שבתשתיות - ירושלים בראש שמחתנו

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
באופן כללי הקורות יושבות על הניצבים

בועז תודה על תשובתך המפורטת. עוד שאלה אם אפשר
המיסעה זה משהו דמוי האות ר שמהדקת את העמוד האנכי עם הקורות האופקיים?
מה בדיוק מונע גלידה הלוך ושוב של האופקי על פני האנכי נומר בשעת רעידת אדמה, נגיד 6 ריכטר?
באופן כללי הקורות יושבות על הניצבים
ובניהם מותקנים מיסבים שמאפשרים בין היתר "הגנה" מתאוצות קרקע אופקית(הכוח שנוצר מרעידה על הגשר הוא בעיקר אופקי, יש גם רכיב אנכי אך כל המטרה של הגשר לעמוד בכוחות חזקים בכיוון זה שנוצרים ע"י משקלו העצמי והתנועה עליו ולכן באזורים עם רעידות חלשות-בינוניות ניתן להתעלם ממנו) שנוצרת מרעידות אדמה ע"י חופש תנועה אופקי מסויים.
 

Golf Bravo

New member
ייצור הקורות

בועז ב צהרים טובים!
קודם כל : תודה על שלל המידע בצרוף צילומים להמחשה שאתה טורח להביא לכאן. במ
(במה אתה עובד?)

שנית : יש לך אומנם לדבריך רק 7 חברים קבועים, אבל רבים - ואני אחד מהם - נכנסים, נהנים והולכים.
אני אישית כבר נעזרתי בידע העצום שמתגלגל בראשך/ושל אחרים פה.

ולשאלה :
אם קורה באורך 42 מטר :
איפה מייצרים, במקום?
איך מובילים כזה לוקש?

ואיך מצמידים את ה 16 טונות האלו לבסיס הנושא? ראיתי זיזין בצילום שנתת. רק זה נכנס לתוך חורים?
ייצור הקורות
כנראה בכלל מוצרי בטון היושבים באזור התעשייה הדרומי של קיסריה ומתמחים בייצור אלמנטים לגשרים.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות - ירושלים בראש שמחתנו
סופ"ש נעים ואביבי לשבעת קוראיי הנאמנים.
לרגל יום העצמאות הקרב, יעמדו במרכז הסקירה השבועית שני פרויקטי ה-
התחבורתיים של המדינה (רק"ל גוש דן לא נחשב
) - A1 וכביש 1.
לראשונה, נתבונן בתמונות שהתקבלו אצלי מתוך מנהרות הראל. אלו, אגב, מצטרפות באופן זמני לדו"ח כריית המנהרות השוטף, שמגיע אלינו מ-A1. השבוע, זכה הפרויקט הרכבתי לביקור מעקב נוסף - אחד מני רבים - של השר כץ, שהצהיר כי "ניתן לראות את האור שבקצה המנהרה", או במילים אחרות: תגיד, דרור האגדי: באמת נתת לשר לטפס בפיר הדרגנועים?


לאחר שבשנתיים האחרונות זכינו לשלל אירועים דרמטיים מ-A1, שנת 2014 צפויה להיות פחות דרמטית. אירוע השיא השנה צפוי להיות השלמת כרייתה של מנהרה מס' 3 ע"י מכונות הכרייה. מעבר לכך, זוהי שנה של התייצבות והמשך תהליכים קיימים. אקדיש לכך מספר מילים בהמשך יחד עם הפתעת נייד קטנה מהפרויקט.
קודם שאעלה את ירושלים על ראש שמחתנו, אשלים חוב קטן מרמלה ומהקו לכרמיאל.

!vámonos amigos

בתמונה שהועלתה בשבתשתיות הקודם: קטע ה-cut&cover של הפורטל המזרחי של מנהרה מס' 1.
****
 

בועז ל

New member
אחרונה מאחיהוד

שבתשתיות - ירושלים בראש שמחתנו
סופ"ש נעים ואביבי לשבעת קוראיי הנאמנים.
לרגל יום העצמאות הקרב, יעמדו במרכז הסקירה השבועית שני פרויקטי ה-
התחבורתיים של המדינה (רק"ל גוש דן לא נחשב
) - A1 וכביש 1.
לראשונה, נתבונן בתמונות שהתקבלו אצלי מתוך מנהרות הראל. אלו, אגב, מצטרפות באופן זמני לדו"ח כריית המנהרות השוטף, שמגיע אלינו מ-A1. השבוע, זכה הפרויקט הרכבתי לביקור מעקב נוסף - אחד מני רבים - של השר כץ, שהצהיר כי "ניתן לראות את האור שבקצה המנהרה", או במילים אחרות: תגיד, דרור האגדי: באמת נתת לשר לטפס בפיר הדרגנועים?


לאחר שבשנתיים האחרונות זכינו לשלל אירועים דרמטיים מ-A1, שנת 2014 צפויה להיות פחות דרמטית. אירוע השיא השנה צפוי להיות השלמת כרייתה של מנהרה מס' 3 ע"י מכונות הכרייה. מעבר לכך, זוהי שנה של התייצבות והמשך תהליכים קיימים. אקדיש לכך מספר מילים בהמשך יחד עם הפתעת נייד קטנה מהפרויקט.
קודם שאעלה את ירושלים על ראש שמחתנו, אשלים חוב קטן מרמלה ומהקו לכרמיאל.

!vámonos amigos

בתמונה שהועלתה בשבתשתיות הקודם: קטע ה-cut&cover של הפורטל המזרחי של מנהרה מס' 1.
אחרונה מאחיהוד
אחח...אילו פרופורציות יש לתמונות המחתרתיות האלו.
 

בועז ל

New member
פרויקט משנה נוף

אחרונה מאחיהוד
אחח...אילו פרופורציות יש לתמונות המחתרתיות האלו.
פרויקט משנה נוף
פרויקט כביש 1 הוא ללא ספק אחד הפרויקטים שהכי משנים את הנוף. קביעה זו מתייחסת גם לחלקו המזרחי של הכביש, היורד לים המלח, שאף הוא הותיר בעקבותיו מבתרי ענק לאורך הכביש. עקב קצב העבודות המהיר בכביש, הנוסעים בו חווים שינויים גדולים בנוף הנשקף לעיניהם כמעט מדי יום ביומו. הנה מבט אל הערוץ ההולך ונעלם שבין מוצא למבשרת.
 

בועז ל

New member
מבט אל הפורטל

אחרונה מאחיהוד
אחח...אילו פרופורציות יש לתמונות המחתרתיות האלו.
מבט אל הפורטל
שתי מנהרות באורך 800 מ' תצאנה מכאן. אחת כבר נמצאת בכרייה וראויה לתפוס מקום בדו"ח המנהרות שלי.
 

בועז ל

New member
קצת פרופורציות

אחרונה מאחיהוד
אחח...אילו פרופורציות יש לתמונות המחתרתיות האלו.
קצת פרופורציות
אם בתמונה הקודמת המנהרה נראתה לכם מעט צרה, הגיעה המשאית ע"מ לתת לנו מעט פרופורציות. ונא לא לשכוח: מדובר בכריית חילוץ.
 

בועז ל

New member
מנהרה מקשרת

אחרונה מאחיהוד
אחח...אילו פרופורציות יש לתמונות המחתרתיות האלו.
מנהרה מקשרת
מנהרות הראל מבוצעות בשיטת הפיצוצים. מעניין האם גם הפעם נשמע בהקשר זה איזושהי מחאה מצדם של תושבי מבשרת ציון. באמת מעניין...
 

בועז ל

New member
מבט לעבר פנים המנהרה

אחרונה מאחיהוד
אחח...אילו פרופורציות יש לתמונות המחתרתיות האלו.
מבט לעבר פנים המנהרה
מעט לאחר הבאגר אפשר להבחין בצל שמוטל לרוחב המנהרה. הצל נוצר מהפרשי הגבהים של הכרייה.
 

בועז ל

New member
מחליפים צד

אחרונה מאחיהוד
אחח...אילו פרופורציות יש לתמונות המחתרתיות האלו.
מחליפים צד
מעבר למנהרת הקישור, בוצעה כרייה ברמה מסוימת (שלצערי, עדיין איני מעודכן ביחס למידותיה) בתוואי המנהרה המקבילה.
 

בועז ל

New member
פירוט נוסף בעניין זה.

מחליפים צד
מעבר למנהרת הקישור, בוצעה כרייה ברמה מסוימת (שלצערי, עדיין איני מעודכן ביחס למידותיה) בתוואי המנהרה המקבילה.
פירוט נוסף בעניין זה.
ודאי שמתם לב לכך שביצוע המנהרה המקשרת אִפשר יצירת חזית כרייה נוספת (וזו אכן נראית בתמונות). ובכן, קיימת חזית נוספת בתוך האולם הקטן, כך שבסה"כ קיימות שלוש חזיתות כרייה: זו הראשית שהופיעה בתחילת הסקירה ושתיים נוספות, מנוגדות בכיוונן, בתוך האולם הקטן. חזיתות אלה נעות מבפנים כלפי חוץ המנהרה. סביר להניח, שבהמשך העבודה תצטרפנה חזיתות כרייה נוספות מקצות המנהרה (האוויר החופשי בצד מערב ומזרח) פנימה. שיטת ביצוע זו מייעלת את תהליכי העבודה ומפיקה ניצול טוב יותר של זמן ומקום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה