שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה

שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.

לאחר הסיור שערכנו בשבוע שעבר ב"חליל" של מבנה המערכות המזרחי, הגיעה העת להשלים את הסקירה. הפעם אנו מדלגים דילוג קצרצר למבנה התחנה עצמו, במטרה להתרשם מעבודת קבלן המערכות, "אלקטרה". אם עד עכשיו הורגלנו לאתגרים הנדסיים גדולים שמלווים את הקמת התחנה, הרי שעבודת קבלן המערכות היא עבודה ממושכת שעוסקת בפרטים הקטנים: תעלות, צינורות, עבודות איטום, מערכות חשמל, כיבוי, מיזוג אוויר, מחיצות בלוקים ותקשורת. גולת הכותרת של עבודת קבלן המערכות היא הקמתו של מבנה הזכוכית העילי, הגבהת מבנה האוורור ב-17 מ' נוספים והתקנת הדרגנועים ומעליות הנוסעים, שבלעדיהן קשה לי לדמיין את עצמי יורד שוב במדרגות האינסופיות של התחנה אל הרציפים. אבל בינתיים, עם כל הכבוד לגולת הכותרת, ישנה עבודה אחרת לביצוע ויחלפו עוד מספר חודשים בטרם תחל העבודה על האלמנטים הבולטים שהוזכרו.
תחנת האומה לובשת ופושטת צורה בכל פעם מחדש. היא חדשנית ואינה מפסיקה להפתיע. לא מן הנמנע כשבעוד זמן-מה אקרא את הדברים שכתבתי כאן ואתייחס אליהם כאל אוסף שטויות. פתאום אולי יתגלה שמערכות מיזוג האוויר הן אלו המרשימות ואולי דווקא החניון התת"ק ואולי...לך תדע עם התחנה הזאת.
אוקיי, זזים מהנקודה בה עצרנו בשבוע שעבר: עבודות איטום בגג התחנה.

 

בועז ל

New member
עוד חליל לרשימה. עמית ואלן: אתם רושמים?

שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.

לאחר הסיור שערכנו בשבוע שעבר ב"חליל" של מבנה המערכות המזרחי, הגיעה העת להשלים את הסקירה. הפעם אנו מדלגים דילוג קצרצר למבנה התחנה עצמו, במטרה להתרשם מעבודת קבלן המערכות, "אלקטרה". אם עד עכשיו הורגלנו לאתגרים הנדסיים גדולים שמלווים את הקמת התחנה, הרי שעבודת קבלן המערכות היא עבודה ממושכת שעוסקת בפרטים הקטנים: תעלות, צינורות, עבודות איטום, מערכות חשמל, כיבוי, מיזוג אוויר, מחיצות בלוקים ותקשורת. גולת הכותרת של עבודת קבלן המערכות היא הקמתו של מבנה הזכוכית העילי, הגבהת מבנה האוורור ב-17 מ' נוספים והתקנת הדרגנועים ומעליות הנוסעים, שבלעדיהן קשה לי לדמיין את עצמי יורד שוב במדרגות האינסופיות של התחנה אל הרציפים. אבל בינתיים, עם כל הכבוד לגולת הכותרת, ישנה עבודה אחרת לביצוע ויחלפו עוד מספר חודשים בטרם תחל העבודה על האלמנטים הבולטים שהוזכרו.
תחנת האומה לובשת ופושטת צורה בכל פעם מחדש. היא חדשנית ואינה מפסיקה להפתיע. לא מן הנמנע כשבעוד זמן-מה אקרא את הדברים שכתבתי כאן ואתייחס אליהם כאל אוסף שטויות. פתאום אולי יתגלה שמערכות מיזוג האוויר הן אלו המרשימות ואולי דווקא החניון התת"ק ואולי...לך תדע עם התחנה הזאת.
אוקיי, זזים מהנקודה בה עצרנו בשבוע שעבר: עבודות איטום בגג התחנה.
עוד חליל לרשימה. עמית ואלן: אתם רושמים?
באחת מתכניות הטלוויזיה ששודרו היום הוזכר שמו של המשורר הלבנוני חליל ג'ובראן, שספרו "הנביא" היה אחת המתנות הפופולריות בתחילת שנות השמונים. בין אמרותיו, והיו לו הרבה, צוטט כמי שאומר: הרשו לי להראות לכם מקום שנמצא תמיד מול עיניכם ואתם רואים אותו בפעם הראשונה. טוב, אז אולי זה לא הציטוט המדויק וכנראה שג'ובראן ואני מתכוונים לשני דברים שונים, אבל זה כל היופי בשירה: פרפרזות הן תמיד דבר רצוי.

 

alantan

New member
באמת זה נראה כאילו אני רואה את המקום הזה לראשונה.

עוד חליל לרשימה. עמית ואלן: אתם רושמים?
באחת מתכניות הטלוויזיה ששודרו היום הוזכר שמו של המשורר הלבנוני חליל ג'ובראן, שספרו "הנביא" היה אחת המתנות הפופולריות בתחילת שנות השמונים. בין אמרותיו, והיו לו הרבה, צוטט כמי שאומר: הרשו לי להראות לכם מקום שנמצא תמיד מול עיניכם ואתם רואים אותו בפעם הראשונה. טוב, אז אולי זה לא הציטוט המדויק וכנראה שג'ובראן ואני מתכוונים לשני דברים שונים, אבל זה כל היופי בשירה: פרפרזות הן תמיד דבר רצוי.
באמת זה נראה כאילו אני רואה את המקום הזה לראשונה.
הכל נראה נקי מאבק ומוכן למבנה העליון...
 

Golf Bravo

New member
האם "גג התחנה"

עוד חליל לרשימה. עמית ואלן: אתם רושמים?
באחת מתכניות הטלוויזיה ששודרו היום הוזכר שמו של המשורר הלבנוני חליל ג'ובראן, שספרו "הנביא" היה אחת המתנות הפופולריות בתחילת שנות השמונים. בין אמרותיו, והיו לו הרבה, צוטט כמי שאומר: הרשו לי להראות לכם מקום שנמצא תמיד מול עיניכם ואתם רואים אותו בפעם הראשונה. טוב, אז אולי זה לא הציטוט המדויק וכנראה שג'ובראן ואני מתכוונים לשני דברים שונים, אבל זה כל היופי בשירה: פרפרזות הן תמיד דבר רצוי.
האם "גג התחנה"
הוא למעשה רצפת אולם הנוסעים?
 

בועז ל

New member
שלילי. לפני שמגיעים למפלס אולם הנוסעים יש לרדת ממפלס הרחוב

האם "גג התחנה"
הוא למעשה רצפת אולם הנוסעים?
שלילי. לפני שמגיעים למפלס אולם הנוסעים יש לרדת ממפלס הרחוב
אל מפלס הוולידטורים ואחריו ירידה של מפלס נוסף אל מפלס אולם הנוסעים. גובהו של כל מפלס שכזה - 8 מטרים. הנה רענון.
 

Golf Bravo

New member
תודה. אני כבר מזיע לקראת הטסט

שלילי. לפני שמגיעים למפלס אולם הנוסעים יש לרדת ממפלס הרחוב
אל מפלס הוולידטורים ואחריו ירידה של מפלס נוסף אל מפלס אולם הנוסעים. גובהו של כל מפלס שכזה - 8 מטרים. הנה רענון.
תודה. אני כבר מזיע לקראת הטסט
שתעביר לנו בסוף הפרויקט הזה. הסיכויים שלי לעבור את הבחינה הסופית נראים כעת קלושים למדי...
 

בועז ל

New member
גם הסיכויים שלי קלושים.

תודה. אני כבר מזיע לקראת הטסט
שתעביר לנו בסוף הפרויקט הזה. הסיכויים שלי לעבור את הבחינה הסופית נראים כעת קלושים למדי...
גם הסיכויים שלי קלושים.
אני רק חושב שאני מכיר את האתר.
 

בועז ל

New member
הדרך אל הקפה


שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.

לאחר הסיור שערכנו בשבוע שעבר ב"חליל" של מבנה המערכות המזרחי, הגיעה העת להשלים את הסקירה. הפעם אנו מדלגים דילוג קצרצר למבנה התחנה עצמו, במטרה להתרשם מעבודת קבלן המערכות, "אלקטרה". אם עד עכשיו הורגלנו לאתגרים הנדסיים גדולים שמלווים את הקמת התחנה, הרי שעבודת קבלן המערכות היא עבודה ממושכת שעוסקת בפרטים הקטנים: תעלות, צינורות, עבודות איטום, מערכות חשמל, כיבוי, מיזוג אוויר, מחיצות בלוקים ותקשורת. גולת הכותרת של עבודת קבלן המערכות היא הקמתו של מבנה הזכוכית העילי, הגבהת מבנה האוורור ב-17 מ' נוספים והתקנת הדרגנועים ומעליות הנוסעים, שבלעדיהן קשה לי לדמיין את עצמי יורד שוב במדרגות האינסופיות של התחנה אל הרציפים. אבל בינתיים, עם כל הכבוד לגולת הכותרת, ישנה עבודה אחרת לביצוע ויחלפו עוד מספר חודשים בטרם תחל העבודה על האלמנטים הבולטים שהוזכרו.
תחנת האומה לובשת ופושטת צורה בכל פעם מחדש. היא חדשנית ואינה מפסיקה להפתיע. לא מן הנמנע כשבעוד זמן-מה אקרא את הדברים שכתבתי כאן ואתייחס אליהם כאל אוסף שטויות. פתאום אולי יתגלה שמערכות מיזוג האוויר הן אלו המרשימות ואולי דווקא החניון התת"ק ואולי...לך תדע עם התחנה הזאת.
אוקיי, זזים מהנקודה בה עצרנו בשבוע שעבר: עבודות איטום בגג התחנה.
הדרך אל הקפה

תחנת האומה חולקה לארבעה מבנים (ממוספרים 1-4) במסגרת המכרז כשלכל מבנה מוגדרים שלבי ביצוע מסוימים. בתמונה: מופיע אזור המבנה ה"חשוב" מכולם. הדרך אל הקפה עוברת כאן. חץ ע"ג השלט מציין את הכיוון.



 

בועז ל

New member
המונורייל מתחנת האומה

שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.

לאחר הסיור שערכנו בשבוע שעבר ב"חליל" של מבנה המערכות המזרחי, הגיעה העת להשלים את הסקירה. הפעם אנו מדלגים דילוג קצרצר למבנה התחנה עצמו, במטרה להתרשם מעבודת קבלן המערכות, "אלקטרה". אם עד עכשיו הורגלנו לאתגרים הנדסיים גדולים שמלווים את הקמת התחנה, הרי שעבודת קבלן המערכות היא עבודה ממושכת שעוסקת בפרטים הקטנים: תעלות, צינורות, עבודות איטום, מערכות חשמל, כיבוי, מיזוג אוויר, מחיצות בלוקים ותקשורת. גולת הכותרת של עבודת קבלן המערכות היא הקמתו של מבנה הזכוכית העילי, הגבהת מבנה האוורור ב-17 מ' נוספים והתקנת הדרגנועים ומעליות הנוסעים, שבלעדיהן קשה לי לדמיין את עצמי יורד שוב במדרגות האינסופיות של התחנה אל הרציפים. אבל בינתיים, עם כל הכבוד לגולת הכותרת, ישנה עבודה אחרת לביצוע ויחלפו עוד מספר חודשים בטרם תחל העבודה על האלמנטים הבולטים שהוזכרו.
תחנת האומה לובשת ופושטת צורה בכל פעם מחדש. היא חדשנית ואינה מפסיקה להפתיע. לא מן הנמנע כשבעוד זמן-מה אקרא את הדברים שכתבתי כאן ואתייחס אליהם כאל אוסף שטויות. פתאום אולי יתגלה שמערכות מיזוג האוויר הן אלו המרשימות ואולי דווקא החניון התת"ק ואולי...לך תדע עם התחנה הזאת.
אוקיי, זזים מהנקודה בה עצרנו בשבוע שעבר: עבודות איטום בגג התחנה.
המונורייל מתחנת האומה
פרויקט המערכות מביא עמו שנמוך גם בענף המנופים. הנה המונורייל שמופקד על הכנסת ציוד לתחנה דרך פיר הכנסת הציוד (לא פיר אוורור) שממוקם בפינה הדרום-מערבית של המתחם.



 
התבלבלת בסמליל


המונורייל מתחנת האומה
פרויקט המערכות מביא עמו שנמוך גם בענף המנופים. הנה המונורייל שמופקד על הכנסת ציוד לתחנה דרך פיר הכנסת הציוד (לא פיר אוורור) שממוקם בפינה הדרום-מערבית של המתחם.
התבלבלת בסמליל

הלוגו על שמי אמור להופיע בתמונת אלו
 
האם הם מערכות מיזוג אוויר או אוורור?

שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.

לאחר הסיור שערכנו בשבוע שעבר ב"חליל" של מבנה המערכות המזרחי, הגיעה העת להשלים את הסקירה. הפעם אנו מדלגים דילוג קצרצר למבנה התחנה עצמו, במטרה להתרשם מעבודת קבלן המערכות, "אלקטרה". אם עד עכשיו הורגלנו לאתגרים הנדסיים גדולים שמלווים את הקמת התחנה, הרי שעבודת קבלן המערכות היא עבודה ממושכת שעוסקת בפרטים הקטנים: תעלות, צינורות, עבודות איטום, מערכות חשמל, כיבוי, מיזוג אוויר, מחיצות בלוקים ותקשורת. גולת הכותרת של עבודת קבלן המערכות היא הקמתו של מבנה הזכוכית העילי, הגבהת מבנה האוורור ב-17 מ' נוספים והתקנת הדרגנועים ומעליות הנוסעים, שבלעדיהן קשה לי לדמיין את עצמי יורד שוב במדרגות האינסופיות של התחנה אל הרציפים. אבל בינתיים, עם כל הכבוד לגולת הכותרת, ישנה עבודה אחרת לביצוע ויחלפו עוד מספר חודשים בטרם תחל העבודה על האלמנטים הבולטים שהוזכרו.
תחנת האומה לובשת ופושטת צורה בכל פעם מחדש. היא חדשנית ואינה מפסיקה להפתיע. לא מן הנמנע כשבעוד זמן-מה אקרא את הדברים שכתבתי כאן ואתייחס אליהם כאל אוסף שטויות. פתאום אולי יתגלה שמערכות מיזוג האוויר הן אלו המרשימות ואולי דווקא החניון התת"ק ואולי...לך תדע עם התחנה הזאת.
אוקיי, זזים מהנקודה בה עצרנו בשבוע שעבר: עבודות איטום בגג התחנה.
האם הם מערכות מיזוג אוויר או אוורור?
בעומק כזה אף פעם לא חם ולא קר, למיטב הבנתי צריך לספק אוויר לנוסעים - לאוורר את התחנה.
ולא לשנות טמפרטורוה.
 

בועז ל

New member
יש גם מערת אוורור וגם מערכות מיזוג אוויר.

האם הם מערכות מיזוג אוויר או אוורור?
בעומק כזה אף פעם לא חם ולא קר, למיטב הבנתי צריך לספק אוויר לנוסעים - לאוורר את התחנה.
ולא לשנות טמפרטורוה.
יש גם מערת אוורור וגם מערכות מיזוג אוויר.
 

amit1270

New member
רכבות (גם חשמליות) פולטות חום. יש צורך באוורור ובויסות טמפ'

האם הם מערכות מיזוג אוויר או אוורור?
בעומק כזה אף פעם לא חם ולא קר, למיטב הבנתי צריך לספק אוויר לנוסעים - לאוורר את התחנה.
ולא לשנות טמפרטורוה.
רכבות (גם חשמליות) פולטות חום. יש צורך באוורור ובויסות טמפ'
 

בועז ל

New member
לקראת צמיחה

שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.

לאחר הסיור שערכנו בשבוע שעבר ב"חליל" של מבנה המערכות המזרחי, הגיעה העת להשלים את הסקירה. הפעם אנו מדלגים דילוג קצרצר למבנה התחנה עצמו, במטרה להתרשם מעבודת קבלן המערכות, "אלקטרה". אם עד עכשיו הורגלנו לאתגרים הנדסיים גדולים שמלווים את הקמת התחנה, הרי שעבודת קבלן המערכות היא עבודה ממושכת שעוסקת בפרטים הקטנים: תעלות, צינורות, עבודות איטום, מערכות חשמל, כיבוי, מיזוג אוויר, מחיצות בלוקים ותקשורת. גולת הכותרת של עבודת קבלן המערכות היא הקמתו של מבנה הזכוכית העילי, הגבהת מבנה האוורור ב-17 מ' נוספים והתקנת הדרגנועים ומעליות הנוסעים, שבלעדיהן קשה לי לדמיין את עצמי יורד שוב במדרגות האינסופיות של התחנה אל הרציפים. אבל בינתיים, עם כל הכבוד לגולת הכותרת, ישנה עבודה אחרת לביצוע ויחלפו עוד מספר חודשים בטרם תחל העבודה על האלמנטים הבולטים שהוזכרו.
תחנת האומה לובשת ופושטת צורה בכל פעם מחדש. היא חדשנית ואינה מפסיקה להפתיע. לא מן הנמנע כשבעוד זמן-מה אקרא את הדברים שכתבתי כאן ואתייחס אליהם כאל אוסף שטויות. פתאום אולי יתגלה שמערכות מיזוג האוויר הן אלו המרשימות ואולי דווקא החניון התת"ק ואולי...לך תדע עם התחנה הזאת.
אוקיי, זזים מהנקודה בה עצרנו בשבוע שעבר: עבודות איטום בגג התחנה.
לקראת צמיחה
ה"קוצים" שמבשרים את הצמיחה הצפויה - מאזור זה, שנמצא מעל פיר המעליות, תבוצע הגבהה לפיר האוורור.

 

בועז ל

New member
שני מראות מוכרים

שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.

לאחר הסיור שערכנו בשבוע שעבר ב"חליל" של מבנה המערכות המזרחי, הגיעה העת להשלים את הסקירה. הפעם אנו מדלגים דילוג קצרצר למבנה התחנה עצמו, במטרה להתרשם מעבודת קבלן המערכות, "אלקטרה". אם עד עכשיו הורגלנו לאתגרים הנדסיים גדולים שמלווים את הקמת התחנה, הרי שעבודת קבלן המערכות היא עבודה ממושכת שעוסקת בפרטים הקטנים: תעלות, צינורות, עבודות איטום, מערכות חשמל, כיבוי, מיזוג אוויר, מחיצות בלוקים ותקשורת. גולת הכותרת של עבודת קבלן המערכות היא הקמתו של מבנה הזכוכית העילי, הגבהת מבנה האוורור ב-17 מ' נוספים והתקנת הדרגנועים ומעליות הנוסעים, שבלעדיהן קשה לי לדמיין את עצמי יורד שוב במדרגות האינסופיות של התחנה אל הרציפים. אבל בינתיים, עם כל הכבוד לגולת הכותרת, ישנה עבודה אחרת לביצוע ויחלפו עוד מספר חודשים בטרם תחל העבודה על האלמנטים הבולטים שהוזכרו.
תחנת האומה לובשת ופושטת צורה בכל פעם מחדש. היא חדשנית ואינה מפסיקה להפתיע. לא מן הנמנע כשבעוד זמן-מה אקרא את הדברים שכתבתי כאן ואתייחס אליהם כאל אוסף שטויות. פתאום אולי יתגלה שמערכות מיזוג האוויר הן אלו המרשימות ואולי דווקא החניון התת"ק ואולי...לך תדע עם התחנה הזאת.
אוקיי, זזים מהנקודה בה עצרנו בשבוע שעבר: עבודות איטום בגג התחנה.
שני מראות מוכרים
האחד - מראה הכניסה לפיר הדרגנועים, שבהמשך נבצע הצצה משופרת לתוכו.
השני - הקיר המזרחי של התחנה. צבע חדש מתחיל לחנוך אותו.



 

בועז ל

New member
יורדים מפלס

שבתשתיות - מערכות בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.

לאחר הסיור שערכנו בשבוע שעבר ב"חליל" של מבנה המערכות המזרחי, הגיעה העת להשלים את הסקירה. הפעם אנו מדלגים דילוג קצרצר למבנה התחנה עצמו, במטרה להתרשם מעבודת קבלן המערכות, "אלקטרה". אם עד עכשיו הורגלנו לאתגרים הנדסיים גדולים שמלווים את הקמת התחנה, הרי שעבודת קבלן המערכות היא עבודה ממושכת שעוסקת בפרטים הקטנים: תעלות, צינורות, עבודות איטום, מערכות חשמל, כיבוי, מיזוג אוויר, מחיצות בלוקים ותקשורת. גולת הכותרת של עבודת קבלן המערכות היא הקמתו של מבנה הזכוכית העילי, הגבהת מבנה האוורור ב-17 מ' נוספים והתקנת הדרגנועים ומעליות הנוסעים, שבלעדיהן קשה לי לדמיין את עצמי יורד שוב במדרגות האינסופיות של התחנה אל הרציפים. אבל בינתיים, עם כל הכבוד לגולת הכותרת, ישנה עבודה אחרת לביצוע ויחלפו עוד מספר חודשים בטרם תחל העבודה על האלמנטים הבולטים שהוזכרו.
תחנת האומה לובשת ופושטת צורה בכל פעם מחדש. היא חדשנית ואינה מפסיקה להפתיע. לא מן הנמנע כשבעוד זמן-מה אקרא את הדברים שכתבתי כאן ואתייחס אליהם כאל אוסף שטויות. פתאום אולי יתגלה שמערכות מיזוג האוויר הן אלו המרשימות ואולי דווקא החניון התת"ק ואולי...לך תדע עם התחנה הזאת.
אוקיי, זזים מהנקודה בה עצרנו בשבוע שעבר: עבודות איטום בגג התחנה.
יורדים מפלס
עבודות איטום וצנרת גם כאן.



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה