שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.

 

בועז ל

New member
תודות

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תודות
לעופר סלעי מחברת הניהול "עופר סלעי הנדסה" - רמת שירות כפי שקיבלתי מעופר לא קיבלתי משום רפרנט אחר. תכתובות הדוא"ל שלי עם עופר נענו במלואן ובמהירות הברק. ארגון סיור לנציגי פורום תח"צ? הכי מהיר בשוק וללא מתווכים.
לגיא כהן שליווה אותנו לאורך הקו - את הסיור ערכנו ברכב השטח של גיא. מעבר לשירותי ההסעה שכללו עצירות רבות, קיבלנו מגיא הסברים מקצועיים ומפורטים על הנדסת הפרויקט. לאורך כל התוואי המסוקר הפגין גיא בקיאות עצומה בכל נתוניו ההנדסיים של הפרויקט ואיתו צלחנו בקלות את קטע ב-2 האתגרי. תודה, גיא, על האירוח מסביר הפנים ועל שסבלת אותנו...

לאבי ניר מפקח תחנת עפולה - תודה רבה על ההיכרות המקצועית שערכת לנו עם התחנה ועל זו העתידית שתגיע מבית שאן.

לגיא מי-טל דובר "נתיבי ישראל" - בסופו של יום הכול עובר דרך גיא. אז תודה גדולה, גיא, על העמקת השת"פ עם הפורום.
לחבריי, עמית (ד"ר התחכמות) ואלי (גברת עם סלים), שהסכימו להתלוות אליי למסע הארוך מהמרכז אל 'ארץ הטמפרטורות הבלתי אפשרית'.

בתמונה - סרטן נחלים בנחל מזרע סמוך לגשר כפר ברוך.

 

בועז ל

New member
תחילתו של הקטע המזרחי

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
תחילתו של הקטע המזרחי
הקטע המזרחי בפרויקט מסילת העמק מתחיל מיד לאחר תחנת הרכבת של כפר ברוך. התחנה עצמה נכללת במסגרת קטע הניהול המרכזי של הפרויקט. בתחנת כפר ברוך אין יותר מדי מה לראות כיום. במבט מרחוק דומה שהמבנה שבתמונה הנו מבנה השו"ב של התחנה התפעולית ולאו דווקא מבנה תחנת הנוסעים, אך את זאת עוד אצטרך לברר אם וכאשר נקיים סיור בקטע זה. עוד ניתן להבחין בתמונה בתחילתו של גשר כפר ברוך. מגשר זה, שחונך את הקטע המזרחי, תחל תנועתנו מזרחה לאורך התוואי ותיעצר בתחנת עפולה - תחנת הקצה לסיורנו זה.

 

amit1270

New member
למען הדיוק, המשכנו מעט מזרחה מתחנת עפולה

תחילתו של הקטע המזרחי
הקטע המזרחי בפרויקט מסילת העמק מתחיל מיד לאחר תחנת הרכבת של כפר ברוך. התחנה עצמה נכללת במסגרת קטע הניהול המרכזי של הפרויקט. בתחנת כפר ברוך אין יותר מדי מה לראות כיום. במבט מרחוק דומה שהמבנה שבתמונה הנו מבנה השו"ב של התחנה התפעולית ולאו דווקא מבנה תחנת הנוסעים, אך את זאת עוד אצטרך לברר אם וכאשר נקיים סיור בקטע זה. עוד ניתן להבחין בתמונה בתחילתו של גשר כפר ברוך. מגשר זה, שחונך את הקטע המזרחי, תחל תנועתנו מזרחה לאורך התוואי ותיעצר בתחנת עפולה - תחנת הקצה לסיורנו זה.
למען הדיוק, המשכנו מעט מזרחה מתחנת עפולה
עד מרחביה.
 
לשלטומן שלנו באהבה

תחילתו של הקטע המזרחי
הקטע המזרחי בפרויקט מסילת העמק מתחיל מיד לאחר תחנת הרכבת של כפר ברוך. התחנה עצמה נכללת במסגרת קטע הניהול המרכזי של הפרויקט. בתחנת כפר ברוך אין יותר מדי מה לראות כיום. במבט מרחוק דומה שהמבנה שבתמונה הנו מבנה השו"ב של התחנה התפעולית ולאו דווקא מבנה תחנת הנוסעים, אך את זאת עוד אצטרך לברר אם וכאשר נקיים סיור בקטע זה. עוד ניתן להבחין בתמונה בתחילתו של גשר כפר ברוך. מגשר זה, שחונך את הקטע המזרחי, תחל תנועתנו מזרחה לאורך התוואי ותיעצר בתחנת עפולה - תחנת הקצה לסיורנו זה.
לשלטומן שלנו באהבה
זה שלט או פלאייר?...

 

בועז ל

New member
שימור

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
שימור
כבר בתחילת הקטע המזרחי אנו מקבלים תזכורת מן העבר. מעביר מים של הקו ההיסטורי שוּמר יחד עם מעבירי מים נוספים וגשרונים קטנים שנמצאים בתוואי. בפרויקט מסילת העמק מושקעים משאבים גדולים בפעולות שימור. גיא ידע לספר לנו על קטעי מסילה שנמצאו לאורך התוואי במהלך העבודות. על הממצאים הוצבה שמירה שהתגלתה כנחוצה ביותר נוכח הניסיונות לגניבת המתכת. אח"כ הועברו הפסים שנתגלו למרכז המבקרים של רכבת העמק בכפר יהושע.
במסגרת פעולות השימור הנרחבות מוכשר שביל אופניים על סוללת התוואי המקורית, מעבירי מים וגשרונים משומרים ותחנת בית שאן זוכה לטיפול המשמר הנרחב ביותר. כל פעולות השימור נעשות במימונה של "נתיבי ישראל". פעולות השימור המבורכות מובילות אותי למחשבה על הקו המשודרג לירושלים, שבו נכתשה ההיסטוריה הרכבתית יחד עם ערכי טבע ונוף במהלך עבודות השדרוג. העבודות על שדרוג הקו היו נקודת השבר ביחסיהם של ארגוני הסביבה מול "רכבת ישראל". עבודות, שאת מחירן הכואב שילם בעיקר פרויקט הדגל A1 של הרכבת. לו הושקע אז קומץ ממה שמושקע היום בשימור קו העמק, האם היינו זוכים למציאות אחרת?

 

yudek

New member
תודה על הסיקור- 3 גשרים על נחל(ון) אחד

שימור
כבר בתחילת הקטע המזרחי אנו מקבלים תזכורת מן העבר. מעביר מים של הקו ההיסטורי שוּמר יחד עם מעבירי מים נוספים וגשרונים קטנים שנמצאים בתוואי. בפרויקט מסילת העמק מושקעים משאבים גדולים בפעולות שימור. גיא ידע לספר לנו על קטעי מסילה שנמצאו לאורך התוואי במהלך העבודות. על הממצאים הוצבה שמירה שהתגלתה כנחוצה ביותר נוכח הניסיונות לגניבת המתכת. אח"כ הועברו הפסים שנתגלו למרכז המבקרים של רכבת העמק בכפר יהושע.
במסגרת פעולות השימור הנרחבות מוכשר שביל אופניים על סוללת התוואי המקורית, מעבירי מים וגשרונים משומרים ותחנת בית שאן זוכה לטיפול המשמר הנרחב ביותר. כל פעולות השימור נעשות במימונה של "נתיבי ישראל". פעולות השימור המבורכות מובילות אותי למחשבה על הקו המשודרג לירושלים, שבו נכתשה ההיסטוריה הרכבתית יחד עם ערכי טבע ונוף במהלך עבודות השדרוג. העבודות על שדרוג הקו היו נקודת השבר ביחסיהם של ארגוני הסביבה מול "רכבת ישראל". עבודות, שאת מחירן הכואב שילם בעיקר פרויקט הדגל A1 של הרכבת. לו הושקע אז קומץ ממה שמושקע היום בשימור קו העמק, האם היינו זוכים למציאות אחרת?
תודה על הסיקור- 3 גשרים על נחל(ון) אחד
גשר הרכבת שנבנה מעל נחל שזיפים, אחרי הפנייה לגדעונה/מעיין חרוד, מתחתיו מעביר המים המקורי (משמש כמעבר לפארקיון גבע), וגשר אירי

 
הסביבה עשירה בצמחיה ובבעלי חיים

שימור
כבר בתחילת הקטע המזרחי אנו מקבלים תזכורת מן העבר. מעביר מים של הקו ההיסטורי שוּמר יחד עם מעבירי מים נוספים וגשרונים קטנים שנמצאים בתוואי. בפרויקט מסילת העמק מושקעים משאבים גדולים בפעולות שימור. גיא ידע לספר לנו על קטעי מסילה שנמצאו לאורך התוואי במהלך העבודות. על הממצאים הוצבה שמירה שהתגלתה כנחוצה ביותר נוכח הניסיונות לגניבת המתכת. אח"כ הועברו הפסים שנתגלו למרכז המבקרים של רכבת העמק בכפר יהושע.
במסגרת פעולות השימור הנרחבות מוכשר שביל אופניים על סוללת התוואי המקורית, מעבירי מים וגשרונים משומרים ותחנת בית שאן זוכה לטיפול המשמר הנרחב ביותר. כל פעולות השימור נעשות במימונה של "נתיבי ישראל". פעולות השימור המבורכות מובילות אותי למחשבה על הקו המשודרג לירושלים, שבו נכתשה ההיסטוריה הרכבתית יחד עם ערכי טבע ונוף במהלך עבודות השדרוג. העבודות על שדרוג הקו היו נקודת השבר ביחסיהם של ארגוני הסביבה מול "רכבת ישראל". עבודות, שאת מחירן הכואב שילם בעיקר פרויקט הדגל A1 של הרכבת. לו הושקע אז קומץ ממה שמושקע היום בשימור קו העמק, האם היינו זוכים למציאות אחרת?
הסביבה עשירה בצמחיה ובבעלי חיים

 

בועז ל

New member
גשר כפר ברוך - גשר שטובל במים

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
גשר כפר ברוך - גשר שטובל במים
340 מ' מכובדים נכללים באורכו של הגשר. בחורף סטנדרטי מוצפת סביבת הגשר במים רבים ועדות לכך ניתן לראות בצמחייה שמסביב. בעוד כמה שנים כשיגיע החורף התקני, אינשאללה, נוכל לצלם תמונה מעניינת של רכבת על הגשר. זו לא תהיה תמונה של "גשר מעל מים סוערים", אבל פוטנציאל לתמונה רכבתית ייחודית בארצנו, יש גם יש.

 

בועז ל

New member
מתחת לגשר

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
מתחת לגשר
מעביר מים נוסף ששוּמר. ואילו בגשר עצמו ניתן להבחין ב"מרפסות" החשמול העתידי. ניצבי הקצה של הגשר כוללים הכנה להנחת גשר נוסף עבור מסילה שנייה.



 

amit1270

New member
הכנה לגשר הנוסף (הדרומי)

מתחת לגשר
מעביר מים נוסף ששוּמר. ואילו בגשר עצמו ניתן להבחין ב"מרפסות" החשמול העתידי. ניצבי הקצה של הגשר כוללים הכנה להנחת גשר נוסף עבור מסילה שנייה.
הכנה לגשר הנוסף (הדרומי)
בשלב זה נבנה רק הגשר הצפוני והמסילה הצפונית בכלל. כל הסוללות הן ברוחב שיאפשר הוספת מסילה מדרום לזו שנסללת כעת.

 
צילום מאותו מקום לכיוון השני

הכנה לגשר הנוסף (הדרומי)
בשלב זה נבנה רק הגשר הצפוני והמסילה הצפונית בכלל. כל הסוללות הן ברוחב שיאפשר הוספת מסילה מדרום לזו שנסללת כעת.
צילום מאותו מקום לכיוון השני
מאחר שעמית הקדים אותי והעלה תמונה טובה של ההכנה לגשר הדרומי אאלץ להסתפק בצילום מרחוק של ההכנה בצד השני, בתמונה ניתן להתרשם שוב מאורך הגשר.

 

בועז ל

New member
בק
שלהם

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
בק
שלהם
רגע של טבע - חמשת צבי הנינג'ה של הפרויקט בתצלום משפחתי. עמית & אלי: אינכם צריכים להתביייש. ניתן להתערב ולהוסיף תמונות משלכם.


 

בועז ל

New member
קטע ב-1

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
קטע ב-1
אורך הקטע 6.6 ק"מ. תחילתו בכפר ברוך וסיומו בנחל עדשים. ביצוע המבנה התחתון הסתיים בקטע זה וסיומו מקדים בלו"ז את תחילת הנחת המסילות שצפויה להתחיל בספטמבר. הקטע חוצה שדות חקלאיים ולמעט גשר כפר ברוך ומעברים חקלאיים אין בו אטרקציות הנדסיות מיוחדות.



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה