שבתשתיות - סיור בכביש 1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - סיור בכביש 1

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.

 

בועז ל

New member
בחדר הישיבות במנהלת.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
בחדר הישיבות במנהלת.
מספר תרשימים של הכביש פרושים על הקיר. צילמתי חלק מהם.
עמית, אתה כבר מכיר את הנוהל: תרגיש חופשי להוסיף את מחלף נווה אילן שהחסרתי או כל תמונה אחרת.






 

amit1270

New member
מחלף נווה אילן לא מופיע בפוסטר הזה

בחדר הישיבות במנהלת.
מספר תרשימים של הכביש פרושים על הקיר. צילמתי חלק מהם.
עמית, אתה כבר מכיר את הנוהל: תרגיש חופשי להוסיף את מחלף נווה אילן שהחסרתי או כל תמונה אחרת.
מחלף נווה אילן לא מופיע בפוסטר הזה
אבל יש לי תמונה של מבני המנהלת הדנדשים (כשהגענו עוד עסקו בהכשרת חלקים מהשטח).

 

סנוי

New member
מה מתוכנן לגבי גישה מ/אל מבשרת ציון ומוצא מהכביש בכיוון מז'?

בחדר הישיבות במנהלת.
מספר תרשימים של הכביש פרושים על הקיר. צילמתי חלק מהם.
עמית, אתה כבר מכיר את הנוהל: תרגיש חופשי להוסיף את מחלף נווה אילן שהחסרתי או כל תמונה אחרת.
מה מתוכנן לגבי גישה מ/אל מבשרת ציון ומוצא מהכביש בכיוון מז'?
האם מתוכנן חיבור של מערכת הכבישים של מוצא והירידה ממבשרת אל כביש 1 בכיוון מזרח? (וגם מכיוון ירושלים)
יכול להיות שלא יהיה חיבור כזה? או שלחילופין יווצר חיבור רק כשיושלם כביש "16" והמחלף המקומי שלו?
 

בועז ל

New member
ה'כביש של המדינה'.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
ה'כביש של המדינה'.
במצגת הפרויקט נטען שכביש 1 הנו הכביש העמוס ביותר במדינה. כ-100,000 כלי רכב עוברים דרכו מדי יום. גם אם אין בהגדרה זו דיוק בהיבט נפחי התנועה בכביש, עדיין, וללא ספק ועוררין, כביש 1 הנו הכביש של המדינה. מעמד זה נרכש במחיר כבד שנגבה מאתנו במלחמת תש"ח (ולא רק) ע"מ להבטיח את דרך הגישה לירושלים. ואכן, יותר מכל כביש אחר, נקשרו בכביש זה וסביבתו סמלים רבים טעונים במטען היסטורי רב: שער הגיא, סיבוב מוצא, עליית הקסטל, דרך המשלטים, חטיבת הראל ועוד. פרויקט כביש 1 מכיל אלמנטים שמטרתם לשמר את ההיסטוריה שקשורה בהקמת המדינה ואירועים הקשורים בתולדות הכביש. בין מרכיבים אלה ניתן למצוא את העתקת המשוריינים, שימור החאן, שימור סביבת האנדרטה לפורצי הדרך לירושלים ודרך גישה חדשה לאנדרטת נרצחי קו 405 - אנדרטה שנמסר לנו כי נגנבה.
עם זאת, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט משנה נוף. תוואי שער הגיא, שכבר הספיק להתרחב במרוצת השנים, עתיד להתרחב עוד. סיפורי מורשת הקרב על התוואי הצר וכוחות האויב, שצלפו על אנשינו בדרכם לירושלים במהלך קרבות תש"ח, עומדים 'להתאתגר' נוכח השינוי הדרמטי בתוואי ובנוף.
בתמונה - משורייני ההמחשה (אביתר: אני בסדר?
) שהועתקו למקומם החדש.

 
אכן משורייני המחשה שמעולם לא היו משוריינים אמיתיים...

ה'כביש של המדינה'.
במצגת הפרויקט נטען שכביש 1 הנו הכביש העמוס ביותר במדינה. כ-100,000 כלי רכב עוברים דרכו מדי יום. גם אם אין בהגדרה זו דיוק בהיבט נפחי התנועה בכביש, עדיין, וללא ספק ועוררין, כביש 1 הנו הכביש של המדינה. מעמד זה נרכש במחיר כבד שנגבה מאתנו במלחמת תש"ח (ולא רק) ע"מ להבטיח את דרך הגישה לירושלים. ואכן, יותר מכל כביש אחר, נקשרו בכביש זה וסביבתו סמלים רבים טעונים במטען היסטורי רב: שער הגיא, סיבוב מוצא, עליית הקסטל, דרך המשלטים, חטיבת הראל ועוד. פרויקט כביש 1 מכיל אלמנטים שמטרתם לשמר את ההיסטוריה שקשורה בהקמת המדינה ואירועים הקשורים בתולדות הכביש. בין מרכיבים אלה ניתן למצוא את העתקת המשוריינים, שימור החאן, שימור סביבת האנדרטה לפורצי הדרך לירושלים ודרך גישה חדשה לאנדרטת נרצחי קו 405 - אנדרטה שנמסר לנו כי נגנבה.
עם זאת, פרויקט כביש 1 הנו פרויקט משנה נוף. תוואי שער הגיא, שכבר הספיק להתרחב במרוצת השנים, עתיד להתרחב עוד. סיפורי מורשת הקרב על התוואי הצר וכוחות האויב, שצלפו על אנשינו בדרכם לירושלים במהלך קרבות תש"ח, עומדים 'להתאתגר' נוכח השינוי הדרמטי בתוואי ובנוף.
בתמונה - משורייני ההמחשה (אביתר: אני בסדר?
) שהועתקו למקומם החדש.
אכן משורייני המחשה שמעולם לא היו משוריינים אמיתיים...
אבל זה נחמד לספר צ'יזבטים עלייהם לתלמידי תיכון שמגיעים לבקרם.....
 

בועז ל

New member
הנתיב הקריטי של הפרויקט - גשר מוצא

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
הנתיב הקריטי של הפרויקט - גשר מוצא

מהנתיב הקריטי ההיסטורי של מדריכי מורשת הקרב וידיעת הארץ, נעבור חזרה אל הפרויקט ההנדסי. ראש המנהלת מעדכן אותנו, כי קריסת מנוף גאנטרי שאירעה באוגוסט השנה הכניסה את הקמת הגשר לנתיב הקריטי של הפרויקט. בימים אלה אמורה מנהלת הפרויקט דו"ח מחברת "דניה סיבוס", שמנתח את סיבות האירוע. ההנחה היא כי כשל תכנוני כלשהו של הסינים הוא שהביא לקריסת המתקן. בדצמבר השנה צפוי להגיע ארצה המתקן החילופי. המתקן יורכב מחדש על הגשר והעבודה תחודש. במקביל נעשו שינויים בתכנית העבודה אשר כוללים הצבת מנופים נוספים באתר העבודה. שינויים אלה נועדו להאיץ את קצב העבודה במטרה לנסות ולהתגבר על הפיגור שנוצר. לא מן הנמנע כי פתיחתו של הקטע המזרחי בפרויקט תידחה במספר חודשים עקב האירוע המצער.



 

amit1270

New member
מנוף גאנטרי "מייד אין צ'יינה"

הנתיב הקריטי של הפרויקט - גשר מוצא

מהנתיב הקריטי ההיסטורי של מדריכי מורשת הקרב וידיעת הארץ, נעבור חזרה אל הפרויקט ההנדסי. ראש המנהלת מעדכן אותנו, כי קריסת מנוף גאנטרי שאירעה באוגוסט השנה הכניסה את הקמת הגשר לנתיב הקריטי של הפרויקט. בימים אלה אמורה מנהלת הפרויקט דו"ח מחברת "דניה סיבוס", שמנתח את סיבות האירוע. ההנחה היא כי כשל תכנוני כלשהו של הסינים הוא שהביא לקריסת המתקן. בדצמבר השנה צפוי להגיע ארצה המתקן החילופי. המתקן יורכב מחדש על הגשר והעבודה תחודש. במקביל נעשו שינויים בתכנית העבודה אשר כוללים הצבת מנופים נוספים באתר העבודה. שינויים אלה נועדו להאיץ את קצב העבודה במטרה לנסות ולהתגבר על הפיגור שנוצר. לא מן הנמנע כי פתיחתו של הקטע המזרחי בפרויקט תידחה במספר חודשים עקב האירוע המצער.
מנוף גאנטרי "מייד אין צ'יינה"
 

בועז ל

New member
גשר מוצא

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
גשר מוצא
עבודות על הקטע המזרחי של הגשר מתקיימות בעמק מוצא. בכביש המחבר את מבשרת ציון עם כביש 1 הוכן מעקף לקטע העבודות הנוכחי. מעקף זה נמצא בתחומו של ניצב אחרון מהגשר שטרם הושלם. עם העתקתה הנוספת של התנועה בחזרה, ניתן יהיה להקים את הניצב החסר.





 

amit1270

New member
****

גשר מוצא
עבודות על הקטע המזרחי של הגשר מתקיימות בעמק מוצא. בכביש המחבר את מבשרת ציון עם כביש 1 הוכן מעקף לקטע העבודות הנוכחי. מעקף זה נמצא בתחומו של ניצב אחרון מהגשר שטרם הושלם. עם העתקתה הנוספת של התנועה בחזרה, ניתן יהיה להקים את הניצב החסר.
****



 

בועז ל

New member
חיסול עליית הקסטל והקטנת שיפוע הכביש.

שבתשתיות - סיור בכביש 1
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
במהלך ימי חוה"מ סוכות ערכנו עמית ואני סיור בפרויקט כביש 1. את הסיור הוביל ראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן. הסיור החל בשעת הצהרים באתר המנהלת החדש בבית נקופה והסתיים בשעת ערב מאוחרת, כמעט עם צאת הכוכבים. היה זה השלב בו הניפה המצלמה דגל לבן של כניעה נוכח תנאי התאורה. בתחילת הסיור הוצגה בפנינו מצגת גדולה של הפרויקט, ששקופיות נבחרות ממנה יועלו כאן. את הסיור עצמו ערכנו ברכב השטח של ראש המנהלת ובמהלכו הספקנו לסרוק שניים מבין שלושת קטעי הפרויקט - הקטע המרכזי, שורש-חמד, והקטע המזרחי, חמד-סחרוב. בקטע המערבי של הפרויקט, שער הגיא-שורש, לא הספקנו לסייר והותרנו אותו לסיור הבא. מישהו אמר משהו על טעם של עוד?

לפני שנצא לדרך, אבקש להודות לדובר "נתיבי ישראל", גיא מי-טל, ולעוזרתו קרין מילר, על הסיוע בקיום הסיור. תודה עמוקה לראש מנהלת הפרויקט, דוד לנדסמן, שפתח בפנינו את הפרויקט. תודה רבה, דוד, על ההסברים המקצועיים, על האירוח הלבבי והפתיחות, ועל הזמן הרב שהקדשת עבורנו.
לסיום, עניין זוטאי: At last ד"ר התחכמות עמית הצליח לשכנע אותי שפרויקט כביש 1 אינו פרויקט
, ולו רק בשל מספר מרכיבים תח"ציים שהוא נושא על גבו. אי לכך, אני נפרד ללא צער מהאייקון שליווה בעבר את שרשורי כביש 1.
בתמונה: המבתר הארוך ביותר בפרויקט, בקרבת הכפר אבו-גוש. אורכו כ-700 מ'.
חיסול עליית הקסטל והקטנת שיפוע הכביש.
שלושה מרכיבים משמעותיים נוטלים חלק בהקטנת שיפוע הכביש והפרידה הצפויה מעליית/ירידת הקסטל. גשר מוצא, מנהרות הראל ומילוי ואדי ארזה, ממתנים את שיפוע הכביש בכמה אחוזים ומורידים אותו לרמה של 6.4%. ביצוע כל אלה יאפשר את העלאת מהירות הנסיעה בכביש.

 

XrayCharlie

New member
כאשר אני שמעתי בפעם הראשונה על "מנהרת הראל"

חיסול עליית הקסטל והקטנת שיפוע הכביש.
שלושה מרכיבים משמעותיים נוטלים חלק בהקטנת שיפוע הכביש והפרידה הצפויה מעליית/ירידת הקסטל. גשר מוצא, מנהרות הראל ומילוי ואדי ארזה, ממתנים את שיפוע הכביש בכמה אחוזים ומורידים אותו לרמה של 6.4%. ביצוע כל אלה יאפשר את העלאת מהירות הנסיעה בכביש.
כאשר אני שמעתי בפעם הראשונה על "מנהרת הראל"
אני חשבתי על מנהרה שתחסל כליל את הצורך בעליה / ירידה משני הכיוונים (אם לא הקו הצהוב, אז לפחות השחור).
על פניו נראה שזה ממש לא מה שעושים. נראה שבונים מנהרה קצרה מאוד שתחסוך רק את הקצה של העלייה.

בסדר, מקטינים את השיפוע בצד המזרחי אבל עדיין יש כאן עליה (וירידה) לא קטנה ובצד המערבי ההבדל נראה זניח (אני לא רואה אוטבוסים ומשאיות "טסים" פה).
אז מה עשינו פה?

 

בועז ל

New member
לקווים הישרים שהוספת יש מחיר גבוה בשטח.

כאשר אני שמעתי בפעם הראשונה על "מנהרת הראל"
אני חשבתי על מנהרה שתחסל כליל את הצורך בעליה / ירידה משני הכיוונים (אם לא הקו הצהוב, אז לפחות השחור).
על פניו נראה שזה ממש לא מה שעושים. נראה שבונים מנהרה קצרה מאוד שתחסוך רק את הקצה של העלייה.

בסדר, מקטינים את השיפוע בצד המזרחי אבל עדיין יש כאן עליה (וירידה) לא קטנה ובצד המערבי ההבדל נראה זניח (אני לא רואה אוטבוסים ומשאיות "טסים" פה).
אז מה עשינו פה?
לקווים הישרים שהוספת יש מחיר גבוה בשטח.
ככל הנראה נעשתה כאן פשרה שכוונתה לא הייתה ליישר את התוואי לחלוטין אלא להביאו למהירות התכן שנקבעה.
 
די מאכזב

לקווים הישרים שהוספת יש מחיר גבוה בשטח.
ככל הנראה נעשתה כאן פשרה שכוונתה לא הייתה ליישר את התוואי לחלוטין אלא להביאו למהירות התכן שנקבעה.
די מאכזב
אם כבר הורסים את הטבע ומשנים לגמרי את הנוף הנשקף מהכביש, היה אפשר ליישר את הכביש הרבה יותר.
 

אלון ל 2

New member
מסכים בהחלט. זה הכביש של המדינה

די מאכזב
אם כבר הורסים את הטבע ומשנים לגמרי את הנוף הנשקף מהכביש, היה אפשר ליישר את הכביש הרבה יותר.
מסכים בהחלט. זה הכביש של המדינה
ומה הטעם להביא אותו למהירות תכן של 100 קמ"ש במקום ל 160 קמ"ש ?
 

אלון ל 2

New member
התשובה פשוטה

למה לא 260 קמ"ש?
אתה יודע מה זה מהירות תכן?
התשובה פשוטה
לא קיימת מדינה באירופה בה המהירות המרבית המותרת הינה 110 קמ"ש. זה היה קיים לפני 50 שנה ויותר. הזמנים השתנו.

אם שם ניתן לנהוג ב 160 קמ"ש, אז אין סיבה שבארץ זה לא ניתן (ואל תזכירו לי את הטענה על תרבות הנהיגה כי אני מסתכל על הכביש....).
 

alantan

New member
בבריטניה 112.5 קמ"ש, בהולנד 100 ו-120 קמ"ש, בצרפת 110 ו-130

התשובה פשוטה
לא קיימת מדינה באירופה בה המהירות המרבית המותרת הינה 110 קמ"ש. זה היה קיים לפני 50 שנה ויותר. הזמנים השתנו.

אם שם ניתן לנהוג ב 160 קמ"ש, אז אין סיבה שבארץ זה לא ניתן (ואל תזכירו לי את הטענה על תרבות הנהיגה כי אני מסתכל על הכביש....).
בבריטניה 112.5 קמ"ש, בהולנד 100 ו-120 קמ"ש, בצרפת 110 ו-130
קמ"ש. חוץ מגרמניה והאי מאן, היכן יש מהירות מותרת שמעל 140 קמ"ש?
&nbsp
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country
 

אלון ל 2

New member
הרשה לי לתקן אותך

בבריטניה 112.5 קמ"ש, בהולנד 100 ו-120 קמ"ש, בצרפת 110 ו-130
קמ"ש. חוץ מגרמניה והאי מאן, היכן יש מהירות מותרת שמעל 140 קמ"ש?
&nbsp
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country
הרשה לי לתקן אותך
בריטניה העלתה את המהירות המותרת ל 80 מייל לשעה קרי - 129 קמ"ש לפני כ-3 שנים.

גרמניה- ללא הגבלה
אוסטרליה- 200 ק"מ ניסיוניים ללא הגבלה.
באוסטריה- ישנו אוטובהן שבו מותר 160 קמ"ש.
איטליה- 150 קמ"ש ב-3 נתיבים
פולין (ואולי בולגריה) - 140 קמ"ש
במרבית המדינות 130 קמ"ש.
בחלקן 120

אבל 110 ???
 

alantan

New member
בריטניה שקלה את העלאת המהירות והממשלה הפחדנית חזרה בה

הרשה לי לתקן אותך
בריטניה העלתה את המהירות המותרת ל 80 מייל לשעה קרי - 129 קמ"ש לפני כ-3 שנים.

גרמניה- ללא הגבלה
אוסטרליה- 200 ק"מ ניסיוניים ללא הגבלה.
באוסטריה- ישנו אוטובהן שבו מותר 160 קמ"ש.
איטליה- 150 קמ"ש ב-3 נתיבים
פולין (ואולי בולגריה) - 140 קמ"ש
במרבית המדינות 130 קמ"ש.
בחלקן 120

אבל 110 ???
בריטניה שקלה את העלאת המהירות והממשלה הפחדנית חזרה בה
אני גר פה ועושה נסיעה הלוך ושוב של 250 מייל פעם-פעמים בשבוע, אני חושב שהייתי שם לב אם היו מעלים את המהירות.
&nbsp
תכל'ס יש גמישות כמו בארץ (10% + 2 מייל) כך שכשהמהירות היא 60, אפשר לנסוע 68, וכשהמהירות היא 70, אפשר 79.
כמו כן מד המהירות ברוב כלי הרכב מזייף בכ-5% מעלה כך שכשהוא מראה 83 המהירות בפועל 79.
&nbsp
לסיום, אין מצלמות בכבישים מהירים פרט למצלמות בגנטרי עם שילוט מואר עם עיגול אדום מעל לנתיב. כשהגנטרי מכובה, המצלמה גם היא מכובה. לגבי שוטרים, בדרכים מהירות הם נוטים לא לעצור נהגים שנוהגים מתחת ל-100 מייל לשעה - כמות הניירת שצריך למלא, והעובדה כי מייד יגיע נהג מעל 100 מייל לשעה גורם לכך שזה פחות משתלם לעצור את אלה שאינם עוברים את המאה.
&nbsp
כך שהמהירות המירבית בפועל היא למעשה 100 מייל לשעה (160 קמ"ש), גם אם הדבר לא חוקי בעליל, וגם לא מובטח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה