שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.

מצב
הנושא נעול.
תשובות

כמה שאלות ותהיות
1. מה שם הקו הזה? "רכבת העמק" או "קו חיפה - בית שאן"?
2. אני משום מה חשבתי שקו עכו - כרמיאל הוא קו רכבת העמק. אז טעיתי?
3. למה הן קו הרכבת חיפה-בית שאן והן קו הרכבת עכו-כרמיאל לא מופיעים בתכניות הפיתוח באתר רכבת ישראל?
4. איזה מהקווים צפוי להסתיים מוקדם יותר (אני מניח שעכו-כרמיאל?)
5. האם כבר מדברים על להאריך את הקו מהכרמיאל הלאה? (כמו למשל לאצבע הגליל, בעתיד הרחוק יותר)
6. סתם שאלה, למה שני קווי הרוחב הללו לא תוכננו להתחיל מאותו מקום - עכו, או חיפה ובכך ליצור מרכז רכבתי גדול יותר? מהן המגבלות?

תודה לעונים!
תשובות
1. שם הפרויקט הוא בעקרון קו חיפה - בית שאן. מדובר על קו שמתבסס ברובו על קו שהיה קיים בעבר (שלוחה של המסילה החיג'אזית מימי הטורקים שנחנכה בשנת 1905 וחיברה את חיפה, דרך עפולה, בית שאן.. והמשיכה לצמח ומשם הקו היה חוצה את הירמוך, ובהמשך מתחבר לקו דמשק - אל מדינה שבחיג'אז (כיום חלק מערב הסעודית). הכינוי רכבת העמק הגיע מהמתיישבים העבריים שהתגוררו בישובים לאורך הקו.
2. לקו עכו - כרמיאל אין כרגע כינוים נוספים ככל הידוע לי.
3. ניהול הקמת הקווים היא באחריות נתיבי ישראל - החברה הלאומית לדרכים. באתר החברה ניתן למצוא פירוט על הפרויקטים.
4. כרגע לא ממש ברור איזה קו יפתח קודם, כי לכל קו יש מורכבויות משלו. ביצוע הנחת המסילות והתקנת מערכות השליטה והבקרה מתוכננות להתבצע במקביל בשני הקווים ע"י קבוצת החברות : שיכון ובינוי- לסיכו - באובאן הגרמנית. קו עכו כרמיאל אומנם קצר יותר ( 22 ק"מ לעומת 60 ק"מ בקו חיפה - בית שאן) אך מתוך 22 הק"מ, כ 5 עוברים בזוג מנהרות שדרשות התקנת שלל מערכות + תקופה ארוכה לבדיקות, הרצות, אישורים...)
מורכבות נוספת נעוצה בעובדה שקו עכו - כרמיאל מוקם כ קו חשמלי (עכו - כרמיאל והקו המהיר לירושלים יהיו הקוים הראשונים שיופעלו על חשמל), הקמת קו חשמלי ושילובו עם הרשת הקיימת מהווה אתגר רציני ומסובך.
5. קיים תכנון עקרוני להמשיך את הקו עד לקרית שמונה.
6. אם תתבונן במפה, תראה שכרמיאל נמצאת למעשה "מול" העיר עכו, ולכן, הנקודה הכי קרובה שניתן לחבר את הקו מכרמיאל לרשת המסילות הקיימות היא באזור עכו. זה לא אומר שהרכבות בקו יסעו רק בין עכו לכרמיאל.
 

luckydude

Active member
לציין גם שעכו כרמיאל מוקם כקו כפול, בעוד קו העמק נבנה עם

תשובות
1. שם הפרויקט הוא בעקרון קו חיפה - בית שאן. מדובר על קו שמתבסס ברובו על קו שהיה קיים בעבר (שלוחה של המסילה החיג'אזית מימי הטורקים שנחנכה בשנת 1905 וחיברה את חיפה, דרך עפולה, בית שאן.. והמשיכה לצמח ומשם הקו היה חוצה את הירמוך, ובהמשך מתחבר לקו דמשק - אל מדינה שבחיג'אז (כיום חלק מערב הסעודית). הכינוי רכבת העמק הגיע מהמתיישבים העבריים שהתגוררו בישובים לאורך הקו.
2. לקו עכו - כרמיאל אין כרגע כינוים נוספים ככל הידוע לי.
3. ניהול הקמת הקווים היא באחריות נתיבי ישראל - החברה הלאומית לדרכים. באתר החברה ניתן למצוא פירוט על הפרויקטים.
4. כרגע לא ממש ברור איזה קו יפתח קודם, כי לכל קו יש מורכבויות משלו. ביצוע הנחת המסילות והתקנת מערכות השליטה והבקרה מתוכננות להתבצע במקביל בשני הקווים ע"י קבוצת החברות : שיכון ובינוי- לסיכו - באובאן הגרמנית. קו עכו כרמיאל אומנם קצר יותר ( 22 ק"מ לעומת 60 ק"מ בקו חיפה - בית שאן) אך מתוך 22 הק"מ, כ 5 עוברים בזוג מנהרות שדרשות התקנת שלל מערכות + תקופה ארוכה לבדיקות, הרצות, אישורים...)
מורכבות נוספת נעוצה בעובדה שקו עכו - כרמיאל מוקם כ קו חשמלי (עכו - כרמיאל והקו המהיר לירושלים יהיו הקוים הראשונים שיופעלו על חשמל), הקמת קו חשמלי ושילובו עם הרשת הקיימת מהווה אתגר רציני ומסובך.
5. קיים תכנון עקרוני להמשיך את הקו עד לקרית שמונה.
6. אם תתבונן במפה, תראה שכרמיאל נמצאת למעשה "מול" העיר עכו, ולכן, הנקודה הכי קרובה שניתן לחבר את הקו מכרמיאל לרשת המסילות הקיימות היא באזור עכו. זה לא אומר שהרכבות בקו יסעו רק בין עכו לכרמיאל.
לציין גם שעכו כרמיאל מוקם כקו כפול, בעוד קו העמק נבנה עם
הכנה להכפלה.
 

danezeq

Member
תודה לכל העונים

תשובות
1. שם הפרויקט הוא בעקרון קו חיפה - בית שאן. מדובר על קו שמתבסס ברובו על קו שהיה קיים בעבר (שלוחה של המסילה החיג'אזית מימי הטורקים שנחנכה בשנת 1905 וחיברה את חיפה, דרך עפולה, בית שאן.. והמשיכה לצמח ומשם הקו היה חוצה את הירמוך, ובהמשך מתחבר לקו דמשק - אל מדינה שבחיג'אז (כיום חלק מערב הסעודית). הכינוי רכבת העמק הגיע מהמתיישבים העבריים שהתגוררו בישובים לאורך הקו.
2. לקו עכו - כרמיאל אין כרגע כינוים נוספים ככל הידוע לי.
3. ניהול הקמת הקווים היא באחריות נתיבי ישראל - החברה הלאומית לדרכים. באתר החברה ניתן למצוא פירוט על הפרויקטים.
4. כרגע לא ממש ברור איזה קו יפתח קודם, כי לכל קו יש מורכבויות משלו. ביצוע הנחת המסילות והתקנת מערכות השליטה והבקרה מתוכננות להתבצע במקביל בשני הקווים ע"י קבוצת החברות : שיכון ובינוי- לסיכו - באובאן הגרמנית. קו עכו כרמיאל אומנם קצר יותר ( 22 ק"מ לעומת 60 ק"מ בקו חיפה - בית שאן) אך מתוך 22 הק"מ, כ 5 עוברים בזוג מנהרות שדרשות התקנת שלל מערכות + תקופה ארוכה לבדיקות, הרצות, אישורים...)
מורכבות נוספת נעוצה בעובדה שקו עכו - כרמיאל מוקם כ קו חשמלי (עכו - כרמיאל והקו המהיר לירושלים יהיו הקוים הראשונים שיופעלו על חשמל), הקמת קו חשמלי ושילובו עם הרשת הקיימת מהווה אתגר רציני ומסובך.
5. קיים תכנון עקרוני להמשיך את הקו עד לקרית שמונה.
6. אם תתבונן במפה, תראה שכרמיאל נמצאת למעשה "מול" העיר עכו, ולכן, הנקודה הכי קרובה שניתן לחבר את הקו מכרמיאל לרשת המסילות הקיימות היא באזור עכו. זה לא אומר שהרכבות בקו יסעו רק בין עכו לכרמיאל.
תודה לכל העונים
אז שני הקווים המדוברים (הקו לבית שאן והקו לכרמיאל) יצאו מתחנה אחת בחיפה? הבנתי נכון?
איזו תחנה זו תיהיה?
 

amit1270

New member
1. "רכבת העמק" זה שם היסטורי. הפרויקט הנוכחי נקרא מסילת העמק

כמה שאלות ותהיות
1. מה שם הקו הזה? "רכבת העמק" או "קו חיפה - בית שאן"?
2. אני משום מה חשבתי שקו עכו - כרמיאל הוא קו רכבת העמק. אז טעיתי?
3. למה הן קו הרכבת חיפה-בית שאן והן קו הרכבת עכו-כרמיאל לא מופיעים בתכניות הפיתוח באתר רכבת ישראל?
4. איזה מהקווים צפוי להסתיים מוקדם יותר (אני מניח שעכו-כרמיאל?)
5. האם כבר מדברים על להאריך את הקו מהכרמיאל הלאה? (כמו למשל לאצבע הגליל, בעתיד הרחוק יותר)
6. סתם שאלה, למה שני קווי הרוחב הללו לא תוכננו להתחיל מאותו מקום - עכו, או חיפה ובכך ליצור מרכז רכבתי גדול יותר? מהן המגבלות?

תודה לעונים!
1. "רכבת העמק" זה שם היסטורי. הפרויקט הנוכחי נקרא מסילת העמק
תשובה נוספת לשאלה 6:
קו העמק הוא בכיוון דרום-מזרח, קו עכו-כרמיאל (או נעמן-כרמיאל) הוא בכיוון מזרח פחות או יותר. אין שום היגיון לחבר אותם ולהאריך ללא צורך את אחת המסילות.
 
תודה רבה בועז על הסקירה!

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תודה רבה בועז על הסקירה!
 


זה לא נגמר עד שהגברת השמנה מתחילה לשיר..
 

בועז ל

New member
300 מ'

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
300 מ'
זהו אורך הרציפים בתחנת עפולה. המעבר התת"ק, שממנו עולים אל הרציפים, ממוקם במרכזם.



 

amit1270

New member
עלייה מהמעבר התת"ק לרציף

אותה זווית של התמונה השניה אבל עם המדרגות ממרכז הרציף
עלייה מהמעבר התת"ק לרציף
ולמקרה שמישהו מתעניין - בשלב ראשון יהיה רק דרגנוע אחד. במקרה הצורך ואם מספר הנוסעים בתחנה יצדיק זאת, יתוסף עוד דרגנוע.

 

בועז ל

New member
פיר המעלית

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
פיר המעלית
נפתח אל הרציף.

 

בועז ל

New member
חצר הממצאים

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
חצר הממצאים
לאחר התערוכה בתחנת שדרות מגיע גם תורה של עפולה. בשטח התחנה הוקצה שטח להצגת ממצאים היסטוריים. טוב ויפה שמתחילה כאן איזושהי מגמה להצגת ה"מורשת" (מילה קצת גבוהה מדי) הרכבתית.

 

בועז ל

New member
פ.נ הרציף ז"ל

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
פ.נ הרציף ז"ל
אבל אל דאגה: הרציף שנקבר בעודו בחיים, ישוב לתחייה במועד לא ידוע. צנרת שהועברה דרכו משמשת להעברת כבלי תקשורת אל הרציף הפעיל.

 

amit1270

New member
לפי ההדמיה, זה יקרה כשרכבות TGV יעצרו בתחנה


פ.נ הרציף ז"ל
אבל אל דאגה: הרציף שנקבר בעודו בחיים, ישוב לתחייה במועד לא ידוע. צנרת שהועברה דרכו משמשת להעברת כבלי תקשורת אל הרציף הפעיל.
לפי ההדמיה, זה יקרה כשרכבות TGV יעצרו בתחנה
 

בועז ל

New member
במעבר התת"ק

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
במעבר התת"ק
מעבר תת"ק מוביל את הנוסעים אל הרציפים. בתוכו נמצא את כל המוצרים הנלווים: גרמי מדרגות לעלייה לרציפים, נישות דרגנועים ופירי מעליות. סביבת המעבר משמשת גם כממ"ד בשעת חירום. דלתות הדף בעלות 70K ש"ח הותקנו במעבר.

 
המעבר והדלתות

במעבר התת"ק
מעבר תת"ק מוביל את הנוסעים אל הרציפים. בתוכו נמצא את כל המוצרים הנלווים: גרמי מדרגות לעלייה לרציפים, נישות דרגנועים ופירי מעליות. סביבת המעבר משמשת גם כממ"ד בשעת חירום. דלתות הדף בעלות 70K ש"ח הותקנו במעבר.
המעבר והדלתות
פינת האוכל שקרובה אלינו נמצאת במעבר בין אולם התחנה לרציפים, אחריה מימין ומשמאל באה ההכנה למעלית דרגנועים ומדרגות לרציף הראשון (העתידי) וממול, בין שני הרציפים, הממ"ד עם הדלתות המפלצתיות.

 
מקרוב יותר

המעבר והדלתות
פינת האוכל שקרובה אלינו נמצאת במעבר בין אולם התחנה לרציפים, אחריה מימין ומשמאל באה ההכנה למעלית דרגנועים ומדרגות לרציף הראשון (העתידי) וממול, בין שני הרציפים, הממ"ד עם הדלתות המפלצתיות.
מקרוב יותר

 

בועז ל

New member
קצת אוויר

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
קצת אוויר
מבט מהרציף הקבור אל מתחם הכניסה ומבני התחנה.



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה