שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד

מצב
הנושא נעול.

משה343

New member
11.

רמי, הנה החלק האומנותי שלי
..
ראשית תודה לך ולבועז על הצתרפותי לסיקור.
בועז הבטחת אוניות, בקושי ראיתי את ארובות תחנת הכח
11.
 

אלון 58

New member
-רבה לכם דודו & רמי...,

רמי, הנה החלק האומנותי שלי
..
ראשית תודה לך ולבועז על הצתרפותי לסיקור.
בועז הבטחת אוניות, בקושי ראיתי את ארובות תחנת הכח
-רבה לכם דודו & רמי...,
ו-
על הפרויקט המעולה.
 

luckydude

Active member
תודה על הסיקור והערה...

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
תודה על הסיקור והערה...
כמדומני מדובר בפרויקט שעלותו הכוללת היא כרבע מיליארד ש״ח בערך.

מעניין אם מתישהו ביום מן הימים ישמישו מחדש את השלוחה שהגיעה לאזור מסוף הפחם? הקצה הדרומי שלה הגיע (מהצד השני לגמרי) עד בערך הקצה המערבי ביותר של מסוף המטענים החדש שרואים בתמונות.
 

raminec

New member
למה יש צורך בחידוש

תודה על הסיקור והערה...
כמדומני מדובר בפרויקט שעלותו הכוללת היא כרבע מיליארד ש״ח בערך.

מעניין אם מתישהו ביום מן הימים ישמישו מחדש את השלוחה שהגיעה לאזור מסוף הפחם? הקצה הדרומי שלה הגיע (מהצד השני לגמרי) עד בערך הקצה המערבי ביותר של מסוף המטענים החדש שרואים בתמונות.
למה יש צורך בחידוש
השלוחה למסוף הפחם?
אני חושב שהיא נבנתה על מנת לשרת את תחנת הכוח באשקלון עד להקמת מזח הפחם באשקלון. עכשיו שכבר יש מזח אין למה להחזיק את השלוחה פעילה.
 

luckydude

Active member
שתי סיבות...

למה יש צורך בחידוש
השלוחה למסוף הפחם?
אני חושב שהיא נבנתה על מנת לשרת את תחנת הכוח באשקלון עד להקמת מזח הפחם באשקלון. עכשיו שכבר יש מזח אין למה להחזיק את השלוחה פעילה.
שתי סיבות...
1. הקצה הצפוני של השלוחה נכנס לתוך בית זיקוק אשדוד ואולי ירצו להשתמש בה בעתיד.

2. חיבור הפיצול הדרומי של השלוחה אל מסוף המטען יאפשר חיבור של המסוף למערכת משני קצותיו, מה שיכול לעשות את התפעול שלו לגמיש יותר.
 

ניקולאי

New member
רבה לכם על הדיווח מנמל אשדוד

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
רבה לכם על הדיווח מנמל אשדוד
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה על הדיווח!

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
תודה רבה על הדיווח!
בהחלט סיור שעל פיספוסו אני מצר מאוד!
 

alantan

New member
תודה רבה על הסיקור, ושאלה על מיון בארץ

שבתשתיות - מסוף מטענים ותחנת מיון באשדוד
ביום שני דודו ואני הלכנו לבקר בפרויקט שכמעט וחמק מעינינו - פרויקט הקמת מסוף מטענים, תחנת מיון ומסילות גישה לנמל היובל באשדוד.
הפרויקט מוקם בשיתוף בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורכבת ישראל ומתחלק לשני חלקים עיקריים:
1. מסוף שנבנה בצמוד לנמל היובל. המסוף יופעל על ידי זכיין של חנ"י ובו 4 מסילות וקטע מעבר שיחבר אל תחנת המיון. אורך מסילות כולל - 3.5 ק"מ.
2. תחנת מיון, בצמוד למתחם של אמקו-ים, שתופעל על ידי רכבת ישראל ובה 6 מסילות באורך כולל של 7 ק"מ.
במסגרת הקמת הפרויקט מוקם במקום גם מבנה שו"ב וב-2 המסילות הקיימות במקום מוחלף ומשודרג מבנה עליון.
צפי סיום הפרויקט - סוף רבעון ראשון 2014.
בתמונה המצורפת ניתן לראות ציור סכמטי של המסילות בפרויקט. התמונה נלקחה מתוך מצגת של רכבת ישראל, כל הזכויות שמורות.

תודה רבה לאוקסנה טפליצקי, מנהלת הפרויקט, על הסיור המושקע וההסברים
.
תודה לבועז שהתחפש לברכה דיין האגדית ועשה עבורנו את כל התיאומים.
תודה רבה על הסיקור, ושאלה על מיון בארץ
האמת שכל הנושא של רכבות משא בכלל ותחנות מיון בפרט הוא משהו שלא ממש התעמקתי בו עד היום, אבל מקריאה מהירה בוויקיפדיה ברור לי שיש פה עולם ומלואו.

האם תחנות המיון בארץ פועלות עם "גיבנת" וקטר עיתוק שמעלה קרונות לראש הגיבנת כפי שברוב מדינות העולם? ואם כן, איך מבוצעת הבלימה של הקרונות?
 

raminec

New member
אני אישית לא מתמצא בזה

תודה רבה על הסיקור, ושאלה על מיון בארץ
האמת שכל הנושא של רכבות משא בכלל ותחנות מיון בפרט הוא משהו שלא ממש התעמקתי בו עד היום, אבל מקריאה מהירה בוויקיפדיה ברור לי שיש פה עולם ומלואו.

האם תחנות המיון בארץ פועלות עם "גיבנת" וקטר עיתוק שמעלה קרונות לראש הגיבנת כפי שברוב מדינות העולם? ואם כן, איך מבוצעת הבלימה של הקרונות?
אני אישית לא מתמצא בזה
אבל אולי יש מישהו אחר בפורום שיכול לעזור.
 

Rubim88

New member
לפי איך שזה נראה

תודה רבה על הסיקור, ושאלה על מיון בארץ
האמת שכל הנושא של רכבות משא בכלל ותחנות מיון בפרט הוא משהו שלא ממש התעמקתי בו עד היום, אבל מקריאה מהירה בוויקיפדיה ברור לי שיש פה עולם ומלואו.

האם תחנות המיון בארץ פועלות עם "גיבנת" וקטר עיתוק שמעלה קרונות לראש הגיבנת כפי שברוב מדינות העולם? ואם כן, איך מבוצעת הבלימה של הקרונות?
לפי איך שזה נראה
המיון מבוצע ע"י קטרי עיתוק, התצורה של תחנות המיון לא נראית כמו תחנות מיון עם גבעה, וסביר להניח שאין בהן צורך בגלל שהיקף הפעילות קטן והרשת לא מסועפת.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא יודע אם היו בעבר (לדעתי לא)

תודה רבה על הסיקור, ושאלה על מיון בארץ
האמת שכל הנושא של רכבות משא בכלל ותחנות מיון בפרט הוא משהו שלא ממש התעמקתי בו עד היום, אבל מקריאה מהירה בוויקיפדיה ברור לי שיש פה עולם ומלואו.

האם תחנות המיון בארץ פועלות עם "גיבנת" וקטר עיתוק שמעלה קרונות לראש הגיבנת כפי שברוב מדינות העולם? ואם כן, איך מבוצעת הבלימה של הקרונות?
לא יודע אם היו בעבר (לדעתי לא)
אבל אין בישראל Hump yards.
לא יודע אם יש בכלל מונח בעברית. אולי חן יודע.
 
מגרשי מיון

תודה רבה על הסיקור, ושאלה על מיון בארץ
האמת שכל הנושא של רכבות משא בכלל ותחנות מיון בפרט הוא משהו שלא ממש התעמקתי בו עד היום, אבל מקריאה מהירה בוויקיפדיה ברור לי שיש פה עולם ומלואו.

האם תחנות המיון בארץ פועלות עם "גיבנת" וקטר עיתוק שמעלה קרונות לראש הגיבנת כפי שברוב מדינות העולם? ואם כן, איך מבוצעת הבלימה של הקרונות?
מגרשי מיון
כמו שכבר ענו, אין בארץ מגרשי מיון רכבתיים עם 'גבעה', אם כי הנושא נבדק בעבר יותר מפעם אחת, וכנראה נמצא שלא מצדיק את ההשקעה בהיקפי הפעילות הקיימים.

הבלימה במגרשים כאלו בוצעה בעבר באמצעות עתקים שרצו עם הקרונות ובלמו אותם באמצעות בלמי היד או מוטות מתחת לגלגלים, כיום באמצעות בלמים המותקנים בתחילת כל מסילה ומאיטים את הקרון למהירות שתספיק לו בערך עד לראש הטור הקיים במסילה - ראה בויקיפדיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה