שבתשתיות - מסיירים על גשר 10.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - מסיירים על גשר 10.

שבתשתיות - מסיירים על גשר 10.
שבת שלום, קובי וששת קוראיי הנאמנים.

הג'ינג'י ביקש וגם סיפק את הסחורה, אז אני שמח להחזיר למדור את ידידנו משכבר הימים, האוטובוס של אנדי. לרגל השנה החדשה מקבל האוטובוס של אנדי תגבורת בדמותו של מיני אוטובוס של אנדי ומטוס של כבוד הרב פיינשטיין. לזה האחרון יש קשר משולש - לנושאו של "שבתשתיות", לכבוד הרב פיינשטיין ולדוקטור המלעון. עד שאסביר קשר זה, הנכם מוזמנים לנחש מאין מגיעים אלינו האוטובוסים של אנדי.





 

amit1270

New member
פיליפינים?

שבתשתיות - מסיירים על גשר 10.
שבת שלום, קובי וששת קוראיי הנאמנים.

הג'ינג'י ביקש וגם סיפק את הסחורה, אז אני שמח להחזיר למדור את ידידנו משכבר הימים, האוטובוס של אנדי. לרגל השנה החדשה מקבל האוטובוס של אנדי תגבורת בדמותו של מיני אוטובוס של אנדי ומטוס של כבוד הרב פיינשטיין. לזה האחרון יש קשר משולש - לנושאו של "שבתשתיות", לכבוד הרב פיינשטיין ולדוקטור המלעון. עד שאסביר קשר זה, הנכם מוזמנים לנחש מאין מגיעים אלינו האוטובוסים של אנדי.
פיליפינים?
 

בועז ל

New member
סיור בגשר 10

שבתשתיות - מסיירים על גשר 10.
שבת שלום, קובי וששת קוראיי הנאמנים.

הג'ינג'י ביקש וגם סיפק את הסחורה, אז אני שמח להחזיר למדור את ידידנו משכבר הימים, האוטובוס של אנדי. לרגל השנה החדשה מקבל האוטובוס של אנדי תגבורת בדמותו של מיני אוטובוס של אנדי ומטוס של כבוד הרב פיינשטיין. לזה האחרון יש קשר משולש - לנושאו של "שבתשתיות", לכבוד הרב פיינשטיין ולדוקטור המלעון. עד שאסביר קשר זה, הנכם מוזמנים לנחש מאין מגיעים אלינו האוטובוסים של אנדי.
סיור בגשר 10
לאירוע "בתים מבפנים" שהתקיים ב-19.09 וסוקר על ידי בתחילת השבוע, קדם סיור שערכתי עם מנהל הפרויקט, לאוניד רויכמן, מחברת הניהול "אפשטיין". חברת "אפשטיין" מוכרת לנו ממתחם התחזוקה החדש של הרכבת שמוקם בימים אלה בבאר שבע. החברה זוכה להערכה רבה בקרב אנשי המקצוע עמם שוחחתי, ולאוניד שנמנה על על עובדיה, הוא ללא ספק אחד המקצוענים הגדולים ביותר בענף, שעמם נפגשתי. לאוניד הוא איש גדול-ממדים, והגשר הענק שאת הקמתו הוא מנהל, בהחלט הולם את מידותיו. אין נתון שהאיש אינו מכיר אודות הגשר, ואם יש כזה, איו בעיה: האיש פותח בזריזות את התכנית הרלוונטית מתוך המאגר העצום של תכניות הגשר, ובצ'יק מתקבל הנתון המבוקש. כל עוד לאוניד מגדל את גשר 10 כפי שהוא מכין קפה, אני רגוע.

כמו כל אלמנט מונומנטלי ב-A1, גם גשר 10 נכלל בין אלה שאינך לומד להכירם ממש אלא אם כן זכית לקבל הדרכה אודותיו מאיש המקצוע המוסמך. נקודת דמיון נוספת היא הדינמיות הרבה של גשר 10: הגשר משתנה ללא הרף ומשנה את סביבתו. מיד ניווכח בכך, לאחר שהיום בבוקר צילמתי כמה תמונות המשך להשלמת התיעוד. אז לפני שנעלה ונרד בגשר הענק, נכיר את מידותיו ושיטות הביצוע שלו, אבקש להעביר תודה עמוקה ללאוניד על הסיור החווייתי הנהדר שארגן עבורי. שוב מתברר שהפרויקט הענק לא מפסיק לספק עבורי חוויות ועניין.
בתמונה: מראה שרואים מניצב 8 של הגשר.

 

בועז ל

New member
גשר 10 - תעודת זהות של הגשר הגבוה ביותר בארץ.

שבתשתיות - מסיירים על גשר 10.
שבת שלום, קובי וששת קוראיי הנאמנים.

הג'ינג'י ביקש וגם סיפק את הסחורה, אז אני שמח להחזיר למדור את ידידנו משכבר הימים, האוטובוס של אנדי. לרגל השנה החדשה מקבל האוטובוס של אנדי תגבורת בדמותו של מיני אוטובוס של אנדי ומטוס של כבוד הרב פיינשטיין. לזה האחרון יש קשר משולש - לנושאו של "שבתשתיות", לכבוד הרב פיינשטיין ולדוקטור המלעון. עד שאסביר קשר זה, הנכם מוזמנים לנחש מאין מגיעים אלינו האוטובוסים של אנדי.
גשר 10 - תעודת זהות של הגשר הגבוה ביותר בארץ.
תעודת הזהות וקורות החיים של הגשר יכללו מן הסתם פרטים ונתונים מסוימים שמוכרים בוודאי לששת קוראיי. פרטים אלה מובאים בעיקר עבור שישה קוראים חדשים ונוספים שמצטרפים לכאן מדף הפייסבוק של "שבתשתיות". ברוכים הבאים!
כניסתו לתפקיד של ראש המנהלת החדש דרור סופרו, בינואר 2012, סימנה את יציאתו לאור של גשר 10. במשך מספר חודשים התנהלו עבודות עפר והתארגנות של "טר ארמה", עד לתחילתן של עבודות הביסוס הראשונות של הגשר בחודש יוני של אותה שנה. הניצב הראשון שהוקם מבין 14 ניצביו של הגשר היה ניצב 6 - הניצב הרחב והמסיבי ביותר בגשר. ניצב 6 הוא השני בגובהו מבין ניצבי הגשר. גובהו מסתכם ב-73 מ' שעליהם יש להוסיף 0.8 מ' של המיסעה. מספור הניצבים מתחיל ממערב (פורטל מנהרה 3A) ומסתיים בצד מזרח של הגשר, בפורטל מנהרה 4. נקודת שיא הגובה של הגשר ביחס לקרקע נמצאת בין ניצבים 6 ו-7 (הניצב הגבוה ביותר - 86 מ' גובהו). גובה זה הנו ההפרש בין 678 מ' (גובה הרלס העליון) ל-583 מ' (הנקודה העמוקה בערוץ העמק) ובסה"כ 95 מ'. אי לכך, לנוסעים מת"א לירושלים יהיה גשר 10 הפינאלה האחרונה הפתוחה בפניהם אל הנוף. מגובה ששואף להגיע אל מאת המטרים, אך לא מגיע, יוכלו להעיף מבט אל עמק הארזים. במשך 975 מ' בלבד, כאורכו של הגשר, יימשך מבטם אל הנוף.
גשר 10 נבנה בשטי שיטות ביצוע שאליהן נגיע בהמשך: שיטת הדחיקה ושיטת היציקה המאוזנת. שיטת הדחיקה מבוצעת בצד ת"א בין ניצבים 1 עד 5+ (נמשכת לאחר ניצב 5) ובין ניצבים 14 ל- 10+ בצד ירושלים. גשר 10 הנו למעשה שני גשרים שהופכים בקטע המרכזי שלהם (שיטת היציקה המאוזנת שבין ניצבים 10+ ל-5+) לגשר אחוד. המעבר לשיטת היציקה המאוזנת הנו תוצאה של המרווחים הגדולים בין ניצבי הגשר בקטע המרכזי שלו. מרווחים אלה מתחילים ב-50 מ' בקצוותיו של הגשר ומסתכמים ב-125 מ' כ"א בקטע המרכזי של הגשר שמתבצע בשיטת היציקה המאוזנת. בעולם ידועים אמנם גשרים שבוצעו בדחיקה אף במרווחים אלה של 125 מ', אך בהנהלת הפרויקט ביקשו שלא להגדיל יתר על המידה את האתגר ההנדסי העצום, שמספק ממילא גשר 10. פרטים ונתונים נוספים בהמשך.

 
תודה , מעניין גם בתור מי שקרא פה על הגשר.

גשר 10 - תעודת זהות של הגשר הגבוה ביותר בארץ.
תעודת הזהות וקורות החיים של הגשר יכללו מן הסתם פרטים ונתונים מסוימים שמוכרים בוודאי לששת קוראיי. פרטים אלה מובאים בעיקר עבור שישה קוראים חדשים ונוספים שמצטרפים לכאן מדף הפייסבוק של "שבתשתיות". ברוכים הבאים!
כניסתו לתפקיד של ראש המנהלת החדש דרור סופרו, בינואר 2012, סימנה את יציאתו לאור של גשר 10. במשך מספר חודשים התנהלו עבודות עפר והתארגנות של "טר ארמה", עד לתחילתן של עבודות הביסוס הראשונות של הגשר בחודש יוני של אותה שנה. הניצב הראשון שהוקם מבין 14 ניצביו של הגשר היה ניצב 6 - הניצב הרחב והמסיבי ביותר בגשר. ניצב 6 הוא השני בגובהו מבין ניצבי הגשר. גובהו מסתכם ב-73 מ' שעליהם יש להוסיף 0.8 מ' של המיסעה. מספור הניצבים מתחיל ממערב (פורטל מנהרה 3A) ומסתיים בצד מזרח של הגשר, בפורטל מנהרה 4. נקודת שיא הגובה של הגשר ביחס לקרקע נמצאת בין ניצבים 6 ו-7 (הניצב הגבוה ביותר - 86 מ' גובהו). גובה זה הנו ההפרש בין 678 מ' (גובה הרלס העליון) ל-583 מ' (הנקודה העמוקה בערוץ העמק) ובסה"כ 95 מ'. אי לכך, לנוסעים מת"א לירושלים יהיה גשר 10 הפינאלה האחרונה הפתוחה בפניהם אל הנוף. מגובה ששואף להגיע אל מאת המטרים, אך לא מגיע, יוכלו להעיף מבט אל עמק הארזים. במשך 975 מ' בלבד, כאורכו של הגשר, יימשך מבטם אל הנוף.
גשר 10 נבנה בשטי שיטות ביצוע שאליהן נגיע בהמשך: שיטת הדחיקה ושיטת היציקה המאוזנת. שיטת הדחיקה מבוצעת בצד ת"א בין ניצבים 1 עד 5+ (נמשכת לאחר ניצב 5) ובין ניצבים 14 ל- 10+ בצד ירושלים. גשר 10 הנו למעשה שני גשרים שהופכים בקטע המרכזי שלהם (שיטת היציקה המאוזנת שבין ניצבים 10+ ל-5+) לגשר אחוד. המעבר לשיטת היציקה המאוזנת הנו תוצאה של המרווחים הגדולים בין ניצבי הגשר בקטע המרכזי שלו. מרווחים אלה מתחילים ב-50 מ' בקצוותיו של הגשר ומסתכמים ב-125 מ' כ"א בקטע המרכזי של הגשר שמתבצע בשיטת היציקה המאוזנת. בעולם ידועים אמנם גשרים שבוצעו בדחיקה אף במרווחים אלה של 125 מ', אך בהנהלת הפרויקט ביקשו שלא להגדיל יתר על המידה את האתגר ההנדסי העצום, שמספק ממילא גשר 10. פרטים ונתונים נוספים בהמשך.
תודה , מעניין גם בתור מי שקרא פה על הגשר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה