שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.

מצב
הנושא נעול.
אני חושב שמכל התחנות בקו - זו בעלת מיקום לא רע

תודות + התייחסות שלי לתחנת עפולה (מיקום)
קודם כל תודה ענקית למדריך שלנו גיא שבשל מסירותו יוצאת הדופן (שכללה עצירה בכל מקום שהיה מה לצלם) הסיור שלנו התקדם לאט כל כך ולא הספקנו את כל מה שתכננו (וטוב שכך - את בית שאן כדאי לעשות בשעת בוקר מוקדמת או מנובמבר וצפונה). תודה גדולה גם לאבי מתחנת עפולה על ההסברים מאירי העיניים וההשתדלות מעל ומעבר למרות שאנחנו לא מה-BBC.
וכמובן תודה לבועז קלי-קלות האחד והיחיד שמצליח כל פעם מחדש להפתיע וליצור, כאילו יש מאין, קשרים עם אנשי מקצוע (ואני יודע כמה זה קשה) ולחבר את הפורום למקורות מידע חשובים. תודה רבה לאלי על החברה והעניין והתמונות המעולות.

לגבי תחנת עפולה - כפי שבוודאי שמתם לב מהתמונות, התחנה עצמה מוקפת שדות באמצע "שום מקום" ומרוחקת מכל מוקד עניין אמיתי. במהלך הסיור הבחנתי שליד מרחביה (היכן שהמסילה חוצה את כביש 71) יש אזור תעשיה שיכול להתפתח עוד יותר כאזור תעסוקה אם תחנת הרכבת הייתה ממוקמת שם, ובכלל נראה יותר מחובר לעיר. מחשבותיי קיבלו חיזוק גם במהלך הסיור בתחנה כשאחד מאנשי המקצוע אמר שיתכן שזה מיקום עדיף. הבנתי גם שאחת הסיבות לכך שהתחנה לא מוקמה שם היא קרבה למגורים (לדעתי זה צריך להיות ההפך... בכל מקרה לא מדובר בקרבה של ממש וגם ככה תהיה שם מסילה, חלקה בחפיר ובמנהרה).
בכל זאת יש נקודת אור. תחנת עפולה, בניגוד לתחנת נתיבות למשל, נבנית בסמוך לצירי תנועה ראשיים ונהנית מנגישות טובה. בנוסף לכך, כפי שהוזכר כאן, התחנה המרכזית של עפולה אמורה לעבור למגרש הצמוד לתחנה ממזרח וליצור מרכז תחבורתי אזורי גדול. גם השדות החקלאיים סביב התחנה לא יישארו כאלה לאורך זמן, וביחוד אלה שנותרו כלואים בין כבישים ומסילות, וזה ככל הנראה מעיד על תנופת פיתוח צפויה והסבת השטח למסחר ואולי גם לתעסוקה.
אני חושב שמכל התחנות בקו - זו בעלת מיקום לא רע
כל הקו סובל לדעתי ממיקום תחנות בעייתי, ודווקא תחנת עפולה במצב סביר, לאור תכניות הפיתוח של העיר. האזור מיועד לשימושים מעורבים (מגורים מסוגים שונים, מבני ציבור ותעסוקה) והעיר מתוכננת להתפתח לכיוון התחנה.

**הקישור שניסיתי לחבר לא מציג את מה שרציתי, אנסה להעלות צילומי מסך של ייעודי הקרקע באזור התחנה.
 

amit1270

New member
הקו עובר באזור כפרי ודליל אוכלוסיה יחסית

אני חושב שמכל התחנות בקו - זו בעלת מיקום לא רע
כל הקו סובל לדעתי ממיקום תחנות בעייתי, ודווקא תחנת עפולה במצב סביר, לאור תכניות הפיתוח של העיר. האזור מיועד לשימושים מעורבים (מגורים מסוגים שונים, מבני ציבור ותעסוקה) והעיר מתוכננת להתפתח לכיוון התחנה.

**הקישור שניסיתי לחבר לא מציג את מה שרציתי, אנסה להעלות צילומי מסך של ייעודי הקרקע באזור התחנה.
הקו עובר באזור כפרי ודליל אוכלוסיה יחסית
בד"כ הוא עובר בקרבת יישובים עירוניים (קרית טבעון, יקנעם, מגדל העמק), אבל לא ממש בתוכם, או בשולי היישוב (נשר). רק בשתי ערים לאורך הקו הייתה אפשרות למקם את התחנות ממש בתוכן, אבל זה לא נעשה מסיבות כאלה ואחרות (את חלקן אני גם מצדיק), והקו תוכנן כך שיעקוף גם את עפולה וגם את בית שאן. חשוב גם לזכור את ייעודו העיקרי של הקו...

לגבי תחנת עפולה - התייחסתי בדבריי לתכניות הפיתוח באזור, ואני מקווה (ואפלו מאמין) שהתחנה תצליח ותמשוך נוסעים רבים.
 

Rubim88

New member
על הסיקור

תצלום אוויר אחרון והתייחסות לחיבור לירדן.
על רקע תצלום האוויר האחרון אוסיף נושא נוסף שזכה להתייחסות בסיור: החיבור לירדן. מי שהביט במפת הוואי הבחין בעיקול הגדול שעושה התוואי בקטע שבין בית שאן לגבול. מדובר בקשת בת 16 ק"מ שמאריכה מאוד את התוואי, אך מטרתה היא להתגבר על הפרש גובה של 200 מ' אשר היה מוביל את התוואי לשיפוע חריג של 4%. הפעלת הקו הייתה אפשרית אמנם במצב שכזה, אך התפעול השוטף היה מתייקר מאוד. אי לכך, הוחלט על השקעה נוספת בתשתית והארכת התוואי (שאין לכך חשיבות גדולה כמו ברכבות נוסעים) ע"פ תפעול יקר שמחייב שימוש בקטרים נוספים פר רכבת. רות סוף.
על הסיקור
אני מניח שהנתונים הועברו אליך מהנהלת הפרוייקט, אך הם לא מתאימים למציאות בשטח. אורכה של הקשת המסומנת הוא 9 ק"מ(ניתן גם לראות את הסימונים במפה 60-65-70) ביחס לקו "ישיר" אם לא היו הפרשי גובה היא מאריכה את הדרך ב2 ק"מ, שזה זניח לגמרי. בנוסף הפרש הגובה בין אזור התעשייה של בית שאן למעבר הגבול הוא 150 מטר.
בנוגע לשיקולים בבחירת התוואי, נראה שלא נעשתה פה עבודה מעמיקה לגבי חלופות אפשריות נוספות ואין היכרות מספיקה עם מקרים דומים בעולם. מה גם שאם היקף המטענים יהיה כזה גדול(וזה דווקא פחות סביר) שבניית תוואי יקר(קשת כזו דורשת מנהור צפונית לחמדיה) יותר משתלמת - אזי בכל מקרה ידרשו לרכבות יותר מקטר אחד - סוג של סתירה פנימית בטענה.
 

amit1270

New member
עד כמה שאני זוכר, הפרש הגובה הוא כ-170 מטר

על הסיקור
אני מניח שהנתונים הועברו אליך מהנהלת הפרוייקט, אך הם לא מתאימים למציאות בשטח. אורכה של הקשת המסומנת הוא 9 ק"מ(ניתן גם לראות את הסימונים במפה 60-65-70) ביחס לקו "ישיר" אם לא היו הפרשי גובה היא מאריכה את הדרך ב2 ק"מ, שזה זניח לגמרי. בנוסף הפרש הגובה בין אזור התעשייה של בית שאן למעבר הגבול הוא 150 מטר.
בנוגע לשיקולים בבחירת התוואי, נראה שלא נעשתה פה עבודה מעמיקה לגבי חלופות אפשריות נוספות ואין היכרות מספיקה עם מקרים דומים בעולם. מה גם שאם היקף המטענים יהיה כזה גדול(וזה דווקא פחות סביר) שבניית תוואי יקר(קשת כזו דורשת מנהור צפונית לחמדיה) יותר משתלמת - אזי בכל מקרה ידרשו לרכבות יותר מקטר אחד - סוג של סתירה פנימית בטענה.
עד כמה שאני זוכר, הפרש הגובה הוא כ-170 מטר
 

Rubim88

New member
אפילו לא צריך לזכור


עד כמה שאני זוכר, הפרש הגובה הוא כ-170 מטר
אפילו לא צריך לזכור

יש מערכת מידע גיאוגרפי עם קווי גובה, משם הנתון. וחוץ מזה, הפרש הגובה הכולל הוא לא זה שרלוונטי, מדובר על 2 נקודות בעייתיות - מזרחית לאזור התעשייה של בית שאן שם יש ירידה תלולה של 40 מטר ומזרחית מקיבוץ מעוז חיים שם מדובר ב30 מטר.
 

easylivin

New member
על התוספת שבאמת עושה סדר.

תצלום אוויר אחרון והתייחסות לחיבור לירדן.
על רקע תצלום האוויר האחרון אוסיף נושא נוסף שזכה להתייחסות בסיור: החיבור לירדן. מי שהביט במפת הוואי הבחין בעיקול הגדול שעושה התוואי בקטע שבין בית שאן לגבול. מדובר בקשת בת 16 ק"מ שמאריכה מאוד את התוואי, אך מטרתה היא להתגבר על הפרש גובה של 200 מ' אשר היה מוביל את התוואי לשיפוע חריג של 4%. הפעלת הקו הייתה אפשרית אמנם במצב שכזה, אך התפעול השוטף היה מתייקר מאוד. אי לכך, הוחלט על השקעה נוספת בתשתית והארכת התוואי (שאין לכך חשיבות גדולה כמו ברכבות נוסעים) ע"פ תפעול יקר שמחייב שימוש בקטרים נוספים פר רכבת. רות סוף.
על התוספת שבאמת עושה סדר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה ענקית על הסיקור השרבי!!!

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תודה ענקית על הסיקור השרבי!!!
 

alantan

New member
תודה רבה לשלושתכם על הסיקור המצויין

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תודה רבה לשלושתכם על הסיקור המצויין
הקריאה והצפייה ארכה עבורי מעל לשעתיים וכל דקה הייתה שווה!
 
רבה לבועז ולכל המשתתפים בסקירה המעולה!


שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
רבה לבועז ולכל המשתתפים בסקירה המעולה!

תענוג לראות את תמונות הבכורה של תחנת עפולה וחלקים נוספים מתוואי הקו המענין הזה! שיחקתם אותה!
 

Ofekalef1

New member
תודה רבה על השרשור המעניין!

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תודה רבה על השרשור המעניין!
 

mauzer

New member
תודה רבה !!

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תודה רבה !!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה