שבתשתיות - במסוק, מגשר המקפים לנתיבות.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
לא טוב היות מעביר המים לבדו

שבתשתיות - במסוק, מגשר המקפים לנתיבות.
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשבוע שעבר אירעה תקלה במסוק של אנדי ואנו נאלצנו לבצע נחיתת חירום בלב אתר דודאים המוריק והמלבלב שבנגב.

לאחר שבמשך שבוע עמלנו על הרכבתם של החלפים שנמצאו באתר, הושגה פריצת דרך, המסוק תוקן ואנו ממריאים שוב לתצפית על המשכו של קו אשקלון-ב"ש.

וכרגיל לשרשורי תצלומי האוויר: התראת זכויות היוצרים שחלות על כל התמונות בשרשור זה.
לא טוב היות מעביר המים לבדו
ולכן נוספו לו שני אחים.
 

בועז ל

New member
נתיב משובש

שבתשתיות - במסוק, מגשר המקפים לנתיבות.
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשבוע שעבר אירעה תקלה במסוק של אנדי ואנו נאלצנו לבצע נחיתת חירום בלב אתר דודאים המוריק והמלבלב שבנגב.

לאחר שבמשך שבוע עמלנו על הרכבתם של החלפים שנמצאו באתר, הושגה פריצת דרך, המסוק תוקן ואנו ממריאים שוב לתצפית על המשכו של קו אשקלון-ב"ש.

וכרגיל לשרשורי תצלומי האוויר: התראת זכויות היוצרים שחלות על כל התמונות בשרשור זה.
נתיב משובש
רמת התוואי הולכת ויורדת ככל שמתקרבים לאופקים.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות - במסוק, מגשר המקפים לנתיבות.
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשבוע שעבר אירעה תקלה במסוק של אנדי ואנו נאלצנו לבצע נחיתת חירום בלב אתר דודאים המוריק והמלבלב שבנגב.

לאחר שבמשך שבוע עמלנו על הרכבתם של החלפים שנמצאו באתר, הושגה פריצת דרך, המסוק תוקן ואנו ממריאים שוב לתצפית על המשכו של קו אשקלון-ב"ש.

וכרגיל לשרשורי תצלומי האוויר: התראת זכויות היוצרים שחלות על כל התמונות בשרשור זה.
****
 

בועז ל

New member
A-4-1

שבתשתיות - במסוק, מגשר המקפים לנתיבות.
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשבוע שעבר אירעה תקלה במסוק של אנדי ואנו נאלצנו לבצע נחיתת חירום בלב אתר דודאים המוריק והמלבלב שבנגב.

לאחר שבמשך שבוע עמלנו על הרכבתם של החלפים שנמצאו באתר, הושגה פריצת דרך, המסוק תוקן ואנו ממריאים שוב לתצפית על המשכו של קו אשקלון-ב"ש.

וכרגיל לשרשורי תצלומי האוויר: התראת זכויות היוצרים שחלות על כל התמונות בשרשור זה.
A-4-1
גשרון לכלי רכב, שעומד ככל הנראה להחליף את השביל שבתמונה.
 

בועז ל

New member
כאן תוקם תחנת אופקים.

שבתשתיות - במסוק, מגשר המקפים לנתיבות.
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשבוע שעבר אירעה תקלה במסוק של אנדי ואנו נאלצנו לבצע נחיתת חירום בלב אתר דודאים המוריק והמלבלב שבנגב.

לאחר שבמשך שבוע עמלנו על הרכבתם של החלפים שנמצאו באתר, הושגה פריצת דרך, המסוק תוקן ואנו ממריאים שוב לתצפית על המשכו של קו אשקלון-ב"ש.

וכרגיל לשרשורי תצלומי האוויר: התראת זכויות היוצרים שחלות על כל התמונות בשרשור זה.
כאן תוקם תחנת אופקים.
בינתיים, האתר משמש כחצר יציקות לקורות גשר A-4 שמיד יגיע.
 

alantan

New member
בכל זאת נראה שהתוואי היה יכול להיות קרוב יותר

כי למדינה אין תקציב למנהרה מתחת לכל עיר
בת 25 אלף תושבים.
בכל זאת נראה שהתוואי היה יכול להיות קרוב יותר
כפי שנעשה בכפר סבא-הוד השרון ששם התוואי ממש צמוד לעיר.
 

easylivin

New member
באופקים אפשר היה להצמיד קצת את המסילה לאזה"ת

בכל זאת נראה שהתוואי היה יכול להיות קרוב יותר
כפי שנעשה בכפר סבא-הוד השרון ששם התוואי ממש צמוד לעיר.
באופקים אפשר היה להצמיד קצת את המסילה לאזה"ת
אבל ממש לא באופן משמעותי, כשה-down side הוא חסימת התפתחות עתידית לכיוון זה, כלומר לכיוונו של הכביש הראשי דווקא.

לגבי "מרכז העיר": נכון להיום פשוט אין דבר כזה, לא באופקים, לא בשדרות ולא בנתיבות. כפי שרבים וטובים כתבו כאן לא מזמן, מיקום התחנה בשדרות קרוב מאוד לאופטימלי; המיקום באופקים בסך הכל לא רע (קרוב לכניסה הראשית לעיר, ולאזה"ת מתוך תכנון להקים שם שלוחה תעשייתית, אגב), ולמיקום בנתיבות ישנו יתרון מסויים, אבל גם חסרון אחד גדול. היתרון הוא שתחנת נתיבות קרובה לאזורי מגורים כיאה לתחנה פרברית, ויתרה מזה, לאזור פיתוח (לא עתידי אלא נוכחי). והחסרון הוא ריחוקה מצירי התנועה הראשיים, ללא נגישות טובה מיישובי הסביבה.
 

amit1270

New member
"קרובה לאזורי מגורים"... הכול יחסי...

באופקים אפשר היה להצמיד קצת את המסילה לאזה"ת
אבל ממש לא באופן משמעותי, כשה-down side הוא חסימת התפתחות עתידית לכיוון זה, כלומר לכיוונו של הכביש הראשי דווקא.

לגבי "מרכז העיר": נכון להיום פשוט אין דבר כזה, לא באופקים, לא בשדרות ולא בנתיבות. כפי שרבים וטובים כתבו כאן לא מזמן, מיקום התחנה בשדרות קרוב מאוד לאופטימלי; המיקום באופקים בסך הכל לא רע (קרוב לכניסה הראשית לעיר, ולאזה"ת מתוך תכנון להקים שם שלוחה תעשייתית, אגב), ולמיקום בנתיבות ישנו יתרון מסויים, אבל גם חסרון אחד גדול. היתרון הוא שתחנת נתיבות קרובה לאזורי מגורים כיאה לתחנה פרברית, ויתרה מזה, לאזור פיתוח (לא עתידי אלא נוכחי). והחסרון הוא ריחוקה מצירי התנועה הראשיים, ללא נגישות טובה מיישובי הסביבה.
"קרובה לאזורי מגורים"... הכול יחסי...
יצא לך לבקר באתר תחנת נתיבות?
 

easylivin

New member
400 מטר מהבתים הוותיקים,

"קרובה לאזורי מגורים"... הכול יחסי...
יצא לך לבקר באתר תחנת נתיבות?
400 מטר מהבתים הוותיקים,
ודי קרוב ל-0 מטר מהבתים שנבנים שם עכשיו. לא ביקרתי ולא אבקר שם בקרוב, אולי כשאעשה "נסיעת מבחן" בקו הרכבת החדש... אין צורך בביקורים בשביל לדעת את הנתונים שציינתי.
 

amit1270

New member
לא ראיתי אף בית נבנה בסמוך לתחנה

400 מטר מהבתים הוותיקים,
ודי קרוב ל-0 מטר מהבתים שנבנים שם עכשיו. לא ביקרתי ולא אבקר שם בקרוב, אולי כשאעשה "נסיעת מבחן" בקו הרכבת החדש... אין צורך בביקורים בשביל לדעת את הנתונים שציינתי.
לא ראיתי אף בית נבנה בסמוך לתחנה
אולי לא הסתכלתי בכיוון הנכון... בכל אופן, 400 מטר מהבית הקרוב ביותר זה עדיין מרחק הליכה די ארוך מהרבה מאוד בתים. ואנחנו חוזרים לוויכוח הישן - קרבה למגורים מול נגישות. אני חושב שהשנייה חשובה הרבה יותר.
 

easylivin

New member
א', לא באמת צמוד לתחנה, אבל צמוד למסילה.

לא ראיתי אף בית נבנה בסמוך לתחנה
אולי לא הסתכלתי בכיוון הנכון... בכל אופן, 400 מטר מהבית הקרוב ביותר זה עדיין מרחק הליכה די ארוך מהרבה מאוד בתים. ואנחנו חוזרים לוויכוח הישן - קרבה למגורים מול נגישות. אני חושב שהשנייה חשובה הרבה יותר.
א', לא באמת צמוד לתחנה, אבל צמוד למסילה.
באמת שאי אפשר כבר להיצמד יותר. אפילו בתמונות מעודכנות בגוגל רואים את הבנייה הזאת, וגם באחת מהתמונות שבועז העלה רואים את אחד מהבתים האלה (לא הבית ש*יהיה* הכי קרוב לתחנה אלא רק אחד מני רבים שייבנו בשכונה הזו).

ב', כל עיר, אפילו הקטנה ביותר כמו נתיבות, היא בעלת רדיוס של כמה קילומטרים בודדים לפחות. בערים שהתחנות נמצאות "בצמוד להן", כמה מתוך בתי העיר יימצאו ברדיוס של 400 מטר.. (אגב, הוואי עליי "מרחק הליכה גדול" שכזה.)

השאלה השנייה היא כמובן רטורית, אין צורך לנסות ולחשב את התשובה. הפתרון האמיתי ("האורבניסטי" - בהשראת שרשור טרי אחר) הוא פיתוח מוטה-תח"צ. כלומר בנייה רוויה ליד תחנות רכבת. והעובדה שהדבר לא נעשה בנתיבות - זוהי הטעות התכנונית הגדולה באמת בסיפור הזה. לבנות קוטג'ים ליד תחנת רכבת, זהו בזבוז על גבול הפשע.
 

easylivin

New member
? (צ"ל סימן שאלה אחרי ה-400 מטר)

א', לא באמת צמוד לתחנה, אבל צמוד למסילה.
באמת שאי אפשר כבר להיצמד יותר. אפילו בתמונות מעודכנות בגוגל רואים את הבנייה הזאת, וגם באחת מהתמונות שבועז העלה רואים את אחד מהבתים האלה (לא הבית ש*יהיה* הכי קרוב לתחנה אלא רק אחד מני רבים שייבנו בשכונה הזו).

ב', כל עיר, אפילו הקטנה ביותר כמו נתיבות, היא בעלת רדיוס של כמה קילומטרים בודדים לפחות. בערים שהתחנות נמצאות "בצמוד להן", כמה מתוך בתי העיר יימצאו ברדיוס של 400 מטר.. (אגב, הוואי עליי "מרחק הליכה גדול" שכזה.)

השאלה השנייה היא כמובן רטורית, אין צורך לנסות ולחשב את התשובה. הפתרון האמיתי ("האורבניסטי" - בהשראת שרשור טרי אחר) הוא פיתוח מוטה-תח"צ. כלומר בנייה רוויה ליד תחנות רכבת. והעובדה שהדבר לא נעשה בנתיבות - זוהי הטעות התכנונית הגדולה באמת בסיפור הזה. לבנות קוטג'ים ליד תחנת רכבת, זהו בזבוז על גבול הפשע.
? (צ"ל סימן שאלה אחרי ה-400 מטר)
 

amit1270

New member
לדעתי הבעיה הגדולה של תחנת נתיבות היא

א', לא באמת צמוד לתחנה, אבל צמוד למסילה.
באמת שאי אפשר כבר להיצמד יותר. אפילו בתמונות מעודכנות בגוגל רואים את הבנייה הזאת, וגם באחת מהתמונות שבועז העלה רואים את אחד מהבתים האלה (לא הבית ש*יהיה* הכי קרוב לתחנה אלא רק אחד מני רבים שייבנו בשכונה הזו).

ב', כל עיר, אפילו הקטנה ביותר כמו נתיבות, היא בעלת רדיוס של כמה קילומטרים בודדים לפחות. בערים שהתחנות נמצאות "בצמוד להן", כמה מתוך בתי העיר יימצאו ברדיוס של 400 מטר.. (אגב, הוואי עליי "מרחק הליכה גדול" שכזה.)

השאלה השנייה היא כמובן רטורית, אין צורך לנסות ולחשב את התשובה. הפתרון האמיתי ("האורבניסטי" - בהשראת שרשור טרי אחר) הוא פיתוח מוטה-תח"צ. כלומר בנייה רוויה ליד תחנות רכבת. והעובדה שהדבר לא נעשה בנתיבות - זוהי הטעות התכנונית הגדולה באמת בסיפור הזה. לבנות קוטג'ים ליד תחנת רכבת, זהו בזבוז על גבול הפשע.
לדעתי הבעיה הגדולה של תחנת נתיבות היא
המרחק הגדול שלה מכבישים וצמתים ראשיים (=נגישות בעייתית). תחנת רכבת צריכה להיות מרכז תחבורתי על צומת מרכזי ולא בקצה של כביש שהוא המשך של רחוב מגורים לא מרכזי במיוחד, שמצריך מעבר דרך מספר שכונות.
 

easylivin

New member
נכון, ציינתי גם את הבעיה הזאת.

לדעתי הבעיה הגדולה של תחנת נתיבות היא
המרחק הגדול שלה מכבישים וצמתים ראשיים (=נגישות בעייתית). תחנת רכבת צריכה להיות מרכז תחבורתי על צומת מרכזי ולא בקצה של כביש שהוא המשך של רחוב מגורים לא מרכזי במיוחד, שמצריך מעבר דרך מספר שכונות.
נכון, ציינתי גם את הבעיה הזאת.
אבל אם כבר פועלים מתוך האילוץ הזה ובונים את תחנת הרכבת איפה שבונים אותה, אז לפחות יכלו לנסות לנצל יותר טוב את פיתוח השטחים הקרובים אליה (לזה גם משרד האוצר בוודאי לא היה מתנגד).
 

amit1270

New member
כן, אבל...

נכון, ציינתי גם את הבעיה הזאת.
אבל אם כבר פועלים מתוך האילוץ הזה ובונים את תחנת הרכבת איפה שבונים אותה, אז לפחות יכלו לנסות לנצל יותר טוב את פיתוח השטחים הקרובים אליה (לזה גם משרד האוצר בוודאי לא היה מתנגד).
כן, אבל...
אני לא חושב שהבנייה החדשה סביב התחנה תפצה על חוסר הנגישות שלה, שהיא טעות קשה מאוד.
 

easylivin

New member
לא תפצה על חוסר הנגישות, אבל תשפר במקצת

כן, אבל...
אני לא חושב שהבנייה החדשה סביב התחנה תפצה על חוסר הנגישות שלה, שהיא טעות קשה מאוד.
לא תפצה על חוסר הנגישות, אבל תשפר במקצת
את התועלת שבכל זאת ניתן להפיק מהתחנה במיקומה הבעייתי, שהוא עובדה מוגמרת שאיתה צריכים להתמודד כרגע, ולא לוותר לחלוטין כי "לתחנה הזאת אין עתיד". יש לה עתיד, והיא בהחלט תהיה כדאית עבור תושבי עיר קטנה אחת, שעל שמה היא נקראת. רק חבל שליישובי הסביבה היא לא תהיה כל-כך כדאית...
 

luckydude

Active member
תחנת נתיבות...

באופקים אפשר היה להצמיד קצת את המסילה לאזה"ת
אבל ממש לא באופן משמעותי, כשה-down side הוא חסימת התפתחות עתידית לכיוון זה, כלומר לכיוונו של הכביש הראשי דווקא.

לגבי "מרכז העיר": נכון להיום פשוט אין דבר כזה, לא באופקים, לא בשדרות ולא בנתיבות. כפי שרבים וטובים כתבו כאן לא מזמן, מיקום התחנה בשדרות קרוב מאוד לאופטימלי; המיקום באופקים בסך הכל לא רע (קרוב לכניסה הראשית לעיר, ולאזה"ת מתוך תכנון להקים שם שלוחה תעשייתית, אגב), ולמיקום בנתיבות ישנו יתרון מסויים, אבל גם חסרון אחד גדול. היתרון הוא שתחנת נתיבות קרובה לאזורי מגורים כיאה לתחנה פרברית, ויתרה מזה, לאזור פיתוח (לא עתידי אלא נוכחי). והחסרון הוא ריחוקה מצירי התנועה הראשיים, ללא נגישות טובה מיישובי הסביבה.
תחנת נתיבות...
למיטב זכרוני אמורה לקום קרוב לתחנה שכונה גדולה.

בנוסף, אני זוכר שבזמנו נעשתה בדיקה על הקמת שלוחת מטענים מהקו לאסמי עוז (שנראים בתמונות) אם כי אני לא יודע מה יצא מהבדיקה הזו.
 

בועז ל

New member
שטח התארגנות לבניית תחנת שדרות

שבתשתיות - במסוק, מגשר המקפים לנתיבות.
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
בשבוע שעבר אירעה תקלה במסוק של אנדי ואנו נאלצנו לבצע נחיתת חירום בלב אתר דודאים המוריק והמלבלב שבנגב.

לאחר שבמשך שבוע עמלנו על הרכבתם של החלפים שנמצאו באתר, הושגה פריצת דרך, המסוק תוקן ואנו ממריאים שוב לתצפית על המשכו של קו אשקלון-ב"ש.

וכרגיל לשרשורי תצלומי האוויר: התראת זכויות היוצרים שחלות על כל התמונות בשרשור זה.
שטח התארגנות לבניית תחנת שדרות
עדיין לא נראה בתמונה של סוף אוגוסט, אבל זה מה שידוע לי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה