ירידה למעבר התת"ק - על "התאמה לדרישות והצרכים".
טור מדרגות מוביל ממפלס המבואה אל המעבר התת"ק. לאחר תחנת נתיבות המרווחת, בתחנת אופקים בוצעו התאמות ושינויים בהתאם לדרישות והצרכים. כך למשל וע"פ הידוע, בשלב ראשון יופעל דרגנוע עולה בלבד מהמעבר אל אולם המבואה ודרגנוע עולה נוסף מהמעבר אל רציף האי, שהנו הרציף הצפוני בתחנה. קיצוץ נוסף שעברה התחנה מתייחס להפיכתו של הרציף הדרומי מרציף אי מתוכנן לרציף צד. בהודעות הבאות נקפוץ אחורה בזמן ומעלה באוויר, ונבין במה דברים אמורים.
בינתיים, שתי תמונות של הכניסה למעבר התת"ק. מצדיו של טור המדרגות, הכנה לשני דרגנועים, שכאמור, רק אחד מהם יותקן בשלב א'.
ירידה למעבר התת"ק - על "התאמה לדרישות והצרכים".שבתשתיות - לסיום, תחנת אופקים.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קצת יותר משלושה חודשים חלפו מאז סיור הפורום שהתקיים בתחנת נתיבות ולאורך תוואי קו אשקלון-ב"ש. כזכור, הסיור כלל את הקטע שבין תחנת נתיבות לסביבת אשל הנשיא, שבתוכו מצויה גם תחנת אופקים. התחנה עתידה להיפתח בסוף השנה, ולאחר קודמותיה, תחנות שדרות ונתיבות, היא התחנה המסיימת את הפרויקט כולו. באוגוסט השנה תתבצע פעימת תקשורת שתכלול את הקו כולו. זה, אגב, צפוי להיפתח לתנועה בספטמבר השנה.
כשמדברים על סיום הפרויקט, לא ניתן שלא להזכיר את ניסיונות ההתנקשות הרבים שצלח הפרויקט. הקשים והכואבים מכולם היו דווקא מבית - ניסיונות של אינטרסנטים שמכונים משום מה כ"נערים", שלהם זה כלל לא מפריע להדביק לפרויקט לאומי חשוב ולגיטימי את התואר הבזוי והמגונה ,"קו העיירות".
סיומו הקרב של הפרויקט מהווה למעשה ניצחון של האנשים שהאמינו מלכתחילה בפרויקט יחד עם אנשי הביצוע, שבתנאים הלא פשוטים של "צוק איתן" עמלו נמרצות לקידומו. את סיפורה של תחנת אופקים בתוך הפרויקט כולו ניתן אפוא לראות כדוגמת מיקרו מייצגת של המאקרו. מי שביקר באוגוסט 2014 באתר ההקמה של התחנה ראה בעיניו רק חול וחול, בתוספת שני טורים של קידוחי כלונסאות. אלא שאז נכנס השר הממונה לתמונה, ובעקבות ביקור שלו בעיריית אופקים, השתנתה התמונה מקצה לקצה: הפרויקט מתקדם בקצב מהיר וברכבת וחברת הניהול מדווחים על שת"פ יוצא דופן עם עיריית אופקים והעומד בראשה.
יאללה, תמונה אחת (ולעתים גם שרשור תמונות) טובה מאלף מילים, אז בואו נבדוק אם אכן יש כיסוי לדברים שנכתבו כאן.
יוצאים לדרך עם מתנת יום הולדת שתמיד משמחת את אחי היקר והמלעון.(שתי תמונות)
טור מדרגות מוביל ממפלס המבואה אל המעבר התת"ק. לאחר תחנת נתיבות המרווחת, בתחנת אופקים בוצעו התאמות ושינויים בהתאם לדרישות והצרכים. כך למשל וע"פ הידוע, בשלב ראשון יופעל דרגנוע עולה בלבד מהמעבר אל אולם המבואה ודרגנוע עולה נוסף מהמעבר אל רציף האי, שהנו הרציף הצפוני בתחנה. קיצוץ נוסף שעברה התחנה מתייחס להפיכתו של הרציף הדרומי מרציף אי מתוכנן לרציף צד. בהודעות הבאות נקפוץ אחורה בזמן ומעלה באוויר, ונבין במה דברים אמורים.
בינתיים, שתי תמונות של הכניסה למעבר התת"ק. מצדיו של טור המדרגות, הכנה לשני דרגנועים, שכאמור, רק אחד מהם יותקן בשלב א'.