שבתשתיות בונוס

מצב
הנושא נעול.

LG123456

New member
שבתשתיות בונוס

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.

 

LG123456

New member
צומת נבות

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.
צומת נבות
הגשר הראשון במערכת המחלפים ממשיך לצמוח. בצומת עדיין לא הונחה המסילה על הכביש כך שלמעשה יש מסילה רציפה מבית שאן, עד לצידי עפולה ומעפולה עד לאזור כפר יהושע.



 

LG123456

New member
כביש הגישה לגדעונה, אזור תל- יוסף

צומת נבות
הגשר הראשון במערכת המחלפים ממשיך לצמוח. בצומת עדיין לא הונחה המסילה על הכביש כך שלמעשה יש מסילה רציפה מבית שאן, עד לצידי עפולה ומעפולה עד לאזור כפר יהושע.
כביש הגישה לגדעונה, אזור תל- יוסף
גשר ההפרדה המפלסית שיהיה חלק ממחלפון שנבנה בימים אלו נמצא במצב מתקדם אף הוא. נסלל מעקף שאליו הועברה התנועה על מנת להרחיקה מבניית הגשר ובכך למנוע סכנות והפרעות הן בבנייה והן בתנועה על הכביש. מפגש הכביש עם המסילה הוסדר.





 

LG123456

New member
מפגש כביש מסילה

כביש הגישה לגדעונה, אזור תל- יוסף
גשר ההפרדה המפלסית שיהיה חלק ממחלפון שנבנה בימים אלו נמצא במצב מתקדם אף הוא. נסלל מעקף שאליו הועברה התנועה על מנת להרחיקה מבניית הגשר ובכך למנוע סכנות והפרעות הן בבנייה והן בתנועה על הכביש. מפגש הכביש עם המסילה הוסדר.
מפגש כביש מסילה
על הכביש הונחו רפידות. כעיקרון, המסילה בסביבת המפגש ועל גשר הסמוך הובאה למצב סופי פרט לשני קטעים קטנים ממש בקצוות המפגש, שעליהם עוד לא פוזר רבד. המפגש מוגן באמצעות שערים ידניים מסתובבים. במקרה הזה, חובה על רכבת העבודה לפיזור הרבד לעצור וככל הנראה- הנהג יורד מן הקטר ומסובב את השער בעצמו.





 

LG123456

New member
המשך

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.
המשך
מצורפות תמונות המראות את מצב המסילה והעבודות על הגשר בפסח ומאתמול.







 

LG123456

New member
גשר הרכבת

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.
גשר הרכבת
על הגשר חנתה ידידת הפורום זה כמה שנים







 

LG123456

New member
המשך

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.
המשך
אפשר לראות באחת התמונות את שלטי ה"עצור" לנהגי הקטר שעליהם דיברתי קודם. יש גם תעלת תקשורת.





 

LG123456

New member
עדיין על הגשר

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.
עדיין על הגשר
על המסילה בגשר ולצידו הונחו פסים שכנראה ישמשו כפסים באמצע המסילה למניעת שימוט הרכבות, כנהוג כמעט בכל הגשרים.





 

GLSRA

Active member
הרמת לי להנחתה !!

עדיין על הגשר
על המסילה בגשר ולצידו הונחו פסים שכנראה ישמשו כפסים באמצע המסילה למניעת שימוט הרכבות, כנהוג כמעט בכל הגשרים.
הרמת לי להנחתה !!
כל כך הרבה פעמים שאלתי את עצמי מדוע על גשרים יש זוג מסילות נוסף בין הפסים.
אתה רושם כאן "כדי למנוע שימוט"
האם תוכל בבקשה להסביר מה המשמעות של הדבר ? מצטער אם זה ברור לכולם, אני פשוט לא מכיר. תודה
 

LG123456

New member
שימוט רכבות

הרמת לי להנחתה !!
כל כך הרבה פעמים שאלתי את עצמי מדוע על גשרים יש זוג מסילות נוסף בין הפסים.
אתה רושם כאן "כדי למנוע שימוט"
האם תוכל בבקשה להסביר מה המשמעות של הדבר ? מצטער אם זה ברור לכולם, אני פשוט לא מכיר. תודה
שימוט רכבות
האמת שעל השיטה הזו למניעת שימוטי רכבות ממסילות על גשרים ובכלל שמעתי לראשונה כאן בפורום. בשפה המקצועית זוג פסים אלו נקרא "פסים מלווים". איני יודע בדיוק כיצד השימוט נמנע בעזרת הפסים המלווים אבל הנה הסבר ע"פ ההיגיון: בגלגל של ציוד נייד יש חלק בולט כלפי מטה מהצד הפנימי של המסילה (בגלל זה במפגשי כביש מסילה לדוג' יש שקע או רווח בין הרפידות/ הפס התוחם של האספלט לפסים שעליהם נוסע הציוד). במקרה והגלגל סוטה מן המסילה, יהיה לו יותר קל לסטות לתחום בין שני הפסים מאשר אל מחוץ לתחום בגלל החלק הבולט בגלגל. הפסים האלו לדעתי שומרים על הציוד הנייד יציב או בתוך המסילה ומונעים ממנו לרדת לגמרי מהמסילה. אני אשמח אם אחד מחברי הפורום שמבין בנושא ייתן הסבר נכון ומדויק יותר במידה וזה לא נכון.
 

סנוי

New member
קודם כל תודה על התמונות. שאלה על השימוט -

שימוט רכבות
האמת שעל השיטה הזו למניעת שימוטי רכבות ממסילות על גשרים ובכלל שמעתי לראשונה כאן בפורום. בשפה המקצועית זוג פסים אלו נקרא "פסים מלווים". איני יודע בדיוק כיצד השימוט נמנע בעזרת הפסים המלווים אבל הנה הסבר ע"פ ההיגיון: בגלגל של ציוד נייד יש חלק בולט כלפי מטה מהצד הפנימי של המסילה (בגלל זה במפגשי כביש מסילה לדוג' יש שקע או רווח בין הרפידות/ הפס התוחם של האספלט לפסים שעליהם נוסע הציוד). במקרה והגלגל סוטה מן המסילה, יהיה לו יותר קל לסטות לתחום בין שני הפסים מאשר אל מחוץ לתחום בגלל החלק הבולט בגלגל. הפסים האלו לדעתי שומרים על הציוד הנייד יציב או בתוך המסילה ומונעים ממנו לרדת לגמרי מהמסילה. אני אשמח אם אחד מחברי הפורום שמבין בנושא ייתן הסבר נכון ומדויק יותר במידה וזה לא נכון.
קודם כל תודה על התמונות. שאלה על השימוט -
אם זה מונע שימוט, למה אין את זה לכל אורך המסילות אלא רק בגשרים?
השאלה מופנית אליך או למישהו מבין המומחים בפורום
 

easylivin

New member
כי שימוט על גשר "קצת" יותר מסוכן משימוט על תוואי מישורי...

קודם כל תודה על התמונות. שאלה על השימוט -
אם זה מונע שימוט, למה אין את זה לכל אורך המסילות אלא רק בגשרים?
השאלה מופנית אליך או למישהו מבין המומחים בפורום
כי שימוט על גשר "קצת" יותר מסוכן משימוט על תוואי מישורי...
חוץ מזה, הפסים הנוספים מסבכים את מבנה המסילה ועולים כסף. ולכן מתקינים רק איפה שיש בכך תועלת אמיתית (לא רק על גשרים אגב, אלא גם בעיקולים חדים על גבי סוללות גבוהות) ולא בכל מקום.

זה לא כל-כך נכון להגיד שהפסים "מונעים שימוט", כי גם כשהרכבת יורדת מהפסים אבל נשארת על המסילה - זה עדיין נחשב שימוט. הפסים לא מונעים לגמרי אלא מקטינים את הסיכוי של הרכבת לעוף לחלוטין מהמסילה, וחלילה ליפול מגשר או מסוללה גבוהה - ויכולים לעשות את ההבדל בין תאונה עם אפס נפגעים לתאונה עם הרוגים רבים.
 

סנוי

New member
תודה על ההסבר!


כי שימוט על גשר "קצת" יותר מסוכן משימוט על תוואי מישורי...
חוץ מזה, הפסים הנוספים מסבכים את מבנה המסילה ועולים כסף. ולכן מתקינים רק איפה שיש בכך תועלת אמיתית (לא רק על גשרים אגב, אלא גם בעיקולים חדים על גבי סוללות גבוהות) ולא בכל מקום.

זה לא כל-כך נכון להגיד שהפסים "מונעים שימוט", כי גם כשהרכבת יורדת מהפסים אבל נשארת על המסילה - זה עדיין נחשב שימוט. הפסים לא מונעים לגמרי אלא מקטינים את הסיכוי של הרכבת לעוף לחלוטין מהמסילה, וחלילה ליפול מגשר או מסוללה גבוהה - ויכולים לעשות את ההבדל בין תאונה עם אפס נפגעים לתאונה עם הרוגים רבים.
תודה על ההסבר!
 

GLSRA

Active member
לצערי עדיין לי לא ברור איך העמדה של שני פסים באמצע המרווח ..

כי שימוט על גשר "קצת" יותר מסוכן משימוט על תוואי מישורי...
חוץ מזה, הפסים הנוספים מסבכים את מבנה המסילה ועולים כסף. ולכן מתקינים רק איפה שיש בכך תועלת אמיתית (לא רק על גשרים אגב, אלא גם בעיקולים חדים על גבי סוללות גבוהות) ולא בכל מקום.

זה לא כל-כך נכון להגיד שהפסים "מונעים שימוט", כי גם כשהרכבת יורדת מהפסים אבל נשארת על המסילה - זה עדיין נחשב שימוט. הפסים לא מונעים לגמרי אלא מקטינים את הסיכוי של הרכבת לעוף לחלוטין מהמסילה, וחלילה ליפול מגשר או מסוללה גבוהה - ויכולים לעשות את ההבדל בין תאונה עם אפס נפגעים לתאונה עם הרוגים רבים.
לצערי עדיין לי לא ברור איך העמדה של שני פסים באמצע המרווח ..
בין הפסים מקטין את הסיכוי לשימוט מלא.
אולי זה אריווירלי אבל לי לא ברור.
 

Ccyclist

Well-known member
נראה לי שזה אמור לתפוס את שורת הגלגלים שנופלת פנימה.

לצערי עדיין לי לא ברור איך העמדה של שני פסים באמצע המרווח ..
בין הפסים מקטין את הסיכוי לשימוט מלא.
אולי זה אריווירלי אבל לי לא ברור.
נראה לי שזה אמור לתפוס את שורת הגלגלים שנופלת פנימה.
בכל שימוט יש צד אחד שנופל מהפסים החוצה, ואחר שנופל אל תוך הפסים.
&nbsp
הפסים שבאמצע לא יתרמו דבר לצד שנופל מהפסים החוצה אבל נראה לי שהם יתפסו את הגלגלים שנופלים "פנימה" וימנעו מהרכבת להגיע ממש עד לפס ההפוך, שם היא יכולה ליפול לחלוטין מהמסילה כי הגלגלים מהצד שנפל יהיו רחוקים כל-כך ונמוכים יותר בגלל היעדר הרבד.
 

LG123456

New member
כביש 65 לסיום

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.
כביש 65 לסיום
העבודות מתחילות למעשה מצומת עמיעד ומסתיימות בצומת גולני ומורגשות היטב לכל אורך הכביש. תמצית העבודות: הרחבת הכביש לדו מסלולי דו נתיבי, בניית מעברים עיליים מעל הכביש, בניית מחלפים בכניסה ליישובים כגון צומת קדרים, בניית גשרים מעל ערוצי נחלים ומעל המוביל הארצי.
סוף. שבוע טוב!!






 


כביש 65 לסיום
העבודות מתחילות למעשה מצומת עמיעד ומסתיימות בצומת גולני ומורגשות היטב לכל אורך הכביש. תמצית העבודות: הרחבת הכביש לדו מסלולי דו נתיבי, בניית מעברים עיליים מעל הכביש, בניית מחלפים בכניסה ליישובים כגון צומת קדרים, בניית גשרים מעל ערוצי נחלים ומעל המוביל הארצי.
סוף. שבוע טוב!!
 

luckydude

Member
תודה. אגב, לפני שבועיים נתיבי ישראל פרסמה מכרז

כביש 65 לסיום
העבודות מתחילות למעשה מצומת עמיעד ומסתיימות בצומת גולני ומורגשות היטב לכל אורך הכביש. תמצית העבודות: הרחבת הכביש לדו מסלולי דו נתיבי, בניית מעברים עיליים מעל הכביש, בניית מחלפים בכניסה ליישובים כגון צומת קדרים, בניית גשרים מעל ערוצי נחלים ומעל המוביל הארצי.
סוף. שבוע טוב!!
תודה. אגב, לפני שבועיים נתיבי ישראל פרסמה מכרז
תכנון-בנייה עבור החוליה החסרה של ״הזרוע המזרחית״ של חוצה ישראל - מתל קשיש למחלף ישי. מדובר בפרוייקט ענק שעלותו מעל ל600 מיליון ש״ח.

בתמונות שלך רואים את העבודות על כביש 65 שהן חלק מפיתוח הזרוע המזרחית. אחרי סיום המכרז שציינתי ישאר רק קטע אחד בתוואי הזרוע לעבוד עליו... מחלוף כביש 77 בין מחלף המוביל לצומת גולני.
 

GLSRA

Active member
תודה רבה

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.
תודה רבה
מכיוון שאני לעיתים נדירות מגיע לאיזור זה, אני ממש שמח שיש המעדכנים גם מאיזורים אחרים. מעריכים את זה גם מרחוק
 

בועז ל

New member
תודה רבה!

שבתשתיות בונוס
כמו שהבטחתי לפני כחודש, הנה סיקור מפורט ואיכותי יותר מהעבודות על מסילת העמק באזור צומת נבות ותל יוסף וקפיצה קטנה לפרויקט גדול נוסף שמתנהל בשנים האחרונות- הרחבת ושדרוג כביש 65 שבגליל העליון. ברשותך, בועז, באופן חריג הוספתי פרק עצמאי של "שבתשתיות"
.
תודה רבה!
גרמת לי להתלבטות אם להעדיף את מסילת העמק על פני הקו לכרמיאל בסיור הקרוב. חוץ מה, תבוא כל יום...סליחה, תבוא כל שבתשתיות עם הנספח שלך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה