שבתשתיות- סיור בכביש 1.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
"איך זה לא מתמוטט?"

על חידוש העבודות בקטע שער הגיא-שורש
"מרדכי בנימין", הקבלן שהחל את העבודות בקטע, ביצע עבודה משמעותית מתוך המוטל עליו. שאלתי את ראש המנהלת אם התנעתו מחדש של הקטע הייתה קשה יותר מאחר שבוצעו בו כבר עבודות, ולנדסמן השיב בחיוב. לכך יש מספר נימוקים כלכליים, אך לא רק. על הקבלן הממשיך ("עינב החץ") לקבל אחריות על הקטע שבוצע ע"י קודמו ואין זה דבר של מה בכך.
בתמונות: הגבהת מפלס הכביש. רצועה ברוחב כביש 2X2 (זהו, אני גמרתי עם המונח דו מסלולי-דו נתיבי המטורלל) קיימת לאורך קטע משמעותי למדי בקטע "שער הגיא-שורש. גובה ההגבהה מגיע בשיאו לשישה מטרים מעל מפלס הכביש הקיים. לאחר שתועתק התנועה אל הקטע שבתמונה, תבוצע הגבהה של הקטע הקיים אל מפלס הכביש החדש.
"איך זה לא מתמוטט?"
כדי למנוע גלישה אופקית של הקטע המוגבה, כל שכבת מצע "נעטפת" ביריעה ששומרת אותה במקומה ומונעת תזוזה והתמוטטות.

 

בועז ל

New member
תמונת סיום.

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
תמונת סיום.
קיר קרקע משוריין מפריד בין התוואי החדש והמוגבה של הכביש לבין הכביש הקיים. הקיר יכוסה עם השלמת הקטע החסר לגובה המפלס החדש. בדרך חזרה משער הגיא אל אתר המנהלת שבבית נקופה, הזדמן לנו לטעום טעימה קצרה מחוויית הנסיעה בתוואי החדש. השיפוע והעיקולים מתונים יתר. אני כבר יודע שהד"ר המלעון הולך לחטוף שם דו"ח על מהירות מופרזת...

תודה מראש לעמית ויעל, שבוודאי יוסיפו מרשמיהם ואולי גם תמונות מהסיור. לששת קוראיי הנאמנים אאחל שלא ידעו עוד צערו של מוצ"ש.

אדיוס.

 

ymaluly

New member
מה לוח הזמנים של קטע שער הגיא שורש ?

תמונת סיום.
קיר קרקע משוריין מפריד בין התוואי החדש והמוגבה של הכביש לבין הכביש הקיים. הקיר יכוסה עם השלמת הקטע החסר לגובה המפלס החדש. בדרך חזרה משער הגיא אל אתר המנהלת שבבית נקופה, הזדמן לנו לטעום טעימה קצרה מחוויית הנסיעה בתוואי החדש. השיפוע והעיקולים מתונים יתר. אני כבר יודע שהד"ר המלעון הולך לחטוף שם דו"ח על מהירות מופרזת...

תודה מראש לעמית ויעל, שבוודאי יוסיפו מרשמיהם ואולי גם תמונות מהסיור. לששת קוראיי הנאמנים אאחל שלא ידעו עוד צערו של מוצ"ש.

אדיוס.
מה לוח הזמנים של קטע שער הגיא שורש ?
 

zvir1

New member
תודה רבה!!

תמונת סיום.
קיר קרקע משוריין מפריד בין התוואי החדש והמוגבה של הכביש לבין הכביש הקיים. הקיר יכוסה עם השלמת הקטע החסר לגובה המפלס החדש. בדרך חזרה משער הגיא אל אתר המנהלת שבבית נקופה, הזדמן לנו לטעום טעימה קצרה מחוויית הנסיעה בתוואי החדש. השיפוע והעיקולים מתונים יתר. אני כבר יודע שהד"ר המלעון הולך לחטוף שם דו"ח על מהירות מופרזת...

תודה מראש לעמית ויעל, שבוודאי יוסיפו מרשמיהם ואולי גם תמונות מהסיור. לששת קוראיי הנאמנים אאחל שלא ידעו עוד צערו של מוצ"ש.

אדיוס.
תודה רבה!!
עבודה מרשימה
חבל רק שקיבלו את המלצתו של הקבלן לבנות את מחלף עין חמד באותו כיוון כמו הקודם
ולכן הנציחו שיפועים יחסית גדולים .
במקום המחלף החדש המקורי שהיה מרים את הגובה.ומביא אותך למנהרת הקסטל (וגם שם התפשרות על מנהרה קצרה מדי)
את ההתפשרויות האלו נאכל הרבה שנים.
 
אדיר, פשוט אדיר.

תמונת סיום.
קיר קרקע משוריין מפריד בין התוואי החדש והמוגבה של הכביש לבין הכביש הקיים. הקיר יכוסה עם השלמת הקטע החסר לגובה המפלס החדש. בדרך חזרה משער הגיא אל אתר המנהלת שבבית נקופה, הזדמן לנו לטעום טעימה קצרה מחוויית הנסיעה בתוואי החדש. השיפוע והעיקולים מתונים יתר. אני כבר יודע שהד"ר המלעון הולך לחטוף שם דו"ח על מהירות מופרזת...

תודה מראש לעמית ויעל, שבוודאי יוסיפו מרשמיהם ואולי גם תמונות מהסיור. לששת קוראיי הנאמנים אאחל שלא ידעו עוד צערו של מוצ"ש.

אדיוס.
אדיר, פשוט אדיר.
 
תמונות נהדרות. תודה על הסקירה, בעז

תמונת סיום.
קיר קרקע משוריין מפריד בין התוואי החדש והמוגבה של הכביש לבין הכביש הקיים. הקיר יכוסה עם השלמת הקטע החסר לגובה המפלס החדש. בדרך חזרה משער הגיא אל אתר המנהלת שבבית נקופה, הזדמן לנו לטעום טעימה קצרה מחוויית הנסיעה בתוואי החדש. השיפוע והעיקולים מתונים יתר. אני כבר יודע שהד"ר המלעון הולך לחטוף שם דו"ח על מהירות מופרזת...

תודה מראש לעמית ויעל, שבוודאי יוסיפו מרשמיהם ואולי גם תמונות מהסיור. לששת קוראיי הנאמנים אאחל שלא ידעו עוד צערו של מוצ"ש.

אדיוס.
תמונות נהדרות. תודה על הסקירה, בעז
 

GLSRA

Active member
תודה - מרתק

תמונת סיום.
קיר קרקע משוריין מפריד בין התוואי החדש והמוגבה של הכביש לבין הכביש הקיים. הקיר יכוסה עם השלמת הקטע החסר לגובה המפלס החדש. בדרך חזרה משער הגיא אל אתר המנהלת שבבית נקופה, הזדמן לנו לטעום טעימה קצרה מחוויית הנסיעה בתוואי החדש. השיפוע והעיקולים מתונים יתר. אני כבר יודע שהד"ר המלעון הולך לחטוף שם דו"ח על מהירות מופרזת...

תודה מראש לעמית ויעל, שבוודאי יוסיפו מרשמיהם ואולי גם תמונות מהסיור. לששת קוראיי הנאמנים אאחל שלא ידעו עוד צערו של מוצ"ש.

אדיוס.
תודה - מרתק
 

amit1270

New member
תודה רבה על הסיור המהנה והמאלף

תמונת סיום.
קיר קרקע משוריין מפריד בין התוואי החדש והמוגבה של הכביש לבין הכביש הקיים. הקיר יכוסה עם השלמת הקטע החסר לגובה המפלס החדש. בדרך חזרה משער הגיא אל אתר המנהלת שבבית נקופה, הזדמן לנו לטעום טעימה קצרה מחוויית הנסיעה בתוואי החדש. השיפוע והעיקולים מתונים יתר. אני כבר יודע שהד"ר המלעון הולך לחטוף שם דו"ח על מהירות מופרזת...

תודה מראש לעמית ויעל, שבוודאי יוסיפו מרשמיהם ואולי גם תמונות מהסיור. לששת קוראיי הנאמנים אאחל שלא ידעו עוד צערו של מוצ"ש.

אדיוס.
תודה רבה על הסיור המהנה והמאלף
תודה ענקית לדוד לנדסמן על הסבלנות, על החברה הנעימה ועל הזמן שהקדיש לנו הרבה מעבר למתוכנן! למדתי המון במהלך הסיור ועל כל שאלה שהייתה לי (והיו הרבה...) נעניתי בסבלנות ובפירוט רב, וזה בנוסף לאינספור הסברים מאירי עיניים שניתנו לאורך כל הסיור.

תודה רבה לבועז על הארגון ועל הקרבת חצי יום עבודה לטובת העניין וליעל על החברה במהלך הסיור והחומוס שלפני.



 

raminec

New member
עמית, מה זה הפרח הראשון?

תודה רבה על הסיור המהנה והמאלף
תודה ענקית לדוד לנדסמן על הסבלנות, על החברה הנעימה ועל הזמן שהקדיש לנו הרבה מעבר למתוכנן! למדתי המון במהלך הסיור ועל כל שאלה שהייתה לי (והיו הרבה...) נעניתי בסבלנות ובפירוט רב, וזה בנוסף לאינספור הסברים מאירי עיניים שניתנו לאורך כל הסיור.

תודה רבה לבועז על הארגון ועל הקרבת חצי יום עבודה לטובת העניין וליעל על החברה במהלך הסיור והחומוס שלפני.
עמית, מה זה הפרח הראשון?
 

בועז ל

New member
תודה רבה, דוק'.

תודה רבה על הסיור המהנה והמאלף
תודה ענקית לדוד לנדסמן על הסבלנות, על החברה הנעימה ועל הזמן שהקדיש לנו הרבה מעבר למתוכנן! למדתי המון במהלך הסיור ועל כל שאלה שהייתה לי (והיו הרבה...) נעניתי בסבלנות ובפירוט רב, וזה בנוסף לאינספור הסברים מאירי עיניים שניתנו לאורך כל הסיור.

תודה רבה לבועז על הארגון ועל הקרבת חצי יום עבודה לטובת העניין וליעל על החברה במהלך הסיור והחומוס שלפני.
תודה רבה, דוק'.
קבל תגובה ציונית הולמת.

 

אוהדא11

New member


שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
 
תודה רבה!

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
תודה רבה!
 

אורי404

New member
בועז וגם
לעמית וליעל

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
בועז וגם
לעמית וליעל
 

easyJet

New member
תודה !!!

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
תודה !!!
 

mauzer

New member
תודה בועז !

שבתשתיות- סיור בכביש 1.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
ביום חמישי האחרון התקיים סיור הפורום בפרויקט השדרוג של כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, ואליי הצטרפו ד"ר התחכמות (עמית) ויעל, התגלית החדשה והמבטיחה של הפורום. הסיור נמשך כארבע שעות, שבמהלכן סרקנו ממזרח למערב את כל אתרי העבודה לאורכו של הכביש.

למעט מנהרות הראל, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט אור-יום גלוי, שלא ניתן לההסתירו מעיני הציבור. "הודות" לעומסי התנועה והפקקים, למאות אלפי נהגים ונוסעים ניתנת ההזדמנות להתבונן לצדדים ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט. נוסעי הכביש הבחינו בוודאי בקריסת מתקן הגנטרי שאירעה באוגוסט 2014 ובהפסקת העבודות בקטע שער הגיא-שורש, לאחר הסתבכותו הפיננסית של הקבלן המבצע. חבר יקר, ומהנדס שניהל מגה פרויקטים אמר לי פעם, כי איכות הניהול במגה פרויקטים נמדדת דווקא בעתות משבר וביכולת ההתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שנכפים על הנהלת הפרויקט. בכביש 1 התמודדה הנהלת הפרויקט בדרך מעוררת כבוד עם שני האירועים שצוינו. בתוך חודשיים בלבד של השבתה, חודשו העבודות בקטע שער הגיא-שורש. אירוע מעין זה יכל בקלות רבה להתדרדר למצב בו נדרש פרסום מכרז חדש ולעיכוב מינימלי בן שנה ואף יותר. אלא שבגיבוי מנכ"ל משרד התחבורה וצו בית משפט, נמצאה הדרך המהירה להתגבר על מכשול מאיים זה. גם באתר גשר מוצא נמצאה הדרך היעילה לחדש את העבודות על הגשר עד להגעתו מחו"ל של מתקן הגנטרי החלופי. זה, אגב, כבר הועבר לקצהו המערבי של הגשר - מוכן לחידוש העבודה. בקטע המרכזי של הפרויקט מקדימה "גילי ויועל עזריה" את לוחות הזמנים. בעוד שמונה ימים ייחנך מחלף נווה אילן החדש ואליו יצטרף הקטע המרכזי כולו (שורש-חמד) בעוד כחודש ימים. "גילי ויואל עזריה" פעילה גם בקטעים נוספים של הדרך, שאליהם אתייחס במהלך הסקירה.

קודם שנצא לדרך, אבקש להביע תודה גדולה ועמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. לנדסמן נמנה על זן נדיר של מנהלים בענף, שאינם חוששים לחשוף את עבודתם בפני הציבור; כי כבר אמר אותו מהנדס וחבר יקר ש"מי שעושה - אין לו מה להסתיר". בסבלנות אינסופית ענה ראש המנהלת לכל שאלותינו, למעט אחת, שאותה השאיר לפתחו של ד"ר התחכמות. האם עמד הדוקטור במשימה? נמתין למוצא פיו של עמית.
תודה בועז !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה