)
6. סתם שאלה, למה שני קווי הרוחב הללו לא תוכננו להתחיל מאותו מקום - עכו, או חיפה ובכך ליצור מרכז רכבתי גדול יותר? מהן המגבלות?
תודה לעונים!
1. שם הפרויקט הוא בעקרון קו חיפה - בית שאן. מדובר על קו שמתבסס ברובו על קו שהיה קיים בעבר (שלוחה של המסילה החיג'אזית מימי הטורקים שנחנכה בשנת 1905 וחיברה את חיפה, דרך עפולה, בית שאן.. והמשיכה לצמח ומשם הקו היה חוצה את הירמוך, ובהמשך מתחבר לקו דמשק - אל מדינה שבחיג'אז (כיום חלק מערב הסעודית). הכינוי רכבת העמק הגיע מהמתיישבים העבריים שהתגוררו בישובים לאורך הקו.
2. לקו עכו - כרמיאל אין כרגע כינוים נוספים ככל הידוע לי.
3. ניהול הקמת הקווים היא באחריות נתיבי ישראל - החברה הלאומית לדרכים. באתר החברה ניתן למצוא פירוט על הפרויקטים.
4. כרגע לא ממש ברור איזה קו יפתח קודם, כי לכל קו יש מורכבויות משלו. ביצוע הנחת המסילות והתקנת מערכות השליטה והבקרה מתוכננות להתבצע במקביל בשני הקווים ע"י קבוצת החברות : שיכון ובינוי- לסיכו - באובאן הגרמנית. קו עכו כרמיאל אומנם קצר יותר ( 22 ק"מ לעומת 60 ק"מ בקו חיפה - בית שאן) אך מתוך 22 הק"מ, כ 5 עוברים בזוג מנהרות שדרשות התקנת שלל מערכות + תקופה ארוכה לבדיקות, הרצות, אישורים...)
מורכבות נוספת נעוצה בעובדה שקו עכו - כרמיאל מוקם כ קו חשמלי (עכו - כרמיאל והקו המהיר לירושלים יהיו הקוים הראשונים שיופעלו על חשמל), הקמת קו חשמלי ושילובו עם הרשת הקיימת מהווה אתגר רציני ומסובך.
5. קיים תכנון עקרוני להמשיך את הקו עד לקרית שמונה.
6. אם תתבונן במפה, תראה שכרמיאל נמצאת למעשה "מול" העיר עכו, ולכן, הנקודה הכי קרובה שניתן לחבר את הקו מכרמיאל לרשת המסילות הקיימות היא באזור עכו. זה לא אומר שהרכבות בקו יסעו רק בין עכו לכרמיאל.