שבתשתיות - לפני הסיור בתחנת האומה

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member


15 בפברואר
 

נתנאל531

Well-known member
פספסו בקצת את הילולת הבבא-סאלי

15 בפברואר
פספסו בקצת את הילולת הבבא-סאלי
אירוע שמושך לנתיבות ציבור מכל רחבי הארץ. לא בסדר גודל של ל"ג בעומר במירון, אבל מעניין אם הרכבת תשדרג את מספר הבאים בשנים הקרובות.
 

stratomaximus

New member
תודה רבה על השרשור המעניין כמו תמיד.

שבתשתיות - לפני הסיור בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום ממקד את פעילותו בימים האחרונים בהוצאת לפועל של סיורים מאורגנים שתוכננו זה מכבר. סיור הדגל יהיה כמובן הסיור המתוכנן בתחנת האומה. לשמחתי וגם לצערי, נאלצתי לסגור את ההרשמה לסיור זה כעבור יומיים בלבד עקב מספר נרשמים גבוה. הסיור בתחנת האומה הוא סיור ייחודי, באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. הסיור עתיד להיתפר במדויק למידותיו ורמת ידיעותיו של הפורום. מעבר לתכולת ההדרכה של הסיור, קיימים נושאי בטיחות ולוגיסטיקה, שמצריכים טיפול והתייחסות אף הם. מכאן אתם כבר יכולים להבין, שמדובר בתהליך, שבדומה לסיור הקודם, עתיד להתארך מספר שבועות. עם ששת קוראיי הסליחה והבקשה להתאזר בסבלנות.
לסיור בתחנת האומה מתווספים בקרוב מאוד שלושה סיורים נוספים במסגרות מצומצמות יותר. סיורים אלה יחד עם פתיחתה של תחנת נתיבות מבטיחים לנו חורף חם של תשתיות בפורום. רגע, אמרתי נתיבות? קבלו את השעון החדש של התחנה, שכולל מנגנון שוויצרי להבטחת איחורי הרכבות.
תודה רבה על השרשור המעניין כמו תמיד.
 

mauzer

New member
תודה בועז


שבתשתיות - לפני הסיור בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום ממקד את פעילותו בימים האחרונים בהוצאת לפועל של סיורים מאורגנים שתוכננו זה מכבר. סיור הדגל יהיה כמובן הסיור המתוכנן בתחנת האומה. לשמחתי וגם לצערי, נאלצתי לסגור את ההרשמה לסיור זה כעבור יומיים בלבד עקב מספר נרשמים גבוה. הסיור בתחנת האומה הוא סיור ייחודי, באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. הסיור עתיד להיתפר במדויק למידותיו ורמת ידיעותיו של הפורום. מעבר לתכולת ההדרכה של הסיור, קיימים נושאי בטיחות ולוגיסטיקה, שמצריכים טיפול והתייחסות אף הם. מכאן אתם כבר יכולים להבין, שמדובר בתהליך, שבדומה לסיור הקודם, עתיד להתארך מספר שבועות. עם ששת קוראיי הסליחה והבקשה להתאזר בסבלנות.
לסיור בתחנת האומה מתווספים בקרוב מאוד שלושה סיורים נוספים במסגרות מצומצמות יותר. סיורים אלה יחד עם פתיחתה של תחנת נתיבות מבטיחים לנו חורף חם של תשתיות בפורום. רגע, אמרתי נתיבות? קבלו את השעון החדש של התחנה, שכולל מנגנון שוויצרי להבטחת איחורי הרכבות.
תודה בועז
 

DotanS33

New member
תודה רבה

שבתשתיות - לפני הסיור בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום ממקד את פעילותו בימים האחרונים בהוצאת לפועל של סיורים מאורגנים שתוכננו זה מכבר. סיור הדגל יהיה כמובן הסיור המתוכנן בתחנת האומה. לשמחתי וגם לצערי, נאלצתי לסגור את ההרשמה לסיור זה כעבור יומיים בלבד עקב מספר נרשמים גבוה. הסיור בתחנת האומה הוא סיור ייחודי, באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. הסיור עתיד להיתפר במדויק למידותיו ורמת ידיעותיו של הפורום. מעבר לתכולת ההדרכה של הסיור, קיימים נושאי בטיחות ולוגיסטיקה, שמצריכים טיפול והתייחסות אף הם. מכאן אתם כבר יכולים להבין, שמדובר בתהליך, שבדומה לסיור הקודם, עתיד להתארך מספר שבועות. עם ששת קוראיי הסליחה והבקשה להתאזר בסבלנות.
לסיור בתחנת האומה מתווספים בקרוב מאוד שלושה סיורים נוספים במסגרות מצומצמות יותר. סיורים אלה יחד עם פתיחתה של תחנת נתיבות מבטיחים לנו חורף חם של תשתיות בפורום. רגע, אמרתי נתיבות? קבלו את השעון החדש של התחנה, שכולל מנגנון שוויצרי להבטחת איחורי הרכבות.
תודה רבה
סקירה נהדרת (כרגלך בקודש...)

דותן
 
תודה רבה

שבתשתיות - לפני הסיור בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום ממקד את פעילותו בימים האחרונים בהוצאת לפועל של סיורים מאורגנים שתוכננו זה מכבר. סיור הדגל יהיה כמובן הסיור המתוכנן בתחנת האומה. לשמחתי וגם לצערי, נאלצתי לסגור את ההרשמה לסיור זה כעבור יומיים בלבד עקב מספר נרשמים גבוה. הסיור בתחנת האומה הוא סיור ייחודי, באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. הסיור עתיד להיתפר במדויק למידותיו ורמת ידיעותיו של הפורום. מעבר לתכולת ההדרכה של הסיור, קיימים נושאי בטיחות ולוגיסטיקה, שמצריכים טיפול והתייחסות אף הם. מכאן אתם כבר יכולים להבין, שמדובר בתהליך, שבדומה לסיור הקודם, עתיד להתארך מספר שבועות. עם ששת קוראיי הסליחה והבקשה להתאזר בסבלנות.
לסיור בתחנת האומה מתווספים בקרוב מאוד שלושה סיורים נוספים במסגרות מצומצמות יותר. סיורים אלה יחד עם פתיחתה של תחנת נתיבות מבטיחים לנו חורף חם של תשתיות בפורום. רגע, אמרתי נתיבות? קבלו את השעון החדש של התחנה, שכולל מנגנון שוויצרי להבטחת איחורי הרכבות.
תודה רבה
 

easylivin

New member
מה תהיה מהירות הנסיעה במנהרות A1? התשובה הרשמית:


שבתשתיות - לפני הסיור בתחנת האומה
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום ממקד את פעילותו בימים האחרונים בהוצאת לפועל של סיורים מאורגנים שתוכננו זה מכבר. סיור הדגל יהיה כמובן הסיור המתוכנן בתחנת האומה. לשמחתי וגם לצערי, נאלצתי לסגור את ההרשמה לסיור זה כעבור יומיים בלבד עקב מספר נרשמים גבוה. הסיור בתחנת האומה הוא סיור ייחודי, באתר שאינו פתוח לציבור הרחב. הסיור עתיד להיתפר במדויק למידותיו ורמת ידיעותיו של הפורום. מעבר לתכולת ההדרכה של הסיור, קיימים נושאי בטיחות ולוגיסטיקה, שמצריכים טיפול והתייחסות אף הם. מכאן אתם כבר יכולים להבין, שמדובר בתהליך, שבדומה לסיור הקודם, עתיד להתארך מספר שבועות. עם ששת קוראיי הסליחה והבקשה להתאזר בסבלנות.
לסיור בתחנת האומה מתווספים בקרוב מאוד שלושה סיורים נוספים במסגרות מצומצמות יותר. סיורים אלה יחד עם פתיחתה של תחנת נתיבות מבטיחים לנו חורף חם של תשתיות בפורום. רגע, אמרתי נתיבות? קבלו את השעון החדש של התחנה, שכולל מנגנון שוויצרי להבטחת איחורי הרכבות.
מה תהיה מהירות הנסיעה במנהרות A1? התשובה הרשמית:

ובכן, התשובה הרשמית והלא-מפתיעה: 160 קמ"ש. הגבלת מהירות תהיה רק בקטע שאורכו כ-2.5 ק"מ לפני תחנת בנייני האומה (מנהרה 4 על מכנסוניה, מפלגיה ודאבל-קרוסיה..) המידע עשוי לעזור למומחי הפורום בחישוב זמני הנסיעה הריאליים בקו.
המסמך המלא כאן: המכרז לקטרים חשמליים. בוודאי תמצאו בו עוד דברים מעניינים.

ואם כבר, אז הנה עוד מכרז מעניין: התאמת 294 קרונות קומותיים להפעלה עם קטרים חשמליים, כולל הגדלת המהירות המותרת ל-160 קמ"ש (מ-140 כיום).

 
תודה, אהבתי את הדיוק עד רמת הס"מ,

מה תהיה מהירות הנסיעה במנהרות A1? התשובה הרשמית:

ובכן, התשובה הרשמית והלא-מפתיעה: 160 קמ"ש. הגבלת מהירות תהיה רק בקטע שאורכו כ-2.5 ק"מ לפני תחנת בנייני האומה (מנהרה 4 על מכנסוניה, מפלגיה ודאבל-קרוסיה..) המידע עשוי לעזור למומחי הפורום בחישוב זמני הנסיעה הריאליים בקו.
המסמך המלא כאן: המכרז לקטרים חשמליים. בוודאי תמצאו בו עוד דברים מעניינים.

ואם כבר, אז הנה עוד מכרז מעניין: התאמת 294 קרונות קומותיים להפעלה עם קטרים חשמליים, כולל הגדלת המהירות המותרת ל-160 קמ"ש (מ-140 כיום).
תודה, אהבתי את הדיוק עד רמת הס"מ,
על פי הטבלה זמן הנסיעה יוצא 23 דקות ו55 שניות.
הלוואי
 
האם הנחת תאוצה/תאוטה אינסופיים?

תודה, אהבתי את הדיוק עד רמת הס"מ,
על פי הטבלה זמן הנסיעה יוצא 23 דקות ו55 שניות.
הלוואי
האם הנחת תאוצה/תאוטה אינסופיים?
צריך להאיט לפני קטע איטי כדי לא לעבור על מגבלת המהירות, ובדומה לכך- לוקח זמן להאיץ למהירות המקסימלית בקטע מהיר. מכאן שהמהירות הממוצעת יורדת, ושעל מנת לחשב זמן ריאלי צריך לדעת מהיא יכולת התאוצה/תאוטה של הרכבת עמוסת הנוסעים. ועוד לא דיברתי על מרווחי הביטחון (אף פעם לא נוסעים - במכוון - בדיוק במהירות המקסימלית המותרת)... בקיצור - לא 24 דקות ולא נעליים.
 
לא הנחתי כלום, חשבתי על פי הנתונים שרשמו שם.

האם הנחת תאוצה/תאוטה אינסופיים?
צריך להאיט לפני קטע איטי כדי לא לעבור על מגבלת המהירות, ובדומה לכך- לוקח זמן להאיץ למהירות המקסימלית בקטע מהיר. מכאן שהמהירות הממוצעת יורדת, ושעל מנת לחשב זמן ריאלי צריך לדעת מהיא יכולת התאוצה/תאוטה של הרכבת עמוסת הנוסעים. ועוד לא דיברתי על מרווחי הביטחון (אף פעם לא נוסעים - במכוון - בדיוק במהירות המקסימלית המותרת)... בקיצור - לא 24 דקות ולא נעליים.
לא הנחתי כלום, חשבתי על פי הנתונים שרשמו שם.
 
הגבלת המהירות ל-100 קמ"ש

מה תהיה מהירות הנסיעה במנהרות A1? התשובה הרשמית:

ובכן, התשובה הרשמית והלא-מפתיעה: 160 קמ"ש. הגבלת מהירות תהיה רק בקטע שאורכו כ-2.5 ק"מ לפני תחנת בנייני האומה (מנהרה 4 על מכנסוניה, מפלגיה ודאבל-קרוסיה..) המידע עשוי לעזור למומחי הפורום בחישוב זמני הנסיעה הריאליים בקו.
המסמך המלא כאן: המכרז לקטרים חשמליים. בוודאי תמצאו בו עוד דברים מעניינים.

ואם כבר, אז הנה עוד מכרז מעניין: התאמת 294 קרונות קומותיים להפעלה עם קטרים חשמליים, כולל הגדלת המהירות המותרת ל-160 קמ"ש (מ-140 כיום).
הגבלת המהירות ל-100 קמ"ש
בקטע בן 5.5 ק"מ סביב נתב"ג והתחנה שלו.
בקטע בן 400 מטר במחלף שפירים.
 

easylivin

New member
דיברתי רק על המנהרות - זה ויכוח ישן בפורום...

הגבלת המהירות ל-100 קמ"ש
בקטע בן 5.5 ק"מ סביב נתב"ג והתחנה שלו.
בקטע בן 400 מטר במחלף שפירים.
דיברתי רק על המנהרות - זה ויכוח ישן בפורום...
בעבר הועלתה טענה/חשש שהרכבת לא תשיג זמן של 28 דקות כי תהיינה הגבלות מהירות במנהרות, מסיבות לא ברורות. ואכן, אין סיבה אמיתית להגבלות כאלו.
 
האם אפשר לבצע ״עוקף נתב״ג״ עבור רכבות שלא עוצרות בנתב״ג?

הגבלת המהירות ל-100 קמ"ש
בקטע בן 5.5 ק"מ סביב נתב"ג והתחנה שלו.
בקטע בן 400 מטר במחלף שפירים.
האם אפשר לבצע ״עוקף נתב״ג״ עבור רכבות שלא עוצרות בנתב״ג?
מסילה נוספת רחוקה מהתחנה שאליה יופנו רכבות שלא עוצרות בנתב״ג על מנת לא להאט את מהירותן?
&nbsp
 
מעיון קצר במפה - לא נראה לי

האם אפשר לבצע ״עוקף נתב״ג״ עבור רכבות שלא עוצרות בנתב״ג?
מסילה נוספת רחוקה מהתחנה שאליה יופנו רכבות שלא עוצרות בנתב״ג על מנת לא להאט את מהירותן?
&nbsp
מעיון קצר במפה - לא נראה לי
יש יותר מדי ישובים, כבישים, חניונים ושדות תעופה באיזור.

וגם הקו עצמו ישר למדי, חוץ מכמה עקומות מציקות.
כך שהסיכוי היחיד הוא לחפור מנהרה באורך של כחמישה קילומטרים.
ואני לא בדיוק רואה סיכוי שמישהו יבזבז כסף על זה בעשורים הקרובים.
 

luckydude

Active member
אגב החישמול ומכרזים...

מה תהיה מהירות הנסיעה במנהרות A1? התשובה הרשמית:

ובכן, התשובה הרשמית והלא-מפתיעה: 160 קמ"ש. הגבלת מהירות תהיה רק בקטע שאורכו כ-2.5 ק"מ לפני תחנת בנייני האומה (מנהרה 4 על מכנסוניה, מפלגיה ודאבל-קרוסיה..) המידע עשוי לעזור למומחי הפורום בחישוב זמני הנסיעה הריאליים בקו.
המסמך המלא כאן: המכרז לקטרים חשמליים. בוודאי תמצאו בו עוד דברים מעניינים.

ואם כבר, אז הנה עוד מכרז מעניין: התאמת 294 קרונות קומותיים להפעלה עם קטרים חשמליים, כולל הגדלת המהירות המותרת ל-160 קמ"ש (מ-140 כיום).
אגב החישמול ומכרזים...
מכרז הביצוע שוב פעם תקוע, הפעם בגלל משרד האוצר ששלח אותו לסיבוב בוועדת החריגים.
&nbsp
סיום מכרז הקטרים גם נדחה (שוב). כרגע אמור להסגר בסוף החודש.
&nbsp
עם זאת, יש קצת חדשות טובות... הרכבת, משהב״ט והאוצר הגיעו לסיכום לא מזמן בו צה״ל יפנה רצועת תדרים שתאפשר לרכבת להטמיע מערכת בקרה ETCS-L2 תקנית. האוצר יעביר למשהב״ט 220 מיליון שקל עבור הקמת מערכות תקשורת חליפיות (עקרונית מדובר במערכת שתחליף את ׳ורד הרים׳ הותיקה). עבור הרכבת מדובר בשדרוג משמעותי של מערכות הבקרה, בטיחות ותקשורת שיאפשרו להגדיל את מספר הרכבות שיכולות לנוע בקטעי המסילה (במיוחד באיילון).
 

easylivin

New member
תודה על העדכונים! חוששני שלמערכת הבטחון ייקח זמן רב לפנות

אגב החישמול ומכרזים...
מכרז הביצוע שוב פעם תקוע, הפעם בגלל משרד האוצר ששלח אותו לסיבוב בוועדת החריגים.
&nbsp
סיום מכרז הקטרים גם נדחה (שוב). כרגע אמור להסגר בסוף החודש.
&nbsp
עם זאת, יש קצת חדשות טובות... הרכבת, משהב״ט והאוצר הגיעו לסיכום לא מזמן בו צה״ל יפנה רצועת תדרים שתאפשר לרכבת להטמיע מערכת בקרה ETCS-L2 תקנית. האוצר יעביר למשהב״ט 220 מיליון שקל עבור הקמת מערכות תקשורת חליפיות (עקרונית מדובר במערכת שתחליף את ׳ורד הרים׳ הותיקה). עבור הרכבת מדובר בשדרוג משמעותי של מערכות הבקרה, בטיחות ותקשורת שיאפשרו להגדיל את מספר הרכבות שיכולות לנוע בקטעי המסילה (במיוחד באיילון).
תודה על העדכונים! חוששני שלמערכת הבטחון ייקח זמן רב לפנות
את התחום התפוס על ידי "ורד הרים". המערכת הזאת חיה וקיימת, נמצאת בשימוש נרחב וזאת הפעם הראשונה שאני שומע על כוונה להחליף אותה. מעניין באיזה שלב נמצא כרגע תכנון החלופה. ובקיצור, נראה ש-GSMR לא יפעל עדיין ב-2018 כשייפתח הקו לירושלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה