שמות וציורים על קרונועי ה-IC3
על הקצוות של קרונות הקצה בעשרת מערכי הקרונועים הראשונים מדגם IC3 נצבעו קישוטים לפי הפירוט שלהלן: - מעל לחלון הנוסעים הראשון נצבע השם שניתן לכל מערך באותיות מוטות לפי ההטייה של הצביעה הכללית, בצבע אדום עם פסים דקים של כחול מעל ומתחת לשם. - בשטח הלבן האלכסוני שבין סוף הרצועות הכחולות לבין המשולש האדום מוקמו שמות שבטי ישראל (לא כולם, כמובן...) ומעליהם איורים סמליים מתאימים (הם מתאימים באמת? אין לי מושג...). - אין לי כרגע רשימה מלאה של השמות, השבטים והציורים, אבל אם זה ממש מעניין את מישהו, אני יכול לנסות להשיג. בשלב מסוים בסוף 1995-תחילת 1996 הורדו כל השמות מהמערכים האלו, אולם הושארו שמות השבטים והאיורים. אני לא יודע מה הסיבה לכך, אולם יש לי ניחוש שהעובדה שקצין משטרה התייחס לרכבת מסוג ´סופה´ (השם שהיה על מערך מספר 03) בכתבת חדשות בטלוויזיה אודות דריסה של אדם בחיפה לא עזרה. בכל מקרה, כל המערכים החדשים מאז הגיעו ללא עיטורים מלבד המספרים וסמלי רכבת ישראל ורשות הנמלים והרכבות (שנראה לי שירדו גם הם בינתיים), וחבל. בכל העולם זוהי מסורת עתיקה לקרוא לקטרים, לקרונועים ולקרונות נוסעי מסוימים בשמות, לעיתים בנוסף למספר הרשמי ולעיתים במקומו. אפילו בארצנו הקטנטונת צוידו כל תשעת קטרי הקו הראשון בארץ (יפו-ירושלים) בשמות של תחנות לאורך הקו, בנוסף למספריהם הרשמיים, וגם בתקופת שתי מלחמות העולם נהגו אנשי הרכבת של הצבא הבריטי בארץ להוסיף שמות לכל מיני קטרים, בנוסף למספריהם. יש למישהו רעיונות לשמות שלדעתו כדאי לעטר בהם את קטרי רכבת ישראל? דוגמאות - סדרה של כל שמות נשיאי ישראל/ראשי ממשלה/שרי תחבורה (המנכ"לים של הרכבת כבר מונצחים בשמות תחנות - סבידור, אהוד הדר, שאול רזיאל, משה פייקוביץ´), סדרה של ערי רכבת חשובות - חיפה, יפו, ירושלים, לוד וכיו"ב, סדרת מובילי משא חשובים ברכבת, סדרה של אנשי רוח מובילים (ביאליק, עגנון), אירועים חשובים בתולדות המדינה ו/או הרכבת וכיו"ב. האם למישהו, חוץ ממני, זה בכלל נראה חשוב? האם זה לא יבלבל את ציבור הנוסעים הישראל אם יהיה כתוב על הקטר שמוביל את הרכבת לרחובות ´חיפה´ בגדול? לגבי המסילה בין רחובות לאשדוד - אכן יש תוכניות להכפלהף ולא רק תכניות אלא כוונה מעשית. אתם מוזמנים להכנס לארכיון החדשות של האתר
´חדשות הרכבת´ ומצוא שם את הנתונים אודות מה שקורה שם.