שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
עוד תמונות של התחנה

קצת אוויר
מבט מהרציף הקבור אל מתחם הכניסה ומבני התחנה.
עוד תמונות של התחנה



 

בועז ל

New member
בין הרציפים

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
בין הרציפים
כאמור, המעבר התת"ק חוצה את הרציפים לשניים. המרווח בין הרציפים מותאם להכיל שתי רכבות, כמובן.

 

בועז ל

New member
כבר לא החור שבקצה הסרגל

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
כבר לא החור שבקצה הסרגל
זוכרים את הבדיחה הישנה ההיא? ובכן, מארחינו יודעים לספר לנו על תנופת פיתוח שעוברת העיר. בשנים הקרובות תעטופנה שכונות מגורים את סביבת התחנה ואאל"ט דובר גם על מסוף אוטובוסים מרכזי שיוקם בסמוך לתחנת הרכבת. זה הזמן להודות למפקח אבי ניר, להבטיח לו שעוד ניפגש ולהמשיך מעט מזרחה במטרה לסיים את קטע ב-2.
בתמונה - היציאה מהתחנה מזרחה. המסילה תמוקם על בטונדה בצורת האות חי"ת הפוכה.

 

בועז ל

New member
כמו ביבנה - גם בעפולה רוצים שקט.

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
כמו ביבנה - גם בעפולה רוצים שקט.
תוואי הקו הולך ומנמיך. תושבי עפולה שרוצים ללכת עם ולהרגיש בלי, מקבלים חפיר מבוטן שכולל שלושה קטעי cut&cover. תחילת המנהור מתרחשת כמה מאות מ' לאחר תחנת עפולה. במבתר שנחפר נגלית שכבת לבה געשית. אומרים שהיה פה פעם שמח...

 

amit1270

New member
עוד קצת גיאולוגיה

כמו ביבנה - גם בעפולה רוצים שקט.
תוואי הקו הולך ומנמיך. תושבי עפולה שרוצים ללכת עם ולהרגיש בלי, מקבלים חפיר מבוטן שכולל שלושה קטעי cut&cover. תחילת המנהור מתרחשת כמה מאות מ' לאחר תחנת עפולה. במבתר שנחפר נגלית שכבת לבה געשית. אומרים שהיה פה פעם שמח...
עוד קצת גיאולוגיה
בתמונה רואים שלוש שכבות עיקריות: בשכבה העליונה אדמת העמק החרסיתית והפוריה, בשכבה התחתונה קירטון או חוואר (או משהו דומה, בכל אופן סלע גירני), וביניהן שכבה געשית. למעשה זה "נחל" שבו זרמה מתישהו בעבר לבה רותחת שחצתה במסלולה (כנראה דרומה) את העמק. קשה להאמין שזה מה שקרה בעמק הפסטורלי...

 

בועז ל

New member
סליחה, את נראית לי מוכרת מאיזשהו מקום...


שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
סליחה, את נראית לי מוכרת מאיזשהו מקום...


 

בועז ל

New member
נולדה באשדוד, עבדה בירושלים וכעת עפולאית.

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
נולדה באשדוד, עבדה בירושלים וכעת עפולאית.
אז מי אמר שמכונת הדיפון שלנו אינה רגישה וספונטנית?


 

בועז ל

New member
שני צעדים קדימה אחד לאחור

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
שני צעדים קדימה אחד לאחור
כשגבה אל המעצור שנקרא כביש 65 תעבוד המכונה לאחור בכיוון תחנת עפולה. אח"כ תדלג מעבר לכביש ותמשיך שם בעבודתה. העפר הוצע מן החפיר ישמש לביצוע שלב ה-cover. מעל המכונה בוצעו מעקף בכביש ושינויים בהסדרי התנועה.

 

LG123456

New member
סיקור נהדר בועז!!!

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
סיקור נהדר בועז!!!
היה אדיר לראות את ההתקדמות בבנייה ונהניתי מהגאגים שהכנסת פנימה!
מהקורא השביעי!!
 

בועז ל

New member
תודה רבה, ידידי, אבל המתן קטנה לגברת של עמית.


סיקור נהדר בועז!!!
היה אדיר לראות את ההתקדמות בבנייה ונהניתי מהגאגים שהכנסת פנימה!
מהקורא השביעי!!
תודה רבה, ידידי, אבל המתן קטנה לגברת של עמית.
 

בועז ל

New member
לסיום - סביבת מרחביה

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
לסיום - סביבת מרחביה
אחד הנושאים שהועלו במהלך הסיור היה החלטתו של השר כץ להעביר פרויקטים מ"רכבת ישראל" לביצועה של מע"צ או "נתיבי ישראל" בשמה הנוכחי. כל אנשי המקצוע עמם שוחחנו תמכו באופן לא מפתיע במהלך. אחד מאנשי המקצוע היה חריף ונחרץ במיוחד כשתיאר כיצד במשך 7 שנים הניח 16 ק"מ בלבד של מסילה בפרויקט ההכפלה הצפוני. גם פרויקט ההכפלה הכפר סבאי הוזכר ולא לטובה. אני ניסיתי לאזן מעט כשטענתי כי לגורם הפרסונלי יש משקל עצו בקידומם או קידומם של הפרויקטים וכי למרות השיפור במהירות הביצוע, עדיין ק"מ מסילה של "נתיבי ישראל" יקר ב-30% כמעט מזה של ר"י. עוד הוספתי כי זמני הביצוע של מע"צ במכרזיה הרכבתיים כוללים טולרנס נדיב יותר משל ר"י. בן שיחי הסכים עמי, אך תלה את הסיבה לכך בקשיים מכוונים שמערימים שניים מנציגי ר"י על "נתיבי ישראל" במטרה להכשילה. השניים, לטענתו, מעלים דרישות מופרזות שמייקרות את הפרויקט ומאריכות את זמני הביצוע. טוב, ששת קוראיי, האזנתי לטענות ואני מעלה אותן על הכתב רק מאחר שנתבקשתי לעשות כן. האמת היא ככל הנראה אי-שם באמצע: כששוחחתי עם מספר מנהלי ביצוע מוערכים ברכבת על אותם השניים שהוזכרו, קיבלתי תגובות נוסח "הבעיה ידועה, גם אנו סובלים מדרישות קפריזיות, אך נלחמים בהן".
שבת שלום ומוצ"ש נסבל לכולם.





 

easylivin

New member
בועז, עמית ואלי - תודה על הסיקור!

לסיום - סביבת מרחביה
אחד הנושאים שהועלו במהלך הסיור היה החלטתו של השר כץ להעביר פרויקטים מ"רכבת ישראל" לביצועה של מע"צ או "נתיבי ישראל" בשמה הנוכחי. כל אנשי המקצוע עמם שוחחנו תמכו באופן לא מפתיע במהלך. אחד מאנשי המקצוע היה חריף ונחרץ במיוחד כשתיאר כיצד במשך 7 שנים הניח 16 ק"מ בלבד של מסילה בפרויקט ההכפלה הצפוני. גם פרויקט ההכפלה הכפר סבאי הוזכר ולא לטובה. אני ניסיתי לאזן מעט כשטענתי כי לגורם הפרסונלי יש משקל עצו בקידומם או קידומם של הפרויקטים וכי למרות השיפור במהירות הביצוע, עדיין ק"מ מסילה של "נתיבי ישראל" יקר ב-30% כמעט מזה של ר"י. עוד הוספתי כי זמני הביצוע של מע"צ במכרזיה הרכבתיים כוללים טולרנס נדיב יותר משל ר"י. בן שיחי הסכים עמי, אך תלה את הסיבה לכך בקשיים מכוונים שמערימים שניים מנציגי ר"י על "נתיבי ישראל" במטרה להכשילה. השניים, לטענתו, מעלים דרישות מופרזות שמייקרות את הפרויקט ומאריכות את זמני הביצוע. טוב, ששת קוראיי, האזנתי לטענות ואני מעלה אותן על הכתב רק מאחר שנתבקשתי לעשות כן. האמת היא ככל הנראה אי-שם באמצע: כששוחחתי עם מספר מנהלי ביצוע מוערכים ברכבת על אותם השניים שהוזכרו, קיבלתי תגובות נוסח "הבעיה ידועה, גם אנו סובלים מדרישות קפריזיות, אך נלחמים בהן".
שבת שלום ומוצ"ש נסבל לכולם.
בועז, עמית ואלי - תודה על הסיקור!
שני הפרוייקטים הצפוניים - לא רק שהם מרתקים מבחינת מורכבות הנדסית, אלא גם מבחינת פוטנציאל הניצול העתידי שלהם. יהיה מעניין לראות האם המדינה תשכיל לקבל את ההחלטות התכנוניות הנכונות (לשם שינוי) בכל הקשור לשימוש במסילות ולפיתוח הנלווה אליהן. לצערנו, יש במדינתנו גורמים שמעוניינים דווקא בכישלון... ולו רק בשביל שיוכלו להגיד "אמרנו לכם". נשאר לקוות שלמרות זאת, האזרחים יקבלו תמורה ראויה להשקעה, כלומר לא עוד "ייבוש" מכוון אלא נתיבי תחבורה נוחים לשימוש, ופיתוח משמעותי מסביב שיבוא אם רק יעזרו לו מעט.
 
בועז תודה רבה

לסיום - סביבת מרחביה
אחד הנושאים שהועלו במהלך הסיור היה החלטתו של השר כץ להעביר פרויקטים מ"רכבת ישראל" לביצועה של מע"צ או "נתיבי ישראל" בשמה הנוכחי. כל אנשי המקצוע עמם שוחחנו תמכו באופן לא מפתיע במהלך. אחד מאנשי המקצוע היה חריף ונחרץ במיוחד כשתיאר כיצד במשך 7 שנים הניח 16 ק"מ בלבד של מסילה בפרויקט ההכפלה הצפוני. גם פרויקט ההכפלה הכפר סבאי הוזכר ולא לטובה. אני ניסיתי לאזן מעט כשטענתי כי לגורם הפרסונלי יש משקל עצו בקידומם או קידומם של הפרויקטים וכי למרות השיפור במהירות הביצוע, עדיין ק"מ מסילה של "נתיבי ישראל" יקר ב-30% כמעט מזה של ר"י. עוד הוספתי כי זמני הביצוע של מע"צ במכרזיה הרכבתיים כוללים טולרנס נדיב יותר משל ר"י. בן שיחי הסכים עמי, אך תלה את הסיבה לכך בקשיים מכוונים שמערימים שניים מנציגי ר"י על "נתיבי ישראל" במטרה להכשילה. השניים, לטענתו, מעלים דרישות מופרזות שמייקרות את הפרויקט ומאריכות את זמני הביצוע. טוב, ששת קוראיי, האזנתי לטענות ואני מעלה אותן על הכתב רק מאחר שנתבקשתי לעשות כן. האמת היא ככל הנראה אי-שם באמצע: כששוחחתי עם מספר מנהלי ביצוע מוערכים ברכבת על אותם השניים שהוזכרו, קיבלתי תגובות נוסח "הבעיה ידועה, גם אנו סובלים מדרישות קפריזיות, אך נלחמים בהן".
שבת שלום ומוצ"ש נסבל לכולם.
בועז תודה רבה
על הכל! על התמונות המצויינות שאתה מעלה, על המידע הבלתי נדלה, על הכתיבה המסודרת היפה והמושכת, על הניהול, על הקשרים שאתה רוקם לטובת הפורום, על הווטסאפים הלוך ושוב, על ארגון הסיור, על ההסעה, על הסבלנות, על הטיפ ועל המגפיים של ברוך.
זאת היתה חוויה בלתי נשכחת!
 

בועז ל

New member
אני מבין שאני יכול לבנות עליך לסיור הבא?


בועז תודה רבה
על הכל! על התמונות המצויינות שאתה מעלה, על המידע הבלתי נדלה, על הכתיבה המסודרת היפה והמושכת, על הניהול, על הקשרים שאתה רוקם לטובת הפורום, על הווטסאפים הלוך ושוב, על ארגון הסיור, על ההסעה, על הסבלנות, על הטיפ ועל המגפיים של ברוך.
זאת היתה חוויה בלתי נשכחת!
אני מבין שאני יכול לבנות עליך לסיור הבא?
 

amit1270

New member
אאל"ט כאן מתחיל נחל חרוד

לסיום - סביבת מרחביה
אחד הנושאים שהועלו במהלך הסיור היה החלטתו של השר כץ להעביר פרויקטים מ"רכבת ישראל" לביצועה של מע"צ או "נתיבי ישראל" בשמה הנוכחי. כל אנשי המקצוע עמם שוחחנו תמכו באופן לא מפתיע במהלך. אחד מאנשי המקצוע היה חריף ונחרץ במיוחד כשתיאר כיצד במשך 7 שנים הניח 16 ק"מ בלבד של מסילה בפרויקט ההכפלה הצפוני. גם פרויקט ההכפלה הכפר סבאי הוזכר ולא לטובה. אני ניסיתי לאזן מעט כשטענתי כי לגורם הפרסונלי יש משקל עצו בקידומם או קידומם של הפרויקטים וכי למרות השיפור במהירות הביצוע, עדיין ק"מ מסילה של "נתיבי ישראל" יקר ב-30% כמעט מזה של ר"י. עוד הוספתי כי זמני הביצוע של מע"צ במכרזיה הרכבתיים כוללים טולרנס נדיב יותר משל ר"י. בן שיחי הסכים עמי, אך תלה את הסיבה לכך בקשיים מכוונים שמערימים שניים מנציגי ר"י על "נתיבי ישראל" במטרה להכשילה. השניים, לטענתו, מעלים דרישות מופרזות שמייקרות את הפרויקט ומאריכות את זמני הביצוע. טוב, ששת קוראיי, האזנתי לטענות ואני מעלה אותן על הכתב רק מאחר שנתבקשתי לעשות כן. האמת היא ככל הנראה אי-שם באמצע: כששוחחתי עם מספר מנהלי ביצוע מוערכים ברכבת על אותם השניים שהוזכרו, קיבלתי תגובות נוסח "הבעיה ידועה, גם אנו סובלים מדרישות קפריזיות, אך נלחמים בהן".
שבת שלום ומוצ"ש נסבל לכולם.
אאל"ט כאן מתחיל נחל חרוד
באזור הזה סוללים תוואי חדש לכביש 71.

והנה היונים מחידתשתיות של יום חמישי...



 

אורי404

New member
בועז, עמית ואלי. יופי של שרשור

שבתשתיות - סיור בקטע המזרחי של פרויקט מסילת העמק.
בוקר טוב ושבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כמעט מאה שנה חלפו מאז החל המפעל הציוני לעסוק בגאולת אדמות עמק יזרעאל. הגאולה אמנם כבר הרחק מאחור, אך המפעל הציוני נמשך ומשיב לתחייה את רכבת העמק ההיסטורית. ארבעה מיליארד ש"ח מושקעים במסילה דו שימושית (נוסעים ומטענים) חדשה שתחבר את חיפה עם בית שאן, אבל דומה שדווקא המשכו העתידי של הקו לירדן, שאינו מבוצע עדיין, הוא זה שנושא בתוכו את עיקר חשיבותו של הפרויקט.
העבודות על הפרויקט נמשכות כבר מספר שנים, אך למרות עלותו המרשימה ומשך העבודות המצטבר, טרם הצלחנו לגאול את הפרויקט מבדידותו התקשורתית. ולא, לא שכחתי את תרומתו הבלעדית של הגולש Ori79, שהיה היחיד כמעט ששמר אותנו ואת הפרויקט בתמונה.

תזוזה ראשונה לחילוץ הפרויקט מההסגר נעשתה עם יצירת הקשר עם חברת "עופר סלעי הנדסה", שמנהלת את הקטע המזרחי מתוך שלושת קטעי הניהול של הפרויקט. זה המקום לתקן את הטרמינולוגיה המעט מטעה ולציין, כי הקטע המרכזי משתרע באורכו ע"פ 31 ק"מ מתוך סך 60 הק"מ של הפרויקט. תזוזה נוספת להיכות מעמיקה יותר עם הפרויקט נעשתה ביום ד' השבוע כשד"ר התחכמות ואלי (גברת עם סלים) הצטרפו אליי לסיור שאורגן עבורנו בקטע המזרחי ע"י חברת הניהול. הזמן שהוקצב לסיור אמור היה לכלול את כל אורך התוואי תוך מתן דגש לתיעוד עבודות ההקמה של תחנות עפולה ובית שאן. לאחר שסרקנו את קטע ב-2 (נחל עדשים-מרחביה) הגענו לתחנת עפולה. בשלב זה כבר הבנו עד כמה נאיבית הייתה מסגרת הזמן המוקצב והציפייה לטמפרטורה חיצונית מן המניין. טוב, אז שני אלה לא התקיימו ואת הסיור בתחנת בית שאן נקיים ככל הנראה במועד מאוחר יותר. השמטתה של בית שאן ממפת הסיור השאירה בפי טעם של עוד, אך אדגיש כי תחנת עפולה וקטע ב-2 האתגרי הנדסית, בהחלט התגלו כמרתקים ועוררו עניין רב. רוצים להיווכח? יאללה, זזים.
בועז, עמית ואלי. יופי של שרשור
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה