שבר מייסון?!?

תזכרי

שאם את לא תצליחי לשפר את הישור האופציה הבאה היא חדר ניתוח ובמיקרים כאלה יש לא מעט בעיות אח"כ. אז לחפור ברקמה הרכה, להכנס במפרקים ולא לתת לתסכול של ההתקדמות האיטית לנצח.
 

קישקוש

New member
שבר מייסון?!?

היי. הגיע אלי היום מטופל עם שבר במרפק. בהפניה נרשם: שבר מייסון. חיפשתי וחיפשתי, שאלתי פה ושם, ולא מצאתי! תוכלו לעזור? איזה סוג שבר זה? (הוא הגיע ללא הצילום..) תודה!
 

קישקוש

New member
ואוו!

תודה רבה! בחיים לא הייתי מנחשת שככה כותבים מייסון.. בכולופן- שוב תודה. דפנה.
 
תנסי

באתר המצורף. יש רנטגן סתם מתוך סקרנות - איזה דרגה השבר ומה הוראות ההפעלה?
 

קישקוש

New member
תודה!

כן, האמת היא שגם אותי זה מסקרן. האורטופד לא רשם מה דרגת השבר. רק מייסון, לא יותר. הוראות הרופא היו - לא לגבס ולהפעיל את היד "ע"פ יכולת המטופל" שזה קצת לא מקצועי, לדעתי, לכתוב ככה.. מה דעתך? דפנה.
 
העיקר

שיש אישור להפעיל. הכיפוף לא צריך להטריד אותך. הישור קריטי . לאט ובנחת אבל לא לוותר. אני חושבת שבלי דרגה זה בעיה כי אם יש תזוזה צריך להיות הרבה יותר זהירים. תתקשרי אליו ותשאלי. בכל מקרה זה צעד גדול קדימה שמאפשרים הפעלה מידית - גבס = מרפק תקוע.
 

קישקוש

New member
מה זה אומר זהירים?

המטופל אמור להביא את הצילום איתו, ואז אדע מה דרגת השבר. אם יש תזוזה- מה אסור לי לעשות? תודה, דפנה.
 

קישקוש

New member
היום הוא היה אצלי שוב,

והביא איתו את הצילום. בהפניה היה רשום מייסון 1, אך בצילום לא ניתן לראות שבר/סדק (אפילו הפיזיותרפיסטית שמומחית אצלינו בהסתכלות על צילומים לא ראתה!).. בנתיים מצבו משתפר. הטווחים טובים יותר מאשר בשבוע שעבר אבל עדיין הוא מתלונן על אי-יכולת להשתמש ביד בגלל כאבים. דפנה.
 
הרבה פעמים

השבר הזה מופיע עם ההקדמה "חשד" כי קשה לראות אותו. הכי חשוב ההתקדמות בטווחים, בעיקר ישור. לגבי הכאב לטפל וסבלנות. בכל זאת מדובר בשבר מפרקי.
 

קישקוש

New member
תודה על הכל!

(הוא הבריז לי היום..
)
 
למעלה