שבוע שעבר פורסם בדבר דיון

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
שבוע שעבר פורסם בדבר דיון

שבוע שעבר פורסם בדבר דיון
איזה סוג קרונות להשתמש בקו המשתדרג לירושלים, מישהו/י מוכנים לומר לי מה האופציות וגם העדפה?, אם הטיטלינג נפסל נראה כאילו האופציה היחידה זה המודו הספרדי ואני די תומך בבחירה כזו למודו יש ספייס.אני מקווה שלא יבחרו ברכבת הקומותיים האדומה, נראה לי סיוט לבלות איתה בנסיעה כזו, לדעתי היא מצויינת כרכבת פרוורים, או, ת"א חיפה,
 
ציוד נייד לקו לירושלים

שבוע שעבר פורסם בדבר דיון
איזה סוג קרונות להשתמש בקו המשתדרג לירושלים, מישהו/י מוכנים לומר לי מה האופציות וגם העדפה?, אם הטיטלינג נפסל נראה כאילו האופציה היחידה זה המודו הספרדי ואני די תומך בבחירה כזו למודו יש ספייס.אני מקווה שלא יבחרו ברכבת הקומותיים האדומה, נראה לי סיוט לבלות איתה בנסיעה כזו, לדעתי היא מצויינת כרכבת פרוורים, או, ת"א חיפה,
ציוד נייד לקו לירושלים
עד כמה שאני יודע, ישנה כוונה להפעיל מערכי IC3 בקו המשודרג לירושלים. נבחנת אף אופציה להוסיף למערכי ה IC3 מנגנון רכינה (להפוך אותן לטיטלינג) לגבי הפעלת רכבות הקומותיים בקו לירושלים ישנו קושי, מכיוון שרכבות אלו די כבדות ויתקשו לבלום בירידות שישנן במסילה, בנסיעה מירושלים לתל אביב. לדעתי, מערכי ה- IC3 הם האופציה הטובה ביותר.
 
תיקון קטן

ציוד נייד לקו לירושלים
עד כמה שאני יודע, ישנה כוונה להפעיל מערכי IC3 בקו המשודרג לירושלים. נבחנת אף אופציה להוסיף למערכי ה IC3 מנגנון רכינה (להפוך אותן לטיטלינג) לגבי הפעלת רכבות הקומותיים בקו לירושלים ישנו קושי, מכיוון שרכבות אלו די כבדות ויתקשו לבלום בירידות שישנן במסילה, בנסיעה מירושלים לתל אביב. לדעתי, מערכי ה- IC3 הם האופציה הטובה ביותר.
תיקון קטן
אין ממש תוכנית להפוך את מערכי- IC3 לטילטינג, אך קימת אפשרות כזאת, למרות שזה לא בוצע אף פעם.
 

four seasons

New member
תודה, איזה יתרון למערך IC3

תיקון קטן
אין ממש תוכנית להפוך את מערכי- IC3 לטילטינג, אך קימת אפשרות כזאת, למרות שזה לא בוצע אף פעם.
תודה, איזה יתרון למערך IC3
על המודו הספרדי??, הוא יותר מרווח ונראה לי שיותר עמיד לנסיעה בתנהי השטח הקיימים, האם הIC3 עשו את הנסיעה הזו, נראה לי סיוט.
 
רכבות לירושלים

תודה, איזה יתרון למערך IC3
על המודו הספרדי??, הוא יותר מרווח ונראה לי שיותר עמיד לנסיעה בתנהי השטח הקיימים, האם הIC3 עשו את הנסיעה הזו, נראה לי סיוט.
רכבות לירושלים
כמובן שהדיון שנערך פה עוסק בנושא מאוד שנוי במחלוקת ובעייתי (שאפילו בתוך הרכבת לא ממש מסכימים עליו), אבל בכל זאת ארשהלעצמי להביע את עמדתי, בקצרה. אמנם הקרונות הספרדיים בנויים בצורה הרבה יותר עמידה (מפני שהם יותר פשוטים), אבל יש להם מספר חסרונות בולטים ביחס לקרונועי ה-IC3: - הם ארוכים יותר (ביחס ליחידות שמרכיבות את מערכי הקרונועים), דבר שמשפיע על מהירויות הנסיעה בעקומות החדות. - יחס הכח משקל ברכבת מו-דו ארוכה עם קטר ספרדי פחות טוב מזה של רכבת קרונועים, כך שיכולות הזינוק שלה פחות טובות (בייחוד בעליות לירושלים). - גם אם ההזמנה של השנה הבאה תתממש, עדיין יהיו הרבה פחות קרונות מו-דו מקרונועי IC3. אני משוכנע שזה יספיק לשירות לירושלים, אבל השאלה היא אם כדאי ´לבזבז´ את מרבית הצי הזה על שירות שהוא לא הכי טוב בשבילו? לגבי מידות הפנים של הרכבות השונות ומידת הנוחות - אני אישית הכי מעדיף את עיצוב הפנים של הקרונועים מהסדרה הראשונה (10-01), עם הכורסאות הגדולות שמתאימות לחלונות, אם כיאין לי שום דבר נגד הכורסאות של ה-מו-דו, חוץ מהצבע המגעיל של הריפוד. מבחינת איכות הנסיעה, עוד לא הצלחתי להגיע להחלטה איזו משלוש הרכבות החדשות הכי נוחה ושקטה, ואני גם לא בטוח אם אני באמת אוהב לנסוע בשקט מוחלט וללא ריטוט מרדים. ובכל מקרה, אני חושב שהכי חשוב שיפתחו סוף-סוף את הקו, ולא משנה איזו רכבות יהיו עליו כל עוד הן תסענה מהיר ולעיתים תכופות מספיק.
 

עמידרן

New member
פתרון אפשרי

רכבות לירושלים
כמובן שהדיון שנערך פה עוסק בנושא מאוד שנוי במחלוקת ובעייתי (שאפילו בתוך הרכבת לא ממש מסכימים עליו), אבל בכל זאת ארשהלעצמי להביע את עמדתי, בקצרה. אמנם הקרונות הספרדיים בנויים בצורה הרבה יותר עמידה (מפני שהם יותר פשוטים), אבל יש להם מספר חסרונות בולטים ביחס לקרונועי ה-IC3: - הם ארוכים יותר (ביחס ליחידות שמרכיבות את מערכי הקרונועים), דבר שמשפיע על מהירויות הנסיעה בעקומות החדות. - יחס הכח משקל ברכבת מו-דו ארוכה עם קטר ספרדי פחות טוב מזה של רכבת קרונועים, כך שיכולות הזינוק שלה פחות טובות (בייחוד בעליות לירושלים). - גם אם ההזמנה של השנה הבאה תתממש, עדיין יהיו הרבה פחות קרונות מו-דו מקרונועי IC3. אני משוכנע שזה יספיק לשירות לירושלים, אבל השאלה היא אם כדאי ´לבזבז´ את מרבית הצי הזה על שירות שהוא לא הכי טוב בשבילו? לגבי מידות הפנים של הרכבות השונות ומידת הנוחות - אני אישית הכי מעדיף את עיצוב הפנים של הקרונועים מהסדרה הראשונה (10-01), עם הכורסאות הגדולות שמתאימות לחלונות, אם כיאין לי שום דבר נגד הכורסאות של ה-מו-דו, חוץ מהצבע המגעיל של הריפוד. מבחינת איכות הנסיעה, עוד לא הצלחתי להגיע להחלטה איזו משלוש הרכבות החדשות הכי נוחה ושקטה, ואני גם לא בטוח אם אני באמת אוהב לנסוע בשקט מוחלט וללא ריטוט מרדים. ובכל מקרה, אני חושב שהכי חשוב שיפתחו סוף-סוף את הקו, ולא משנה איזו רכבות יהיו עליו כל עוד הן תסענה מהיר ולעיתים תכופות מספיק.
פתרון אפשרי
ליצור שני מערכי מו - דו בשני קווים, קו אקספרס נהריה ב"ש, קו אקספרס/מאסף נהריה ירושליים, כשקו נהריה ירושליים יהיה בעל שני קטרים, לקו אקספרס כזה יהיה דרישה ולדעתי יהיה פופולרי הן לנסיעה יומיומית והן לתיירות בהתחשב במודעות שיש היום לנושא הרכבת(אני מאוד מקווה שהם ירדו מהרעיון לוותר על התחנה הסמוכה לעיר העתיקה), כך יחסכו בציוד בדרך אגב
 

four seasons

New member
ההודעה שייכת לי, כתבתי אותה ממחשב

פתרון אפשרי
ליצור שני מערכי מו - דו בשני קווים, קו אקספרס נהריה ב"ש, קו אקספרס/מאסף נהריה ירושליים, כשקו נהריה ירושליים יהיה בעל שני קטרים, לקו אקספרס כזה יהיה דרישה ולדעתי יהיה פופולרי הן לנסיעה יומיומית והן לתיירות בהתחשב במודעות שיש היום לנושא הרכבת(אני מאוד מקווה שהם ירדו מהרעיון לוותר על התחנה הסמוכה לעיר העתיקה), כך יחסכו בציוד בדרך אגב
ההודעה שייכת לי, כתבתי אותה ממחשב
אחר
 

יהוושע

New member
חן ,האם ההחלטה לבטל את תחנת החאן

רכבות לירושלים
כמובן שהדיון שנערך פה עוסק בנושא מאוד שנוי במחלוקת ובעייתי (שאפילו בתוך הרכבת לא ממש מסכימים עליו), אבל בכל זאת ארשהלעצמי להביע את עמדתי, בקצרה. אמנם הקרונות הספרדיים בנויים בצורה הרבה יותר עמידה (מפני שהם יותר פשוטים), אבל יש להם מספר חסרונות בולטים ביחס לקרונועי ה-IC3: - הם ארוכים יותר (ביחס ליחידות שמרכיבות את מערכי הקרונועים), דבר שמשפיע על מהירויות הנסיעה בעקומות החדות. - יחס הכח משקל ברכבת מו-דו ארוכה עם קטר ספרדי פחות טוב מזה של רכבת קרונועים, כך שיכולות הזינוק שלה פחות טובות (בייחוד בעליות לירושלים). - גם אם ההזמנה של השנה הבאה תתממש, עדיין יהיו הרבה פחות קרונות מו-דו מקרונועי IC3. אני משוכנע שזה יספיק לשירות לירושלים, אבל השאלה היא אם כדאי ´לבזבז´ את מרבית הצי הזה על שירות שהוא לא הכי טוב בשבילו? לגבי מידות הפנים של הרכבות השונות ומידת הנוחות - אני אישית הכי מעדיף את עיצוב הפנים של הקרונועים מהסדרה הראשונה (10-01), עם הכורסאות הגדולות שמתאימות לחלונות, אם כיאין לי שום דבר נגד הכורסאות של ה-מו-דו, חוץ מהצבע המגעיל של הריפוד. מבחינת איכות הנסיעה, עוד לא הצלחתי להגיע להחלטה איזו משלוש הרכבות החדשות הכי נוחה ושקטה, ואני גם לא בטוח אם אני באמת אוהב לנסוע בשקט מוחלט וללא ריטוט מרדים. ובכל מקרה, אני חושב שהכי חשוב שיפתחו סוף-סוף את הקו, ולא משנה איזו רכבות יהיו עליו כל עוד הן תסענה מהיר ולעיתים תכופות מספיק.
חן ,האם ההחלטה לבטל את תחנת החאן
היא סופית? הרי יש אזרחים ואירגונים ירושלמיים שמתנגדים לכך , וגם שניר אמר שהוא ייענה לגחמה של אולמרט רק אם יוכיחו לו בוודאות שהתחנה אינה כלכלית . מה קורה עם זה? האם המועצה לשימור אתרים מעורבת בכול הנעשה ברכבת בסלילת הקווים החדשים? הקבלנים שמבצעים את העבודות הורסים ומחריבים אתרים היסטוריים על ימין ועל שמאל , איפה המועצה? ומי יתקע לידינו שאולמרט לא יהרוס את תחנת החאן לטובת רודפי בצע נדל"ניים? אז מה עושים?
 
תחנת ירושלים

חן ,האם ההחלטה לבטל את תחנת החאן
היא סופית? הרי יש אזרחים ואירגונים ירושלמיים שמתנגדים לכך , וגם שניר אמר שהוא ייענה לגחמה של אולמרט רק אם יוכיחו לו בוודאות שהתחנה אינה כלכלית . מה קורה עם זה? האם המועצה לשימור אתרים מעורבת בכול הנעשה ברכבת בסלילת הקווים החדשים? הקבלנים שמבצעים את העבודות הורסים ומחריבים אתרים היסטוריים על ימין ועל שמאל , איפה המועצה? ומי יתקע לידינו שאולמרט לא יהרוס את תחנת החאן לטובת רודפי בצע נדל"ניים? אז מה עושים?
תחנת ירושלים
לצערי, אן לי כלל תשובות לשאלותיו המצוינות של יהוושע. דעתי האישית היא שבמצב הנוכחי אשמה רכבת ישראל לפחות כמצו כל אחד מהגורמים האחרים, אבל מכיוון שהנושא רחוק ממני גיאוגרפית, קשה לי להביא נתונים מבוססים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה