שבתשתיות - בחזרה ל-A1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
דיפון סופי, סקטור D.

שבתשתיות - בחזרה ל-A1
שבת שלום, לבנה וחמימה, לששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות הפולקלוריסטי של הפורום נודד השבוע לאירופה. אירופה?! בוודאי: יש כבר מזג אוויר אירופי, יש פרויקט ברמה אירופית ויש גם עובדים אירופאים לא מעטים.
לפני שנעלה לירושלים ה"אירופית", אבקש להודות לכל אלה שעשו את "שבתשתיות" לאפשרי ופינקו אותנו השבוע במאות תמונות מהפרויקטים של הרכבת. תודה גדולה למנהלת A1 על התמונות והמידע הטכני שיובא כאן, תודה גדולה ל"דנה הנדסה" ולאינג' אייל פנצק ה"מטורף", שלבקשתי, שוב טיפס עבורנו בסופה על העגורן בתחנת האומה.
תודה גדולה נוספת ל"אלבטרוס" ולאגף הביצוע ברכבת ישראל על תמונות האוויר הנהדרות מבאר שבע ומקו אשקלון-ב"ש. בתמונות האוויר נוכל להביט רק במועד מאוחר יותר, שעליו תגיע הודעה. בתלונות, נא לפנות לד"ר התחכמות שהצליח במלאכת ההסטה...


אפתח באוטובוס של אנדי; האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו - גם אם בעוד רגע ייתקע בשלג העמוק.
דיפון סופי, סקטור D.
סקטור D הוא המקטע הרחב במנהרה 4. קצהו המזרחי מציין את נקודת ההתפצלות של מנהרה מס' 4 לשני "מכנסונים" (סקטור E) - אולמות כרייה שאחריהן מתחילים רציפי התחנה (מצוינים בתכניות התחנה באות F). סקטור C נמצא מערבית ל-D ואורכו קצר: כ-55 מ' בלבד. רוחבו של סקטור C כמעט זהה לזה של D (כ-22 מ' ללא דיפון) ואת הדיפון הסופי בו ניתן לבצע באמצעות אותה מכונת דיפון. בסקירה זו אדלג על סקטורים A הקצר (80 מ' אורכו מתחת לכביש מס' 1) וסקטור B הארוך (1,220 מ'), שרוחבם מגיע ל-14 מ' "בלבד".

בתמונה: דיפון סופי בסקטור D. בעומק התמונה מופיע פתחו של סקטור B הארוך והצר יחסית ל-D. המבט לכיוון גינות סחרוב. ציון הסקטורים A-F נעשה מכייון מערב (סחרוב) למזרח (רציפים).
 

amit1270

New member
מה ההבדל בין C ל-D?

דיפון סופי, סקטור D.
סקטור D הוא המקטע הרחב במנהרה 4. קצהו המזרחי מציין את נקודת ההתפצלות של מנהרה מס' 4 לשני "מכנסונים" (סקטור E) - אולמות כרייה שאחריהן מתחילים רציפי התחנה (מצוינים בתכניות התחנה באות F). סקטור C נמצא מערבית ל-D ואורכו קצר: כ-55 מ' בלבד. רוחבו של סקטור C כמעט זהה לזה של D (כ-22 מ' ללא דיפון) ואת הדיפון הסופי בו ניתן לבצע באמצעות אותה מכונת דיפון. בסקירה זו אדלג על סקטורים A הקצר (80 מ' אורכו מתחת לכביש מס' 1) וסקטור B הארוך (1,220 מ'), שרוחבם מגיע ל-14 מ' "בלבד".

בתמונה: דיפון סופי בסקטור D. בעומק התמונה מופיע פתחו של סקטור B הארוך והצר יחסית ל-D. המבט לכיוון גינות סחרוב. ציון הסקטורים A-F נעשה מכייון מערב (סחרוב) למזרח (רציפים).
מה ההבדל בין C ל-D?
 

בועז ל

New member
מבחינת ממדים, ההבדל זניח למדי וניתן להתגבר

מה ההבדל בין C ל-D?
מבחינת ממדים, ההבדל זניח למדי וניתן להתגבר
עליו באמצעות כוונון מכונת הדיפון. ההבדל המרכזי שאני רואה בין הסקטורים הוא המעבר משתי מסילות ב-D לארבע ב-C.
 

בועז ל

New member
זה לא הפוך, דוק. אם לדייק, הרי שהמעבר משתיים

רגע, זה הפוך - שתי מסילות בתחילת C, ארבע ב-D
אני מניח שסקטור C יכיל את המפלגים.
זה לא הפוך, דוק. אם לדייק, הרי שהמעבר משתיים
לארבע מתחיל כבר לקראת הקצה המערבי של D וממשיך הלאה לכיוון C. כאמור, הפרשי הרוחב בין C ל-D זניחים למדי.
 

amit1270

New member
נראה לי שהתבלבלת

זה לא הפוך, דוק. אם לדייק, הרי שהמעבר משתיים
לארבע מתחיל כבר לקראת הקצה המערבי של D וממשיך הלאה לכיוון C. כאמור, הפרשי הרוחב בין C ל-D זניחים למדי.
נראה לי שהתבלבלת
 

בועז ל

New member
קצת קשה להתבלבל כשהתרשים פרוש לפניך.

נראה לי שהתבלבלת
קצת קשה להתבלבל כשהתרשים פרוש לפניך.
וע"פ התרשים: מסקטור B הצר מגיעות שתי מסילות שהופכות לארבע ב-C (ככל הנראה אזור מסוטים, כפי שציינת) . ארבע מסילות אלו חודרות מעט לתוך D ואז שוב מתכנסות לכדי שתיים. בהמשך, ההתפצלות הבאה נעשית בכניסה ל-E (מכנסונים) כאשר כל מסילה בודדת שמגיעה מ-D הופכת לשתי מסילות רציף בהמשך.
 

amit1270

New member
אוקיי. עכשיו זה קצת יותר מובן לי

קצת קשה להתבלבל כשהתרשים פרוש לפניך.
וע"פ התרשים: מסקטור B הצר מגיעות שתי מסילות שהופכות לארבע ב-C (ככל הנראה אזור מסוטים, כפי שציינת) . ארבע מסילות אלו חודרות מעט לתוך D ואז שוב מתכנסות לכדי שתיים. בהמשך, ההתפצלות הבאה נעשית בכניסה ל-E (מכנסונים) כאשר כל מסילה בודדת שמגיעה מ-D הופכת לשתי מסילות רציף בהמשך.
אוקיי. עכשיו זה קצת יותר מובן לי
לאורך רוב סקטור D יש שתי מסילות במרחק גדול זו מזו. חשבתי שיש 4 לכל האורך עד להתפצלות.
 

בועז ל

New member
עם המידות של D, בהחלט ניתן לבצע זאת וקיימת

אוקיי. עכשיו זה קצת יותר מובן לי
לאורך רוב סקטור D יש שתי מסילות במרחק גדול זו מזו. חשבתי שיש 4 לכל האורך עד להתפצלות.
עם המידות של D, בהחלט ניתן לבצע זאת וקיימת
אפשרות ל"משחק" מסוים באופן מיקום המסילות.
 

scooby5

Member
אני רק שאלה

קצת קשה להתבלבל כשהתרשים פרוש לפניך.
וע"פ התרשים: מסקטור B הצר מגיעות שתי מסילות שהופכות לארבע ב-C (ככל הנראה אזור מסוטים, כפי שציינת) . ארבע מסילות אלו חודרות מעט לתוך D ואז שוב מתכנסות לכדי שתיים. בהמשך, ההתפצלות הבאה נעשית בכניסה ל-E (מכנסונים) כאשר כל מסילה בודדת שמגיעה מ-D הופכת לשתי מסילות רציף בהמשך.
אני רק שאלה
מדוע המסילות מתפצלות מ-2 ל-4 ולאחר מכן שוב חוזרות ל-2, רק כדי להתפצל פעם נוספת ל-4 ?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הן לא

אני רק שאלה
מדוע המסילות מתפצלות מ-2 ל-4 ולאחר מכן שוב חוזרות ל-2, רק כדי להתפצל פעם נוספת ל-4 ?
הן לא
2 מסילות מתפצלות ל-4 בחלק הרחב של המנהרה ואז כל זוג נכנס למכנסון נפרד. במכנסון המסילות מופרדות שוב ע"י רציף האי בכל מכנסון ומכנסון.
 

amit1270

New member

davidfainshtein

Member
מנהל
יו המנהרה קיבלה צורה!

דיפון סופי, סקטור D.
סקטור D הוא המקטע הרחב במנהרה 4. קצהו המזרחי מציין את נקודת ההתפצלות של מנהרה מס' 4 לשני "מכנסונים" (סקטור E) - אולמות כרייה שאחריהן מתחילים רציפי התחנה (מצוינים בתכניות התחנה באות F). סקטור C נמצא מערבית ל-D ואורכו קצר: כ-55 מ' בלבד. רוחבו של סקטור C כמעט זהה לזה של D (כ-22 מ' ללא דיפון) ואת הדיפון הסופי בו ניתן לבצע באמצעות אותה מכונת דיפון. בסקירה זו אדלג על סקטורים A הקצר (80 מ' אורכו מתחת לכביש מס' 1) וסקטור B הארוך (1,220 מ'), שרוחבם מגיע ל-14 מ' "בלבד".

בתמונה: דיפון סופי בסקטור D. בעומק התמונה מופיע פתחו של סקטור B הארוך והצר יחסית ל-D. המבט לכיוון גינות סחרוב. ציון הסקטורים A-F נעשה מכייון מערב (סחרוב) למזרח (רציפים).
יו המנהרה קיבלה צורה!
 

בועז ל

New member
מכונת הדיפון

שבתשתיות - בחזרה ל-A1
שבת שלום, לבנה וחמימה, לששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות הפולקלוריסטי של הפורום נודד השבוע לאירופה. אירופה?! בוודאי: יש כבר מזג אוויר אירופי, יש פרויקט ברמה אירופית ויש גם עובדים אירופאים לא מעטים.
לפני שנעלה לירושלים ה"אירופית", אבקש להודות לכל אלה שעשו את "שבתשתיות" לאפשרי ופינקו אותנו השבוע במאות תמונות מהפרויקטים של הרכבת. תודה גדולה למנהלת A1 על התמונות והמידע הטכני שיובא כאן, תודה גדולה ל"דנה הנדסה" ולאינג' אייל פנצק ה"מטורף", שלבקשתי, שוב טיפס עבורנו בסופה על העגורן בתחנת האומה.
תודה גדולה נוספת ל"אלבטרוס" ולאגף הביצוע ברכבת ישראל על תמונות האוויר הנהדרות מבאר שבע ומקו אשקלון-ב"ש. בתמונות האוויר נוכל להביט רק במועד מאוחר יותר, שעליו תגיע הודעה. בתלונות, נא לפנות לד"ר התחכמות שהצליח במלאכת ההסטה...


אפתח באוטובוס של אנדי; האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו - גם אם בעוד רגע ייתקע בשלג העמוק.
מכונת הדיפון
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות - בחזרה ל-A1
שבת שלום, לבנה וחמימה, לששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות הפולקלוריסטי של הפורום נודד השבוע לאירופה. אירופה?! בוודאי: יש כבר מזג אוויר אירופי, יש פרויקט ברמה אירופית ויש גם עובדים אירופאים לא מעטים.
לפני שנעלה לירושלים ה"אירופית", אבקש להודות לכל אלה שעשו את "שבתשתיות" לאפשרי ופינקו אותנו השבוע במאות תמונות מהפרויקטים של הרכבת. תודה גדולה למנהלת A1 על התמונות והמידע הטכני שיובא כאן, תודה גדולה ל"דנה הנדסה" ולאינג' אייל פנצק ה"מטורף", שלבקשתי, שוב טיפס עבורנו בסופה על העגורן בתחנת האומה.
תודה גדולה נוספת ל"אלבטרוס" ולאגף הביצוע ברכבת ישראל על תמונות האוויר הנהדרות מבאר שבע ומקו אשקלון-ב"ש. בתמונות האוויר נוכל להביט רק במועד מאוחר יותר, שעליו תגיע הודעה. בתלונות, נא לפנות לד"ר התחכמות שהצליח במלאכת ההסטה...


אפתח באוטובוס של אנדי; האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו - גם אם בעוד רגע ייתקע בשלג העמוק.
****
 

בועז ל

New member
רצף טריטוריאלי

שבתשתיות - בחזרה ל-A1
שבת שלום, לבנה וחמימה, לששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות הפולקלוריסטי של הפורום נודד השבוע לאירופה. אירופה?! בוודאי: יש כבר מזג אוויר אירופי, יש פרויקט ברמה אירופית ויש גם עובדים אירופאים לא מעטים.
לפני שנעלה לירושלים ה"אירופית", אבקש להודות לכל אלה שעשו את "שבתשתיות" לאפשרי ופינקו אותנו השבוע במאות תמונות מהפרויקטים של הרכבת. תודה גדולה למנהלת A1 על התמונות והמידע הטכני שיובא כאן, תודה גדולה ל"דנה הנדסה" ולאינג' אייל פנצק ה"מטורף", שלבקשתי, שוב טיפס עבורנו בסופה על העגורן בתחנת האומה.
תודה גדולה נוספת ל"אלבטרוס" ולאגף הביצוע ברכבת ישראל על תמונות האוויר הנהדרות מבאר שבע ומקו אשקלון-ב"ש. בתמונות האוויר נוכל להביט רק במועד מאוחר יותר, שעליו תגיע הודעה. בתלונות, נא לפנות לד"ר התחכמות שהצליח במלאכת ההסטה...


אפתח באוטובוס של אנדי; האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו - גם אם בעוד רגע ייתקע בשלג העמוק.
רצף טריטוריאלי
רצף טריטוריאלי של דיפון סופי משתרע כעת מגינות סחרוב ועד לפתי הכניסה למכנסונים. אורך הרצף - 1,600 מ'.
 

בועז ל

New member
"המכנסונים"

שבתשתיות - בחזרה ל-A1
שבת שלום, לבנה וחמימה, לששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות הפולקלוריסטי של הפורום נודד השבוע לאירופה. אירופה?! בוודאי: יש כבר מזג אוויר אירופי, יש פרויקט ברמה אירופית ויש גם עובדים אירופאים לא מעטים.
לפני שנעלה לירושלים ה"אירופית", אבקש להודות לכל אלה שעשו את "שבתשתיות" לאפשרי ופינקו אותנו השבוע במאות תמונות מהפרויקטים של הרכבת. תודה גדולה למנהלת A1 על התמונות והמידע הטכני שיובא כאן, תודה גדולה ל"דנה הנדסה" ולאינג' אייל פנצק ה"מטורף", שלבקשתי, שוב טיפס עבורנו בסופה על העגורן בתחנת האומה.
תודה גדולה נוספת ל"אלבטרוס" ולאגף הביצוע ברכבת ישראל על תמונות האוויר הנהדרות מבאר שבע ומקו אשקלון-ב"ש. בתמונות האוויר נוכל להביט רק במועד מאוחר יותר, שעליו תגיע הודעה. בתלונות, נא לפנות לד"ר התחכמות שהצליח במלאכת ההסטה...


אפתח באוטובוס של אנדי; האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו - גם אם בעוד רגע ייתקע בשלג העמוק.
"המכנסונים"
החלפנו כיוון ואנו מביטים כעת לכיוון מזרח. פתחי המכנסונים בחזית. מימין - המכנסון הדרומי. משמאל - המכנסון הצפוני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה