שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
זכותך המלאה! עדיין, בעיניי זה קל מאוד לדמיין

תודה רבה, אריק!
שמע: מסתובבים בפורום כמה צלמים פנטסטיים (אתה אחד מביניהם), שסחבק אבק לעדשתם.

מעולם לא ייחסתי, וכנראה גם לא אייחס, איזושהי חשיבות לצילומיי מעבר לערכם התיעודי. לכן, קצת קשה לי לוותר על התאריך.
זכותך המלאה! עדיין, בעיניי זה קל מאוד לדמיין
את התמונה הזאת בגודל של עמוד מלא במגזין, או לפחות במוסף שבת. (תשתיות)
 

בועז ל

New member
סוגיית הדיפון

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
סוגיית הדיפון
אחד הנושאים שעוד יידונו בהנהלת הפרויקט הנו ביצוע הדיפון הסופי. קשה מאוד להאמין, ששיטת הביצוע המוכרת לנו ממנהרות הפרויקט האחרות, תיושם כאן. זאת, בשל הקושי להכניס את מכונות הדיפון לפירי החליל. אחת האפשרויות היא לבצע התזת בטון, כמו זו שבתמונה, ולהסתפק בכך. יהיה מעניין לעקוב אחר פתרונה ההנדסי של סוגיה זו.
בתמונת: קדח לבדיקת עובי הבטון שכבר הותז על כל המעטפת הפנימית של מבנה 17. די הופתעתי מעובי השכבה.

 

davidfainshtein

New member
מנהל
היות ומדובר במבנה טכני בעיקרו

סוגיית הדיפון
אחד הנושאים שעוד יידונו בהנהלת הפרויקט הנו ביצוע הדיפון הסופי. קשה מאוד להאמין, ששיטת הביצוע המוכרת לנו ממנהרות הפרויקט האחרות, תיושם כאן. זאת, בשל הקושי להכניס את מכונות הדיפון לפירי החליל. אחת האפשרויות היא לבצע התזת בטון, כמו זו שבתמונה, ולהסתפק בכך. יהיה מעניין לעקוב אחר פתרונה ההנדסי של סוגיה זו.
בתמונת: קדח לבדיקת עובי הבטון שכבר הותז על כל המעטפת הפנימית של מבנה 17. די הופתעתי מעובי השכבה.
היות ומדובר במבנה טכני בעיקרו
אני לא רואה שום סיבה להשקיע בדיפון תקני מלא. כל עוד הדיפון יענה על הצורך במניעת חדירת מים למבנה.
 

בועז ל

New member
זו גם דעתי. האזור הזה אינו חשוף לתנועה ולחצים כמו יתר

היות ומדובר במבנה טכני בעיקרו
אני לא רואה שום סיבה להשקיע בדיפון תקני מלא. כל עוד הדיפון יענה על הצורך במניעת חדירת מים למבנה.
זו גם דעתי. האזור הזה אינו חשוף לתנועה ולחצים כמו יתר
אולמות הכרייה.
 

בועז ל

New member
מבט מ-17 דרך פיר 23 אל מבנה המערכות.

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
מבט מ-17 דרך פיר 23 אל מבנה המערכות.
פירים 23 ו-23א' סמוכים זה לזה. איך מבדילים ביניהם? פשוט מאוד: 23א' נפתח לשמים, 23 נפתח אל תקרת מבנה המערכות.

 

בועז ל

New member
18/4 והחלק הזוויתי הנעלם.

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
18/4 והחלק הזוויתי הנעלם.
מבט לעומקו של פיר 18/4. סמוך אליו ומעליו נמצא פיר 23. לאחר כרייה אנכית של 18 מ' (פחות או יותר המצב בזמן הסיור), אמור הפיר לקבל זווית 45 מעלות ולחדור אל הרציף הדרומי. ביצוע הקטע הזוויתי נעשה מתוך הרציף הדרומי. לשם כך הוקמה רמפת עפר גדולה ברציף הדרומי. לאחר הקמת הרמפה בוצע קידוח לצורך פיצוץ. הפיצוץ שבינתיים בוצע היה פיצוץ מבוקר לצורך ביקוע הסלע בלבד. את מלאכת ה'קוסמטיקה' התכבד לבצע באגר שטיפס על הרמפה ברציף.
ומדוע מבוצעת חדירת פיר 18 לרציף דווקא בזווית 45 מעלות שמורכבת לביצוע ולאו דווקא בדרך האנכית הפשוטה? ובכן, לאיש אין תשובה לשאלה זאת בין גורמי הביצוע. מדובר בתכנון ישן שבוצע ע"פ ייעוץ שניתן ע"י חברה אוסטרית. ההשערה שלי היא שזרימת האוויר הזוויתית אל הפיר יעילה יותר מאשר במצב אנכי, אבל זו רק השערה.

 

amit1270

New member
אוסטרים אנטישמים!


18/4 והחלק הזוויתי הנעלם.
מבט לעומקו של פיר 18/4. סמוך אליו ומעליו נמצא פיר 23. לאחר כרייה אנכית של 18 מ' (פחות או יותר המצב בזמן הסיור), אמור הפיר לקבל זווית 45 מעלות ולחדור אל הרציף הדרומי. ביצוע הקטע הזוויתי נעשה מתוך הרציף הדרומי. לשם כך הוקמה רמפת עפר גדולה ברציף הדרומי. לאחר הקמת הרמפה בוצע קידוח לצורך פיצוץ. הפיצוץ שבינתיים בוצע היה פיצוץ מבוקר לצורך ביקוע הסלע בלבד. את מלאכת ה'קוסמטיקה' התכבד לבצע באגר שטיפס על הרמפה ברציף.
ומדוע מבוצעת חדירת פיר 18 לרציף דווקא בזווית 45 מעלות שמורכבת לביצוע ולאו דווקא בדרך האנכית הפשוטה? ובכן, לאיש אין תשובה לשאלה זאת בין גורמי הביצוע. מדובר בתכנון ישן שבוצע ע"פ ייעוץ שניתן ע"י חברה אוסטרית. ההשערה שלי היא שזרימת האוויר הזוויתית אל הפיר יעילה יותר מאשר במצב אנכי, אבל זו רק השערה.
אוסטרים אנטישמים!
 

בועז ל

New member
מכשול בטיחותי/הנדסי: פירי האמצע.

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
מכשול בטיחותי/הנדסי: פירי האמצע.
לרשימת האתגרים שהועלתה במהלך השרשור יש להוסיף את כרייתם של פירי האמצע 18/2 ו-18/3 וכלל אין זה משנה איזה פיר ייבחר להתבצע ראשון. מרגע שיוחל בכרייתו של אחד מפירי האמצע, יצטרכו העובדים לדלג מעליו בדרכם לאחד מפירי הקצה (עם או בלי ציוד, ולעתים ציוד הנדסי) או פיר האמצע הסמוך. לשם כך, יוקמו גשרונים מעל פירי האמצע והם שיאפשרו את המעבר ליתר הפירים.

 

בועז ל

New member
18/1 - פיר הרציף הצפוני

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
18/1 - פיר הרציף הצפוני
יוצא לדרך: פיר 18/1. בינתיים נודע לי גם על התחלת עבודה על אחד מפירי האמצע.

 

בועז ל

New member
מבט מצפון לדרום.

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
מבט מצפון לדרום.
נתח נכבד של מבנה 17 נראה בתמונה.

 

בועז ל

New member
לסיום: לו"ז.

שבתשתיות - ה"חליל" מתחנת האומה
סופ"ש קריר ושבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
קיץ לוהט עובר על מחלקת התשתיות בפורום. לאחר שסיירנו בקו העמק, ריחפנו מעל הקו לכרמיאל, קפצנו לביקור אצל משפחת ניצבי גשר 10, נכנסנו למנהרה 3 הצפונית ע"מ לצפות במפלצת הכרייה מחוללת היסטוריה, צפינו בפרק נוסף מתוך הטלנובלה Ramla mi vida והתעדכנו בנעשה בתחנת נתיבות - הגיע הזמן לחזור אל אימא אדמה מתחנת האומה.
את שבתשתיות של סופ"ש זה נעשה באזור שטרם סוקר על ידינו. לראשונה נתור במבנה המערכות המזרחי של התחנה ונתרשם מעוד שלב ביצוע הנדסי מרתק ומאתגר במיוחד - "החליל". אם יתיר הזמן והכוח, נעקוב גם אחר עבודת קבלן המערכות בתחנת האומה.
בטרם נרד לבטן האדמה, אבקש להודות מקרב לב לשני המהנדסים היקרים שבתמונה על האירוח הלבבי ועל הסיור המקצועי, שאצלם זה תמיד חוויה בפני עצמה. תודה גדולה, אמיר ואייל!
לסיום: לו"ז.
בעוד כשמונה חודשים צפויה מסירתו של מבנה המערכות המזרחי לידי המזמין. חודשיים קודם לכן עתיד להסתיים גם ה"חליל". טוב, אז אפשר לומר שיחד עם ה"חנוכייה" מהתחנה תהיה לנו אווירת חג.

בתמונה: שבתשתיות הבא.
שבת שלום, אמיגוס, ומוצ"ש נסבל לכולם.

 
תודה רבה, מאלף כתמיד!

לסיום: לו"ז.
בעוד כשמונה חודשים צפויה מסירתו של מבנה המערכות המזרחי לידי המזמין. חודשיים קודם לכן עתיד להסתיים גם ה"חליל". טוב, אז אפשר לומר שיחד עם ה"חנוכייה" מהתחנה תהיה לנו אווירת חג.

בתמונה: שבתשתיות הבא.
שבת שלום, אמיגוס, ומוצ"ש נסבל לכולם.
תודה רבה, מאלף כתמיד!
 

בועז ל

New member
תודה גם לך, פנחס. תגיד, את ד"ר רייטר אתה מכיר?

תודה רבה בועז. מעניין מה יעשו עם האשכולות שלך
אופציה א' - להקים אתר ולתעד את זה ככתבות.
&nbsp
אופציה ב' - לתעד את זה בספר ולהוציא אותו
תודה גם לך, פנחס. תגיד, את ד"ר רייטר אתה מכיר?
אני סומך עליו שהוא מתעד הכול. נכון, אביה?
 

פנחס25

New member
אני לא מכיר אותו. האם יש אתר מסוים. או רק שומר תמונות ומלל ?

תודה גם לך, פנחס. תגיד, את ד"ר רייטר אתה מכיר?
אני סומך עליו שהוא מתעד הכול. נכון, אביה?
אני לא מכיר אותו. האם יש אתר מסוים. או רק שומר תמונות ומלל ?
 

בועז ל

New member
כל השרשורים נשמרים בשרתים של תפוז.

אני לא מכיר אותו. האם יש אתר מסוים. או רק שומר תמונות ומלל ?
כל השרשורים נשמרים בשרתים של תפוז.
אתה יכול תמיד לבצע חיפוש בפורום תחת שם המשתמש שלי ו"שבתשתיות" למידע שנחוץ לך.
 

da da da da

New member


לסיום: לו"ז.
בעוד כשמונה חודשים צפויה מסירתו של מבנה המערכות המזרחי לידי המזמין. חודשיים קודם לכן עתיד להסתיים גם ה"חליל". טוב, אז אפשר לומר שיחד עם ה"חנוכייה" מהתחנה תהיה לנו אווירת חג.

בתמונה: שבתשתיות הבא.
שבת שלום, אמיגוס, ומוצ"ש נסבל לכולם.

תמונות מעניינות!
עד עכשיו לא ידעתי איזה יופי מסתתר מטרים מאיפה שאני עובר כל יום
 
מרתק. תודה רבה, בעז

לסיום: לו"ז.
בעוד כשמונה חודשים צפויה מסירתו של מבנה המערכות המזרחי לידי המזמין. חודשיים קודם לכן עתיד להסתיים גם ה"חליל". טוב, אז אפשר לומר שיחד עם ה"חנוכייה" מהתחנה תהיה לנו אווירת חג.

בתמונה: שבתשתיות הבא.
שבת שלום, אמיגוס, ומוצ"ש נסבל לכולם.
מרתק. תודה רבה, בעז
 

amit1270

New member
תודה רבה בועז!

לסיום: לו"ז.
בעוד כשמונה חודשים צפויה מסירתו של מבנה המערכות המזרחי לידי המזמין. חודשיים קודם לכן עתיד להסתיים גם ה"חליל". טוב, אז אפשר לומר שיחד עם ה"חנוכייה" מהתחנה תהיה לנו אווירת חג.

בתמונה: שבתשתיות הבא.
שבת שלום, אמיגוס, ומוצ"ש נסבל לכולם.
תודה רבה בועז!
https://www.youtube.com/watch?v=uMAbhl60uiI

הייתי חייב...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה