שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
קצת אור של אלי

ניצב הקצה המערבי של הגשר
כאן הסוללה תהפוך לקיר תמך.
קצת אור של אלי

 
בדרך לגשר

קטע ב-2 - הגשר הגדול
אורכו של קטע ב-2 מסתכם ב-4.4 ק"מ בלבד, אך אלה הם ארבעת הק"מ המעניינים ביותר בכל הקטע המזרחי. את תחילת הקטע חונך הגשר הארוך ביותר בכל הקטע המזרחי. אורכו של הגשר כ-700 מ' ובדרכו הוא חולף מעל כביש 60. לתוואי הרכבת מצפים 3 כבישים נוספים שאותם יש לחצות עד להגעה לתחנת עפולה. כביש משמעותי נוסף שחוצה התוואי הוא כביש 65. תוך כדי המסע בן ארבעת הק"מ לתחנת עפולה מספיק התוואי להיכנס לקטע מנהור, לשנות את הסדרי התנועה בכניסה לעיר ועוד דברים שנראה בהמשך. מעניין ומאתגר, לא?

נ.ב: אם כשקראתם ממני על "ערפילי בוקר" קיבלתם תחושה של קרירות...אז זהו שלא. המזגן ברכב של גיא עובד בתפוקה מלאה כבר בשעה מוקדמת זו ואולי אובך הוא המילה המתאימה לתיאור אותם 'ערפילים'.
בדרך לגשר

 

בועז ל

New member
גשר כביש 60

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
גשר כביש 60
לגשר 23 ניצבים. להבדיל מגשר 10 הירושלמי, שבו לכל ניצב יש קורות חיים הנדסיים משלו, כאן הניצבים הם חיילים אחידים מן השורה. המרווח בין מרבית ניצבי הגשר מסתכם ב-35 מ' פרט למרווחים שנמצאים מעל כביש. מרווחים אלה גדולים יותר ואורכן של הקורות שצפויות לעבור במרווחים אלה צפוי להגיע ל-45 מ' - אורך שאינו סטנדרטי בעליל.



 

amit1270

New member
****

גשר כביש 60
לגשר 23 ניצבים. להבדיל מגשר 10 הירושלמי, שבו לכל ניצב יש קורות חיים הנדסיים משלו, כאן הניצבים הם חיילים אחידים מן השורה. המרווח בין מרבית ניצבי הגשר מסתכם ב-35 מ' פרט למרווחים שנמצאים מעל כביש. מרווחים אלה גדולים יותר ואורכן של הקורות שצפויות לעבור במרווחים אלה צפוי להגיע ל-45 מ' - אורך שאינו סטנדרטי בעליל.
****
פוטוגני הבחור...

 

בועז ל

New member
הקורות שמעל הכביש

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
הקורות שמעל הכביש
בשל אורכן החריג, תצטרך הנחה מיוחדת של הקורות. אלה תונחנה באופן שיחרוג במספר מטרים מעבר לניצב ע"מ להקנות יציבות למבנה. בתמונה נראה ניצב הקצה המזרחי של הגשר. ניצבי הקצה תמיד יהיו ניצבים מסיביים יותר מיתר הניצבים בשל העומסים שמופעלים עליהם ותמיכתם בסוללת התוואי.

 

בועז ל

New member
הגבעה של גיא - גבעת הניסויים

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
הגבעה של גיא - גבעת הניסויים
טוב, זו כבר טריטוריה שמתאימה יותר להסבריו של מדעננו ד"ר התחכמות. סמוך לתחנת עפולה ומשרדו של מנהל הביצוע הוקמה גבעה מלאכותית שמדמה את סוללת התוואי. לעומק הקרקע של הגבעה הוחדרו חיישנים שבודקים את מערכת הכוחות והלחצים שמופעלים על הסוללה.



 

amit1270

New member
בודקים תזוזות של הקרקע

הגבעה של גיא - גבעת הניסויים
טוב, זו כבר טריטוריה שמתאימה יותר להסבריו של מדעננו ד"ר התחכמות. סמוך לתחנת עפולה ומשרדו של מנהל הביצוע הוקמה גבעה מלאכותית שמדמה את סוללת התוואי. לעומק הקרקע של הגבעה הוחדרו חיישנים שבודקים את מערכת הכוחות והלחצים שמופעלים על הסוללה.
בודקים תזוזות של הקרקע
שים לב לשכבות ה"גיאולוגיות" בתמונה השנייה. מכתש רמון? קטן עלינו!
 

בועז ל

New member
תחנת עפולה

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תחנת עפולה
תחילה ההדמיה. ה-TGV כבר כאן.


 

amit1270

New member
לא יודע מה היה התכנון המוקדם

זכורה לי הדמיה מוקדמת של התחנה
שלפיה הרציפים היו אמורים להיות מתחת למפלס הקרקע - או שאני טועה?..
לא יודע מה היה התכנון המוקדם
בתחנה שנבנית הרציפים והמסילות יהיו במפלס שמעל למבנה התחנה.
 
מבנה התחנה

שרטוטים
השרטוטים צולמו מזוויות לא מדוייקות, עובדו ונשמרו כקובץ לPDF. איתכם הסליחה על האיכות הלא משהו.
בשרטוט הראשון - שטח התחנה כולל חניון חנה וסע
מבנה התחנה
בעוברם את הוולידטורים יראו באי התחנה ממולם "חצר היסטורית" -חצר פתוחה ובה ממצאים היסטוריים של רכבת העמק שנמצאו ונאספו. שמאלה משם זהו המעבר לרציפים. שימו לב למבנה הגדול שמוקם שם משני צידי האולם, הצד השמאלי הוא אזור תפעולי שהגישה אליו תהיה נפרדת, שם צילמנו את דלתות הכספת בכניסה.
 
המעבר והרציפים

שרטוטים
השרטוטים צולמו מזוויות לא מדוייקות, עובדו ונשמרו כקובץ לPDF. איתכם הסליחה על האיכות הלא משהו.
בשרטוט הראשון - שטח התחנה כולל חניון חנה וסע
המעבר והרציפים
אל הרציפים מוביל מסדרון שבדומה לתחנת שדרות קטע ממנו הוא ממ"ד, מה ששונה הוא שכאן הקטע הממוגן קצר יותר ולעומת זאת בצמוד אליו נבנה המשך לממד אליו פונים משתי דלתות קטנות יותר בצד ימין של המסדרון
 
האמנם רואים בתמונה חיבור ישיר להולכי רגל

שרטוטים
השרטוטים צולמו מזוויות לא מדוייקות, עובדו ונשמרו כקובץ לPDF. איתכם הסליחה על האיכות הלא משהו.
בשרטוט הראשון - שטח התחנה כולל חניון חנה וסע
האמנם רואים בתמונה חיבור ישיר להולכי רגל
לכיוון כביש 60?
 

בועז ל

New member
הקמת רציפי התחנה

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
הקמת רציפי התחנה
שני רציפי אי באורך 300 מ' כ"א ייכללו בתחנת עפולה. בשלב ראשון יופעל רציף אחד בלבד - דווקא זה המרוחק יותר ממבנה התחנה. הרציף הנוסף יוקם כשהוא קבור באדמה עד להפעלתו בעתיד. בתמונות ניתן לראות את הנפתם של הלוח"דים (לוחות בטון דרוך) שמהם מורכבים הרציפים.



 

danezeq

Member
כמה שאלות ותהיות

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
כמה שאלות ותהיות
1. מה שם הקו הזה? "רכבת העמק" או "קו חיפה - בית שאן"?
2. אני משום מה חשבתי שקו עכו - כרמיאל הוא קו רכבת העמק. אז טעיתי?
3. למה הן קו הרכבת חיפה-בית שאן והן קו הרכבת עכו-כרמיאל לא מופיעים בתכניות הפיתוח באתר רכבת ישראל?
4. איזה מהקווים צפוי להסתיים מוקדם יותר (אני מניח שעכו-כרמיאל?)
5. האם כבר מדברים על להאריך את הקו מהכרמיאל הלאה? (כמו למשל לאצבע הגליל, בעתיד הרחוק יותר)
6. סתם שאלה, למה שני קווי הרוחב הללו לא תוכננו להתחיל מאותו מקום - עכו, או חיפה ובכך ליצור מרכז רכבתי גדול יותר? מהן המגבלות?

תודה לעונים!
 
תשובות חלקיות:

כמה שאלות ותהיות
1. מה שם הקו הזה? "רכבת העמק" או "קו חיפה - בית שאן"?
2. אני משום מה חשבתי שקו עכו - כרמיאל הוא קו רכבת העמק. אז טעיתי?
3. למה הן קו הרכבת חיפה-בית שאן והן קו הרכבת עכו-כרמיאל לא מופיעים בתכניות הפיתוח באתר רכבת ישראל?
4. איזה מהקווים צפוי להסתיים מוקדם יותר (אני מניח שעכו-כרמיאל?)
5. האם כבר מדברים על להאריך את הקו מהכרמיאל הלאה? (כמו למשל לאצבע הגליל, בעתיד הרחוק יותר)
6. סתם שאלה, למה שני קווי הרוחב הללו לא תוכננו להתחיל מאותו מקום - עכו, או חיפה ובכך ליצור מרכז רכבתי גדול יותר? מהן המגבלות?

תודה לעונים!
תשובות חלקיות:
2. טעית, מסילת העמק זו המסילה בין חיפה לעפולה ובית שאן. לא נכון לומר קו עכו-כרמיאל, כי לא יהיה קישור ישיר בין תחנת עכו לתחנת כרמיאל. זו למעשה מסילת נעמן-כרמיאל ולקו יותר נכון לקרוא: קו חיפה-כרמיאל.
3. כי הקמת המסילות הללו נמצאות באחריות חברת נתיבי ישראל (אם כי גם מסילת השרון באחריות נתיבי ישראל והיא דווקא כן מופיעה באתר הרכבת).
6. התשובה ב-2. המרכז הרכבתי בכל מקרה יהיה בחיפה (לגבי קו כרמיאל ייתכן שזה יהיה קו בינעירוני שידרים מחיפה אבל גם אז אפשר להתייחס לקטע חיפה-כרמיאל כקטע פרברי. בעצם 3 קווים פרבריים יתנקזו לחיפה: נהריה/עכו-חיפה, כרמיאל-חיפה, בית שאן/עפולה-חיפה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה