שבירה וכפולות
גם לשבירה וגם ללוח הכפל - ובכלל למתמטיקה - "להחבּיב" את המקצוע אצל ילדים, לשחק כמה שאפשר יותר, שכל המתמטיקה תהיה הנאה גם אם יש תרגול - הוא יהיה מתוך הנאה, אהבה או אתגר = כך ייקל על הלימוד שדורש בעל פה. כיתה ד' שבירת עשרת ? אני מניחה, שאם זה מה שאת צריכה ללמד - יש קשיים שם מעבר ל"רק מתמטיקה" בוודאי גם תסכול ואכזבות מהלמידה, מה שמחזק את הגישה שלי, של כמה שיותר משחקי מתמטיקה, ושילוב אפשרי של תרגול. אם החשיבה של הילדים תקינה, ורק בתחום הזה הם "נופלים" אפשר לעורר את החשיבה שלהם, כך שהידע יגיע משם. יש כמה טכניקות לחישובים של תרגילים בשבירת העשרת, השאלה אם לזה את זקוקה. משחקי כפל, כל משחק של קלפים יכול להפוך למשחק בחיבור-חיסור-כפל-חילוק, שאלות שקשורות מעולם, שאלות שהם ממציאים... משחקי זיכרון של כפל (עובד גם עם שבירת עשרת), יש משחק "היצמד אלי" שמכינים לבד, ועוד... יש תוכנית די חדשה של המרכז לקידום האינטגרציה באוניברסיטת בר אילן - יש להם חוברות של שיטה מצוינת, המעוררת חשיבה ומחזקת אותה.