שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הכנה למסילה כפולה.

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
הכנה למסילה כפולה.
רוחב התוואי המוצע ( שיש עליו מצעים) אמנם מספיק להנחת מסילה אחת בלבד, אך רוחבה של סוללת התוואי מסוגל להכיל שתי מסילות. אם וכאשר יוחלט להכפיל את הקו, תידרש הנחת מצעים נוספת בלבד והכפלת מרכיבי הגישור.

 

amit1270

New member
המעבר החקלאי שממנו צילמנו

הכנה למסילה כפולה.
רוחב התוואי המוצע ( שיש עליו מצעים) אמנם מספיק להנחת מסילה אחת בלבד, אך רוחבה של סוללת התוואי מסוגל להכיל שתי מסילות. אם וכאשר יוחלט להכפיל את הקו, תידרש הנחת מצעים נוספת בלבד והכפלת מרכיבי הגישור.
המעבר החקלאי שממנו צילמנו

 

בועז ל

New member
נומה עמק - שינוי בתוואי ההיסטורי

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
נומה עמק - שינוי בתוואי ההיסטורי
השעה היא שעה מוקדמת וערפילי הבוקר במזרח אינם עושים חסד עם איכות התמונות. תוואי המסילה נוטש את התוואי ההיסטורי ומתעקל חדות לכיוון צפון-מזרח. השינוי המשמעותי שחל מכאן ואילך בתוואי הקו יוביל גם לאתגר הנדסי בסביבתה הקרובה של עפולה, כפי שניווכח בהמשך.

 

matany

New member
מה הם הקירות הנמצאים בצד שמאל של התוואי?

נומה עמק - שינוי בתוואי ההיסטורי
השעה היא שעה מוקדמת וערפילי הבוקר במזרח אינם עושים חסד עם איכות התמונות. תוואי המסילה נוטש את התוואי ההיסטורי ומתעקל חדות לכיוון צפון-מזרח. השינוי המשמעותי שחל מכאן ואילך בתוואי הקו יוביל גם לאתגר הנדסי בסביבתה הקרובה של עפולה, כפי שניווכח בהמשך.
מה הם הקירות הנמצאים בצד שמאל של התוואי?
ותודה על הסיקור- בהחלט מעניין ועם טעם של עוד...
&nbsp
מתן
 

בועז ל

New member
קטע ב-2 - הגשר הגדול

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
קטע ב-2 - הגשר הגדול
אורכו של קטע ב-2 מסתכם ב-4.4 ק"מ בלבד, אך אלה הם ארבעת הק"מ המעניינים ביותר בכל הקטע המזרחי. את תחילת הקטע חונך הגשר הארוך ביותר בכל הקטע המזרחי. אורכו של הגשר כ-700 מ' ובדרכו הוא חולף מעל כביש 60. לתוואי הרכבת מצפים 3 כבישים נוספים שאותם יש לחצות עד להגעה לתחנת עפולה. כביש משמעותי נוסף שחוצה התוואי הוא כביש 65. תוך כדי המסע בן ארבעת הק"מ לתחנת עפולה מספיק התוואי להיכנס לקטע מנהור, לשנות את הסדרי התנועה בכניסה לעיר ועוד דברים שנראה בהמשך. מעניין ומאתגר, לא?

נ.ב: אם כשקראתם ממני על "ערפילי בוקר" קיבלתם תחושה של קרירות...אז זהו שלא. המזגן ברכב של גיא עובד בתפוקה מלאה כבר בשעה מוקדמת זו ואולי אובך הוא המילה המתאימה לתיאור אותם 'ערפילים'.



 
תודה רבה ! תיעוד למופת ! שים לב למרחבי הקרקע

קטע ב-2 - הגשר הגדול
אורכו של קטע ב-2 מסתכם ב-4.4 ק"מ בלבד, אך אלה הם ארבעת הק"מ המעניינים ביותר בכל הקטע המזרחי. את תחילת הקטע חונך הגשר הארוך ביותר בכל הקטע המזרחי. אורכו של הגשר כ-700 מ' ובדרכו הוא חולף מעל כביש 60. לתוואי הרכבת מצפים 3 כבישים נוספים שאותם יש לחצות עד להגעה לתחנת עפולה. כביש משמעותי נוסף שחוצה התוואי הוא כביש 65. תוך כדי המסע בן ארבעת הק"מ לתחנת עפולה מספיק התוואי להיכנס לקטע מנהור, לשנות את הסדרי התנועה בכניסה לעיר ועוד דברים שנראה בהמשך. מעניין ומאתגר, לא?

נ.ב: אם כשקראתם ממני על "ערפילי בוקר" קיבלתם תחושה של קרירות...אז זהו שלא. המזגן ברכב של גיא עובד בתפוקה מלאה כבר בשעה מוקדמת זו ואולי אובך הוא המילה המתאימה לתיאור אותם 'ערפילים'.
תודה רבה ! תיעוד למופת ! שים לב למרחבי הקרקע
העצומים בגודלם באזור בית-שאן שאינם מנוצלים. זו גם עיר שניתן לפתח אותה בעלת פוטנציאל תעסוקתי בלתי מבוטל. הייתי משלב שלוחות למפעלי עמק הירדן ולמקומות נוספים באזור הנחשב לבעל פוטנציאל תיירותי ענק ולא מנוצל במלואו. יש המון אטרקציות באזור בית שאן. עמק המעיינות הוא רק אחד מהם. ניתן להפעיל שאטל מתחנת בית שאן לעמק זה למשל באמצעות אוטובוס. באופן אישי יש בי חיבה יתרה לאזור שבין בית-שאן ועד לצמח. (מסיבות לגמרי אישיות) ואולי חיבה זו נובעת מכל מיני אטרקציות שקיימות באזור כמו חצי האי נהריים, מוזיאון קיבוץ גשר, גשרים גדולים של בזלת שנותרו שלמים עד היום בין מושב ירדנה לצמח. (2 גשרים - אחד בכל צד של הכביש הקיים), ופתאום חשבתי שהקו לבית-שאן עשוי להסיע גם חרדים רבים ליבניאל בשאטל נוסף. להערכתי הקו יהיה רווחי ממש רק אם המסילה תגיע לפחות עד צמח. למותר לציין שכל זכויות הדרך בין בית-שאן לצמח פנויות לחלוטין והן בבעלות הרכבת. שים לב שכל סוללת הולכי הרגל והאופניים (הטיילת) העוברת בין הקיבוצים מסדה, אפיקים ומסתיימת 250 מטר לפני צומת צמח בצד שמאל של הדרך (מעבר לגדר הקיבוץ) היא תוואי המסילה המקורית במדוייק וכולו פנוי.
 

בועז ל

New member
תודה! אני מניח שמרגע שיושלם הקו עד הגבול עם ירדן ניתן יהיה

תודה רבה ! תיעוד למופת ! שים לב למרחבי הקרקע
העצומים בגודלם באזור בית-שאן שאינם מנוצלים. זו גם עיר שניתן לפתח אותה בעלת פוטנציאל תעסוקתי בלתי מבוטל. הייתי משלב שלוחות למפעלי עמק הירדן ולמקומות נוספים באזור הנחשב לבעל פוטנציאל תיירותי ענק ולא מנוצל במלואו. יש המון אטרקציות באזור בית שאן. עמק המעיינות הוא רק אחד מהם. ניתן להפעיל שאטל מתחנת בית שאן לעמק זה למשל באמצעות אוטובוס. באופן אישי יש בי חיבה יתרה לאזור שבין בית-שאן ועד לצמח. (מסיבות לגמרי אישיות) ואולי חיבה זו נובעת מכל מיני אטרקציות שקיימות באזור כמו חצי האי נהריים, מוזיאון קיבוץ גשר, גשרים גדולים של בזלת שנותרו שלמים עד היום בין מושב ירדנה לצמח. (2 גשרים - אחד בכל צד של הכביש הקיים), ופתאום חשבתי שהקו לבית-שאן עשוי להסיע גם חרדים רבים ליבניאל בשאטל נוסף. להערכתי הקו יהיה רווחי ממש רק אם המסילה תגיע לפחות עד צמח. למותר לציין שכל זכויות הדרך בין בית-שאן לצמח פנויות לחלוטין והן בבעלות הרכבת. שים לב שכל סוללת הולכי הרגל והאופניים (הטיילת) העוברת בין הקיבוצים מסדה, אפיקים ומסתיימת 250 מטר לפני צומת צמח בצד שמאל של הדרך (מעבר לגדר הקיבוץ) היא תוואי המסילה המקורית במדוייק וכולו פנוי.
תודה! אני מניח שמרגע שיושלם הקו עד הגבול עם ירדן ניתן יהיה
על הדעת אופציות נוספות לפיתוח הקו. ואגב, לא ידעתי שהטיילת שהזכרת היא סוללת הקו המקורי. טוב לדעת.
 
אמת ! איך אני יודע על הסוללה? אז ככה:

תודה! אני מניח שמרגע שיושלם הקו עד הגבול עם ירדן ניתן יהיה
על הדעת אופציות נוספות לפיתוח הקו. ואגב, לא ידעתי שהטיילת שהזכרת היא סוללת הקו המקורי. טוב לדעת.
אמת ! איך אני יודע על הסוללה? אז ככה:
גילת שריג (קראנו לה: גול-גול - מורה מדהימה בבית ירח) תושבת קיבוץ אפיקים לשעבר, היתה חברתי באמצע שנות ה-90. אביה היה איש תחזוקה טכני של המשק והיה ברשותו ידע עצום על האזור. במסגרת שיחותיי עימו ראינו פעם אחת את הטיילת הארוכה מאוד מחוץ לגדר המשק - זו הנושקת לכביש 90 הראשי והוא סיפר לי שאת הטיילת בנו בול על תוואי המסילה.
 

yudek

New member
במפה הבריטית רואים את תוואי המסילה בעמק הירדן צמוד לכביש

אמת ! איך אני יודע על הסוללה? אז ככה:
גילת שריג (קראנו לה: גול-גול - מורה מדהימה בבית ירח) תושבת קיבוץ אפיקים לשעבר, היתה חברתי באמצע שנות ה-90. אביה היה איש תחזוקה טכני של המשק והיה ברשותו ידע עצום על האזור. במסגרת שיחותיי עימו ראינו פעם אחת את הטיילת הארוכה מאוד מחוץ לגדר המשק - זו הנושקת לכביש 90 הראשי והוא סיפר לי שאת הטיילת בנו בול על תוואי המסילה.
במפה הבריטית רואים את תוואי המסילה בעמק הירדן צמוד לכביש
עד ההתעקלות מזרחה (באזור מפעלי צמח) לתחנת צמח

 

amit1270

New member
אאל"ט המנהור הוא ממזרח לתחנת עפולה

קטע ב-2 - הגשר הגדול
אורכו של קטע ב-2 מסתכם ב-4.4 ק"מ בלבד, אך אלה הם ארבעת הק"מ המעניינים ביותר בכל הקטע המזרחי. את תחילת הקטע חונך הגשר הארוך ביותר בכל הקטע המזרחי. אורכו של הגשר כ-700 מ' ובדרכו הוא חולף מעל כביש 60. לתוואי הרכבת מצפים 3 כבישים נוספים שאותם יש לחצות עד להגעה לתחנת עפולה. כביש משמעותי נוסף שחוצה התוואי הוא כביש 65. תוך כדי המסע בן ארבעת הק"מ לתחנת עפולה מספיק התוואי להיכנס לקטע מנהור, לשנות את הסדרי התנועה בכניסה לעיר ועוד דברים שנראה בהמשך. מעניין ומאתגר, לא?

נ.ב: אם כשקראתם ממני על "ערפילי בוקר" קיבלתם תחושה של קרירות...אז זהו שלא. המזגן ברכב של גיא עובד בתפוקה מלאה כבר בשעה מוקדמת זו ואולי אובך הוא המילה המתאימה לתיאור אותם 'ערפילים'.
אאל"ט המנהור הוא ממזרח לתחנת עפולה
 

amit1270

New member
סוף הסוללה

קטע ב-2 - הגשר הגדול
אורכו של קטע ב-2 מסתכם ב-4.4 ק"מ בלבד, אך אלה הם ארבעת הק"מ המעניינים ביותר בכל הקטע המזרחי. את תחילת הקטע חונך הגשר הארוך ביותר בכל הקטע המזרחי. אורכו של הגשר כ-700 מ' ובדרכו הוא חולף מעל כביש 60. לתוואי הרכבת מצפים 3 כבישים נוספים שאותם יש לחצות עד להגעה לתחנת עפולה. כביש משמעותי נוסף שחוצה התוואי הוא כביש 65. תוך כדי המסע בן ארבעת הק"מ לתחנת עפולה מספיק התוואי להיכנס לקטע מנהור, לשנות את הסדרי התנועה בכניסה לעיר ועוד דברים שנראה בהמשך. מעניין ומאתגר, לא?

נ.ב: אם כשקראתם ממני על "ערפילי בוקר" קיבלתם תחושה של קרירות...אז זהו שלא. המזגן ברכב של גיא עובד בתפוקה מלאה כבר בשעה מוקדמת זו ואולי אובך הוא המילה המתאימה לתיאור אותם 'ערפילים'.
סוף הסוללה
עבודות חפירה והחלפת הקרקע החרסיתית בקרקע יציבה יותר. בהמשך - ניצבי הגשר הארוך (כ-700 מטר).

 

amit1270

New member
ניצב הקצה המערבי של הגשר

סוף הסוללה
עבודות חפירה והחלפת הקרקע החרסיתית בקרקע יציבה יותר. בהמשך - ניצבי הגשר הארוך (כ-700 מטר).
ניצב הקצה המערבי של הגשר
כאן הסוללה תהפוך לקיר תמך.



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה