קצת אור של אלי
קצת אור של אליניצב הקצה המערבי של הגשר
כאן הסוללה תהפוך לקיר תמך.
קצת אור של אליניצב הקצה המערבי של הגשר
כאן הסוללה תהפוך לקיר תמך.
בדרך לגשרקטע ב-2 - הגשר הגדול
אורכו של קטע ב-2 מסתכם ב-4.4 ק"מ בלבד, אך אלה הם ארבעת הק"מ המעניינים ביותר בכל הקטע המזרחי. את תחילת הקטע חונך הגשר הארוך ביותר בכל הקטע המזרחי. אורכו של הגשר כ-700 מ' ובדרכו הוא חולף מעל כביש 60. לתוואי הרכבת מצפים 3 כבישים נוספים שאותם יש לחצות עד להגעה לתחנת עפולה. כביש משמעותי נוסף שחוצה התוואי הוא כביש 65. תוך כדי המסע בן ארבעת הק"מ לתחנת עפולה מספיק התוואי להיכנס לקטע מנהור, לשנות את הסדרי התנועה בכניסה לעיר ועוד דברים שנראה בהמשך. מעניין ומאתגר, לא?
נ.ב: אם כשקראתם ממני על "ערפילי בוקר" קיבלתם תחושה של קרירות...אז זהו שלא. המזגן ברכב של גיא עובד בתפוקה מלאה כבר בשעה מוקדמת זו ואולי אובך הוא המילה המתאימה לתיאור אותם 'ערפילים'.
צ.ל עדשים
גשר כביש 60שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.
תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
****גשר כביש 60
לגשר 23 ניצבים. להבדיל מגשר 10 הירושלמי, שבו לכל ניצב יש קורות חיים הנדסיים משלו, כאן הניצבים הם חיילים אחידים מן השורה. המרווח בין מרבית ניצבי הגשר מסתכם ב-35 מ' פרט למרווחים שנמצאים מעל כביש. מרווחים אלה גדולים יותר ואורכן של הקורות שצפויות לעבור במרווחים אלה צפוי להגיע ל-45 מ' - אורך שאינו סטנדרטי בעליל.
הקורות שמעל הכביששבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.
תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
הגבעה של גיא - גבעת הניסוייםשבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.
תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
בודקים תזוזות של הקרקעהגבעה של גיא - גבעת הניסויים
טוב, זו כבר טריטוריה שמתאימה יותר להסבריו של מדעננו ד"ר התחכמות. סמוך לתחנת עפולה ומשרדו של מנהל הביצוע הוקמה גבעה מלאכותית שמדמה את סוללת התוואי. לעומק הקרקע של הגבעה הוחדרו חיישנים שבודקים את מערכת הכוחות והלחצים שמופעלים על הסוללה.
תחנת עפולהשבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.
תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
זכורה לי הדמיה מוקדמת של התחנהתחנת עפולה
תחילה ההדמיה. ה-TGV כבר כאן.
לא יודע מה היה התכנון המוקדםזכורה לי הדמיה מוקדמת של התחנה
שלפיה הרציפים היו אמורים להיות מתחת למפלס הקרקע - או שאני טועה?..
שרטוטיםתחנת עפולה
תחילה ההדמיה. ה-TGV כבר כאן.
מבנה התחנהשרטוטים
השרטוטים צולמו מזוויות לא מדוייקות, עובדו ונשמרו כקובץ לPDF. איתכם הסליחה על האיכות הלא משהו.
בשרטוט הראשון - שטח התחנה כולל חניון חנה וסע
המעבר והרציפיםשרטוטים
השרטוטים צולמו מזוויות לא מדוייקות, עובדו ונשמרו כקובץ לPDF. איתכם הסליחה על האיכות הלא משהו.
בשרטוט הראשון - שטח התחנה כולל חניון חנה וסע
האמנם רואים בתמונה חיבור ישיר להולכי רגלשרטוטים
השרטוטים צולמו מזוויות לא מדוייקות, עובדו ונשמרו כקובץ לPDF. איתכם הסליחה על האיכות הלא משהו.
בשרטוט הראשון - שטח התחנה כולל חניון חנה וסע
הקמת רציפי התחנהשבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.
תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
כמה שאלות ותהיותשבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.
תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תשובות חלקיות:כמה שאלות ותהיות
1. מה שם הקו הזה? "רכבת העמק" או "קו חיפה - בית שאן"?
2. אני משום מה חשבתי שקו עכו - כרמיאל הוא קו רכבת העמק. אז טעיתי?
3. למה הן קו הרכבת חיפה-בית שאן והן קו הרכבת עכו-כרמיאל לא מופיעים בתכניות הפיתוח באתר רכבת ישראל?
4. איזה מהקווים צפוי להסתיים מוקדם יותר (אני מניח שעכו-כרמיאל?)
5. האם כבר מדברים על להאריך את הקו מהכרמיאל הלאה? (כמו למשל לאצבע הגליל, בעתיד הרחוק יותר)
6. סתם שאלה, למה שני קווי הרוחב הללו לא תוכננו להתחיל מאותו מקום - עכו, או חיפה ובכך ליצור מרכז רכבתי גדול יותר? מהן המגבלות?
תודה לעונים!
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.