שבתשתיות - השלמות מתחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.
מרתק. תודה רבה על התמונות, בעז.

תשובות
1. מקווה שהבנתי נכונה את שאלתך הראשונה. אציין כי מתחת לרציפים יעברו כבלים, צנרת ומערכות נוספות.
2. הפאנלים הלבנים הם התקרה הדקורטיבית של הרציף. הפאנלים עשויים מחומר מעכב בעירה.
3. שלילי. המסילות תעבורנה בין דופן המנהרה לקיר (לא לעמודים העגולים!) הרציף שנבנה. אחת בכל צד של הרציף.
&nbsp
מרתק. תודה רבה על התמונות, בעז.
 

בועז ל

New member


מרתק. תודה רבה על התמונות, בעז.
 

easylivin

New member
תודה רבה בועז
רק אוסיף כבדרך אגב לגבי מבנה הרציפים:

לסיום - עניין של הדמיה.
בהדמיה נראה עמוד אליפטי שיורד מתקרת הפלנום על הרציף. עמוד זה אינו משמש כעמוד דקורטיבי או עמוד תמיכה ותפקידו להזרים אוויר אל מתחת לרציף. אאל"ט, יהיו בכל רציף שישה עמודים כאלה. עד כאן. אדיוס אמיגוס. (3 תמונות)
תודה רבה בועז
רק אוסיף כבדרך אגב לגבי מבנה הרציפים:
הרציפים ברכבת התחתית במוסקבה (ובמקומות רבים אחרים כמובן) בנויים באופן דומה, עם חלל מערכות מתחתיהם בגובה שמתאים לאדם ממוצע. בילדותי קראתי על כך בספר על הרכבת התחתית, ומאז תמיד ניסיתי להציץ אל תוך החלונות הקטנים האלה בקיר הרציף שרואים אותם גם בתמונה שלך.
החלל הזה בדרך כלל מואר תמיד.
בנוסף, בתחנות הרכבת התחתית במוסקבה, מסילות הרציפים מונחות על מצע בטון (להבדיל מהמצע הרגיל של חצץ+אדני עץ במנהרות) עם תעלת בטיחות בין הפסים, כך שאדם נופל יוכל להסתתר מפני רכבת מתקרבת. מעניין האם יהיה אמצעי בטיחות דומה בירושלים (במודיעין מרכז כידוע הפסים מונחים על חצץ כרגיל).



 

בועז ל

New member
תודה על ההמחשה והתוספת המעניינת.

תודה רבה בועז
רק אוסיף כבדרך אגב לגבי מבנה הרציפים:
הרציפים ברכבת התחתית במוסקבה (ובמקומות רבים אחרים כמובן) בנויים באופן דומה, עם חלל מערכות מתחתיהם בגובה שמתאים לאדם ממוצע. בילדותי קראתי על כך בספר על הרכבת התחתית, ומאז תמיד ניסיתי להציץ אל תוך החלונות הקטנים האלה בקיר הרציף שרואים אותם גם בתמונה שלך.
החלל הזה בדרך כלל מואר תמיד.
בנוסף, בתחנות הרכבת התחתית במוסקבה, מסילות הרציפים מונחות על מצע בטון (להבדיל מהמצע הרגיל של חצץ+אדני עץ במנהרות) עם תעלת בטיחות בין הפסים, כך שאדם נופל יוכל להסתתר מפני רכבת מתקרבת. מעניין האם יהיה אמצעי בטיחות דומה בירושלים (במודיעין מרכז כידוע הפסים מונחים על חצץ כרגיל).
תודה על ההמחשה והתוספת המעניינת.
התמונה שצירפת מתחת לרציף ממחישה היטב מדוע אין חלל מבוזבז מתחת לרציף. באשר למרכיב הבטיחותי, אנסה לבדוק אם הדבר ייושם גם בתחנת האומה.
 

bralor4247

New member
פשוט לא ברור מדוע לא עיצבו תקרה מעוגלת

תודה רבה בועז
רק אוסיף כבדרך אגב לגבי מבנה הרציפים:
הרציפים ברכבת התחתית במוסקבה (ובמקומות רבים אחרים כמובן) בנויים באופן דומה, עם חלל מערכות מתחתיהם בגובה שמתאים לאדם ממוצע. בילדותי קראתי על כך בספר על הרכבת התחתית, ומאז תמיד ניסיתי להציץ אל תוך החלונות הקטנים האלה בקיר הרציף שרואים אותם גם בתמונה שלך.
החלל הזה בדרך כלל מואר תמיד.
בנוסף, בתחנות הרכבת התחתית במוסקבה, מסילות הרציפים מונחות על מצע בטון (להבדיל מהמצע הרגיל של חצץ+אדני עץ במנהרות) עם תעלת בטיחות בין הפסים, כך שאדם נופל יוכל להסתתר מפני רכבת מתקרבת. מעניין האם יהיה אמצעי בטיחות דומה בירושלים (במודיעין מרכז כידוע הפסים מונחים על חצץ כרגיל).
פשוט לא ברור מדוע לא עיצבו תקרה מעוגלת
שיעור מוחות ולאחריו החלטה על האפשרות המכוערת ביותר שנמצאת. (או שזה שרירותי ולא היה שיעור מוחות)
הזוי וצפוי כאחד במחוזותינו.
 

GLSRA

Active member
כנראה שעשו שיעור מוחות במקום סיעור מוחות

פשוט לא ברור מדוע לא עיצבו תקרה מעוגלת
שיעור מוחות ולאחריו החלטה על האפשרות המכוערת ביותר שנמצאת. (או שזה שרירותי ולא היה שיעור מוחות)
הזוי וצפוי כאחד במחוזותינו.
כנראה שעשו שיעור מוחות במקום סיעור מוחות
כל הסערה הזו היתה נמנעת.
אגב, אני לא ממש מסכים איתך שהתקרה הזו מכוערת, אבל כבר אמרו חז"ל
על טעם ועל ריח - קשה להתווכח.
&nbsp
אפשר לעשות גם על כך סיעור מוחות, או בלעז BrainStorming ולא BrainShaming
 

bralor4247

New member
קל מאוד להתווכח במקרה זה

כנראה שעשו שיעור מוחות במקום סיעור מוחות
כל הסערה הזו היתה נמנעת.
אגב, אני לא ממש מסכים איתך שהתקרה הזו מכוערת, אבל כבר אמרו חז"ל
על טעם ועל ריח - קשה להתווכח.
&nbsp
אפשר לעשות גם על כך סיעור מוחות, או בלעז BrainStorming ולא BrainShaming
קל מאוד להתווכח במקרה זה
האם קיימות העולם תחנות תחתיות חדשות שעוצבו בצורה שאינה מעוגלת?
כנראה שאנחנו חכמים יותר מכל העולם.
יש מישהו שחושב שזה יפה?
 

בועז ל

New member
גם לטעמי. מה שמפריע לי בעיצוב זה דווקא הצבע הצהוב

כנראה שעשו שיעור מוחות במקום סיעור מוחות
כל הסערה הזו היתה נמנעת.
אגב, אני לא ממש מסכים איתך שהתקרה הזו מכוערת, אבל כבר אמרו חז"ל
על טעם ועל ריח - קשה להתווכח.
&nbsp
אפשר לעשות גם על כך סיעור מוחות, או בלעז BrainStorming ולא BrainShaming
גם לטעמי. מה שמפריע לי בעיצוב זה דווקא הצבע הצהוב
של הקונסטרוקציה, אבל אותו, לפחות, יכסו הלוחות. ושוב: התמונות ממש לא עושות חסד למבנה. הרושם הוא לגמרי שונה כשרואים את התקרה במציאות. חוץ מזה, צריך לחכות ולראות כיצד יעוצבו קירות המנהרה. לקבוע עמדה לאחר שרואים חצי עבודה ומבלי שנוכחים במקום, זה ממש לא לעניין.
 

amit1270

New member
הצהוב לא בשבילך, וגם לא לנוסעים בתחנה

גם לטעמי. מה שמפריע לי בעיצוב זה דווקא הצבע הצהוב
של הקונסטרוקציה, אבל אותו, לפחות, יכסו הלוחות. ושוב: התמונות ממש לא עושות חסד למבנה. הרושם הוא לגמרי שונה כשרואים את התקרה במציאות. חוץ מזה, צריך לחכות ולראות כיצד יעוצבו קירות המנהרה. לקבוע עמדה לאחר שרואים חצי עבודה ומבלי שנוכחים במקום, זה ממש לא לעניין.
הצהוב לא בשבילך, וגם לא לנוסעים בתחנה
כפי שכתבת, הקונסטרוקציה תכוסה והנוסעים לא יראו אותה ואת צבעה. מה שכן - אני מניח שלעובדים שיסתובבו מעל לתקרת התחנה לא יזיק שהעמודים יהיו צבועים בצבע בולט גם בתאורה חלקית.
 

בועז ל

New member
בטח שבשבילי!

הצהוב לא בשבילך, וגם לא לנוסעים בתחנה
כפי שכתבת, הקונסטרוקציה תכוסה והנוסעים לא יראו אותה ואת צבעה. מה שכן - אני מניח שלעובדים שיסתובבו מעל לתקרת התחנה לא יזיק שהעמודים יהיו צבועים בצבע בולט גם בתאורה חלקית.
בטח שבשבילי!
שכחת מי צריך לסבול אותו עד סיום ההקמה?
 

bralor4247

New member
כמובן סיעור ולא שיעור :)

פשוט לא ברור מדוע לא עיצבו תקרה מעוגלת
שיעור מוחות ולאחריו החלטה על האפשרות המכוערת ביותר שנמצאת. (או שזה שרירותי ולא היה שיעור מוחות)
הזוי וצפוי כאחד במחוזותינו.
כמובן סיעור ולא שיעור :)
 

amit1270

New member
תודה רבה בועז

לסיום - עניין של הדמיה.
בהדמיה נראה עמוד אליפטי שיורד מתקרת הפלנום על הרציף. עמוד זה אינו משמש כעמוד דקורטיבי או עמוד תמיכה ותפקידו להזרים אוויר אל מתחת לרציף. אאל"ט, יהיו בכל רציף שישה עמודים כאלה. עד כאן. אדיוס אמיגוס. (3 תמונות)
תודה רבה בועז
בשרשור הקודם ביקשת סברס... הנה השלל של היום.


 
רבה בועז! הפרויקט הגיע לאחד השלבים הכי מענינים לדעתי.

שבתשתיות - השלמות מתחנת האומה.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
בשרשור הקודם הספקנו לבקר במבנה העליון של תחנת האומה, ב"אזור האסור" שהפך למותר, בפיר הדרגנועים ובאולם הנוסעים. כל שנותר לנו כעת הוא להשלים את הסקירה עם ביקור באולמות הכרייה של הרציפים. אפתח בתמונה "האיכותית" ביותר בשרשור: אולם הכרייה F צפון. תבנית היציקה הענקית של "תבנית אשדוד" מגיעה אל קו הסיום. מבט קרני X מערבה, דרך גוף המכונה, מגלה את ההנמכה במפלס המנהרה וזה סימן שהתבנית הגיעה לסקטור E צפון (המכנסון הצפוני), שדיפונו הושלם זה מכבר.
רבה בועז! הפרויקט הגיע לאחד השלבים הכי מענינים לדעתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה